Etkö osaa englantia vai miksi et matkustele sinä noin 70v eläkeläinen?
Kommentit (53)
Miksi minun pitäisi puhua englantia kun kun matkustan Italiaan tai Saksaan? Kuvitteletko sinä, että noin 70-vuotiaiden kielitaito olisi jotenkin heikolla tolalla? Kuvittelet, koska olet varsin tyhmä.
Vastaus: Osaan kyllä englantia mutta Italiassa puhun italiaa ja Saksassa saksaa. Matkustelen paljon.
Olen vasta päälle nelikymppinen mutta en osaa englantia eikä ole kaveria kenen kanssa lähteä. Tuskin tilanne on kummempi eläkkeelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta päälle nelikymppinen mutta en osaa englantia eikä ole kaveria kenen kanssa lähteä. Tuskin tilanne on kummempi eläkkeelläkään.
Sori mut pakko kysyä: miten ihmeessä et osaa englantia? Eikö kaikki tuon ikäiset ole opiskelleet kieltä ainakin jonkun verran.
Voi kuule kun minä noin 70-vuotias eläkeläinen olen elänyt asunut ja työskennellyt ulkomailla 30 vuotta.
Suosittelen sinullekin hieman irrottautumista sieltä kotikolostasi ja uskaltautua tutustumaan suureen maailmaan.
Ei täällä niin vaarallista ole, ei ihmisiä kummempaa väkeä asu.
Voisit koke yhtä ja toista ihmettä ja kummaa, voisi silmäsi hieman avautua.
Mutta sen suosittelen että opiskele ensin edes auttava englanninkieli niin kokemuksestasi tulee paljon parempi.
Uskaltaudutko?
Sinäkö AP aina aloitat nämä kaikki "70vuotias" ketjut mitä täällä näkee päivittäin? Keksi jo parempaa tekemistä.
Mun äiti on kohta 70 v ja osaa englantia mutta matkustelu on hänelle nykyisin mahdotonta, koska rahat eli käytännössä pieni eläke riittävät hädintuskin asumisen kuluihin ja ravintoon. Fiksu ihminen elää tulotasonsa mukaan.
Minä en viitti matkustella enää. Työelämä oli aika tavalla matkustelua ja tietty tuli lomilla käytyä ennen myös. Olen 74 vee ja puhun oikein hyvin englantia, lisäksi saksaa natiivisti kun olin siellä 40 vuotta töissä. Nyt asun 15 vuotta Italiassa ja puhun varsin hyvää italiaa. Lisäksi puhun tyydyttävästi ranskaa kun käyn etelä-Ranskassa jo monien vuosien ajan lomilla pari kertaa vuodessa. Luultavasti vanhemmat ihmiset ovat kielitaitoisempia kuin nuoremmat, nuoremmat osaavat jotenkin englantia mutta ei juuri muuta, siis Suomessa.
Työaikaan ja ylipäätään viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana joutui matkustamaan niin paljon, ettei todellakaan enää ole siihen halua. Kaikki mitä halusi, on koettu. Nyt on aika tutustua kotimaahan.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule kun minä noin 70-vuotias eläkeläinen olen elänyt asunut ja työskennellyt ulkomailla 30 vuotta.
Suosittelen sinullekin hieman irrottautumista sieltä kotikolostasi ja uskaltautua tutustumaan suureen maailmaan.
Ei täällä niin vaarallista ole, ei ihmisiä kummempaa väkeä asu.
Voisit koke yhtä ja toista ihmettä ja kummaa, voisi silmäsi hieman avautua.
Mutta sen suosittelen että opiskele ensin edes auttava englanninkieli niin kokemuksestasi tulee paljon parempi.
Uskaltaudutko?
Miksi vastaat kysymykseen joka ei ole osoitettu sinulle?
Olen toki puhunut muutaman lauseen Italiaa(kin) jo yli 30v reissuillani mutta opettelin kielen kunnolla vasta kun muutin sinne pari vuotta sitten.
Muuten selviän ruotsilla, englannilla ja saksalla sujuvasti. Muutama kohtelias lause espanjaa, portugalia, ranskaa ym on aina hyvä osata kun matkustaa.
Mun 85 ja 94v sukulaismummotkin puhuu sujuvaa englantia ja,saksaa joten ihmettelen jos joku nuori aikuinen ei pärjää englannilla? Lapsetkin oppii sen jo 3-4v!
Terveydellisistä syistö, kelpaako. Englannista kirjoitin koulun parhaiten sinä vuonna, kelpaako? Harmittaako, harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen toki puhunut muutaman lauseen Italiaa(kin) jo yli 30v reissuillani mutta opettelin kielen kunnolla vasta kun muutin sinne pari vuotta sitten.
Muuten selviän ruotsilla, englannilla ja saksalla sujuvasti. Muutama kohtelias lause espanjaa, portugalia, ranskaa ym on aina hyvä osata kun matkustaa.
Mun 85 ja 94v sukulaismummotkin puhuu sujuvaa englantia ja,saksaa joten ihmettelen jos joku nuori aikuinen ei pärjää englannilla? Lapsetkin oppii sen jo 3-4v!
Lukihäiriö voi haitata todella paljon vieraiden kielten oppimista, onko tullut mieleen? En puhu nyt itsestäni joten turha alkaa mäkättää.
Olen matkustanut tosi paljon ja ei enää vain kiinnosta. Lopetin matkustamisen jäätyäni eläkkeelle.
Vaivaa eturauhasta. Mutta ehdin kyllä matkustaa riittävästi, silloin kun olin terveenpi.
Kaikki itseäni kiinnostavat kohteet on jo kierretty ja nyt vietän rauhallisia eläkepäiviä vaan kotona.
Osaan englantia erittäin hyvin, mutta ulkomaille matkustelu ei kiinnosta yhtään. Ei kiinnostanut nuorempana eikä kiinnosta nyt eläkeläisenä. Koti on maailman paras paikka. Internetistä pystyy kyllä tekemään loistavia nojatuolimatkoja ympäri maailmaa.
Eikös puhelimissa ole kääntäjä ominaisuus jolla sujuu useampi kieli.
Miksi kenenkään pitäisi matkustella 70 vuotiaana? Eikö Ap ole päässyt itse matkustelmaan?
Eiköhän jokaisella ole oikeus päättää mitä eläkkeellä tekee ja mihin rahansa ja aikansa käyttää.
onko niin vai näin vai noin