Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahjoitetut munasolut tai alkiot, kertokaa rakkaat kanssasisaret!!!

02.11.2006 |

Meille on tehty 3 icsi hoitoa, tuloksetta.

Sain tänään tietää, että " vika" on ilmeisesti minun munasoluissani....ainoa vaihtoehto on lahjoitetut munasolut tai alkiot. Itkettää....miten huono olo minulla naisena onkaan. Lahjoitettujen munasolujen saaminen vie kuulemma pitkän ajan ja laki hedelmöityshoidoista tulee voimaan v. 2007 kesällä, eli aikaa on ilmeisesti vain siihen saakka, koska sen jälkeen voi käyttää vain rekisteröityjen luovuttajien soluja. Mutta, kuka haluaa luovuttaa nimellään sitten, ei varmaan kukaan!

Onko kukaan vastaavassa tilanteessa ja miten olette ajatelleet toimia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli huolimatta siitä että mulla piikittelyt ja punktiot on yhtä helvettiä, olen ajatellut että luovutan munasoluja jos joku näistä raskauksista joskus menee loppuun asti.

Mulle on silloin ihan sama olenko rekisteröity vai en! En missään tapauksessa miellä että minulla pitäisi olla syntyvään lapseen minkäänlaista suhdetta, sen enempää kuin tunnen että anonyymi tanskalainen kuppiin runkannut mies olisi oman lapseni " isä" . Eli aion toki rekisteröityä.

Syynä on yksinkertaisesti se että ilmeisesti mulla on aika hyvät munasolut, munin paljon ja melkein kaikki hedelmöittyy ja jakautuu normaalisti ja vielä kiinnittyvätkin ihan kivasti. Ongelma meillä on siis ollut jossain muussa. Jos siis omalla toiminnallani voin auttaa jotakuta muuta, miksi hitossa en sitä kolmea, neljää viikkoa elämästäni voisi vähän kärsiäkin.

Vastavuoroisesti toivon myös että te kaikki, joilla perheessä ja lähipiirissä on miehiä, kannustaisitte heitä luovuttamaan rekisteröityneenä ja sillä varauksella että siittiöitä voi käyttää yksinäisten ja naisten parien hoitoihin. Uhka siittiöidenkin loppumisesta on todellinen, kuulemma jo nyt Väestöliitto tarjoilee pareille ei-oota. Siittiöiden luovutus kuitenkin on helpompi toimenpide kuin munasolujen.

Vierailija
2/9 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meillä on eri tilanne. Viides ivf tuotti tulosta ja nyt kotona tuhisee kolmen viikon ikäinen poika. Myös mulla munasolut olivat heikkolaatuisia vaikka niitä kohtuullisen paljon aina tulikin. Viimeisessä onnistuneessa hoidossa vaihdettiin lääkitys Menopuriin (+Suprecur), kun aiemmin oli ollut Puregon sekä pitkällä että lyhyellä kaavalla. Muniksia tuli vähemmän, mutta ilmeisesti laatu oli vähän parempaa. Kuudelle alkiolle tehtiin pitkä viljely ja kaksi siirrettiin. Molemmat niistä kiinnittyivät, mutta vain toinen lähti kehittymään pidemmälle.

Kannattaa siis kokeilla eri lääkkeitä, vaikka toivottomalta voikin välillä tuntua. Onnea, mihin hoitoon jatkossa päädyttekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedoistasi ja onnea teille pikkuisesta. Tällä hetkellä kaikki tieto on tervetullutta, kun pitäisi tehdä päätös, jatketaanko omilla vai siirrytäänkö lahjamunasoluhoitoihin. Ei ole ollenkaan helppo päätös, mutta tehtävä se vaan on.

Vierailija
4/9 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus munasolujen luovutuksesta on aivan ihana, mutta...

Kun me käytiin eka kerran väestöliitossa keskustelemassa hoidoista, (v.2000) ja naiivi kun silloin olin ja luulin että jo eka hoidosta (ivf) tärppää, niin tuli puheeksi tuo munasolujen luovutus.

Meilla vika on siis siinä että johtimeni on sököt. Ehdotin heti että jos munin hyvin, niin voinko luovuttaa munasolujani muitten käyttöön...

Lääkäri tyrmäsi ajatukseni heti. Kysymys kuulemma on eettinen, eli jos on itse kärsinyt lapsettomudesta, niin munasoluja ei voi luovuttaa...

Eli lääkäri meinasi että luovuttaja voi tulla katumapäälle yms. En tiedä onko vln kanta muuttunut myöhemmin, vai tarkoittiko lääkäri että sitten voi luovuttaa kun oma " lapsikiintiö" on täysi.

