Huonoin ja turhin lahja, jonka olette saaneet?
Sain kerran tädiltä joululahjaksi kosteuspyyhkeitä ja vanhentunutta irtoteetä.
Kommentit (100)
Lapsena tumma suklaa ja liköörikonvehdit, ei pienen suussa maistu kovinkaan hyvälle.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajalta läksiäislahjaksi saatu pienen pieni huivi. En käytä huiveja ja huivi oli niin pieni, ettei sitä voinut edes laittaa kaulaan. :D
Se oli nenäliina!
T: pomosi
Munaisen muotoisen ison pehmon :D Oli vielä tilattu varta vasten ulkomailta. Kun minä kuulemma kerään hassuja pehmoja. Lahjan antaja on tuntenut minut 30 vuotta enkä ole ikinä kerännyt hassuja pehmoja, en edes silloin kun oltiin lapsia.
Olen miettinyt tässä nyt useita vuosia pääni puhki, että mistä hän on keksinyt tämän olevan mulle just sopiva lahja.
Iso timattisormus. Eihän sillä mitään tee. Ei toimi edes lasileikkurina.
Sain 12-vuotiaana opettajalta (mies!) synttärilahjaksi kaudenhoitokirjan. Olin poikatyttö, joten ilmeisesti opettaja oli huolissaan siitä että minusta tulee joku Kassi-Alma jos hän ei puutu tähän äkkiä.
Kirjassa oli erilaisia kauneudenhoitovinkkejä. Muistan, että jokaiseen ongelmaan ratkaisuna oli että pitää mennä kosmetologille tai rasvaimuun 😆 Ja että naisen jalat ovat kauniit silloin kun ainoastaan polvet koskettavat toisiaan.
(vanhemmat eivät sanoneet mitään siihen, että aikuinen mies antaa tällaisia lahjoja, koska heidän puolestaan olisin voinut jäädä syntymättä)
Olin ehkä noin 14-15v kun sain tädin perheeltä lahjaksi kirjan "Pojat - käsikirja kiinnostuneille" ja suklaata. Olin siis itse poika ja nyt olen mies enkä ole koskaan ollut kiinnostunut muista pojista ainakaan seksuaalisessa tai romanttisessa mielessä ja en voi syödä suklaata.
Minulla on ystävä jolla on aivan maaginen kyky antaa lahjoja jotka ovat paperilla täydellisiä mutta käytännössä aivan päinvastaisia. Hän vielä näkee aivan hirveästi vaivaa löytääkseen jokaiselle uniikin lahjan joka on saajansa näköinen ja mieleinen. Esimerkiksi vaikka:
- Sukat ihan minun värissä. Mutta ovat varvassukat joita en voi koskaan käyttää koska palelen niissä, myös kesällä ja ne hiertävät kengissä.
- Kaunis paita, joka on hihaton. En käytä koskaan hihattomia paitoja edes alusvaatteina.
- Minun näköiset bling korvakorut jotka ovat niin raskaat etten voi käyttää niitä
- Muki jossa on minun oloinen kuva mutta se on emalia. En pidä emaliastioista enkä ole koskaan omistanut yhtään emaliastiaa.
- Hyvin istuva bleizeri jossa aivan karsea kuvio ja väri josta en pidä.
- Printti T-paita. En käytä T-paitoja koskaan, olen mekkoihminen.
- Ihana aasialainen temppeli, mutta se on koottava pienoismalli. Ihmiselle joka ei osaa tehdä edes kartongista korttia.
- Matkamuistona paikalliseen nähtävyyteen liittyvä Lego-setti. En harrasta tai kokoa Legoja, en edes lapsena.
- Nahkakäsineet jotka ovat auttamatta aivan liian isot
Olen aina osallistunut kaveriporukassa pyöreinä vuosina annettuihin lahjoihin 50 euron summalla per henkilö ja kun olin itse lahjan saajana sain kavereilta yhteensä 50 euron lahjakortin. Kaikille muille onneksi on saatu hulppeat lahjat hankittua.
Vierailija kirjoitti:
Ex-mies osti mulle lahjaksi aina asioita, joita itse halusi. Esimerkiksi halusi meille uuden telkkarin niin osti sen mulle joululahjaksi. Halusi erään bändin keikalle, ja minä en edes pitänyt tästä bändistä, niin osti minulle lahjaksi liput kyseiselle keikalle
Kai se televisio jäi eron jälkeenkin sinulle?
