Siivouspäivä!
Siivooko kukaan muu tänään? Mitä sun siivoukseen kuuluu? Jaetaan siivouslista! 🙂
Kommentit (33)
Mää siivoon tänään, sitten kiva perheen aloittaa syysloma puhtaassa ja siistissä kodissa. Mun siivoukseen tänään kuuluu:
- tavarat paikoilleen
- pöytien, tasojen ja pölyjen pyyhkiminen
- sänkyjen petaus
- tiskien laitto
- vessojen pesut
- peilien pyyhkiminen
- kissan vessan siivous
- roskien vienti
- imurointi
Vierailija kirjoitti:
Mää siivoon tänään, sitten kiva perheen aloittaa syysloma puhtaassa ja siistissä kodissa. Mun siivoukseen tänään kuuluu:
- tavarat paikoilleen
- sänkyjen petaus
- tiskien laitto
- vessojen pesut
- peilien pyyhkiminen
- kissan vessan siivous
- roskien vienti
- imurointi
Kannattaa laittaa tavarat paikoilleen heti käytön jälkeen. Kuinka kaukana on roskis?
Vierailija kirjoitti:
Siivoan joka päivä. Inhoan siivouspäiviä ja suursiivouksia. Siksi joka päivä wc :n pikasiivous ja joka ilta keittiön tasot tyhjiksi. Muillakaan tasoilla ei rojua ole. Pölyt ja imurointi pari kertaa viikossa.
Sama juttu. Kodissani on tavarat paikoillaan ja siivoan jälkeni heti. Suihkun jälkeen kuivaan seinät ja lattian, pesuallasta putsaan kun se näyttää sitä tarvitsevan, vessanpöntöstä puhdistan tahrat jne. Jos lattioilla näkyy olevan pölyä tai roskia, imuroin. Silti jokaviikkoinen siivouspäivä lattianpesuineen ja pölyjen pyyhkimisineen on tarpeellinen rutiini, mutta suursiivous se ei missään nimessä ole. Suunnilleen tunti menee, kun hissukseen omaan tahtiin tämän pienen kaksioni siivoan.
t. nro 3
Vierailija kirjoitti:
Siivouspäivä on täälläkin! Alkuillasta alan siivota, ja siihen kuuluu imurointi, lattioiden pesu ja pölyjen pyyhkiminen. Tänään on myös lakanoiden vaihtopäivä ja pyykitkin pitää laittaa telineeltä kaappiin. Keittiö näyttää olevan tosi hyvässä järjestyksessä ja siisti eli siihen ei tarvitse paneutua. Viimeisenä siivoan kylppärin ennen iltasuihkua.
Kiva aloittaa viikonloppu puhtaassa kodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- tavarat paikoilleen
- sänkyjen petaus
- tiskien laitto
- vessojen pesut
- peilien pyyhkiminen
- kissan vessan siivous
- roskien vienti
- imurointiKannattaa laittaa tavarat paikoilleen heti käytön jälkeen. Kuinka kaukana on roskis?
Niin kannattaisi, mutta multa jää välillä laittamatta ja samoin muilta perheenjäseniltä. Roskikset on roskakatoksessa ulkona, sinne vien kotoa, ja yksi kierrätyspiste sit vielä lähimmän kaupan luona.
Ei nyt varsinaisesti siivouspäivä, kun siivoan vähän joka päivä jotta ei kasaantuisi.
Mutta tänään olen tiskannut, siivonnut kylpyhuoneen, pyyhkinyt pölyt tasoilta ja imuroinut. Myöhemmin vielä pyykkien pesu, kun ei ole sähkönkulutuksen ruuhka-aika.
Siivoan kyllä vähän liikaa, kun sattuu olemaan pölyallergia ja haluan hengittää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoan aina sunnuntaina.
Minä en käyttäisi hyvää vapaapäivää siivoamiseen ikinä. Sunnuntaina nukumme koko perhe pitkään, kakarat tosi pitkään, syömme hyvän aamupalan rennosti ja rauhassa, ulkoilemme ja teemme jonkun tosi hyvä sunnuntairuuan, jota syömme ihan rauhassa höpötellen.
