Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä käy säännöllisen epäsäännöllisesti vieraita, jotka valittavat siitä että meillä ei ole heidän lempikahviaan, lempiteetään yms

Vierailija
14.10.2022 |

Tai "valittavat", eli siis rivien välistä huomauttelevat. Kerran toinen näistä toi omaa lempiteetään mukanaan ja selitti, että hän juo yleensä vain tätä.

Minulle kommentoidaan joka kerta, että ei ole kahvinkeitintä. Juon kahvia vain aamuisin, ja teen sen pressopannulla, olen tehnyt jo vuosia. Tykkään siitä, ja tykkään vahvasta kahvista. Vieraille yritän tehdä laihempaa kahvia.

Ja välittääkö nämä ihmiset sitten yhtään, jos vastavuoroisesti minä olen kylässä, että onko minun lemppareita tarjolla? Eivät. On alkanut ärsyttää. Joskus kautta rantain on käynyt ilmi, etten pidä voileipäkakuista tai karjalanpiirakoista, niin tämä toinen laittaa joka toinen kerta karjalanpiirakoita kahvipöytään, ja joka juhlissa muistaa mainostaa minulle että nyt on tarjolla VOILEIPÄKAKKUA!

Onko tämä vallankäyttöä?
Tuodaanko tällä ilmi, että minusta ei pidetä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No samassa veneessä olette. Kukaan ei tarjoa toisen lempijuttuja. Et näköjään sinä, joten miksi oletat, että he vastavuorostaan tarjoaisivat sinun lempijuttuja? 

Vierailija
22/22 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko niin, että valittamiseksi tulkitaan, jos ei halua nauttia tarjottuja antimia. Jotkut meistä ovat herkkiä joillekin mauille. Minä en juo mitään kahvia ja teetäkin hyvin valikoivasti, ja usein jätän mieluummin kaikki kuumat juomat juomatta. Jos juon mieluummin kylmää vettä kuin tarjolla olevaa teetä, se ei tarkoita että valittaisin tarjoiluista.

Juhlissa olisi kyllä kiva, jos olisi jotain muutakin juotavaa kuin kahvia ja teetä, tai vastaavasti muuta kuin alkoholijuomia. Olen kai herkkä makuaistiltani, kun kahvia en oikeasti pysty juomaan (no jos laittaa tarpeeksi sokeria ja maitoa niin saa siitä jotensakin juomakelpoista, mutta kahvin kanssa sillä on hyvin vähän tekemistä enää) ja alkoholi juomissa maistuu niin voimakkaasti, että jos otan tervetuliaismaljan alkoholillista kuohujuomaa, joudun lipittämään sitä koko illan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla