Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En matkustele. Se on minun valintani, koska voin elää vähän 'hulppeampaa' arkea siten

Vierailija
16.10.2022 |

Tienaan aika vaatimattomasti ja keksin tämän keinon saada arkeeni enemmän rahaa käyttöön, kun en matkustele. En tietenkään paheksu kenenkään matkustelua ja ymmärrän, että monilla riittää rahat sekä matkoihin että penniä venyttämättömään arkeen, mutta itse päädyin tällaiseen ratkaisuun omassa tilanteessani ja olen tyytyväinen.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas toisinpäin. Jokaikinen ylimääränen penni menee matkakassaan. Suomessa elän todella pihisti, sitten matkoilla yövyn hienoissa hotelleissa ja on rahaa mitä tuhlata, ei tarvi reissuilla pihistellä. Teen pskaduunia ja tienaan 1800 e/kk, silti varaa tehdä 3-4 reissua/vuosi.

Vierailija
62/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin... jotkut ylensyövät, ostelevat turhia tavaroita, tuhlailevat rääsyihin, juopottelevat kotonaan

Toiset matkustelevat eri paikkoihin, näkevät maailmaa...

Voihan tuon ilmaista niinkin päin, että toiset ostavat laadukkaita vaatteita, syövät ravintoloissa ja ostavat mieluisia tavaroita samaan aikaan kun toiset istuvat viikon jossain turistirysässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas toisinpäin. Jokaikinen ylimääränen penni menee matkakassaan. Suomessa elän todella pihisti, sitten matkoilla yövyn hienoissa hotelleissa ja on rahaa mitä tuhlata, ei tarvi reissuilla pihistellä. Teen pskaduunia ja tienaan 1800 e/kk, silti varaa tehdä 3-4 reissua/vuosi.

Toivottavasti säästät edes jotain tai tulojenromahdus eläkeiässä tulee olemaan kova kolahdus. Matkustaminen ainakin loppuu heti.

Vierailija
64/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta: kuinka paljon pystyt tiristämään tuosta 1800 eurosta (oletan, että puhut nettopalkasta) matkakassaan kuukausittain? Kun sanot, että olet kykenet vuodessa useampaan reisuun, joissa on vieläpä reilu budjetti.

Vierailija
65/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkoilla vietetään vain ohikiitävä hetki elämässä.

Kotona eletään sitä arkea.

Kumpaan kannattaa sijoittaa?

Jotku perustelee, että matkalle pitää päästä, että unohtuu se ankea arki. Mitä jos panostaisit siihen arkeen, ettei se olis niin ankeaa?

Meillä matkustaminen on aina ollut mieluisaa ja päätimme panostaa tähän nyt kunnolla.

Ostimme talon ulkomailta ja pyrimme viettämään täällä vähintään puolet vuodesta. Arki Suomessa ei ole ankeaa, vain pimeää, sateista ja kylmää.

Tällä hetkellä olemme 2. kodissamme ja tulin juuri uimasta, ilman lämpötila 22 ja aurinko paistaa:) Kävimme kyläjuhlissa lounaalla ja ostimme herkkuja parin päivän ruuiksi, huomenna torilta sitten tuoreet kasvikset oheen. Onhan tämä "arki" täällä leppoisampaa ja miellyttävämpää.

Vierailija
66/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkustele, koska olen syntynyt ilmaston puolesta oikeaan maahan. Kestän kyllä lyhyen kesän, jos se sattuu olemaan helteinen. Muu osa vuotta on parasta ilmojen suhteen.

Olisi melko kurjaa, jos tuntisi elävänsä vain ne viikot vuodesta, kun on jossain aurinkorannoilla.

Vierailija
67/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin... jotkut ylensyövät, ostelevat turhia tavaroita, tuhlailevat rääsyihin, juopottelevat kotonaan

Jep. Nämä kaksi tapaa ovat ne ainoat tavat käyttää rahaa.

Vierailija
68/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Nämä kaksi tapaa ovat ne ainoat tavat käyttää rahaa.

Olihan tuossa monta tapaa käyttää rahaa.

Vierailija
69/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En matkustele, koska olen syntynyt ilmaston puolesta oikeaan maahan. Kestän kyllä lyhyen kesän, jos se sattuu olemaan helteinen. Muu osa vuotta on parasta ilmojen suhteen.

Olisi melko kurjaa, jos tuntisi elävänsä vain ne viikot vuodesta, kun on jossain aurinkorannoilla.

Näköjään joillekin matkustaminen tarkoittaa vain lomaa aurinkorannalla. Aika suppea käsitys matkustelemisesta. Itse käyn useammalla lomalla vuosittain mutta en koskaan aurinkorannoilla. Mulla on ihan toisenlaiset mielenkiinnon kohteet.

Vierailija
70/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään joillekin matkustaminen tarkoittaa vain lomaa aurinkorannalla. Aika suppea käsitys matkustelemisesta. Itse käyn useammalla lomalla vuosittain mutta en koskaan aurinkorannoilla. Mulla on ihan toisenlaiset mielenkiinnon kohteet.

Ei nyt takerruta tähän. Mikä tahansa maailmalla nuohoaminen on epämieluisaa.

