Oletko koskaan miettinyt paljonko maksat veroja/kk?
Aika summa kertyy jos kaikki lasketaan. Bensan,sähkön,ruokien.....vero ,jopa työmarkkinatuesta menee liki 20% veroa.
Kommentit (50)
Kyllä, mutta olen ollut ja olen myös saamapuolella. Jos en maksaisi veroja, maksaisin lasteni koulutuksen, kaiken terveydenhoidon omakustanteisena jne.
Olen, euroni ostovoima on varmaankin noin 8 senttiä.
Oletko tullut ajatelleeksi miten paljon enemmän jäisi käteen, jos työikäiset ja kykyiset velvitettaisiin elättämään itse itsensä poikkeuksetta?
Työmarkkinatuen maksetut verot palautuu seuraavana vuonna veronpalautuksina. Moni ei myöskään maksa mitään auto/bensaveroja
Vierailija kirjoitti:
Oletko tullut ajatelleeksi miten paljon enemmän jäisi käteen, jos työikäiset ja kykyiset velvitettaisiin elättämään itse itsensä poikkeuksetta?
Ei yhtään enempää. Vihervasemmisto kyllä kesksisi rahalle muuta käyttöä.
Kyllä sitä kannattaa veroja maksaa, että varakkaampi väki saa joka kuukausi lapsilisistä itselleen sijoitusrahaa.
Noin 3500€-4000€/kk riippuen vuosibonuksista ja kulutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä kannattaa veroja maksaa, että varakkaampi väki saa joka kuukausi lapsilisistä itselleen sijoitusrahaa.
Voin luopua lapsilisistä jos saan saman veroprosentin kuin pienituloiset 👍
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuen maksetut verot palautuu seuraavana vuonna veronpalautuksina. Moni ei myöskään maksa mitään auto/bensaveroja
Ei pidä paikkansa tuo palautus asia.
Oletko koskaan miettinyt paljonko tuhlaat veroja kuukaudessa? Eli sun tapauksessa kaikki tulosi?
Olen tyytyväinen siihen miten ne verot käytetään ja elintasoni on tarpeeksi hyvä kattamaan elämän, jossa mun ei tarvitse nähdä nälkää, palella, pelätä tai olla saamatta hoitoa sairauksiini. Lisäksi paljon löytyy myös viihdykettä.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tulleet ajatelleeksi että työikäiset ja kykyiset pyrkii töihin mutta töitä ei ole ja jos heille asettaa pakon niin rikollisuus tulee lisääntymään ja maksamaan aivan valtavasti?
Vierailija kirjoitti:
Olen tyytyväinen siihen miten ne verot käytetään ja elintasoni on tarpeeksi hyvä kattamaan elämän, jossa mun ei tarvitse nähdä nälkää, palella, pelätä tai olla saamatta hoitoa sairauksiini. Lisäksi paljon löytyy myös viihdykettä.
Sinullekko ne verorahat meeneekin..
Olen kyllä. -Erityisesti silloin kun verottajan lähettämän esitäytetytyn veroilmoituksessa kerrottu ei ole vastannut omaa mielikuvaani siitä miten paljon (tai vähän) minun pitäsi maksaa veroja. Enemmän olen miettinyt ja yrittänyt ajatella sitä mihin maksamani verot käytetään, tai ollaan käyttämttä.
Esimerkiksi oma uskoni ei ole riippuvainen kirkkoon kuulumisesta. Silti haluan kuulua, ainakin toistaiseksi kirkkoon ja maksaa osaltani kirkollisveroa. Tiedän kyllä, että tälläkin verolla katetaan ja maksetaan paljon sellaista, jota voidaan perustellusti arvostella turhana ja tarpeettomana mutta toisaalta samalla verolla on kuten sanottu myös mahdollistettuu, mielestäni myös "riittävän paljon" sellaista hyvää ja kannatettavaa, että olen pysynyt kirkollisveron maksajana.
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei juuri yhtään enempää, koska summa on kokonaisuudessaan niin pieni verrattuna valtion budjettiin.
Olen ja olen myös miettinyt mitä kaikkea verotuloilla kustannettua olen myös elämäni aikana saanut: opintotukea, lapsilisiä, asumistukea, sairaspäivärahoja, päiväkotipaikkoja, kouluruokia, rintasyöpähoidot... Lista on pitkä enkä varmasti tule elämäni aikana maksamaan veroja niin paljon kuin olen tulonsiirtoina saanut, vaikka olen muutaman kymmenen vuotta käynyt töissä ja maksanut veroja ja jatkan vielä samaan tahtiin parikymmentä vuotta.
Veroista maksetaan palkkoja esim. hoitajat, palomiehet, poliisit, opettajat, koulujen ja tarhojen sekä sairaaloiden ja muiden julkisten rakennusten siivoojien ja keittäjien palkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että sumutetaan itseään väittämällä, että se on vasemmisto, joka verottaa. No, nykyisen hallituksen aikana itselle jää palkasta enemmän käteen kuin viime hallituksen. Porvarilla oli käsi kyynärpäitä myöten taskuillani. Veivät ansiosidonnaisestakin 100 päivää. Ja joku näitä äänestää.
Eläkeläisten hoitokoteja maksetaan 5 miljardia vuodessa.
En ole miettinyt arvonlisäverojen puolesta, mutta minä maksan verottajalle 3000 e kk. Puolet Palkkatyöstä, puolet vuokratuloista.