Miten purkaa ahdistusta?
Ahdistaa niin mahdottomasti, ja kaikki tuntuu kerääntyvän yhdeksi ahdistusmöykyksi, tuskainen olo. En osaa purkaa sitä oikein mitenkään, en ole ikinä osannut. Joskus tosin soittaminen auttoi, mutta nyt en omista enää soitinta. Alkoholia en käytä, nyt tosin tuntuu että voisin jopa sortua siihen.
Mikä avuksi?
Kommentit (4)
mene lääkäriin ennen kun ahdistus muuttuu syväksi masennuksi! mieti mikä aiheuttaa ahdistusta, ja voisitko poistaa elämästäsi niitä tekijöitä/ainakin vähentää.. Pitempi aikanen masennus saattaa puhkasta myös psykoositilan.. Ja siinä tilasssa ihminen on monesti vaaraksi muille tai itselleen. hae siis apua!
En ole ajatellutkaan, että tämän kanssa voisi mennä lääkäriin. Masennusta minulla on ollut aikaisemmin, noin vuosi sitten söin vielä lääkkeitäkin siihen. Tämä on kuitenkin jotenkin erilaista, enemmän varsinaista ahdistusta. Voi tietenkin johtua samoista asioista. Tahtoisin kuitenkin itse ensin yrittää ratkaista ongelmaani, ennen lääkärille menoa.
Pelkään, että jos alan ongelmiani ratkomaan juomalla, pian juominen on se ongelma. Urheilijatyyppikään en ole, sitä kuitenkin täytynee kokeilla, jos ei muita ehdotuksia tule.
Paljon parempi kuin känni.
Psykologi kerran suositteli mulle tätä, ja se toimii oikeasti. Mulla on muutama vihko, joihin kirjoittelen asioitani. En koskaan lue jälkikäteen, mitä olen kirjoittanut... Ehkä joskus vuosien päästä sitten.
Kirjoitan ihan mitä mieleen tulee. Ei siis päiväkirjaa varsinaisesti.