Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuorotyötä tekevät, oletteko huomanneet että aina teidän pitäisi ottaa vapaapäivä ystävän tapaamista varten?

Vierailija
14.10.2022 |

Tai mitä nyt milloinkin kenen kanssa on sovittuna. Minua on ruennut ärsyttämään vuorotyötä tekevänä ettei ystäväni ole koskaan ehottanut että voisi itse pitää esimerkiksi perjantain tai maanantain vapaata, jotta yhteinen tapaaminen tai jokin meno (päivästä riippumaton) onnistuisi. Se on aina niin että milloin minulla on viikonloppuna vapaatai tai voisinko kysyä vapaata tai vuoronvaihtoa. Sen ymmärrän tietysti jos on kaveriporukka, jossa monta päivätyötä tekevää ja yksi vuorotyötä tekevä että silloin hän on se joka vapaita kyselee.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en

Vierailija
2/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on! Aina se olen minä, jonka pitäisi järjestellä työvuoroja, ei koskaan kukaan muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sovitaan porukalla jokin meno niin jostain syystä sitä ei voi koskaan sopia työvuorojeni mukaan vaan "suuremmalla suulla huutavat" sopivat, että päivä on x ja kellonaika y. Vaikka aivan hyvin tapaaminen voisi olla edellisenä päivänä kun minulla on vapaata tai seuraavana kun olen aamussa niin voisin hyvin tulla illalla tapaamiseen. Mutta ei, ei käy muille.

Olen jo luovuttanut ja sanon aina vaan: "En voi tulla kun on työvuoro." Ei kukaan minua enää edes kaipaa kun en ole koskaan paikalla. Harmi, mukava kouluaikainen porukka meni siinä.

Vierailija
4/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on! Aina se olen minä, jonka pitäisi järjestellä työvuoroja, ei koskaan kukaan muu.

Kiva jos en ole ainut, josta tuntuu tälle. Toinen on esimerkiksi sukulaisten kahvitapaamiset, aina on oltava klo 14 viikonloppuna jos sattuu yövuoro niin "voithan herätä vähän aiemmin". Niin tietysti voisin, kahdeksalta pääsen nukkumaan joten on aika suuri ero heräänkö klo 12 vai myöhemmin. Eihän päivätyötä tekeväkään halua 4h unilla mennä. Ap

Vierailija
5/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ystäviä, ei ongelmia.

Vierailija
6/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ystäviä, ei ongelmia.

No, ei minullakaan varmaan kohta kun koskaan minulle ei käy tapaaminen. Ap

Vierailija
7/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyötähän ei kannata tehdä, ilman merkittävää korvausta, tämä on vain yksi esimerkki siitä.

Vierailija
8/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorotyötähän ei kannata tehdä, ilman merkittävää korvausta, tämä on vain yksi esimerkki siitä.

Minulle 65k vuodessa ja 20 päivän jaksossa 6 vapaapäivää putkeen on se miksi tätä teen. Ap

Vierailija
9/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyöläinen olen itsekin ja kyllähän se sosiaalista elämää kovasti hankaloittaa. Mutta toisaalta, jos päivätyössä oleva kaverini pitäisi arkena vapaapäivän tapaamistamme varten, hänen pitäisi luultavasti ottaa lomapäivä/ palkaton vapaa/ miinustunteja sitä varten. Eikä hän voisi tehdä sen vapaan tilalle korvaavaa työpäivää viikonloppuna, eli siitä tulisi hänelle luultavasti taloudellinen menetys. Itse taas saan viikon työtunnit täyteen joustavammin kun vapaat tai työvuorot voivat olla missä kohtaa vain.

Vierailija
10/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorotyöläinen olen itsekin ja kyllähän se sosiaalista elämää kovasti hankaloittaa. Mutta toisaalta, jos päivätyössä oleva kaverini pitäisi arkena vapaapäivän tapaamistamme varten, hänen pitäisi luultavasti ottaa lomapäivä/ palkaton vapaa/ miinustunteja sitä varten. Eikä hän voisi tehdä sen vapaan tilalle korvaavaa työpäivää viikonloppuna, eli siitä tulisi hänelle luultavasti taloudellinen menetys. Itse taas saan viikon työtunnit täyteen joustavammin kun vapaat tai työvuorot voivat olla missä kohtaa vain.

