Mikä ihme on manga?
Kommentit (30)
Se on ravintolisä. Itse syön sinkki-manga rabletteja niin ei tuu suonenvetoa.
Vierailija kirjoitti:
Japanissa on paljon traumoja ydinpommin jäljiltä. Mangat ovat terapiaa niihin. Maailma jossa ei tarvitse olla aikuinen ja kantaa vastuuta keisarin paljastumisesta ei-jumalaksi.
Meinaatko, että joku voi elää elämän läpi traumatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa tänne ei voi näköjään postaa kanjeja. Ei sit saatana
Mitä on kanjet?
Kanji, kiinalainen kirjain jolla japanissa muunmuassa kirjoitetaan.
No se on se japanilainen sarjakuva. Itsekin olen siihen törmännyt kun lapsenlapset niitä lehtiä selailee. Siinähän ne lukee niitä vielä kaiken lisäksi takaperin, mikä tuntuu näin suomalaiseen silmään ihan hölmöltä hommalta.
Aika moni tuntuu tosiaan nykyään niistä vaahtoavan. Kai se on sitä nykyajan kotoutumista, kun idästä valuu kaikenlaista kulttuuria tänne meidän perukoille. Osa niistä piirroksista on kyllä ihan taitavasti tehtyjä, ei siinä mitään, mutta välillä ne aiheet menee vähän ohi ymmärryksen. Ja onhan se totta, että aikuisetkin niitä lukee, vaikka omassa nuoruudessa sarjakuvat oli kyllä ihan lasten juttuja tai sitten ne oli jotain Korkeajännitystä.
Kai se on vaan tätä maailman muuttumista. Itse kyllä pysyn mieluummin ihan tavallisessa sanomalehdessä ja uutisissa, sieltä näkee mitä tässä maassa oikeasti tapahtuu. Kyllä sitä ihminen vähemmälläkin hömpötyksellä pärjäisi, mutta kukin tyylillään.
Ihmisen ei tarvitse tietää kuin kaksi sanaa ja ne ovat anime ja manga
Vauvapalstan sääntö numero yksi:
ÄLÄ KYSY JOS ET TIIÄ. taas kerran joku kysyi niin alanuolia pukkasi
Aloita keskustelut vaan
1. Alapää jutut
2. Persut
3. Mielikuvitus jutut
Mango joka on kirjoitettu väärin.
Mitä on kanjet?