Oletko koskaan miettinyt paljonko maksat veroja/kk?
Aika summa kertyy jos kaikki lasketaan. Bensan,sähkön,ruokien.....vero ,jopa työmarkkinatuesta menee liki 20% veroa.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä. -Erityisesti silloin kun verottajan lähettämän esitäytetytyn veroilmoituksessa kerrottu ei ole vastannut omaa mielikuvaani siitä miten paljon (tai vähän) minun pitäsi maksaa veroja. Enemmän olen miettinyt ja yrittänyt ajatella sitä mihin maksamani verot käytetään, tai ollaan käyttämttä.
Esimerkiksi oma uskoni ei ole riippuvainen kirkkoon kuulumisesta. Silti haluan kuulua, ainakin toistaiseksi kirkkoon ja maksaa osaltani kirkollisveroa. Tiedän kyllä, että tälläkin verolla katetaan ja maksetaan paljon sellaista, jota voidaan perustellusti arvostella turhana ja tarpeettomana mutta toisaalta samalla verolla on kuten sanottu myös mahdollistettuu, mielestäni myös "riittävän paljon" sellaista hyvää ja kannatettavaa, että olen pysynyt kirkollisveron maksajana.
Uskovainen mies
Kirkollisveroista menee alle 10% siihen hyvään, loput hallintoon, palkkoihin ja kiinteistöihin sekä sijoitukseen. Itse en kuulu siksi kirkkoon ja maksa noin 150 kuukaudessa kirkollisveroa josta menee siis noin 15 eur hyvään. Itse lahjoitan sitten 50 eur kussa hyvään ja saan siis paljon enemmän aikaan sitä hyvää.
Veroista maksetaan lääkkeitä (lääkekatto 600 vuodessa).
200 000 eläkeläistä saa asumistukea.
80-90% kieppeillä menee kokonaisveroaste kun laskee kaikki veroluonteiset maksut kaupungin vuokrien kera yhteen.
Veroista maksetaan katujen kunnossapitoa.
Veroista maksetaan verovähennystä remontteihin.
Ah Hönö
se kaikille kateellinen 171cm keski-ikäinen työtön tradenomimuija
joka kerran eläissään pääsi sairaalan osastolle palkkatuella sinisissä sairaanhoitajan vetimissä leikkimään työntekoa
ja näki miten siellä vietettiin tunnin kahvitaukoja ja juoruttiin
hönö joutui tekemään kaikki työt
mutta ei päässyt jatkoon
kuten ei muissakaan vastaavissa palkkatuetuissa töissä
viimeksi kunnalla
sielläkin lusmut vain jatkuvasti sairastelivat ja olivat ylipitkillä tauoilla
hönö päätti kuvata kauppareissuillaan noita lusmuja, ja lähettää kuvat ja terveiset noiden pomoille ;p
jotta nuo lusmut irtisanottaisiin ja hönö palkattaisiin tilalle ;p
Hönö on erityisen kateellinen juuri hoitajille. Omistavat mokomat taloja ja autoja, käyvät ulkomaanreissuilla, joillakin on jopa HEVOSIA!
entäs sitten asfalttimiehet, ai että hönöä kiukuttaa
lomailevat talvet Thaimaassa, nyt loppuu lomailu hönön mukaan - työtä on haettava 4x/kk
ja Uudenkaupungin autotehtaan työläiset - siis rakennuttaneet omakotitaloja! eiköhän tuo pröystäily lopu kun lomautukset tulee!
paperityöläisistä puhumattakaan
hönön ukko on vielä hönömpi, hankkii 1600€ netto/kk, vuorotyössä kaupan alalla
nyt hönö on menettänyt eläketurvansa eli leskeneläkkeen ;p
Eläkeläiset ovat myös Hönön hampaissa. Miten nuo vanhat käävät ovatkin onnistuneet elämässään paremmin kuin Tradenomi Hönö Tiainen. Etenkin anoppi ottaa Hönön kaaliin, kun ei ymmärrä 84v jo kuolla pois, että Hönökin pääsisi omistusasujien aateliin ;(
Hönö asustelee kerrostalokolmiossa 75m2, vuokra 350, kylppäri homeessa
silti uikuttaa kun ei saa asumistukea
Väliin kehuu täällä olevansa hyvätuloinen kolmiossa asuja, Sitten taas vikisee miten halusi omakotitalon, mutta ei saa lainaa. Seuraavan kerran hehkuttaa vuokra-asumisen ihanuutta, ei tartte mitään vastuuta ottaa, paskat voi jättää omistajalle lähtiessä. PRKLE tuo akka pitäis viedä.............
Veroista maksetaan uimahallit ja niiden vesilaskut, lämmityslaskut, siivous, vakuutukset jne.
Veroista maksetaan museot ja taidemuseot.
Veroista maksetaan linja-autoliikennettä sekä juna.
Yksi lonkkaleikkaus maksaa 14000 euroa veroista.
Veroista maksetaan kotihoitajat eläkeläisille.
Palkasta meidän perhe maksaa veroja ja sivukuluja yht 5200e/kk, jos ruokalasku on n 800e niin siitä veroja on 192e.
Bensa, sähkö..... ei uskalla edes ajatella
Veroista maksetaan julkisten sairaaloiden lämmitys ja vesilaskut, vakuutukset.
Veroista maksetaan kelataksit