Kertyyhän päivätyöläisillekin pekkaspäiviä tai mitä ne vapapäivät nyt on nimeltään. Ja en minä ainakaan vuorotyössä voi tehdä "tuntejani täyteen", vaan minulla on säännöllinen keskeytymätön vuorotyö ja työpäivät on silloin kun ne on merkitty. Vapaasti käytettäviä vapaapäiviä 3-6kpl riippuen vuodesta ja lisäksi kesäloma, ei muita lomia. Vuoronvaihtoja en tykkää tehdä jos jään velkaa, koska toisella on oikeus teetättää se takaisin sillon kun itse sitä tarvitsee ja minä taas en välttämättä silloin haluaisi takaisin sitä tehdä tai jos itse olen teetättänyt aamuvuoron niin toinen voikin teetättää sitten yövuoron takaisin. Ap

Vierailija
11/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pakkasia kerry juuri missään. Jos joku toimisto on avoinna arkisin klo 8-16 niin ei se vuoronvaihto yleensä muuhun ajankohtaan onnistu. Sulla taas onnistuu kun voit olla töissä milloin vain.

Vierailija
12/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei pakkasia kerry juuri missään. Jos joku toimisto on avoinna arkisin klo 8-16 niin ei se vuoronvaihto yleensä muuhun ajankohtaan onnistu. Sulla taas onnistuu kun voit olla töissä milloin vain.

Niin, onko se minusta sitten mukavaa että joutuisin katkaisemaan esimerkiksi vapaaputken sentakia että menen tekemään velaksi jääneen vuoron takaisin, ei ole. Eli aiheuttaa turhaa säätämistä minullekin. Ja sitten taas jos käytän vapaapäiväni niin se on aina yksi vapaa vähemmän käytettäväksi esimerkiksi lomareissuun talvella (kun sitä talvilomaa ei ole) eli ihan yhtä ikävää kun sille päivätyöläiselle käyttää yksi lomapäivä. Ap

Vierailija
13/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja eikös toimistotyössä ole liukuva työaika monesti, eli voi tehdä tunnit sisääl että saa sen vapaapäivän sitten jonain päivänä. Vähän sama kuin minulle se vuoronvaihto. Ap

Vierailija
14/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertyyhän päivätyöläisillekin pekkaspäiviä tai mitä ne vapapäivät nyt on nimeltään. Ja en minä ainakaan vuorotyössä voi tehdä "tuntejani täyteen", vaan minulla on säännöllinen keskeytymätön vuorotyö ja työpäivät on silloin kun ne on merkitty. Vapaasti käytettäviä vapaapäiviä 3-6kpl riippuen vuodesta ja lisäksi kesäloma, ei muita lomia. Vuoronvaihtoja en tykkää tehdä jos jään velkaa, koska toisella on oikeus teetättää se takaisin sillon kun itse sitä tarvitsee ja minä taas en välttämättä silloin haluaisi takaisin sitä tehdä tai jos itse olen teetättänyt aamuvuoron niin toinen voikin teetättää sitten yövuoron takaisin. Ap

Pekkaspäiviä ei ole läheskään kaikilla aloilla. 

Vierailija
15/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaveriporukka jätti suosiolla vuorotyöläisen sivuun, oli liian hankala järjestää kanssaan mitään. Nyt on pienempi, mutta sopuisampi porukka.

Vierailija
16/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-16 päivätyötä tekevä ei välttämättä voi vaihtaa työvuoroaan mihinkään, jos työtä ei voi tehdä illalla tai viikonloppuna. Palkaton on ainoa vaihtoehto, eikä välttämättä onnistu

Vierailija
17/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan ota mitään ylimääräisiä vapaapäiviä, jos viikonloput ovat jo vapaat. Ei sinunkaan tarvitse ottaa vaan nähdään sitten harvemmin ja puhutaan vaikka puhelimessa. 

Vierailija
18/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja eikös toimistotyössä ole liukuva työaika monesti, eli voi tehdä tunnit sisääl että saa sen vapaapäivän sitten jonain päivänä. Vähän sama kuin minulle se vuoronvaihto. Ap

Tuokin on ihan työpaikkakohtaista, voiko ottaa kokonaisia vapaapäiviä tekemällä välillä pidempiä työpäiviä. Vaikka meillä onkin liukuva työaika (aamuisin klo 7-9 ja iltapäivisin klo 15-17), ei se suinkaa tarkoita, että voisi tehdä 7-17 päiviä ja ottaa sitten vapaana. 

Vierailija
19/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin on ihan työpaikkakohtaista, voiko ottaa kokonaisia vapaapäiviä tekemällä välillä pidempiä työpäiviä. Vaikka meillä onkin liukuva työaika (aamuisin klo 7-9 ja iltapäivisin klo 15-17), ei se suinkaa tarkoita, että voisi tehdä 7-17 päiviä ja ottaa sitten vapaana. 

Meillä saa ottaa kaksi päivää vapaata kuukaudessa. Tosin en koskaan viitsi tehdä tunteja sisään vaan mieluummin lähden ajoissa kotiin. 

Vierailija
20/44 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pekkaspäiviä ei ole läheskään kaikilla aloilla. 

Miten siellä sitten saa pidettyä esimerkiksi pidennettyjä viikonloppuja tai osallistuttua johonkin tärkeään menoon arkena?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi