Ihastunut naimisissa olevaan työkaveriin
Olen itsekin avoliitossa ja kihloissa oleva nainen.n.1,5 vuotta sitten sain työkaverikseni naimisissa olevan suurinpiirtein saman ikäisen miehen.
Nyt olen huomannut olevani todella ihastunut tähän mieheen, en voi olla ajattelematta häntä ja hänen lähellään on hermostunut ja kiihtynyt olo. Asiaa ei auta että teemme todella tiiviisti yhdessä töitä työparina, olemme siis lähes kaikki päivät yhdessä kahdestaan. Välillä saan fiiliksiä että hänkin voisi olla ihastunut, en tiedä onko sitten omia kuvitelmiani vai onko oikeasti.
Mitä minun pitäisi tehdä? Kummankin tilanteen takia olisi varmasti parempi olla tekemättä mitään, mutta jotenkin sekin vaihtoehto tuntuu pahalta.
Kommentit (60)
Anna sille pimppiä,peppua ja suikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut samassa tilanteessa. Ajan myötä se lopulta meni ohi. En sanonut työkaverille asiasta mitään.
Ihastumiset ovat pitkissä parisuhteissa ihan normaalia. Mutta se, että tekeekö jotain sen ihastumisen takia erottaa pettäjän luotettavasta lojaalisesta kumppanista.
Ei varmaan kannata jatkaa kihlausta jos jo näin alkuvaiheessa tuntuu epävarmalta?
Omasta suhteestasi selvästi puuttuu jotain, kun muita katselet. Mieti riittääkö sinulle loppuelämäksi ihan kiva suhde vai haluatko elää täysillä. Työkaverisi kautta tämä tyytymättömyytesi vain purkautuu. Hänessä on jotain mitä kumppanissasi ei ole.
Ihastuksia tulee ja menee. Mieti negatiivisia puolia ihastuksessasi, se helpottaa. Mä ihastun helposti, mutta ne nyt on ohinmeneviä ajatuksia elämän polulla.
Vierailija kirjoitti:
No pidät näppisi erossa.
Aina ei saa, mitä haluaa...
Kasva aikuiseksi, ennen kuin pilaat oman tai varsinkin jonkun toisen elämän.
Mamma rauhoittuu siellä nyt. Ei ole varmaan sinun aviomies kyseessä.
Jos oma suhde on edennyt vasta kihlaukseen ja nyt jo muut kiinnostaa, niin kannattaa miettiä kannattaako jatkaa sitä avioliittoon asti.
Vierailija kirjoitti:
Omasta suhteestasi selvästi puuttuu jotain, kun muita katselet. Mieti riittääkö sinulle loppuelämäksi ihan kiva suhde vai haluatko elää täysillä. Työkaverisi kautta tämä tyytymättömyytesi vain purkautuu. Hänessä on jotain mitä kumppanissasi ei ole.
Hei nyt ihan oikeasti, kyllä varmasti suhteesta puuttuu ties mitä. Ei kenessäkään ole kaikkia ominaisuuksia samassa paketissa. Tämän takia ihastumisia tapahtuu ja yksiavioisuus on lähinnä vitsi.
Samassa tilanteessa. Tosin itse en näe päivittäin tätä työkaveria, mutta viikottain ainakin. Olemme aina tiiviisti yhdessä töissä ja jatkuvaa molemminpuolista flirttiä. Yritän uskotella itselleni etten ole ihastunut, mutta kyllä mä vaan olen. Tästä miehestä en tiedä, onko vaan kova flirttailemaan, mutta uskon että jotain tunteita hänelläkin on.
Molemmilla meillä on pitkät parisuhteet ja lapsia eikä varmasti kumpikaan halua rikkoa perhettään ja näkisin hänet lojaalina aviomiehenä, joka kaiken härskin flirttailun jälkeen ei kuitenkaan tekisi mitään. Oon siis päättänyt päästä ihastumisesta yli, mutta on se vaikeaa, etenkin kun toisen lähellä on aina niin hyvä ja onnellinen olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä sinusta tuntuisi, jos puolisosi ajattelisi jostain naisesta samalla tavalla?
Suunnittelisi sinun pettämistäsi?No sepä juuri, tuntuisi aivan kauhealta. Ja kyllä ajatus että itse pettäisin kihlattuani tai menettäisin hänet tuntuu aivan yhtä kauhealta.
Ap
Siinäpä sulle se lopullinen vastaus. Eli älä tee mitään työkaverin kanssa.