No meillä karvas totuus on se että 5 ivf ja yhden passin jälkeen emme ole onnistuneet sitä nyyttiä saamaan, ja hoidot ovat osoittaneet sen että olen tosi huono munimaan. Alkioita on saatu hoitoa kohti 1-3 ja viimeisessä ei saatu ainuttakaan :(

Toivottavasti tilanne on muuttunut ja sinäkin jonakin kauniina päivänä saisit munasolujasi luovuttaa...

rriitu

Vierailija
5/9 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hi!

Me yritetii n. 10v sitten lasta `luomusti`aika nopeesti kuitenkin lähdettiin hakemaan apua kun mulle tuli outoja yökohtauksia.

Lääkäri kertoi ttä mula on tosi matala hormoonitaso ja munasarjat melkein kuolleet n. 6kk inniteli hmelääkkeillä ... uloksetta.Nopeestijonoon V-liittoon jossa kerrottiin et jono on pikä, iinä surin omaa huonouttani ja naiseuttani sekä rajua nuoruuttani (eli syytin kovastiitseäni ja pelkäsin suhteemme puolest).Kuitenkinmelkein 2v jonotettamme minulle krottiin että luovttaja on löytynyt.Saimme 4munasolua joista kolme hedelmöitty ja yksi lähti jatkoon.Tuloksseteiymilytäyt ja kun toimenpide ei ollutkkaan niin helppo mulle....Niin vain kävi että tämä ysi lähti ja kasvoi mainiosti nyt 7v kavei einkä oikein meinaa muistaa ettei hänessä ole minusta mitään.Ne jotka tietää niin tietää en koe salaavani mitään kun olen kantanut hänet.

Joten jaksamista et ole huono nainen - kyllä aisioilla on tapana järjestyä.Ainut huonopuoli on se ettemme saa sisarta.

Vierailija
6/9 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos noista sanoista, auttaa jaksamaan ja käsittelemään tätä asiaa omassa päässä!

Vierailija
7/9 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Olen roikkunut täällä jo useamman vuoden ajan, ja olen rämpinyt läpi monia monia epäonnisia kokemuksia.

Meillä on yritetty lasta kohta 5 v. 3 luomuraskautta-> kesken.Sit clomit,2x iui, Ja siihen päälle vielä 4 Icsiä.Ei onnistumista.tutkittu on meidät molemmat tarkkaan.

Sit ajattelin, että käytetään luovutettuja, kerta sitä " selittävää" tekijää ei ole meistä löytynyt:luovuttajalta saatiin vain 3 munasolua, joista YKSI lähti jakautumaan/sekin päivän myöhässä)ja se siitä.lääkäri ihmetteli edelleen meidän huonoa onnea...

nyt odottelemme taas luovuttajaa.En uskalla toivoa, en uskoa, en oikein mitään.Nyt vain odotan ..jotenkin kaikesta turtana..

Mutta: vaikka meillä onkin ollut epäonnea rutkasti, tiedän, että moni on saanut apua luovutetuilla munasoluilla.Kannattaa siis katsoa sekin mahdollisuus!

tsemppiä kaikille hoitoihin! heetu

Vierailija
8/9 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä takana ensin 6 icsi-hoitoa omilla soluilla. Pääsyy lapsettomuuteen oli miehen vähäinen siittiömäärä, mutta koska hoidot vain epäonnistuivat ja epäonnistuivat niin lääkäri sanoi, että munasoluissakin on todennäköisesti jotain " ongelmaa" ja munasarjani toimivat laiskasti ikääni nähden (silloin alle 30 vee). Soluja saatiin aina alle 10 ja alkioita MAX 2 eli ei koskaan mitään pakkaseen.

Luovutussoluhoito meni ihan samaa rataa...saimme vain 5 solua lahjoittajalta ja näistä saatiin aikaan 2 alkiota, joista raskaus ei alkanut:(

Silloin oli aika laittaa " pillit pussiin" hoitojen osalta.

Kun viimeisestä hoidosta oli kulunut 1.5 vuotta tuli luomusti raskaaksi ja nyt tuossa kehdossa nukkuu 3vkon ja 3 päivän ikäinen poikavauva:)

Eli vaikka lääkärit ilmoittivat sekä minun että mieheni sukusoluissa on häikkää niin eivät ne ihan sekundoja kuitenkaan voineet olla...Saatiinhan niillä kuitenkin yksi täydellinen lapsi aikaiseksi;)

Tsemppiä matkaan ja Pidä lippu korkealla!!

T. Je_Ni

Vierailija
9/9 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superlämpimät onnittelut pikkunyytistä!

-heetulta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi