Ihastunut naimisissa olevaan työkaveriin
Olen itsekin avoliitossa ja kihloissa oleva nainen.n.1,5 vuotta sitten sain työkaverikseni naimisissa olevan suurinpiirtein saman ikäisen miehen.
Nyt olen huomannut olevani todella ihastunut tähän mieheen, en voi olla ajattelematta häntä ja hänen lähellään on hermostunut ja kiihtynyt olo. Asiaa ei auta että teemme todella tiiviisti yhdessä töitä työparina, olemme siis lähes kaikki päivät yhdessä kahdestaan. Välillä saan fiiliksiä että hänkin voisi olla ihastunut, en tiedä onko sitten omia kuvitelmiani vai onko oikeasti.
Mitä minun pitäisi tehdä? Kummankin tilanteen takia olisi varmasti parempi olla tekemättä mitään, mutta jotenkin sekin vaihtoehto tuntuu pahalta.
Kommentit (60)
Kyllähän sen huomaa jos toinenkin ihastunut.
Olen myös ollut korviani myöten ihastunut naimisissa olevaan perheenisään. Ei ollut työkaveri, mutta kuitenkin. Ei siinä olisi auttanut vaikka kuka olisi sanonut mitä,ei sille tunteelle voi mitään. Sille voi kyllä että alkaako sitten toimimaan. Sitä kannattaa miettiä parikin kertaa.
Olin varattu ja tyytymätön parisuhteeseeni. Ihastuin naimisissa olevaan työkaveriini, joka oli myös tyytymätön parisuhteeseensa. Ihastus oli molemminpuolista. Päädyimme lopulta eroamaan suhteistamme ja aloitimme seurustelun. Hetken aikaa oli ihanaa, mutta suhde kaatui lopulta siihen, ettei kumpikaan ollut käsitellyt omaa eroaan ja sieltä tuli painolastia. Tuntui todella pahalta, mutta toisaalta olin tyytyväinen, että molemmat saimme tuosta syyn erota huonoista suhteista, joiden ongelmia ei saanut korjattua, mutta joista emme olleet osanneet muuten lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös ollut korviani myöten ihastunut naimisissa olevaan perheenisään. Ei ollut työkaveri, mutta kuitenkin. Ei siinä olisi auttanut vaikka kuka olisi sanonut mitä,ei sille tunteelle voi mitään. Sille voi kyllä että alkaako sitten toimimaan. Sitä kannattaa miettiä parikin kertaa.
No, aloitko?
Pyydän vaimona, että miettisit tässä asiassa muitakin, kuin itseäsi. Se, että olet tyytymätön omassa suhteessa on ilman muuta fine. Miksi kuitenkaan lähtisit rikkomaan toisten perhettä omien halujesi vuoksi? Voithan erota ja etsiä VAPAAN MIEHEN. Ei sellaista, joka on jo avioliitosta vaimonsa kanssa. Jos miehellä on perhe, niin ethän sinä siihen silloin kuulu.
Pane sitä ja pidä turpas kiinni forever.
Win-win.
T. Perheenisä, ukkomies, vieraissa juoksun mm mitalisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ihastunut omaan mielikuvasi toisesta ihmisestä. Et todennäköisesti tunne häntä niin hyvin, että olisit ihastunut häneen sellaisenaan kuin hän on. Nämä on hyvä erottaa toisistaan ensin, koska oma mielikuva toisesta ihmisestä ei vastaa täysin hänen persoonaansa, johon väistämättä kuuluu myös epämieluisia luonteenpiirteitä.
Ja mitä tuon tiedostaminen auttaa? Eihän sitä voi edes tietää, mitä ne epämieluisat piirteet olisivat.
Taidat olla aika nuori vielä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä sinusta tuntuisi, jos puolisosi ajattelisi jostain naisesta samalla tavalla?
Suunnittelisi sinun pettämistäsi?No sepä juuri, tuntuisi aivan kauhealta. Ja kyllä ajatus että itse pettäisin kihlattuani tai menettäisin hänet tuntuu aivan yhtä kauhealta.
Ap
Ehkäpä sinun kannattaisi kerto ihastuksesta kihlatullesi. Olisi kamalaa olla lupautunut naimisiin sellaisen henkilön kanssa, joka jo suunnittelee pettämistä. Teille molemmille nyt puntaroinnin paikka. Jos haluatte molemmat jatkaa suhteessa, niin olisi ehkä hyvä puhua, mistä tämä tällainen ihastuminen ja pettämishalut tulevat ja miksi tosiaan heti on olo, että asialle pitäisi tehdä jotain. Jos olisit oikeasti sitoutunut, niin suhtautuisit kuten ylläkin muutama maininnut. Eli antaisit olla ja ihastumisen mennä koska kunnioitat sitä omaa kumppania ja suhdettanne.
Kuvittele että kumppanisi näkisi kamerasta joka hetki kommunikointisi työkaverin kanssa.
Pidä se sellaisena että tietäisit kumppanisi olevan ylpeä sinusta.
Ja kaikki muu, lopeta heti. Nuo on vakavia asioita. Pahat ihmiset tuhoaa elämiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ihastunut omaan mielikuvasi toisesta ihmisestä. Et todennäköisesti tunne häntä niin hyvin, että olisit ihastunut häneen sellaisenaan kuin hän on. Nämä on hyvä erottaa toisistaan ensin, koska oma mielikuva toisesta ihmisestä ei vastaa täysin hänen persoonaansa, johon väistämättä kuuluu myös epämieluisia luonteenpiirteitä.
Ja mitä tuon tiedostaminen auttaa? Eihän sitä voi edes tietää, mitä ne epämieluisat piirteet olisivat.
Taidat olla aika nuori vielä...
Olin 43 silloin kun kirjoitin tuon kommentin.
Avosuhteessasi on takaovi tukevasti raollaan.
Kaikkihan me joskus. Tuo kivaa piristystä työpäivään. Muuta ei tarvitse tulla.
No, etusivu uusiksi. Ap on ihastunut työkaveriin. Vuosisadan romanssia odotellaan.
Oire. Et taida rakastaa puolisoasi. Eroa huonosta suhteesta ja etsi vapailta markkinoilta joku kuuma. Unohtuu työkaverit.
Ää jatka ihastumista pitemmälle niin ei mene monen ihmisen elämä pilalle.
Järkeä päähän.Jos tuollane olo niin eroa mies ystävästäsi. Hän ansaitsee parempaa.
vaihda lennossa uuteen,ja sitten taas uuteen kun kyllästyttää. noitahan tulee niin kauan kun elät. joskus parempi kun ei roiku saman kanssa liian kauan. käyt läpi tuon suhteen pois elämästäsi,sitten ohi eikä vaivaa