Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan miettinyt paljonko maksat veroja/kk?

Vierailija
15.10.2022 |

Aika summa kertyy jos kaikki lasketaan. Bensan,sähkön,ruokien.....vero ,jopa työmarkkinatuesta menee liki 20% veroa.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole miettinyt arvonlisäverojen puolesta, mutta minä maksan verottajalle 3000 e kk. Puolet Palkkatyöstä, puolet vuokratuloista.

Vierailija
2/50 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta olen ollut ja olen myös saamapuolella. Jos en maksaisi veroja, maksaisin lasteni koulutuksen, kaiken terveydenhoidon omakustanteisena jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, euroni ostovoima on varmaankin noin 8 senttiä.

Vierailija
4/50 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tullut ajatelleeksi miten paljon enemmän jäisi käteen, jos työikäiset ja kykyiset velvitettaisiin elättämään itse itsensä poikkeuksetta?

Vierailija
5/50 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuen maksetut verot palautuu seuraavana vuonna veronpalautuksina. Moni ei myöskään maksa mitään auto/bensaveroja

Vierailija
6/50 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tullut ajatelleeksi miten paljon enemmän jäisi käteen, jos työikäiset ja kykyiset velvitettaisiin elättämään itse itsensä poikkeuksetta?

Ei yhtään enempää. Vihervasemmisto kyllä kesksisi rahalle muuta käyttöä.

Vierailija
7/50 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä kannattaa veroja maksaa, että varakkaampi väki saa joka kuukausi lapsilisistä itselleen sijoitusrahaa.

Vierailija
8/50 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 3500€-4000€/kk riippuen vuosibonuksista ja kulutuksesta.

Vierailija
9/50 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä kannattaa veroja maksaa, että varakkaampi väki saa joka kuukausi lapsilisistä itselleen sijoitusrahaa.

Voin luopua lapsilisistä jos saan saman veroprosentin kuin pienituloiset 👍

Vierailija
10/50 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuen maksetut verot palautuu seuraavana vuonna veronpalautuksina. Moni ei myöskään maksa mitään auto/bensaveroja

Ei pidä paikkansa tuo palautus asia.

Vierailija
11/50 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan miettinyt paljonko tuhlaat veroja kuukaudessa? Eli sun tapauksessa kaikki tulosi?

Vierailija
12/50 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen siihen miten ne verot käytetään ja elintasoni on tarpeeksi hyvä kattamaan elämän, jossa mun ei tarvitse nähdä nälkää, palella, pelätä tai olla saamatta hoitoa sairauksiini. Lisäksi paljon löytyy myös viihdykettä.

Vierailija
13/50 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tulleet ajatelleeksi että työikäiset ja kykyiset pyrkii töihin mutta töitä ei ole ja jos heille asettaa pakon niin rikollisuus tulee lisääntymään ja maksamaan aivan valtavasti?

Vierailija
14/50 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tyytyväinen siihen miten ne verot käytetään ja elintasoni on tarpeeksi hyvä kattamaan elämän, jossa mun ei tarvitse nähdä nälkää, palella, pelätä tai olla saamatta hoitoa sairauksiini. Lisäksi paljon löytyy myös viihdykettä.

Sinullekko ne verorahat meeneekin..

Vierailija
15/50 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä. -Erityisesti silloin kun verottajan lähettämän esitäytetytyn veroilmoituksessa kerrottu ei ole vastannut omaa mielikuvaani siitä miten paljon (tai vähän) minun pitäsi maksaa veroja. Enemmän olen miettinyt ja yrittänyt ajatella sitä mihin maksamani verot käytetään, tai ollaan käyttämttä.

Esimerkiksi oma uskoni ei ole riippuvainen kirkkoon kuulumisesta. Silti haluan kuulua, ainakin toistaiseksi kirkkoon ja maksaa osaltani kirkollisveroa. Tiedän kyllä, että tälläkin verolla katetaan ja maksetaan paljon sellaista, jota voidaan perustellusti arvostella turhana ja tarpeettomana mutta toisaalta samalla verolla on kuten sanottu myös mahdollistettuu, mielestäni myös "riittävän paljon" sellaista hyvää ja kannatettavaa, että olen pysynyt kirkollisveron maksajana.

Uskovainen mies   

Vierailija
16/50 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei juuri yhtään enempää, koska summa on kokonaisuudessaan niin pieni verrattuna valtion budjettiin.

Vierailija
17/50 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja olen myös miettinyt mitä kaikkea verotuloilla kustannettua olen myös elämäni aikana saanut: opintotukea, lapsilisiä, asumistukea, sairaspäivärahoja, päiväkotipaikkoja, kouluruokia, rintasyöpähoidot... Lista on pitkä enkä varmasti tule elämäni aikana maksamaan veroja niin paljon kuin olen tulonsiirtoina saanut, vaikka olen muutaman kymmenen vuotta käynyt töissä ja maksanut veroja ja jatkan vielä samaan tahtiin parikymmentä vuotta.

Vierailija
18/50 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroista maksetaan palkkoja esim. hoitajat, palomiehet, poliisit, opettajat, koulujen ja tarhojen sekä sairaaloiden ja muiden julkisten rakennusten siivoojien ja keittäjien palkat.

Vierailija
19/50 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että sumutetaan itseään väittämällä, että se on vasemmisto, joka verottaa. No, nykyisen hallituksen aikana itselle jää palkasta enemmän käteen kuin viime hallituksen. Porvarilla oli käsi kyynärpäitä myöten taskuillani. Veivät ansiosidonnaisestakin 100 päivää. Ja joku näitä äänestää.

Vierailija
20/50 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisten hoitokoteja maksetaan 5 miljardia vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä