Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ELOTÄHKÄT vk 40~~

29.09.2008 |

Ihania nimiä ovat tähkät saaneet!! Onnittelut jokaiselle erikseen! Sisuliinille onnittelut avioitumisesta! Ja kyllä terve lapsi kertoo jos ei saa tarpeeksi ruokaa, poikkeuksia tietysti voi olla, mutta siksihän käydään neuvolassa puntarilla! Luota vaan että maitua tulee tarpeeks!

Maija.M: Toivottavasti ei tule huomenna huolta munuaisesta! Ja toivottavasti vyöhyketerapiasta on teille apua! Meillä on sydän kontrolli 29. päivä, sitä jännittyneesti odotetaan.

Nukuttamisesta: Oletteko kokeilleet unipussia tai niitä kehtonappuloita pinnarin jalkoihin ??

Vaaka: Toivottavasti teidän nuhanenä ja silmätulehdus paranee pian!! Ja teirän hissi korjataan pian!! rajansa kuntoilullakin =)

Harrastuksista: Vauvan kanssa en harraste, olisi täällä vauva-äiti jumppaa. Itse haaveilen kuntolattareista, mutta voi olla ettei haavat vielä moista kestä, täytyy kysyä jälkitarkastuksessa.

Täälläkin alkaa hormooninäppylät hävitä, nuhaa on myös, nokka tukossa varsinkin aamuyöstä, sen verta pahasti ettei meinaa syöminen onnistua. Lisäksi jossain siellä syvällä on maitoa tms, (pulauttelee aikas paljon, siksi maitoa epäilen sen olevan) hirveä kurina aina välillä kuuluu.

Meikällä oli tänään äiti -vapaa, lähdin aamulla kaupunkiin ja shoppailin koko päivän. Mummot oli täällä lapsia katsomassa. IHANAA!!! vitsi että oli mukava olla pelkkä nainen. Mulla oli hillitön lista mitä pitää ostaa ja piti vähän turhuuksiinkin sortua, ostin meidän eteiseen pienen puisen taulun, jossa lukee "unohtakaa koira, varokaa lapsia" =) Kuvaa meidän huushollia tosi hyvin!! Ihana oli myös syödä kaikessa rauhassa, ilman että tarvitsi muista huolehtia, tissit kyllä huuti hoosiannaa kun kotiin myöhään iltapäivällä tulin..

Nyt taidan lönähtää sohvalle vielä toviksi, lapsoset ovat jo unten mailla, rankkaa tuo koko päivän kävely (korot kengissä ei auttaneet tilannetta lainkaan)

-E- ja poju 5 vk

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä taustaillut jo kauan,samoin odotuspuolella ja innolla lukenut teidän tekstejä ja ihmetellyt miten teillä riittää päivisin aika kirjoitella tänne :)

Oli juttua harrastuksista ja Amalia-Joel haaveili ravihevostelusta. Täällä sama toive,tosin hevosia olis kaksin kappalein tossa pihassa mutta tällä hetkellä ovat vain pullapolleina ja tenavien 'ratsuina' kun ei ole mahdollisuutta reenata kun ei ole lapsille vahtia. Oma suku asuu 300km päässä ja anoppi ei ole mitenkään innokas hoitamaan.

Ristiäiset on meilläkin jo pidettynä, oli 14.9 kun neiti oli 4vkoa ja nimeksi tuli Netta Olivia isännän toiveesta. Pitää kuulemma sointua yhteen esikoisen nimen kanssa (Nea Emilia) ja sointuuhan ne :D Täällä oli jo toinenkin Netta mutta en muista kenellä..

Meillä mennään oikeastaan kokonaan korvikkeella kun rinta ei riittänyt enää kk:den jälkeen ja on nyt hiljalleen hiipunut kun ei tullu pumppailtua tarpeeksi usein ja neiti vaan raivoaa nykyään rinnalla (paitsi aamuisin) kun on oppinu kuinka helposti pullosta saa niin taitaa loppua imetys pian kokonaan. Harmi sinänsä mutta minkäs teet. Isosisko (1,5v) on ainakin kasvanu hienosti vaikka sai kanssa rintaa vain 2kk.

