En matkustele. Se on minun valintani, koska voin elää vähän 'hulppeampaa' arkea siten
Tienaan aika vaatimattomasti ja keksin tämän keinon saada arkeeni enemmän rahaa käyttöön, kun en matkustele. En tietenkään paheksu kenenkään matkustelua ja ymmärrän, että monilla riittää rahat sekä matkoihin että penniä venyttämättömään arkeen, mutta itse päädyin tällaiseen ratkaisuun omassa tilanteessani ja olen tyytyväinen.
Kommentit (89)
Itseäni ei ole koskaan matkustelu suuremmin kiinnostanut. Koen sen enemmänkin rasittavaksi ja työlääksi hommaksi.
Sitten se saattaisi kiinnostaa, jos olisi rahaa niin paljon, että kaiken voisi tehdä vaivattomammin, ja olisi varaa luxukseen.
Keskituloisena kun ei ole varaa kymppitonnien matkabudjetteihin, niin panostan mielummin mökkeilyyn ja purjehtimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En matkustele, koska olen syntynyt ilmaston puolesta oikeaan maahan. Kestän kyllä lyhyen kesän, jos se sattuu olemaan helteinen. Muu osa vuotta on parasta ilmojen suhteen.
Olisi melko kurjaa, jos tuntisi elävänsä vain ne viikot vuodesta, kun on jossain aurinkorannoilla.
Näköjään joillekin matkustaminen tarkoittaa vain lomaa aurinkorannalla. Aika suppea käsitys matkustelemisesta. Itse käyn useammalla lomalla vuosittain mutta en koskaan aurinkorannoilla. Mulla on ihan toisenlaiset mielenkiinnon kohteet.
Turha yrittää mollata ja samalla nostaa omaa egoa. Jos tykkää lomailla aurinkorannikolla, se ei ole yhtään huonompaa kuin mikään muu matkailu.
Hän on muita parempi ihminen, kun ei käy koskaan aurinkorannoilla.
Sanoisin, että melkoinen mulkku. Hän vois vaikka ostaa pelkän menolipun mahdollisimman kauas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkoilla vietetään vain ohikiitävä hetki elämässä.
Kotona eletään sitä arkea.
Kumpaan kannattaa sijoittaa?
Jotku perustelee, että matkalle pitää päästä, että unohtuu se ankea arki. Mitä jos panostaisit siihen arkeen, ettei se olis niin ankeaa?
Meillä matkustaminen on aina ollut mieluisaa ja päätimme panostaa tähän nyt kunnolla.
Ostimme talon ulkomailta ja pyrimme viettämään täällä vähintään puolet vuodesta. Arki Suomessa ei ole ankeaa, vain pimeää, sateista ja kylmää.
Tällä hetkellä olemme 2. kodissamme ja tulin juuri uimasta, ilman lämpötila 22 ja aurinko paistaa:) Kävimme kyläjuhlissa lounaalla ja ostimme herkkuja parin päivän ruuiksi, huomenna torilta sitten tuoreet kasvikset oheen. Onhan tämä "arki" täällä leppoisampaa ja miellyttävämpää.
Tuo ei oikeastaan ole matkustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin... jotkut ylensyövät, ostelevat turhia tavaroita, tuhlailevat rääsyihin, juopottelevat kotonaan
Toiset matkustelevat eri paikkoihin, näkevät maailmaa...
Nykyään tietoutta eri maista saa vaikka kotona istuen. Jos olet matkustellut lapsesta asti eri maissa, kiinnostaako ruuhkavuosia käyttää moiseen kiirehäsläämiseen - kun sen voi elää laadukkaasti lasten kanssa kotimaassa vaikka mökkeillen. Lapset kaipaavat turvaa ja läheisyyttä. Matkustellessa pienten lasten turva järkkyy aina hieman, ellei koko suku ole mukana matkalla. Kyllä sitä sitten taas ehtii, paljon myöhemmin, ken tässä maailmantilanteessa uskaltaa.
Mitä ihmettä, että lasten turva järkkyisi matkustamisesta. Autolla Helsinkiin ja hotelliin ei kyllä kauheasti eroa matkasta lentokoneella Lontooseen ja hotelliin, mutta onhan ne yleissivistyksen kannalta ihan eri asioita.
Jos haluaa lasta sivistää, niin olisi hänen ennen 18-vuosipäivää hyvä käydä ulkomailla edes kerran, ja mielellään vielä muualla, kuin turistikohteessa täynnä muita suomalaisia. Muuten jää maailmankuva liian rajoittuneeksi.
Sama juttu. Olen korkeasti koulutettu mutta pienipalkaisissa hommissa. En ole matkustellut yli 15 vuoteen, mutta minun juttuni ovatkin taideaarteet. Katselen mieluummin lasiveistosta loppuelämäni kuin viikon etelän aurinkoa. Mutta kuten todettua, eri asiat viehättävät eri ihmisiä.
Se on tosiaan niin, että eri asiat miellyttää eri ihmisiä ja on hienoa että voi valita (budjettinsa rajoissa) mihin satsaa. Itselleni se juttu on aurinko ja lämpö, ei niinkään puitteet. Hulppeaa ei tartte olla missään, mutta valoa ja lämpöä kaipaan toden teolla Suomen pitkän talvikauden aikana.
Minä olen niin laiska, että en jaksa matkustella. Mitä sitten.
Töissä aina loman lähestyessä kysytään, että minne lähdet. Ja kun vastaan, että en minnekään, äimistellään ihmeissään, että loma ei ole loma, ellei pääse ulkomaille.
No minä en jaksa matkustella ja tykkään olla kotona. En koe, että minun pitäisi tätä puolustella kellekään.
Minä rakastan matkustamista! Nuorempana tuli reppureissattua siellä sun täällä, perheen kanssa käytiin rantalomilla ja laskettelureissuilla. Nyt kun lapsi on iso, niin olen päässyt taas reissaamaan itsekseni näin viisikymppisenä. Suuripalkkainen en ole, mutta otan halvat lennot halpoihin kohteisiin (rakastan esim. Itä-Eurooppaa) ja edullisen, pienen huoneiston. Viikon verran yleensä olen reissussa, kävelen paljon, käyn retkillä ja nähtävyyksillä, kuljen junalla eri kaupunkeihin, syön mitä haluan ja milloin haluan jne. jne. Nyt kun olen etätöiden seurauksena käytännössä aina kotona, niin en halua lomianikaan pyöriä näissä samoissa nurkissa...
Mutta niin se tosiaan on, että olemme kaikki erilaisia ja hyvä niin Itse en esim. koskaan ole ollut ns. visuaalinen ihminen, en ymmärrä mitään vaikkapa sisustuksesta tai vaatteista ja havainnoin maailmaa eri aistien ja elämysten kautta - ja siksi laitan rahani matkustamiseen, konsertteihin, hyvään ruokaan jne . Mutta ymmärrän kuitenkin hyvin, että joku toinen arvostaa kauniita tavaroita, nauttii sisustamisesta, taide-esineistä ym. ym. ja saa niistä pitkäaikaista iloa - ja haluaa puolestaan panostaa niihin taloudellisesti.
Veikkaan,että salaisuus on pienet asumismenot. Velaton oma?
T. Eri