Olin tuossa tilanteessa joskus. 10 vuotta sitä kesti, mutta yhteen emme päätyneet lopultakaan. Olin aivan rikki, kun menetin hänet ja mietin, että seuraavalla kerralla olen rohkeampi, jos joskus vielä koen vastaavaa. Parin vuoden surun jälkeen työhuoneeni ovella seisoi mies, joka hymyili niin, että sydämeni jätti lyöntejä välistä. Hän tuli luokseni kuin olisi kotiinsa tullut ja kaikki muuttui yhdessä hetkessä niin hyväksi. Olemme käyttäytyneen hyvin asiallisesti eikä kumpikaan ole tehnyt pienintäkään aloitetta. Ei vaan voi. Ei mitenkään uskalla ottaa sitä riskiä, että lumous särkyy.
Kyllä siinä mielestäni pieni totuuden siemen piilee että nykyisessä suhteessa saattaa ollakin jotain pielessä jos jää vellomalla vellomaan työkaverin ihastukseen. Ihastuksia varmasti tulee mutta on itsestä kiinni ruokkiiko sitä ihastusta vai jättääkö sen siihen mitä se on - hetkellistä ihastusta ja yleensä epärealistista kuvaa toisesta. Riippuu vähän miten pitkä suhde teillä on taustalla toki. Edellisessä suhteessani ihastuin jatkuvasti parin vuoden suhteen jälkeen ja se suhde olikin epäsopiva minulle. Nykyisessä mennään kuudetta vuotta ja vaikka pieniä ihastuksia on joskus tullut, en jää niihin vellomaan.
Nauti elämästäsi. Pettäminen on elämän suola.
Vierailija kirjoitti:
Nauti elämästäsi. Pettäminen on elämän suola.
Minkälainen ihminen ajattelee näin😮
En anna tämän ketjun pudota, lisää ihmisiltä kokemuksia! En ole ap, mutta samassa tilanteessa ja janoan kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä sinusta tuntuisi, jos puolisosi ajattelisi jostain naisesta samalla tavalla?
Suunnittelisi sinun pettämistäsi?No sepä juuri, tuntuisi aivan kauhealta. Ja kyllä ajatus että itse pettäisin kihlattuani tai menettäisin hänet tuntuu aivan yhtä kauhealta.
Ap
Mieti minkälainen soppa siitä tulisi ja mitä voisit menettää sekä töissä että kotona. Ihastuksia tulee ja menee.
Meidän työpaikalla oli tuollainen juttu, ja paitsi että siitä syntyi aika pahansuopa juorukerho niin kaksi perhettä hajosi ja minkä vuoksi? Koko työpaikkasuhde kesti vähän päälle vuoden, ja sen jälkeen pari ei enää pystynyt työskentelemään yhdessä, molemmat vaihtoi työpaikkaa muualla, koska paitsi vaikea tehdä töitä yhdessä, työpaikan juorukellot.....kiva muuten kuunnella töissäkin niitä riitoja. Olin todella helpottunut, kun kumpikin vaihtoi työnantajaa, työrauha palasi taloon.
Älä syö kuormasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Luin ap kommenttisi, ja ohikiitävän hetken luulin jo, että olisin se työpaikalla ollut mies.
Mutta ikävä kyllä en ole, koska en tee töitä tiiviisti parina ihastukseni kanssa... damn. Muuten kuvaus / tilanne olisi sopinut 100% omaan tilanteeseeni. Eli olen siis itse naimisissa oleva mies, joka on palavasti ihastunut omanikäiseen työkaveriin, joka on kihloissa/avoliitossa. Ja kemia tuntuu vahvana..
Olet ihastunut omaan mielikuvasi toisesta ihmisestä. Et todennäköisesti tunne häntä niin hyvin, että olisit ihastunut häneen sellaisenaan kuin hän on. Nämä on hyvä erottaa toisistaan ensin, koska oma mielikuva toisesta ihmisestä ei vastaa täysin hänen persoonaansa, johon väistämättä kuuluu myös epämieluisia luonteenpiirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApLuin ap kommenttisi, ja ohikiitävän hetken luulin jo, että olisin se työpaikalla ollut mies.
Mutta ikävä kyllä en ole, koska en tee töitä tiiviisti parina ihastukseni kanssa... damn. Muuten kuvaus / tilanne olisi sopinut 100% omaan tilanteeseeni. Eli olen siis itse naimisissa oleva mies, joka on palavasti ihastunut omanikäiseen työkaveriin, joka on kihloissa/avoliitossa. Ja kemia tuntuu vahvana..
Kerro tästä vähän enemmän, niin voin haaveilla oletko sä mun ihastukseni? Löytyykö lapsia ja ovatko lapsemme kenties samaa sukupuolta...?
Älä tee mitään. Jos mies on kiinnostunut, todennäköisesti huomaat sen jossain vaiheessa.
Ihastumiset ovat pitkissä parisuhteissa ihan normaalia. Mutta se, että tekeekö jotain sen ihastumisen takia erottaa pettäjän luotettavasta lojaalisesta kumppanista.