Nukuttamisesta: Meillä nukutaan omassa pinnasängyssä. Nykyään nukahtaa aika nätisti n.puolessa tunnissa omaan sänkyyn näin iltaisin tossa 8-9aikaan ja nukkuu ensimmäisen pätkän 6h!! (josta äiti on todella iloinen :D ) sen jälkeen syöttöväli on 3-4h ja aamulla heräilee 9maissa ja valvoo pari-kolme tuntia ennen ensimmäisiä päikkäreitä.

Nyt pitää lähteä iltahommiin,keräilemään noita elukoita sisälle ja suihkun kautta nukkumaan..

-sari ja netta tasan 6vkoa

Vierailija
2/50 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsinpäs tänne..jos ei sit sivut töki kohta.Vauvaperheen arkea täällä vietellään.Vaippoja kuluu ja korviketta.Uskomaton määrä menee maitoa.On kyllä poikakin nii ison olonen et ei mitkään pikku määrät riitä.

On muuten sylivauva.Vieressä nukkuu ja pitää sormesta kiinni.Omassa sängyssä ei minuuttiakaan.(paitsi ristiäsipv useamman tunnin...).Nytkin vieny jo pariin kertaan omaan sänkyyn ja vähän väliä sieltä huutelee.Heti ku ottaa syliin nii nukahtaa.

Kovasti jo naureskelee ja ääntelee.Tykkää olla vaunuissa ja autokopas.Olen muuten hiton tyytyväinen siihen akta graco-kaukaloon mikä kliksautetaan vaa kiinni.On se nii helppoa.

Päivät käy toisinaan vähän pitkäks ku ei ole äiti-kavereita täs lähel eikä itseasiassa ole ku yhel kaveril pikkuvauva.Ja sit ku meil ei ole edes mitään ostaria tms mihin vois kävellä.Eikä tällä hetkellä meillä ole ku yks auto.

Semmosta,nyt yritän vähä siivoilla ennen ku vauva herää ja isosiskonsa ehtii levittää leluja joka paikkaan. T:Roosa ja Kristian

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli siis pakko tulla heti kertomaan meidän upeasti menneestä yöstä! Eli Iiris nukahti yllättävän nopeasti, alle tunnissa joskus puolen yön aikaan. Se oli jo edistystä..mutta sitten.. heräsi seuraavan kerran 8.04 aamulla!!!!!! Olin ihan pihalla kun itse heräsin kuuden aikaan ja tyttö vaan vetelee sikeitä! Ajattelin et ihan just kyllä herää mut nukahdin sit vielä itse uudelleen ja pari tuntia meni vielä heittämällä. USKOMATONTA!! Ensimmäinen kokonaan nukuttu yö siis takana! :)

Myös nuha ja silmätulehdus taitaa olla taakse jäänyttä elämää! Ja hissi kunnossa! Elämä hymyilee! Toivon sydämeni pohjasta kaikille tällaista samaa fiilistä ja hyvin nukuttuja öitä!

Harrastiksista.. Nuo kuntolattarit kuulostais kyllä tosi mielenkiintoisilta ja vauvauinti ois meilläkin haaveena mut niin hankala päästä niihin ryhmiin. Ja yksityinen missä ois tilaa, maksaa 290e/ 10krt...vähän turhan suolanen hinta näille tuloille! Mut täytyy jatkaa bongailua jos jostain paikka irtois edullisemmin.

Sit taas tiedustelu.. Voiko teidän tiedon/kokemuksen perusteella pelkkä panadolin syöminen imetysaikana aiheuttaa vauvalle jotain? Ja jos niin mitä? Oon nyt taas kovien särkyjen takia joutunut syömään niitä aika reilusti ja omatunto vaivaa..Entäs sitten ibusal? Sitähän saa ohjeen mukaan syödä mut onko pahempi kuin se panadol? Nää on näitä usein pohdittuja mut kun ne mieltä vaivaa. Neuvolaan aika vasta 21.10 ja harvoin saa puhelimella yhteyttä.

