Burnout perhe-elämästä
En saa olla ikinä rauhassa. Leikki-ikäiset lapset ja puoliso haluavat minulta koko ajan jotain. Jos ei ole oikeaa avun tarvetta, keksitään jotain. Ei mene puoltakaan minuuttia, kun kuuluu äitiäitiäiti tai joudun puuttumaan sisarusten välisiin erimielisyyksiin. Vaikka mies olisi lasten vieressä, silti minun pitäisi avustaa joka ikisessä pikkuasiassa. Tuhat kertaa sanottu, että isä osaa auttaa yhtä hyvin. Mies parhaimmillaan puhuu vielä päälle jotain omia asioitaan. Vessassakaan ei saa olla rauhassa, vaan joku on aina oven takana. Väsyttää.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi, niin tuttua. Kuin omasta kynästäni. Mutta nyt lapset ovat 25 ja 23 ja olen tyytyväinen, että heidät tein.
Neuvo: lähde kotoa pois. Vaikka ruokakauppaan tai kävelylle.
Ruokakauppaan rentoutumaan?
Niin mieti! Vaihtoehdot: ruokakauppa tai kävely! Mitä luksusta! Omatoimieutanasia tänne niin kuin olisi jo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi, niin tuttua. Kuin omasta kynästäni. Mutta nyt lapset ovat 25 ja 23 ja olen tyytyväinen, että heidät tein.
Parempi sekin kuin kotona
Hyi mitä elämää. Onneksi olen eronnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, koska jos mies ei osaa olla lasten kanssa, niin hän kuitenkin varmaan ymmärtää, että kaupassa pitää käydä. Välttää perheriidan, kun tekee sellaista, minkä mies hyväksyy.
Minun exäni ei hyväksynyt minulle muita menoja kuin urheilun. Vitsi minä urheilin silloin. Ihan vain siksi, että pääsin pois kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppuu aikanaan. Ehkä jo parin vuoden päästä.
Loppuu miten? Lapset rellestää ja mekkaloi myös kouluikäisinä. Mies ei edelleenkään lue wilmaa, eikä tiedä missä kumisaappaat on. Mies ei myöskään edelleenkään tiedä mitä kaupasta kannattaa ostaa, eikä osaa tehdä ruokaa kyselemättä mitä tekisi. Mikään ei muka toimi, jos et ole paikalla auttamassa.
Vttu että vtuttaa tuokin ettei äijä käytä wilmaa! *Kankea alusta!* Kohta on jumalauta kankea alusta koko elämällä ellei tuo ohutsorminen insinöörimieslapseus lopu!
😂😂🤣
Meillä vähän sama homma. Koko perhe töllöttää vieressä, kun istun vessassa tai käyn suihkussa. Sitten suututaan, kun ajan pois. Äidillähän ei saa olla mitään yksityisyyttä ja hänen kehoaan saa kaikki lääppiä, miten tykkää. Saan omaa aikaa, kun lähden kotoa, mutta joskus olisi kiva olla kotonakin kaikessa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vähän sama homma. Koko perhe töllöttää vieressä, kun istun vessassa tai käyn suihkussa. Sitten suututaan, kun ajan pois. Äidillähän ei saa olla mitään yksityisyyttä ja hänen kehoaan saa kaikki lääppiä, miten tykkää. Saan omaa aikaa, kun lähden kotoa, mutta joskus olisi kiva olla kotonakin kaikessa rauhassa.
Kyllä! Mikä siinäkin on että kaikki muut saavat loikoilla sohvalla ja kaivaa nenää, mutta tulee yleinen hätätila kun minä yritän levähtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, koska jos mies ei osaa olla lasten kanssa, niin hän kuitenkin varmaan ymmärtää, että kaupassa pitää käydä. Välttää perheriidan, kun tekee sellaista, minkä mies hyväksyy.Minun exäni ei hyväksynyt minulle muita menoja kuin urheilun. Vitsi minä urheilin silloin. Ihan vain siksi, että pääsin pois kotoa.
Olen pahoillani. Kuulostaa karmealta. Onneksi pääsit ilmeisesti eroon tuollaisesta luvan anelu elämästä.
Minun elämäni parani merkittävästi, kun naisvauva lopultakin ymmärsi poistua taloudesta. Kyllä minä kolmen lapseni kanssa pärjään, mutta se perässäraahattava ruuhi oli liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun elämäni parani merkittävästi, kun naisvauva lopultakin ymmärsi poistua taloudesta. Kyllä minä kolmen lapseni kanssa pärjään, mutta se perässäraahattava ruuhi oli liikaa.
