En tajua yhden yön juttuja. Mitä niistä saa irti?
Kertokaa nyt te, jotka näitä harrastatte? Mitä te saatte irti näistä yhden yön jutuista? Pikaista paineenpurkausta arkeen, seikkailua, hyväksyntää, mitä?
Omalla kohdallani on ehdoton ei näille, koska olen niin tunnesitoutunut, että haluan kokea kiintymystä ja rakkautta toiseen ihmiseen myös siellä lakanoiden välissä. En kuitenkaan halua tuomita ketään, joka näitä suhteita harrastaa, vain ymmärtää mitä niistä haette ja mitä niistä saatte?
Taustalla on siis se, että olen saanut paljon kyselyitä ja huomautuksiakin kavereilta ja jopa työkavereilta, ettenkö käy yhtään "hoitelemassa" itseäni välillä, kun olen ollut jo muutaman vuoden sinkkuna ja kuulemma minun näköiseni saisi helpostikin seuraa. Se on totta, mutta kun se on juuri sitä vääränlaista seuraa, jota en kaipaa.
Kommentit (251)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No saa seksiä ja toisen ihmisen kosketusta. Saa myös itse koskettaa toista. Parhaimmillaan mahtavaa hetken huumaa.
Entäs pahimmillaan?
Pahimmillaan lukee tätä moralisointia palstalta.
No mitä luulette, puolivillaista seksiä.
Jos mennään siihen, että kumppani osoittautuu raískaajaksi tai ta ppajaksi, kyseessä on seksuaali- tai henkirikos, ei yhden illan juttu.
Ei kaikki ole tunnevammaisia ja tarvitsee syviä tunteita ja sitoutumista tuohon hommaan. Ison O:oon saa helposti muutenkin kun sanoo vaan partnerille mitä haluaa eikä suostu tyhjennysastiaksi.
Perinteinen parisuhde on mennyttä aikaa.
Yhden yön ja seksisuhteet on se juttu tänä päivänä.
En ole koskaan harrastanut yhden yön juttuja mutta voisin kuvitella että ainakin se hyvä puoli noissa on, ettei hävetä jälkikäteen niin paljon, jos toinen ei tykännytkään siitä, millainen olet sängyssä. Kun ei se edes tiedä kuka olet, hyvä jos tietää nimesi. Eikä välttämättä tuota niin suurta pettymystä jos toinen ei tykkää, koska hänen odotuksensa ei välttämättä ole edes olleet kovin korkealla. Mokailu on siis sallitumpaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en myöskään käsitä, kun jotkut sanovat, että "no seksiä tietysti". Minulla ei koskaan ole ollut mielihalua saada seksiä, vaan seksihaluni herättää aina jokin tietty henkilö. Aivan kummallinen ja vastenmielinen ajatus lähteä jonkun kanssa vain bisnesmäisesti hoitamaan toimitus ja se ihmissuhde oli sitten siinä. Ovatko yhden yön suhteita harrastavat muutenkin taipuvaisempia esineellistämään ihmisiä, olemaan näkemättä yksilöä ihmisenä?
Kyllä tietenkin! Osuit aivan oikeaan.
Mitään ihastusta tai juuri toisen persoonaan kohdistuvaa halua ei yhden yön jutuissa voi olla, koska . . . ööö, niin miksi?
Minulla on ollut muutama, joiden pohjalla on ollut vuosien tietoisuus keskinäisestä kemiasta. Miksi oletetaan, että kyse on aina jostain tuntemattomasta?
v. 2005 on omat viimeiset empiiriset kokeilut, mutta sinkulle yhden yön jutut ovat tapa harrastaa seksiä ja joskus niistä lähtee syntymään pidempiaikaisempaakin, kuten kävi erään yhdestä yöstä alkaneen jutun kohdalla.
Seksiä ja hetken läheisyyttä.
Nuorena riitti yhden yön jutut. Tällai yli nelikymppisenä en halua randomeja iholleni.
Itse olen saanut niistä läheisyyttä ja toki sitä seksiä, mutta se seksi on minulle toisarvoista. Olen joskus käynyt myös ihan vain nukkumassa jonkun luona sen yhden yön, ja siihen se on jäänyt. Olen itsekin sellainen, että halut heräävät usein vasta ihastuessa, mutta tietynlaisiin elämäntilanteisiin myös minulle sopivat yhden yön suhteet.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nainen ja yksi mun paras yöni oli varatun miehen kanssa 90-luvulla. Ihan yhden yön juttu.
t. varattu mies
TAI
t. nainen, jolla surkea käsitys itsestään, jolloin toisen naisen miehen kanssa on paras kokemus
Vierailija kirjoitti:
Ööö... seksuaalista nautintoa?