Aurinkoista tiistaita ja palaan taas!

Vaaka ja Iiris 9+vko

Vierailija
4/50 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut uusille kastetuille ja Sapalle tervetuloa joukkoon!

Ja Emma..taidan kans yrittää toteuttaa tollaisen äiti-vapaan..kuulostaa aika luksukselta, vaikka vauvan kanssa olo ihanaa onkin. Kyllä välillä täytyy hiukan päätä tuulettaa! :)

Mut heippa taas!

Vierailija
5/50 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin jo eilen laittaa kuvaa mutta sivusto tökkäs aina siihen niin kokeillaas taas. Netta kuvassa 4vko vanha
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=7a42bbd5-8ec8-11dd-9d68-…!

Vierailija
6/50 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon kaikille onnitteluista.. Ja rohkaisuista maidon suhteen..

Meillä meni viime yö plörinäksi, nukuin itse ehkä 3-4h ja Ida myös.. Nyt tyttö on päikkäreillä ja toivon totisesti että heräilee pian jotta nukuttaisiin ensi yönä.. Tähän asti oli mennyt niin hyvin.. Toivottavastiei nyt ota tälläistä rytmiä että yöllä valvotaa ja päivällä nukutaan..

Harrastuksista oli puhe ja mun tekis mieli mennä tytön kanssa vaikka mihin ,mutta kun mulla ei ole tällä hetkellä omaa autoa ja asutaan täällä korvessa jossa ei ole julkisia niin liikkuminen on suhteellisen vaikeeta ja mieheni tulee normaalisti vasta kuuden jälkeen kotiin.. Hevostelu on myös minun sydäntä lähellä ja nyt parin vuoden tauon jälkeen olisi hinku elvyyttää se taas, mutta haluaisin niin oman hepan, tällä hetkellä se ei ole mahdollista kun en saa sille tiloja.. Apellani olisi mutta pitäisi rempata navetta ja siellä on pellot toistaiseksi vielä vuokralla vieraalla, joten ei saa tarhaakaan..

mutta taas on mentävä..

Sisuliini ja Ida

Vierailija
7/50 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana ilma tuolla ulkona, vaan eipä sinne nyt vielä jouva, ko on niin paljon hommia sisällä että! Kiitos tulevien ristiäisten :)

Mahtava yö ollut, olikos se nyt *Vaakan* tytöllä :) Loistavaa! Ja *Emma* saanut nauttia omasta ajasta, hyvähyvä! Ite kans pääsen tänään kampaajalle ja muutenkin oon saanut nyt joka päivä omaa aikaa - kiitos mieheni (tosin pitihän siitäkin nyt pari kertaa ensin hermostua, että tajusi ;) Ja kyllä se on taivaan tosi, että pienikin hetki omaa aikaa auttaa jaksamaan taas arkea paremmin.

Joku kyseli Panadolista - sitähän saa syyä raskauden ja imetyksen aikana ja purkeissa olevat määrät ovat vain suosituksia.

Jaiks, nyt on pakko mennä syömisen kautta suihkuun ja menoksi :)

Vierailija
8/50 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taitaa totisesti talvi tehdä tuloaan...aamulla oli jo pakkasta.Yöks!En sitten oo pätkääkään syksy tai talvi ihmisiä vaikka talvella olen syntynykin=)

*Sapa* tervetuloa joukkoon!Meillähän se on tyttö kans nimeltään Netta. Kauniin nimen olette valinnu=)Meillä kans vaihtoehtona toiseks nimeks oli Olivia mut Susanneen kuitenkin päädyttiin.

*Vaaka* Onnittelut noin ihanasta yöstä. Toivottavasti ne jatkuu...

*Emma*Omaa aikaa..aah=)Mäkin kovasti olen moista päivää suunnitellut ja siitä haaveillut mut katotaan kuin käy toteutuksen.