Se raskain henkilö taloudessa voi hyvinkin olla se toinen aikuinen, eivätkä suinkaan lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppuu miten? Lapset rellestää ja mekkaloi myös kouluikäisinä. Mies ei edelleenkään lue wilmaa, eikä tiedä missä kumisaappaat on. Mies ei myöskään edelleenkään tiedä mitä kaupasta kannattaa ostaa, eikä osaa tehdä ruokaa kyselemättä mitä tekisi. Mikään ei muka toimi, jos et ole paikalla auttamassa.
Se siitä tulee, kun suhteen alussa teet selväksi kaapin paikat, eli se että SINÄ määräät kaiken: syötävät ruoat, sisustuksen, lomamatkakohteet, ja ihan kaiken muunkin. Jos et jyräisi KAIKESSA ja KAIKKIALLA, ei miehen tarvitsisi opetella antamaan periksi, vaan hän voisi tehdä maailmaan sellaisen loogisen järjestelmän, jota itse ymmärtäisi. Hänhän ei ole päättänyt, missä mikäkin on, vaan SINÄ, koska vain SINÄ voit asioiden oikeat paikat tietää.
T. nimim. En aikanaan itse alistunut ja sain kyllä siitä kuulla. Mutta niinpä tiedän lasten tavaroiden paikat ja kaiken muunkin kodissaNI.
Minä sanoin, että ero tulee ja sitten mennään viikko-viikko systeemillä.
Alkoi niitä taitoja löytyä mieheltäkin. Nyt taas parin vuoden jälkeen alkaa lipsumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se siitä tulee, kun suhteen alussa teet selväksi kaapin paikat, eli se että SINÄ määräät kaiken: syötävät ruoat, sisustuksen, lomamatkakohteet, ja ihan kaiken muunkin. Jos et jyräisi KAIKESSA ja KAIKKIALLA, ei miehen tarvitsisi opetella antamaan periksi, vaan hän voisi tehdä maailmaan sellaisen loogisen järjestelmän, jota itse ymmärtäisi. Hänhän ei ole päättänyt, missä mikäkin on, vaan SINÄ, koska vain SINÄ voit asioiden oikeat paikat tiet
Kelpaisit mulle. Mutta minkäs teet, kun exä seisoi vain tumput suorina ja esitti avutonta. Yritin antaa hänelle mahdollisuuden päättää, mutta ei kuulemma voinut tietää mihin mikäkin laitetaan tai miten jokin asia hoidetaan. Mitenkään ei voinut suoriutua yksin jostain tehtävästä, minkä minä yleensä hoidin, tai jos suoriutuikin, teki selväksi että olen suuressa kiitollisuuden velassa.
"teki selväksi että olen suuressa kiitollisuuden velassa"
Tämäkin on outo juttu. Miehet tuntuvat koko ajan pitävän jonkinlaista kirjaa siitä, miten auttelevat kotona ja jokaisesta tekemisestä jää sitten velkaa. Mutta näille en itse lotkauttanut korvaani. Siinäpä valittaa. Koti on 50% hänen myös.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin on outo juttu. Miehet tuntuvat koko ajan pitävän jonkinlaista kirjaa siitä, miten auttelevat kotona ja jokaisesta tekemisestä jää sitten velkaa. Mutta näille en itse lotkauttanut korvaani. Siinäpä valittaa. Koti on 50% hänen myös.
No eihän terve mies noin kontrolloikaan. Eikä vahtaa miten toinen käyttää "oman aikansa". Joillain on taipumusta manipulointiin, kuten syyllistämiseen. Myös läheisriippuvaiset keksivät jatkuvasti vaimoilleen/miehilleen jotain tekemistä mihin häntä muka ehdottomasti tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän terve mies noin kontrolloikaan. Eikä vahtaa miten toinen käyttää "oman aikansa". Joillain on taipumusta manipulointiin, kuten syyllistämiseen. Myös läheisriippuvaiset keksivät jatkuvasti vaimoilleen/miehilleen jotain tekemistä mihin häntä muka ehdottomasti tarvitaan.
Ei kyse ole mistään kontrolloinnista vaan siitä, että mies jotenkin perverssisisti _olettaa_ kotitöiden ja perhehuollon etc kuuluvan naiselle. Omalla kohdalla niistä joko tehdään hirveä numero, tai jopa tosiaan laskeakellaan kuinka paljon on tehty. Siis kyllä - niitä ihan yhteisiä töitä yhteisessä kodissa, yhteisen perheen eteen.
Minä lähdin yleensä rentoutumaan cittarille tai kirjastoon ja sitten rentoutuneena kotiin.