Kukin tyylillään. Itse inhoan tällaisia löysiä sunnuntaita, jolloin ei oikeastaan tehdä mitään.
-eri
Pitäs siivota, mut ei kyllä yhtään huvita. Siinä mun elämän sisältö, plääh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en käyttäisi hyvää vapaapäivää siivoamiseen ikinä. Sunnuntaina nukumme koko perhe pitkään, kakarat tosi pitkään, syömme hyvän aamupalan rennosti ja rauhassa, ulkoilemme ja teemme jonkun tosi hyvä sunnuntairuuan, jota syömme ihan rauhassa höpötellen.
Pakkohan siihen on käyttää vapaapäivä, koska työpäivinä ei ehdi siivota.
- eri
Minä en edes jaksaisi siivota työpäivän jälkeen. PSiivoamiseen menee kuitenkin aikaa, joten siinä menisi koko perjantai-ilta pilalle.
Kuinka vanha olet, jos et jaksa työpäivän jälkeen siivota? 60? Kannattaisiko hieman satsata siihen omaan terveyteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri
Minä en edes jaksaisi siivota työpäivän jälkeen. PSiivoamiseen menee kuitenkin aikaa, joten siinä menisi koko perjantai-ilta pilalle.
Kuinka vanha olet, jos et jaksa työpäivän jälkeen siivota? 60? Kannattaisiko hieman satsata siihen omaan terveyteen?
Yli 50-vuotias. Ei vaan jaksa koiralenkin ja jumpan jälkeen siivota enää työpäivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoan joka päivä. Inhoan siivouspäiviä ja suursiivouksia. Siksi joka päivä wc :n pikasiivous ja joka ilta keittiön tasot tyhjiksi. Muillakaan tasoilla ei rojua ole. Pölyt ja imurointi pari kertaa viikossa.
Sama juttu. Kodissani on tavarat paikoillaan ja siivoan jälkeni heti. Suihkun jälkeen kuivaan seinät ja lattian, pesuallasta putsaan kun se näyttää sitä tarvitsevan, vessanpöntöstä puhdistan tahrat jne. Jos lattioilla näkyy olevan pölyä tai roskia, imuroin. Silti jokaviikkoinen siivouspäivä lattianpesuineen ja pölyjen pyyhkimisineen on tarpeellinen rutiini, mutta suursiivous se ei missään nimessä ole. Suunnilleen tunti menee, kun hissukseen omaan tahtiin tämän pienen kaksioni siivoan.
t. nro 3
Vierailija kirjoitti:
Siivouspäivä on täälläkin! Alkuillasta alan siivota, ja siihen kuuluu imurointi, lattioiden pesu ja pölyjen pyyhkiminen. Tänään on myös lakanoiden vaihtopäivä ja pyykitkin pitää laittaa telineeltä kaappiin. Keittiö näyttää olevan tosi hyvässä järjestyksessä ja siisti eli siihen ei tarvitse paneutua. Viimeisenä siivoan kylppärin ennen iltasuihkua.
Kiva aloittaa viikonloppu puhtaassa kodissa.
Tosi nopeasti siivoat. Mulla menee kaksion siivoamiseen kaksi tuntia yleensä. Imuroimiseen menee jo oma aikansa, kun imuroin myös sohvan ja sängyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin tyylillään. Itse inhoan tällaisia löysiä sunnuntaita, jolloin ei oikeastaan tehdä mitään.
-eri
Jaa, tapansa kullakin aiheuttaa itselleen ongelmia ja päänvaivaa. Outoa, jos ei vain osaa olla rennosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri
Yli 50-vuotias. Ei vaan jaksa koiralenkin ja jumpan jälkeen siivota enää työpäivän jälkeen.
Outoa. Olen pian 50 vuotias ja minulla ei ole mitään ongelmia vaikka siivota iltaisin, haravoida, leikata nurmikkoa tai ihan mitä vain. Teen keskiraskasta fyysistä työtä ja kuntoni on priima.