Ja se on muuten tosi, että sitä omaa aikaa vaan tarvii jokainen. Sitä niin helposti unohtaa olevansa muutakin kuin äiti. Tästä muuten laitankin galluppia..mitä teette omalla ajalla?Kuinka usein teillä sitä on?Ite voin sanoa että kaipaan omaa aikaa joka viikko ainakin yhtenä iltana mut ainahan se ei ole toteutunu...Enkä kyl välttämättä tee mitää ihmeellistä. Kunhan pääsen ulos kotoa ilman vauvaa ja kotihommia, se riittää. Täytyy myöntää, että ihmettelen äitejä jotka jaksaa päivästä toiseen eikä käy missään. Mulla yks kaveri on juuri tällanen...kolme lasta kotona eikä käy koskaan missään ilman lapsia..huh.

No mutta...kutsuhuuto käy. Palailen!

Sismus ja Netta

Vierailija
9/50 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei!

olen uusi kirjoittelia täällä,huomasin tämän keskustelu palstan missä on syntynyt elokuussa vauvoja.meillekin syntyi kolmas lapsi, pieni poika 29.8.olisi mukava vaihdella kuulumisia teidän kanssa.meillä on todella rauhallinen ja kiltti lapsi.syö hyvin ja kasvaa kovaa tahtia,mutta rytmi on aika sekaisin vielä,tuppaa jäämään meinas yö aikaa hereille pariksikin tunniksi,joten univelkaa tuppaa tulemaan.mutta eiköhä se rytmi jossain vaiheessa muutu.ja päivällä saattaa olla pieniä aikoja hereillä.

Vierailija
10/50 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Sapa ja Elina =) Mukava saada lisää elotähkiä =)

Eilen käytin esikoisen lääkärissä, koska koko ajan hakkasi toista korvaa, noh siellähän oli tulehdus ja ties kuinka kauan ollu kun on hakannu jo kauan aikaa tuota korvaa, mutta ei ole valittanut ollenkaan voi raukka parkaa no nyt on kunnon lääkkeet. Itsekin luulin, että se on vain tukossa ja neuvolan tätikin sanoi vain, että se voi olla tapa tuon ikäisillä, just joo..

Galluppiin vastaus: Mulla ei ole OMAA AIKAA olisikin, yksin yritän käydä kaupassa mutta yleensä otan esikoisen mukaan, jotta hänkin saa viettää äitin kanssa aikaa ees jossain kahdestaan. Santeri on kuitenkin niin riippuvainen musta tai mun rinnoista lähinnä heh ja mies on lähes tulkoon aina töissä eli taidan kuulua siihen vähemmistöön/enemmistöön joka on aina kotona lasten kanssa tai lapset on aina mukana.

Harrastuksista oli kans puhetta, täällä on kans kovassa suosiossa vauvauinti ja ilmeisesti sinne olisi pitänyt ilmottautua jo raskaus aikana, jotta olisi päässyt ja pääsehän sitä uimaan muutenkin ilman kerhoja, muuta ei oikeestaan olekaan paitsi muskari mutta en ole ottanut paineita viedä harrastuksiin nuin pieniä kerkeevät sitten kouluiässä harrastella, jos innostusta johonkin on.

Jaaha kutsu käy =)

T:sanna ja santeri

Vierailija
11/50 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet Elotähkät eli *Elina ja Sapa* :) Kivaa saaha uutta verta mukaan.

Meillä on sitten tainnut imetys loppua kokonaan, vaan mua se ei haittaa, koska en oo muutenkaan mikään imetysfriikki - samalla kaavalla on mennyt kahen edellisenkin kanssa. Asiassahan on puolensa ja puolensa. Ja joo, meillä muuttu jo kolmannen kerran ristiäisten ajankohta, siis ajallisesti. Papin kiireiden takia! Onneksi pysy kuiten samana päivänä, ko oon tilannu jo voileipäkakut ja kukat valmiiksi.