Ex mieheltä sain lahjaksi dildon. Aluksi suutuin, mutta eron jälkeen sille on ollut käyttöä. On jopa aitoa parempi, kun vain uskalsin ottaa käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Saatiin kerran läjä voimakkaalle pesuaineelle haisevia käytettyjä pyyhkeitä. Jäivät käyttämättä...
Ihmetyttää, miten jotkut luulee, että omat roskat voi "kierrättää" sukulaisten nurkkiin vaivoiksi.
Ehkä ne oltiin pesty valmiiksi anto kuntoon? Tuliko edes se mieleen, että pyyhkeet tulee pestä ennen käyttöä
Kuusenkoriste. Mitä ihmettä teen yhdellä joulupallolla, kun en koskaan edes hanki kuusta kotiini.
Sitten joku muka huumorimuki. Roskiin lensi.
Monta vuotta lahjan antajan kaapissa seissyt Yves Rocherin hajuvesi. Hajuvedet säilyy sen 2-3 vuotta kunnes niiden haju alkaa muuttua. Eihän tuollaista voinut käyttää.
Ymmärrän kyllä, että kaikilla ei ole varaa. Mutta siinä tapauksessa voi antaa vaikka suklaata.
Päänraaputin. Oli kuulemma hupilahja. Meni roskiin, ei edes kierrätykseen.
Sain tänä jouluna mummolta pöytäliinan vaikken omista edes pöytää. En muutenkaan ole tippaakaan pöytäliinaihmisiä eli vaikka omistaisinkin pöydän, en käyttäisi pöytäliinaa. Kaverille meni kun en itse tuolla mitään tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvinkeitin. En juo kahvia ja vieraita käy harvakseltaan.
Vielä turhempaa se olis itse ostaa Ehkä se oli vähän vinkki, että opetteliset huomioimaan vieraat?
Talo elää tavallaan! Minullakaan ei ole kahvinkeitintä, koska en juo kahvia. Jos vieraille ei kelpaa tee, niin saa olla ilman. Kaikki lähipiirini ihmiset tietävät, että luonani ei saa kahvia eikä kukaan ole siitä mieltänsä pahoittanut tai vinkkaillut tyhmi*.
Exäni hankki luokseni kahvinkeittimen, kun ei voinut elää ilman aamukahvia. Hän itse huolehti, että kaapissani on kahvia ja suodatinpusseja. Ei kokenut asiaa ongelmaksi.
Ja esimerkiksi eräs teenjuoja ystäväni käyttää teehensä sokeria makeutukseen. Itse en käytä sokeria, joten olen hänen luokseen ostanut purkin hunajaa. Eikä tuossakaan mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuusenkoriste. Mitä ihmettä teen yhdellä joulupallolla, kun en koskaan edes hanki kuusta kotiini.
Sitten joku muka huumorimuki. Roskiin lensi.
Monta vuotta lahjan antajan kaapissa seissyt Yves Rocherin hajuvesi. Hajuvedet säilyy sen 2-3 vuotta kunnes niiden haju alkaa muuttua. Eihän tuollaista voinut käyttää.
Ymmärrän kyllä, että kaikilla ei ole varaa. Mutta siinä tapauksessa voi antaa vaikka suklaata.
Minusta suklaa on tylsä ja huono lahja. Mielikuvitukseton, tarpeeton ja moni jo muutenkin kärvistelee terveysongelmien ja ylipainon kanssa. Mieluummin vaikka Linkosuon ruisnappeja tms. Tai joulukortti.
mummot voi olla köyhiä ja muistisairaita niin huonon lahjan ymmärtää. osa taas ehkä pakannut väärän lahjan kiireessä. moni voisi vältää huonon lahjan olemalla antamatta mitään.hyvää joulua tervehdys riittää. niin kaikki on tyytyväisiä.
Tädiltä aikanaan joku pieni ohut kirja, jossa oli eri maiden huippukokkien filosofisia mietelauseita ruoasta. Kiitin kohteliaasti ja jopa luin sen läpi, mutta ihan turha kirjoja kyllä.
Saatiin kerran läjä voimakkaalle pesuaineelle haisevia käytettyjä pyyhkeitä. Jäivät käyttämättä...
Ihmetyttää, miten jotkut luulee, että omat roskat voi "kierrättää" sukulaisten nurkkiin vaivoiksi.