N50, tosin mun yhdenyönjutut oli viime vuosituhannella.
Riippuu miten usein yhden yön jutusta saa oikeasti seksuaalista nautintoa. Joku tykkää, toinen ei. Ap näyttäisi kuuluvan jälkimmäiseen ryhmään.
Sain yhdeltä homppelilta hooiiveen.
Eikö kuitenkin moni parisuhdekin saa alkunsa siitä 1 illan tai yön suhteesta. Siitä sitten päädytty jatkamaan yhteydenpitoa.
Itsellä tilanteet on menny niin että baarissa pidetty hauskaa, ja tuntunut että ilta loppuu liian pian, asia johtanut toiseen, siitä kolmanteen. Koskaan en ole hakemalla hakenut mitään.
Enkä koskaan ole lähtenyt epäilyttävän tyypin mukaan, niin kännissä en baarissa ole että tarvitsisi sellaista miettiä. Siinä vaiheessa kun päädytään samaan taksiin, "tunnetaan" jo riittävästi, että voin luottaa, jos yhtään epäilyttäisi, niin osaan kyllä lennossa vaihtaa suunnitelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö... seksuaalista nautintoa?
N50, tosin mun yhdenyönjutut oli viime vuosituhannella.
Riippuu miten usein yhden yön jutusta saa oikeasti seksuaalista nautintoa. Joku tykkää, toinen ei. Ap näyttäisi kuuluvan jälkimmäiseen ryhmään.
Kuulostaa oudolle että ihmiset ei käsitä miten erilaisia ihmiset on. Se että sinä tai minä en saa yhden yön jutusta nautintoa ei tarkoita sitä että ei kukaan muukaan voisi saada. Ehkä tärkeintä mitä yhden yön suhteet on itselleni antanut on juuri se että olen tutustunut erilaisiin ihmisiin myös seksuaalisuuden osalta toki muutenkin.
Vaikka seksi sujuisi se ei aina tarkoita että ihminen olisi minulle sopiva elämän kumppani ja toisaalta taas päinvastoin. Jossain vaiheessa löytyi myös se kumppani joka täytti molemmat tarpeet, tarpeen nautinnolliseen seksiin ja tarpeen parisuhteeseen.
Mä rakastan yhden yön juttuja. Saan niistä jännitystä, huomiota ja seksiä hyvännäköisten miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kuitenkin moni parisuhdekin saa alkunsa siitä 1 illan tai yön suhteesta. Siitä sitten päädytty jatkamaan yhteydenpitoa.
Itsellä tilanteet on menny niin että baarissa pidetty hauskaa, ja tuntunut että ilta loppuu liian pian, asia johtanut toiseen, siitä kolmanteen. Koskaan en ole hakemalla hakenut mitään.
Enkä koskaan ole lähtenyt epäilyttävän tyypin mukaan, niin kännissä en baarissa ole että tarvitsisi sellaista miettiä. Siinä vaiheessa kun päädytään samaan taksiin, "tunnetaan" jo riittävästi, että voin luottaa, jos yhtään epäilyttäisi, niin osaan kyllä lennossa vaihtaa suunnitelmaa.
Minä ehkä olen sitten erilainen, kun tuossakin tilanteessa kokisin ja olettaisin, että toinen on kiinnostunut kanssani enemmästäkin jos kemiat kohtaa. Olisi ihan hirveä tilanne, jos toinen vain seksin jälkeen tai aamulla nostaisi kytkintä ilman aikomustakaan ottaa enää yhteyttä. Eli pikaisesti ensitapaamisesta tapahtuva seksi ei sinänsä ole ongelma, mutta en sellaista harrasta, jos toisesta ei ole jo ehtinyt mittailla ja kysellä ja aistia ne parisuhteen kannalta olennaisimmat mitattavat kriteerit.
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan yhden yön juttuja. Saan niistä jännitystä, huomiota ja seksiä hyvännäköisten miesten kanssa.
Voisiko itsetuntoa rakentaa jollekin muulle kuin tuntemattomien ohilentävälle huomiolle?
Vmp