Tosta vauvauinnista - mun mielestä se on nykysin sellanen "must"-juttu, jota pitää harrastaa. Pääseehän vauvan kanssa uimaan toki muutenkin, mutta en toki tarkoita, etteikö sitä saisi harrastaa, mutta mun mielestä vähän niin ja näin. Ja kuten *Sannami* sanoi, nii kyllä ne lapset kerkeää harrastaa sitten kouluiässäkin. Se on aivan totta - meillä viime vuonna toisella pojalla oli niin monta harrastusta, että kaikki vapaa-aika meni siinä ja tuloksena on nyt se, että tänä vuonna ei harrasta yhtään mitään, ko hällä ei oo kuulemma mielenkiintoa eikä jaksamista. Eli hälle tuli harrastusähky.

Nyt lähen viemään tyäret ulos nukkumaan....

Vierailija
12/50 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lyhyesti kommentoin, neiti keikkuu sylissä. Pakko kirjoittaa nyt, unohdan myöhemmin. OMa aika toteutuu yhdistysjutuissa, missä kyllä usein lapsetkin pyörivät... Vaunukävely käy omasta ajasta, jos eivät nuo isommat ole mukana. Harrastukseksi suunittelin vauvaBailatinoa, siis sellaista, missä äiti tanssii vauvan kanssa. Pointti siinä on minun liikuttaminen enemmän kuin vauvan kanssa harrastaminen. Mutta nyt täytyy lopettaa, kun koko lapsikatrs tuli tähän riehumaan...

Vierailija
13/50 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*omsta ajasta* ja harrastuksista. mulla on vielä punttiskortti hyllyllä joulukuun alkuun saakka, josko sitä sitten alkais vaikka äiti-vauvajumpassa käymään (jos on vielä salin tarjonnassa silloin). omaa aikaa ei juurikaan ole, vauva roikuu tississä kiinni tai muuten vaan sylissä koko ajan. ehkä sitten kun rytmit tasaantuu on helpompi järkätä...?

tänään kyllä oon menossa kampaajalle (pelkkä leikkaus eli oon poissa kotoa yhteensä noin tunnin) ja oon yrittänyt pumppailla maitoa, jos isän tarvii sillä välillä syöttää, mutta on kyllä hankalaa tuo pumppaaminen jos vauva syö koko ajan... no on meillä onneksi korvikettakin kaapissa.

nytkin tuo roikkuu tissillä ja yhdellä kädellä kirjoittelen. alkaa selkään ottaa, joten lopettelen tältä erää...

pömppä ja neiti 4vk 4pv

Vierailija
14/50 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vihdon taas täällä kerkeen pyörähtää...

Takana on sellaset kaksviikkoa , että huh huh..ol 6-vuotis synttäriä ja sit kastajaiset, pikku tytöstä tuli sunnuntaina Sara Matilda.

Koliikki jatkuu entisellään, hieman on jokapäivä enemmän hetkiä ettei itke, mutta ei hetkeäkään ilman syliä, eli koko ajan saa tehdä jonkun sortin kevätjuhlaliikkeitä, ettei itku tule.yhdet päikkärit ja nekin vain vaunussa, muuten ei päikkäreitä ollenkaan..yöt menee hyvin..mutta olen kyllä niin mehut pis iltaan mennessä, että en tiiä mitä tekisin jos en pystyisi nukkumaan.Mutta nyt itketään taas, joten tämä jäi lyhyeen..paremmalla ajalla..sitten..

hyvää jatkoa kaikille...

miijo ja Sara7vko

Vierailija
15/50 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti ehkä nukkuu aamutirsojaan... Vähän ähertämistä kyllä, että saapi nähdä. Eilinen oli eka päivä, kun unet oli tosi vaikea tavoittaa ja kantoliina maistui kaikkein makeimmalta unimestalta ;=) Muutenhan tyttö on ollut oikein hyvä nukkumaan päivisin ja öisinkin. Toivon tsemppiä Miijolle ja muille, joita koliikki ja unettomuus vaivaavat!!

Ihana lueskella valitsemianne nimiä. Olen muuten Miijo aina tykännyt Matilda nimestä, mutta ukko ei ole lämmennyt. Meillä on nimijäiset vasta marraskuussa johtuen toisen kummin asumistilanteesta, eli hän siis tulee marraskuussa käymään New Yorkista Suomeen. Nimihän meillä on jo käytössä ja neiti on siis Vilja Edith. Eka nimi siksi, että on perheen eka blondi lapsi ;=) ja toinen nimi tulee pappani mummon nimestä.