Vierailija
71/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tietoutta eri maista saa vaikka kotona istuen. Jos olet matkustellut lapsesta asti eri maissa, kiinnostaako ruuhkavuosia käyttää moiseen kiirehäsläämiseen - kun sen voi elää laadukkaasti lasten kanssa kotimaassa vaikka mökkeillen. Lapset kaipaavat turvaa ja läheisyyttä. Matkustellessa pienten lasten turva järkkyy aina hieman, ellei koko suku ole mukana matkalla. Kyllä sitä sitten taas ehtii, paljon myöhemmin, ken tässä maailmantilanteessa uskaltaa.

Vierailija
72/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä matkustelu on kuluttavaa ja stressaavaa. En enää jaksa.

Vierailija
73/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmalla matkustaminen ei eroa kotimaassa matkustamisesta. Jos ihminen siirtyy paikasta toiseen silloin hän matkustaa. Ihan sama onko matkan määränpää mummola, mökki vai hotelli, se on matkustamista jos siirrytään kotoa jonnekin muualle. Mutta osa ihmisistä nyt vaan on pikkuisen yksinkertaisia ihan tutkitusti.

Vierailija
74/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustelu on helvetin rasittavaa ja kun yleensä sen matkan jälkeen ajattelee väsyneenä, että ihanaa, kun on taas kotona, niin eipä se maksa vaivaa.

Edellisestä ulkomaanreissusta onkin jo ehtinyt vierähtää reilu yksitoista vuotta enkä ole jäänyt kaipaamaan.

Tai sitten ajattelee masentuneempana kuin koskaan, miksei voinut jäädä sinne toiseen todellisuuteen, vaan piti palata tänne. Onko siinäkään järkeä? Viikko tai kaksi elämästä, satoja euroja ja vain kaiho jää?

Vierailija
75/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmalla matkustaminen ei eroa kotimaassa matkustamisesta. Jos ihminen siirtyy paikasta toiseen silloin hän matkustaa. Ihan sama onko matkan määränpää mummola, mökki vai hotelli, se on matkustamista jos siirrytään kotoa jonnekin muualle. Mutta osa ihmisistä nyt vaan on pikkuisen yksinkertaisia ihan tutkitusti.

No en matkustele MIHINKÄÄN. Keksitköhän tästäkin vielä jotain?

Että ei tarvii kommentoida enää niin kerron, että matkustan joka viikko tuohon lähikauppaani. Meno-paluu.

Vierailija
76/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Tärkeintä on säilyttää mahdollisimman suuret yksilönvapaudet. Silloin jokainen voi toteuttaa demokratiaa=kansanvaltaa omilla valilloillaan elämässään täydellisesti ja vaikuttaa myös kollektiivisesti, koska ihmisten valinnat ohjaavat sekä markkinoita että politiikkaa, jos meillä vain on oikeat päättäjät. Poliitikkojen tehtävä on muuttaa yhteiskuntaa suuntaan, johon kansalaiset sitä ohjaavat esim. kulutuskäyttäytymisellään, ei päinvastoin. 

Vierailija
77/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina pihistellyt, jotta pääsen matkustelemaan. Näin sen pitääkin olla, kukaan ei ole väärässä, vaan jokainen on oikeassa, eläessään itselleen sopivalla tavalla. 

Vierailija
78/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha yrittää mollata ja samalla nostaa omaa egoa. Jos tykkää lomailla aurinkorannikolla, se ei ole yhtään huonompaa kuin mikään muu matkailu. 

Vierailija
79/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkoilla vietetään vain ohikiitävä hetki elämässä.

Kotona eletään sitä arkea.

Kumpaan kannattaa sijoittaa?

Jotku perustelee, että matkalle pitää päästä, että unohtuu se ankea arki. Mitä jos panostaisit siihen arkeen, ettei se olis niin ankeaa?

Meillä matkustaminen on aina ollut mieluisaa ja päätimme panostaa tähän nyt kunnolla.

Ostimme talon ulkomailta ja pyrimme viettämään täällä vähintään puolet vuodesta. Arki Suomessa ei ole ankeaa, vain pimeää, sateista ja kylmää.

Tällä hetkellä olemme 2. kodissamme ja tulin juuri uimasta, ilman lämpötila 22 ja aurinko paistaa:) Kävimme kyläjuhlissa lounaalla ja ostimme herkkuja parin päivän ruuiksi, huomenna torilta sitten tuoreet kasvikset oheen. Onhan tämä "arki" täällä leppoisampaa ja miellyttävämpää.

Hienoa! Olemme toteuttamassa saman kahden vuoden sisällä. Omaisuutta realisoidaan ja asioita järjestellään sen mukaan. Ulkomaalaisyhteisöt ovat esim. aurinkorannikolla 10x positiivisempia kuin suomalaiset täällä. Luonnollinen valinta. Negatiiviset, katkerat valittajat eivät lähde, onneksi. 

Vierailija
80/89 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olen reppureissannut aikanaan ja nähnyt maailmaa. Nyt arvostan mukavaa, kaunista ja tilavaa kotia, ja että halutessa voin jotenkin helpottaa aikuisten lasten arkea, tai käydä ystävän kanssa viinillä ja teatterissa.

N56

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme