Itkettävän koskettava tarina Vadelma-vauvasta
En kyllä tiedä, miten ite olisin selvinnyt.
Kommentit (31)
Pieni tyttö eli täyden mutta lyhyen elämän rakastettuna
Siis, miten voi vauva olla noin tyytyväisen ja onnellisen näköinen, vaikka on tuollainen tilanne?
Vierailija kirjoitti:
Siis, miten voi vauva olla noin tyytyväisen ja onnellisen näköinen, vaikka on tuollainen tilanne?
Vauva ei varmaan itse ymmärtänyt tilannetta.
Jos kyseessä olisi ollut mikä tahansa muu eläinlaji noin pahasti va mm ainen yksilö olisi lopetettu heti.
Mutta kun se oli ihminen asiasta tehdään nyyhkytarina.
Vierailija kirjoitti:
Kamala nimi.
Mielestäni se on herttainen. Ja kun lapsi ei kumminkaan elä kouluikään jotta saisi kuulla nimestään tms. niin mikä ettei. Vadelma säästyi maailman pahuudelta.
Surullinen kohtalo. Mutta on niin paljon muitakin surullisia kohtaloita. En pystyisi jokaisesta itkemään, eihän sitä muuta sitten tekisikään kuin itkisi. Vaikkapa siviilit Ukrainassa.
Vierailija kirjoitti:
No voiskohan ehkä johtua siitä, että tuo vauva on alle vuoden ikäinen eikä ymmärrä kuolemaansa tai edes elämäänsä.
Kun minä luin jutun, tulin vihaiseksi vanhemmille. Kaunis ajatus että lapsi saa mahdollisimman kokemusten täyteisen elämän, mutta tosiasiassa vanhemmat tuosta nauttivat, ei lapsi. He altistivat lapsen ihan turhaan moneen kertaan ja hän ei elämyt elinajan odotteeseen asti, ei lähellekään. Lapsi tarvitsee ihan erilaisia kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kun minä luin jutun, tulin vihaiseksi vanhemmille. Kaunis ajatus että lapsi saa mahdollisimman kokemusten täyteisen elämän, mutta tosiasiassa vanhemmat tuosta nauttivat, ei lapsi. He altistivat lapsen ihan turhaan moneen kertaan ja hän ei elämyt elinajan odotteeseen asti, ei lähellekään. Lapsi tarvitsee ihan erilaisia kokemuksia.
Jep. Muut diagnoosin saaneet ovat eläneet vähintään 2-vuotiaiksi, osa jopa varhaisteini-ikään asti. Kaikkein vanhin MSD:tä sairastanut oli kuollessaan 40-vuotias. Suurin osa MSD-lapsista menehtyy 4-10-vuotiaana.
Nämä saivat itselleen elämyksiä 8kk.
Vierailija kirjoitti:
Miksei lapsi olisi saanut kokea elämää, edes lyhyttä? Sylin lämpöä ja suukkoja.
Suntion mielestä oli ehkä kauneimmat hautajaiset koskaan.
En tiedä olenko outo, mutta mun on kyllä vaikea nähdä mitään kaunista siinä, ettei pieni tyttö saanut elää kuin hetken ja hänen matkansa päätyy kylmään monttuun.
Onko se joku ihme pakkomielle, että kaikesta pitää aina etsiä jotain hyvää ja kaunista? Eikö asioita voi katsoa niin kuin ne on, epäreilua, surullista ja tuskallista. Ei kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei lapsi olisi saanut kokea elämää, edes lyhyttä? Sylin lämpöä ja suukkoja.
Nimenomaan syöin lämpöä ja suukkoja hän tarvitsi, ei vauvauintia ja järvivesiä.
Siis mitä ihmettä noin pienen lapsen kanssa muka leikitään? Jutellaan, sylitellään ja keinutetaan ehkä, mutta ei sen kummemmin kyllä leikitä.
Olisivat antaneet lapsen olla rauhassa, sylitelleet ja jutelleet, mutta kaikki muu ylimääräinen olisi kyllä voitu jättää pois.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä noin pienen lapsen kanssa muka leikitään? Jutellaan, sylitellään ja keinutetaan ehkä, mutta ei sen kummemmin kyllä leikitä.
Olisivat antaneet lapsen olla rauhassa, sylitelleet ja jutelleet, mutta kaikki muu ylimääräinen olisi kyllä voitu jättää pois.
Sepä se. Keuhokuumeesta keuhkokuumeeseen jotta vanhemmat saivat leikkiä vauvansa kanssa.
Ilmiannettu. Ei jaksa näitä kaiken tietäjiä, joilla ei mitään omaa kokemusta kyseisestä tilanteesta mutta suunapäänä pitää olla.
Niin ikävä kuin tarina onkin, niin väistämättä tuli tämä mieleen.
https://explosm.net/comics/dave-depressing
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Muut diagnoosin saaneet ovat eläneet vähintään 2-vuotiaiksi, osa jopa varhaisteini-ikään asti. Kaikkein vanhin MSD:tä sairastanut oli kuollessaan 40-vuotias. Suurin osa MSD-lapsista menehtyy 4-10-vuotiaana.
Nämä saivat itselleen elämyksiä 8kk.
Vanhemmat saivat lisäksi oman hetkensä julkisuudessa. Onko heillä ig-tili myös?
Luin sen joskus aiemmin, todella surullinen ja koskettava.