Omasta ajasta ja harrastuksista.. Sain juuri eilen viettää kaksi tuntia ihan yksin. Isommat oli isin kanssa uimassa ja pienin mummon ja ukin tykönä. Teki kyllä hemmetin hyvää ihan vain haahuilla kaupoissa. Ostin talvivaatteita lapsille ja itselle ulkohousut. Mies kysyi illalla, että ostinko ruokaa. EN ostanut, vaikka kaappi on tyhjä. Ei vain ollut mukana yhtään järkevää ajatusta eli rentouduin täysin. Vauvaa hain juuri parahultaisesti, sillä mummo oli avaamassa Nan-purkkia (pumpattumaito ei ollut riittänyt), kun saavuin. Pääsin imettämään eikä tarttenut ottaa korviketta. Mulla ei oo siis korviketta vastaan mitään, kaks ekaa kasvanut vallan sillä, mutta masun kannalta suosin omaa tuotantoa, kun sitä kerta riittää. Oma aika on mulle aivan pakollinen juttu jaksamisen kannalta ja onneks meillä on ihan mieletön tukiverkosto käytössä. Kaikilla niin ei ole..

Ja mitä tulee harrastuksiin, olen A-J:n ja Sannamin kanssa samoilla linjoilla. Kolmannen kanssa tulee tuskin vauvaharrastuksia aloitettua. MUTTA ekan vauvan kanssa moni kaipaa jotain aktiviteettia ihan oman mielenterveyden kannalta. Mulle oli esikon kanssa aivan elin tärkeää päästä kerran viikossa äiti-lapsi kerhoon, jota neuvolassa vedettiin. Sieltä sain elinikäisiä ystäviä ja kokemusten jakaminen oli huippu juttu. En esikon kanssa olis muuten tuntenut paikkakunnalta ketään ja oisin jääny tosi yksin.

Syksy on toden teolla saapunut. Jospa käytäis tänään kirjaston kautta, kun haetaan lapset päiväkodilta. Meillä on keskimmäisen (3v) kanssa ollut aivan tuskaisaa viimeiset pari päivää, sillä mustasukkaisuus purkautuu kaikenlaisena pahan tekona. Tiistaina vauva sai miltei linkokyydit sitterissä, vauvan käsiä väännellään, isoveljeä mätkitään, koiraa potkitaan ja äitiä ei kuunnella tipan vertaa. Pientä pinnan kiristämistä siis sillä rintamalla! Huomenna onneks isoveli menee tädin luo yökylään ja toinen täti tulee meille kylään ja kolmevee saa äidin, isän ja tädin huomiota yllin kyllin.. On se vaan niin tarpeen.

Nyt pitäis kipaista pikasuihkuun ennen ku vaavi herää..

Yks kysymys vielä. Mistä olette löytäneet kivoja pienelle päälle sopivia syys/talvihattuja? Päänympärys vasta 37cm ja tuntuu, et kaupoissa koot lähtee 48 sentistä.

Lyle ja tyttönen 4+vk

Vierailija
16/50 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä savossa on kovin harmaata. Neiti on unillaan ulkona, hienoisen taistelun jälkeen tuntuu sinne asettuneen. Isoveli 4v. leikkii Legoilla, eli aika hiljaista, mitä nyt koira kuorsaa tuossa vieressä.

