Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En matkustele. Se on minun valintani, koska voin elää vähän 'hulppeampaa' arkea siten

Vierailija
16.10.2022 |

Tienaan aika vaatimattomasti ja keksin tämän keinon saada arkeeni enemmän rahaa käyttöön, kun en matkustele. En tietenkään paheksu kenenkään matkustelua ja ymmärrän, että monilla riittää rahat sekä matkoihin että penniä venyttämättömään arkeen, mutta itse päädyin tällaiseen ratkaisuun omassa tilanteessani ja olen tyytyväinen.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en matkustele. Matkarahoilla elän helposti kuukauden tai kaksi ilman tukia tai palkkatyötä. Se on minulle arvokkaampaa.

Vierailija
22/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama kuin ap:lla. Ostettiin minulle ja tyttärelle hevoset muutama vuosi sitten. Ei tässä ehdi muualle kaivata, elämä on upeaa näin. Kotimaassa tietysti reissataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hulppea elämä? Eli jos nyt käyt teattereissa ja ravintoloissa syömässä, ja vielä vaikkapa toisella paikkakunnalla? Matkat, hotellit? Jne niin eihän tuo nyt mtn halpaa ole saattaa mennä yht 500 egee viikonloppuun pariskunnalta, jos nyt vaikkapa jotain kallista musikaalia menee kattoon

Eihän kukaan pakota tekemään tuollaista. En ole ikinä käynyt tyyriissä ravintolassa, enkä ole ikinä yöpynyt hotellissa jonkun teatterin, musikaalin tai konsertin takia. Jätän tuollaiset suunnitelmat automaattisesti väliin, enkä silti ole mitenkään onneton ihminen.

Vierailija
24/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Matkusteleminen ei ole mikään autuaaksi tekevä juttu, vaikka kaikki sitä aina hehkuttavat. Suurin osa porukasta ei pakettimatkoillaan saa oikeasti mitään maata mullistavia elämyksiä, eivät edes uskalla maistaa mitään pizzaa tai hampparia kummallisempaa. Eikä tunnu maailmankatsomuskaan juuri avartuvan. 

Eivötköhän useimmat matkusta ihan vain siksi, että pääsevät hetkeksi siedettävään ilmastoon.

Vierailija
25/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät välitä matkustelusta, ihmiset on erilaisia. Ollaan miehen kanssa jonkin verran matkusteltu ja käyty niissä kohteissa mitkä on haluttu nähdä. Koronan jälkeen ei olla nyt käyty kuin kerran Ruotsissa ja se reissu liittyi miehen työhön. Ei ole mitään matkustusfiiliksiä ollut nyt. Taloudellisesti varaa olisi matkustaa.

Miehen veli taas on intohimoinen matkustaja. Tekee omatoimimatkoja paikkoihin joissa turisteja ei juuri ole. Äskettäin oli Vietnamissa. Asui jossain pikkukylässä. Aika rohkeasti vaan menee.

Vierailija
26/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen on ihan törkykallista puuhaa noin yleisesti. Perheen kanssa jos mennään kaukomaille pariksi viikoksi niin viisi tonnia ei vielä riitä paljon mihinkään. Lähemmäs kymmenen tonnia menee. Jos sen sijaan ollaan kotona se pari viikkoa niin sillä rahalla saisi vaikka mitä. Euroopan matkakin maksaa helposti kolme tonnia.

Ja tiedän, nomadit asuu Intiassa 6 dollarilla päivässä joten blaa blaa. Ei kuitenkaan ole minun juttu.

Olen käynyt kaukomailla monta kymmentä kertaa elämässäni yksin, kavereiden ja perheen kanssa joten tiedän kyllä mitä tuo homma on. Ja näihin on mennyt rahaa varmaan 50-100t. Ymmärrän ihan hyvin niitä jotka ei halua pihistellä arjessa sen takia että pääsisi joskus harvoin hetkeksi muualle.

Outoa minusta on muiden suhtautuminen asiaan, eli jos et matkusta olet nolla.

Vierailija
27/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

=llessani nuori, käytin mielummin tienaamani rahat materiaalisiin asioihin kuin matkustamiseen. Muistan jopa väitelleeni jonkun kanssa, että mitä järkeä on tuhlata 2000 markkaa matkaan. Miksi ei ostaisi sillä rahalla vaikka hyviä stereoita, niistä on iloa pitkään, reissu on ohi kun se on ohi.

Tehtyäni pari reissua eurooppalaisiin kulttuurikohteisiin tajuntani räjähti ja mieli muuttui.

Nykyään sijoitan ylimääräiset tienistit mielummin elämyksiin kuin tavaroihin -niissä pärjää lopulta aika vähällä. Lisäksi elämysten ja palveluiden osto on ekolologisesti parempi vaihtoehto. Se tuottaa lisäarvoa kansantaloudelle siinä missä tavaroiden ostaminen, kuluttaen vähemmän luonnonvaroja (poislukien automatkailu tai lentomatkailu).

Vierailija
28/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin... jotkut ylensyövät, ostelevat turhia tavaroita, tuhlailevat rääsyihin, juopottelevat kotonaan

Toiset matkustelevat eri paikkoihin, näkevät maailmaa...

