Huonoin ja turhin lahja, jonka olette saaneet?
Sain kerran tädiltä joululahjaksi kosteuspyyhkeitä ja vanhentunutta irtoteetä.
Kommentit (100)
Itse otan huonot lahjat vattuiluna. Olenko minä jotenkin alempaa kastia kun eräs antoi lahjaksi 1€ tuikkukipon? Kyllä, hinta ja alennuslappu oli siinä vielä kiinni. Hän on hyvätuloinen niin ei kyllä ollut eurosta kiinni tuo lahja.
Minä ostin 50€ lahjakortin erääseen vaateliikkeeseen 😔
Pihlajanmarjakarkit ja marmeladikuulat.
Sain ala-asteiässä aina välillä jotain kotiin liittyvää astiastoa. Sukulaiset ajattelivat siis jo sitä aikaa, jolloin muuttaisin joskus omilleni. Olen vieläkin vähän hämmentynyt näistä hyödyllisistä lahjoista. Meinasivatko he, että sellaiset esineet oikeasti lasta ilahduttaisivat? Enkä kyllä yhtäkään tavaraa ole säilyttänyt.
Tämä nyt ei tavallaan ole edes minun saamani lahja, mutta ollessani lapsi kummitätini osti kaikki lahjat siskolleni. Hän ei siis muistanut kenen meistä kummi on. Mistään yksittäisestä vahingosta ei ollut kyse, sama kävi joka joulu. En tiedä miksi vanhempani eivät sanoneet kummitädille mitään. Loukkaavaa kyllä oli ja tuli arvoton olo.
Tämä ei varsinaisesti ollut turha lahja, mutta olosuhteet huomioiden aikamoinen riman alitus.
Meidän ystäväporukalla on ollut tapana, että jonkun täyttäessä pyöreitä ostetaan päivänsankarille yhteinen, vähän kalliimpi lahja (arvoltaan noin 200€). Muille on ostettu esimerkiksi Artekin jakkaraa, kylpyläviikonloppua tai matkalahjakorttia, kullekin toiveidensa mukaan.
Kosmetiikkafriikkinä ja harrastelijameikkaajana olin itse pyytänyt lahjaksi erään tietyn brändin hintavahkoa lahjapakkausta tai ihan vaan kosmetiikkalahjakorttia. Sain sitten Nivean vartalovoidetta :D
Äitiriepu antoi 25-vuotis syntymäpäivälahjaksi kirjahyllyssään pölyttyneen ja kulahtaneen vanhan kirjan, jossa oli noin 100 kellastunutta sivua. Jostain kirpparilta oli sen joskus ostanut, koska ei käynyt koskaan kirjakaupassa.
En lukenut ensimmäistäkään lausetta siitä, sillä aihe oli jotain ihan kummallista. Tai oisko ollut joku tilaajalahja 80-luvulta.
Joskus parikymppisenä avopuoliso osti mulle joululahjaksi kuorimaveitsen.
Joo, turhahan se ei sinänsä ollut eli meillä oli sille tarvetta kyllä. Mutta kyllä sen parin euron veitsen ois voinut ostaa kaupasta ihan millon vaan eikä ois mulle tarvinnut just lahjaksi laittaa :D
Sain pienen siis 4x5cm jonkun mietelausetaulun kisun kuvalla, samassa joululahjapussissa oli joku suklaarasia tai kynttilä tai jotain en muista mitä.
Oudointa oli, että kyseessä oli ihminen joka aina ostaa hyvin harkittuja ja aikuisia lahjoja, varsinkin silloin kun tulee vieraaksi jouluaterialle.
Liköörikonvehdit - inhoan alkoholin makua
Sain kerran joululahjaksi joulukalenterin. Olisiko peräti alelaarista löytynyt?
Vierailija kirjoitti:
Kahvinkeitin. En juo kahvia ja vieraita käy harvakseltaan.
Vielä turhempaa se olis itse ostaa Ehkä se oli vähän vinkki, että opetteliset huomioimaan vieraat?
Vierailija kirjoitti:
Kahvinkeitin. En juo kahvia ja vieraita käy harvakseltaan.
No, en ihmettele
Teininä mummolta itsetehdyn niin mummotyylisen pipon ja huivin kuin voi olla, vaikka olin tyyliltäni enemmän gootti kuin muuta. Puin ne päälleni mummon iloksi siinä hetkessä, mutta sitten pölyttyivät kaapissa käyttämättä niin kauan kunnes vihdoin kehtasin lahjoittaa ne pois. Näen mummoani niin harvoin ettei hän kai huomannut etten niitä koskaan käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Liköörikonvehdit - inhoan alkoholin makua
tarjoile muille win-win
Vierailija kirjoitti:
Teininä mummolta itsetehdyn niin mummotyylisen pipon ja huivin kuin voi olla, vaikka olin tyyliltäni enemmän gootti kuin muuta. Puin ne päälleni mummon iloksi siinä hetkessä, mutta sitten pölyttyivät kaapissa käyttämättä niin kauan kunnes vihdoin kehtasin lahjoittaa ne pois. Näen mummoani niin harvoin ettei hän kai huomannut etten niitä koskaan käyttänyt.
Parhaita lahjoja ikinä! Harmi kun en itsekään osannut arvostaa äitini tekemiä villapuseroita, myssyä ja lapasia.. Sama lanka, sama kuvio.. Pidin niitä halpoina.. Nyt aikuisena pitäisin ne, jos ne olisivat tallella.
Käytetty ruskea naisten t-paita. Olen mies.
1€ suklaarasian. Jotain ulkomaalaista sorttia. Pari euroa lisää niin olisi saanut marabouta tai fazeria. Heitin roskiin kun oli niin hirveän makuisia.