Lyle olet oikeassa siinä, että vauvaharrastukset ovat usein enemmän tärkeitä vanhemmalle kuin vauvalle. Esikoisen kanssa muskari ja perhekahvila olivat pelastuksia, kun ei ollut sellaisia tuttuja lähistöllä, joiden kanssa olisi vaikka kärrytellessä nähnyt. Noiden menojen kautta tuli lähdettyä kotoa ainakin muutaman kerran viikossa, eivätkä seinät kaatuneet päälle. Toisen ja tämän kolmannen kohdalla lähtöjä tulee isompien lasten kerhojen ja muiden kautta, ja siellä näkee muitakin aikuisia. Eikä oikein vauvamuskari onnistuisi, kun pitäisi tuo 4 vee ottaa mukaan... Mutta sitä vauvalattaria suunnittelin, kun lattareista tykkään, samalla saisivat isoveljet isän itselleen. On vauvaharrastuksissa tietysti se tärkeä puoli, että tukevat hyvin vuorovaikutusta, mutta yhtälailla tosiaan voi muutenkin mennä uimaan, maalailla, lorutella jne.

Meillä tuo keskimmäinen osoittaa myös mieltään, ei tosin siskolleen. Äidille ja isille pitää kiukuta, riekkuleikit kiihtyvät vain, kun isoveli tulee eskasta jakamaan huomiota ja isoveljeä pitää härnätä ja muksia. Ja pissivahinkojakin on sattunut nyt öisin useampia. Eilen Kuopiossa käydessä jätettiinkin vauva mummolaan nukkumaan ja käytiin kaksistaan kaupassa. Pitäisi ehkä joku päivä ottaa nuo pojat uimaan ja jättää vauva isille...

Summa summarum, mistä jää aika parisuhteelle, kun on kiinni vauvassa, yrittää huomioida isompia, ottaa omaa aikaa, ja nukkuakin joskus? Eilen illalla miehen kanssa käytiin Ylen vaalikoneella, onhan se sekin kahdenkeskistä aikaa...

No, nyt lähdemme ruoan laittoon.

Aamumamma ja Ellanoora melkein 7vkoa

Vierailija
17/50 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä taas Jorvista...

Oltiin neidin kanssa tiistaina tosiaan ultrassa toisen munuaisen takia ja tilanne oli sama kuin rakenneultrassa raskausaikana, oikea munuaisallas "löysä". Ja joka kertamuistavat kaikki kuorossa laulaa että kasvu korjaa... No, tänään piti sitten käydä ihan erikseen antamassa virtsanäyte ja tapaamassa arvioivaa lääkäriä. Ja taas palloteltiin eteenpäin, kyseinen lääkäri halusi konsultoida kirurgia joka suositteli tsekkaamaan mahdollisen takaisin virtausken... Maanantaina pitäisi mennä jälleen Jorviin ja tiedossa varsin epämiellyttävä toimenpide. Varsinkin äidille... Ja loppuviikosta toinen ultra... Toivottavasti vain hätävarjelun liioittelua. Muutenhan tässä katoaa loputkin yöunet...

Ristiäisetkin tulossa. Itsekin mietin tuota Matildaa, mutta ukon mielestä kuulemma liian pitkä... Keksittiin sitten lyhyempi.

Kyselin aikaisemmin vinkkejä nukahtamiseen, ja jälleen kiitos ja kumarrus vikeistä. Kehtonappulat laitan hankintaan jos meidän ensisängystä saa pyörät irti... Heiluttelu ei niin tehoa. Ja kapaloimisesta neiti saa kamalat raivarit, tai oikeastaan käsien sitomisesta. Enkä vielä ole saanut kantoliinassakaan viihtymään... Mutta onneksi vyöhyketerapia taisi auttaa ainakin pahimpiin vatsaongelmiin. Unirytmiäkin on taas löytynyt. Minun syömiä maitotuotteita ei siedä vieläkään... Kaupassa saa raapia taas päätä, että mitä keksii ruuaksi.

Tuosta omasta ajasta.. En oikein osaa tehdä mitään jos vauva on isänsä kanssa jossain. Mummi on käynyt välillä kärryttelemässä päivällä niin olen päässyt rauhassa päikkäreille. Mitenkähän tuon kuvitteellisen napanuoran katkaisisi..?

Jaksamisia kaikille näihin syksyn pimeneviin iltoihin! Ja unettomille öihin ;)

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=8f5304b5-9087-11dd-a3fc-…!