Olipa tämä ilkeä kommentti. Sinun kannattaisi jättää yksi matka tekemättä ja mennä oikeinkirjoituskurssille ja ehkäpä myös psykologin juttusille.

Ymmärrän ap:n pointin. Me matkustimme jonkin verran ennen koronaa, mutta viime vuosina matkustusintoni on lopahtanut. Olenkin saanut tililleni kivan summan rahaa vaikka olen mm. vaihtanut autoni uudempaan vuosimalliin. Elän inflaatiosta huolimatta mukavaa elämää ja ostin vasta nuorelleni ajokortin. Minusta elämänlaatua on se ettei tarvitse pihtailla tällaisista kulueristä. Olen tarkka rahasta mutta panostan myös kodin mukavuuksiin kuten laadukkaaseen televisioon taikka astiastoon. Maailmalle matkaan jälleen kun siltä tuntuu.

Vierailija
29/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niin... jotkut ylensyövät, ostelevat turhia tavaroita, tuhlailevat rääsyihin, juopottelevat kotonaan

Olipa tämä ilkeä kommentti. Sinun kannattaisi jättää yksi matka tekemättä ja mennä oikeinkirjoituskurssille ja ehkäpä myös psykologin juttusille.

Ymmärrän ap:n pointin. Me matkustimme jonkin verran ennen koronaa, mutta viime vuosina matkustusintoni on lopahtanut. Olenkin saanut tililleni kivan summan rahaa vaikka olen mm. vaihtanut autoni uudempaan vuosimalliin. Elän inflaatiosta huolimatta mukavaa elämää ja ostin vasta nuorelleni ajokortin. Minusta elämänlaatua on se ettei tarvitse pihtailla tällaisista kulueristä. Olen tarkka rahasta mutta panostan myös kodin mukavuuksiin kuten laadukkaaseen televisioon taikka astiastoon. Maailmalle matkaan jälleen kun siltä tuntuu.

ei ajokorttia voi ostaa.....

Vierailija
30/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle mukava elämä tarkoittaa että voin asua lähellä palveluja ja voin esim. kävellä töihin. Tulee käytyä museoissa, näyttelyissä ja elokuvissa aika paljon. Mitään hulppeaa tuo ei ole vaan sujuvaa arkea.

Siitä joutuu kuitenkin maksamaan enemmän kuin jos asuisi syrjässä. Tuo lisähinta katetaan vähentämällä matkustamista. Elämäntilanteet kuitenkin muuttuu, mikään ei ole ikuista.

Vierailija
31/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten samaa mieltä, mutta autolla on vapaampaa ja helpompaa matkustaa. Matkoilla voi saada upeita,hämmästyttäviä,yllättäviä,virkistäviä, avartavia, inhottaviakin jne. kokemuksia

. Seuramatkoilla en tosin ole ollut.

Vierailija
32/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hulppeampaa elämää kun voi kerrostalokolmion sijaan asua OKT:ssa, tai jos ei pidä kotitöistä niin rivarissa hyvällä alueella.

Rivari hyvällä alueella? No jos voi tehdä etätöitä vai meinasitko silti käydä Suomessa päivittäin töissä?

Vierailija
33/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä elän hulppeaa arkea ja matkustelen

kannatti opiskella ja panostaa uraan

nyt nautin tuloksista

Sydämen sivistystä ei saa opiskelemallakaan.

Totta. Eikä se tule silläkään, että ei opiskele.

Vierailija
34/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortin voi joissakin valtioissa ostaa ns. pikatoimituksena, kunhan maksaa sen viranomaiselle heti käteisellä.

Vierailija
35/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taas eletään vaatimatonta arkea niin on sitten varaa tehdä kivoja omatoimimatkoja mielenkiintoisiin paikkoihin.

Vierailija
36/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rikas, mutta minulla on todella paljon käyttörahaa, kun ei enää ole velkoja. Ei tiedä, mihin sitä käyttäisi, kun elämäntyyli on niukka.

Matkustelen joskus, mutta suurinta luksusta ovat kävelyt merenrannalla, rauhalliset hetket kynttilänvalossa, hyvä musiikki yms.

Hyväntekeväusyyteen lahjoita entistä enemmän.

Vierailija
37/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nyt nautin tuloksista

Eli sitä ei voi saada  mitenkään.

Vierailija
38/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyistä sunnuntaita kaikille!

Vierailija
39/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nämä kolikon kääntöpuoli?

Asian voisi nähdä myös, että on mahdollisuus käydä eri puolilla Suomea museoissa, teatterissa ja maksaa itselleen jokin mieleinen harrastus tai matkustella turistikylissä, joissa käy syömässä suomalaisessa ravintolassa ja maata uima-altaalla.

Sitä voi niin eri tavalla käyttää rahaa niin Suomessa kuin ulkomaillakin.

Joskus sitä taas mieluummin ostaa lääkkeensä kuin lähtee laivalle.

Valinnat on ihan yhtä hyviä, jos ne on harkittuja tapoja käyttää rahansa paremmin.

Ps. Ymmärsittehän, että esimerkkini oli vain tapa näyttää vääristäen toinen näkökulma saman kolikon eri puolelta käsin?

Vierailija
40/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nyt nautin tuloksista

Eli sitä ei voi saada  mitenkään.

Toki voi, se ei vaan liity opiskeluun tai opuskelemattomuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme