Päänahka kutiaa
Tiedän että apteekista saisi jotain erikoisshamppoota mutta kun on niin kallista. Olisiko jostain kaupan edullisesta shamppoosta tai jostain muusta apua? Auttaako nuo hoitoaineet kun en ole sellaisia koskaan käyttänyt?
Kommentit (8)
Head and shoulders ja Erisan. Vuorotellen.
Voi olla joko shampoosta tai muuta päähän laitettavasta aineesta johtuva, mutta usein voi olla allergiasta kyse, oletko huomannut että kutina alkaisi ruokailun jälkeen?
Halpaa hilseshampoota löytyy marketin hyllystä. Kutina syntyy hiuspohjan tulehduksesta. Syynä hiivasieni, joka elää rasvoittuvan hiuspohjan talitöhnällä.
Hilseshampoo tosiaan yleensä auttaa. Omalla kohdalla ostin niitä erikoisshampoitakin apteekista, mm. Nizoral, mutta vasta marketin hilseshampoo auttoi, vaikka hilsettä ei ollutkaan.
LV:n probiootti shampoo on aika hyvää.
Käytin apteekin dermolog tai jotainnsen tapaista alle 10 euroa. Nyt pesen lasten Linna-shampoolla, tuoksuttomalla, ilman silikonia. Mutta jos kutina alkaa uudelleen, haen taas apteekista. Mulla ei ole hilsettä, muuten kutiava päänahka
Sama täällä. Ensin pesin Ceridalöljyllä. Auttoi hieman. Just eilen tein etikasta ja vedestä sekoituksen, jonka kaadoin päänahkaan ja hiuksiin. Annoin vaikuttaa 15minuuttia.
1,5dl etikkaa 1,5litraa vettä. Auttoi!
Myös omenaviinietikkaa voi käyttää. Sillä on myös vaalentava vaikutus. Itse olen blondi niin ei haittaa.
Sama ongelma, epäilen että ruokavaliossani on jotain epäsopivaa, tai sitten olen herkkä jollekin aineelle. Halvoista shampoista parhaiten minulle sopii LV:n shampoo. Ei se kokonaan ole poistanut kutinaa, mutta päänahka ei kutise niin paljoa kuin jollain toisella shampoolla.