Pystysuora ja vaakasuora sektioarpi
Valistan vähän teitä AV-mammoja, jotka tuossa yhdessä aloituksessa haukkuivat navasta alaspäin menevän sektioarven omaavaa äitiä luuseriksi. HÄTÄSEKTIOSSA tehdään pystysuora leikkausarpi navasta alaspäin. Suunnitellussa ja yleensä kiireellisessäkin sektiossa pyritään tekemään vaakasuora sektioarpi häpykarvoituksen yläpuolelle.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:16"]
Vain todellinen av-mamma tarttuu 7 vuotta vanhaan riitaan ja alkaa perjantai-illan ratoksi rähisemään :D
[/quote]
Vain todellinen AV-mamma ei myöskään erota viikonpäiviä toisistaan.
Eipä voisi kuulkaa vähempää kiinnostaa oma sektioarpi ja vielä vähemmän muiden arvet. Kiireellinen sektio oli, mutta ei hätäsektio kuitenkaan. Tilanne muuttui kuitenkin huonompaan tosi nopeasti ja veltto ja sininen lapsi ei synnyttyään hengittänyt moneen minuuttiin ja pisteet oli olemattomat. Olen tosi onnellinen, että lapsi ylipäätään on elossa ja mitään pysyvää ei jäänyt. Arpi muistuttaa vain tuosta viime hetken pelastuksesta ja siitä, että minulla on nyt rakas lapsi.
Aivan helvetin sama mitä joku siitä ajattelee. Jos jonkun mielestä on luuserimeininkiä synnyttää sektiolla niin olkoon sitten niin. Minusta kiireellisessä ja hätäsektiossa tarvitaan kyllä melkoisesti hermoja ja urheutta, ei ole mikään helppo tilanne kun yhtäkkiä suunnitelmat muuttuu päälaelleen. Suunniteltuun sektioon taas on lääketieteellinen syy todettu jo hyvissä ajoin, joten mitä luuseria siinä on?
Suurimpi luusereita on ne, joilla on oma synnytys mennyt käsikirjan mukaan ja kehtaavat halveksua niitä, jotka ovat selvinneet paljon haasteellisemmista tilanteista. Kuka tahansa selviää hyvin sujuvasta synnytyksestä, yllättävissä tilanteissa se kantti vasta punnitaan ;-)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:03"]
Jos epiduraalia ei ole paikoillaan ja joudutaan hätäsektioon, pitää lapsi saada ulos todella nopeasti, koska muutoin nukutusaine ehtii vauvaan asti. Tällöin leikataan pystyyn. Vakaan leikataan, jos on aikaa siihen. Näin olen asian ymmärtänyt. Hätäsektio tehdään yleensä pystyarvella. Itselläni arpi on todella ruma, saa haukkua luuseriksi.
[/quote]
Mulla on sitten ollut todella tietämätön leikkaaja, kun leikkasi bikiniviillolla hätäsektion.
[/quote]
Sinulla oli aikaa "hädässäkin" miettiä arpea.
Outoa, ettet sen vuoksi tunnusta sitä, että kaikilla ei ole?
Vai oliko "hätäsi" väsymystäsi ja sitä että et henkisesti kestänyt alatiesynnytystä?
Siinä tapauksessa toimittiin aivan oikein...
Kiitos av! En ollut ollenkaan ymmärtänyt, että minun olisi pitänyt alkaa kantamaan huolta sektioarvistani, mutta onneksi nyt tiedän. Vaadinkin nyt uimahalleihin erillisiä vuoroja sektiohaavan omistajille, mieluummin eriytetyt vuorot pysty/vaaka arven omistajille.
Voi nenä kun en tuotakaan ole tullut ajatelleeksi. Tähän asti olen vain ollut onnellinen lapsestani joka jäi eloon. Nyt ymmärrän että minun tulee häveten peittää vaaka-arpeni jotten leimaantuisi looseriksi.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 23:27"]
Voi nenä kun en tuotakaan ole tullut ajatelleeksi. Tähän asti olen vain ollut onnellinen lapsestani joka jäi eloon. Nyt ymmärrän että minun tulee häveten peittää vaaka-arpeni jotten leimaantuisi looseriksi.
[/quote]
Onneksi sentään nyt ymmärsit! Tule kanssani vaatimaan eriytettyjä uimahalli vuoroja sektioarville.
Onkohan muuten "aikoinaan" leikattu vain pystysuoraan? Olen nimittäin itse ihan suunnitellulla sektiolla syntynyt (kapean lantion vuoksi) vuonna -86, mutta äidilläni on pystysuora arpi.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2006 klo 14:32"]
Valistan vähän teitä AV-mammoja, jotka tuossa yhdessä aloituksessa haukkuivat navasta alaspäin menevän sektioarven omaavaa äitiä luuseriksi. HÄTÄSEKTIOSSA tehdään pystysuora leikkausarpi navasta alaspäin. Suunnitellussa ja yleensä kiireellisessäkin sektiossa pyritään tekemään vaakasuora sektioarpi häpykarvoituksen yläpuolelle.
[/quote]
11 siis tarkoitti vastauksensa 1:lle.