Vierailija
18/50 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän keskimmäisellä on tutkittu tuota takaisinvirtausta hänen ollessaan 9kk. Tutkimus ei tosiaan ole mitenkään mukava, mutta toki tärkeää tutkia.. Ja mitä pienemmälle tutkimus tehdään, sitä vähemmän tulee rimpuilua ja muuta. Toivottavasti teidän pienellä ei ole mitään vialla, mitä kehitys ei korjaisi..

Vierailija
19/50 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille tähkille ja nimen saaneille..

Olen käynyt tiedän juttuja lukemassa mut en ole itse ehtinyt kirjoitella....

Meillä kaikki on hyvin, mitä nyt pientä iltakiukkuamista on havattaivissa. Päivät vaan juoksevat ohitse ja Santeri kasvaa. Mä olen aloittanut jo soseiden syöttämisen kun ei tunnu mikään riittävän... Maitoa meni enemmän kuin ehdin kaupasta kantaa ja kysyin neuvolasta että saanko antaa ja neuvolantäti sano vaan että anna ihmeessä...Aika hassu sattuma muuten että pojallani on sama neuvolantäti joka on ollut joskus minulla. Se vaan jutteli että olen kanssa ollut kova syömään jo pienenä....

no mutta nyt menen nukkumaan..

T:Kohveli ja santeri 2kk ja 3viikkoa
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=a5630c88-90cd-11dd-a3fc-…!

Vierailija
20/50 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomenna ristiäiset! Ja vihdoinkin sain kirjoittaa neitin tulevan nimen noihin seurakunnasta tulleeseen esitietolomakkeeseen eli nimi on nyt valmis! Jei! :)

*Lyle* Voi että on ihana toi Vilja nimi <3 Mietin kakkoselle aikoinaan V:llä alkavaa nimeä, mutten löytänyt kalenterista mieluista. Nooh, ei sitä enää viitti vaihtaa ;) Hyvä nimi on tytöllä ja varsin nimensä näköinen on hän eli Ronja on meän vanhempi tyttönen - yhtä tulta ja tappuraa sekä oma- sekä lujatahtonen, ko on ite Ronja Ryövärintyttökin ;) Ja mie oon käyttänyt toistaseksi ihan vaan kypärälakkia ja sitten huppua siinä päällä (vaunuissa nukkuessaan) eli varmaan tässä ilmojen kylmetessä pitää kattoa jostain jotain lakkia, mutta jos tulee siskoonsa, nii on sitten hikipää.

*Aamumamma* Meillä kans vois nyt sanoa, että mikä ihmeen parisuhde?! ;) Mies taas vaihteeksi aina töissä ja mie lasten kans keskenään kotona. En ees muista, milloin meillä ois ollu ihan 2keskistä aikaa. Vissiiin silloin, ko on menty naimisiin....

*Maija.Mansikka* Hyvähän se on, ko seuraavat ja tutkivat tarkasti ton munuaisjutun, vaikka kyllähän se ressaa vanhempia aivan sata varmasti. Jaksamista! :)

*Kohveli* Meillä kans lapset on saanut jo tosi aikasin soseita, ko maito pelkästään ei riitä, ei sitten millään. Että varmaan meilläkin aletaan parin viikon päästä tutustumaan soseisiin. Neuvolatäti on aina ollut eri mieltä, mutta koskas mie sitä kuuntelen ;) Hih! Oma maalaisjärki vain kehiin ja pääsee pitkälle!

Meillä on sitten imetys loppunut tällä viikolla ihan kokonaan neitin omasta toimesta eli nyt pelataan pulloilla eikä tää haittaa mua yhtään. En oo koskaan ollut mikään imetys-friikki. Ja rytmintynkääkin alkaa olla havaittavissa ja meillä nukutaan iltapäivästä iltaan ne pidemmät päikkärit, mutta onneksi yökuppaukset ovat meillä historiaa (koputan puuta).

Nyt on aivan pakko mennä siivoon ja alotteleen kakkupohjan tekoa, että saa vieraat huomenna täytekakkuakin.

AJ sekä Elli 6 vkoa ja 1 päivä!