Minut merkattiin terveystarkastuksessa ylipainoiseksi omakannan mukaan, ja vyötärönympärystä mitattiin lantion leveimmältä kohtaa, koska napaa on jouduttu "siirtämään"
Ne tietävät, joille on leikkauksia tehty tietyiltä alueilta. Eli siinä kohtaa, missä napa ennen oli, oli mittaus 77cm. Ihoa on jouduttu useamman kerran siirtämään leikkauksien ja ihonsiirtojen vuoksi. Tämä terveydenhoitaja mikälie otti mitan leveimmästä kohtaa lantiotani, mikä oli 86cm. Napani ei ole siellä koskaan ollutkaan.
Lisäksi painoin vaatteet päällä (pois kengät) 66kg ja olen 166cm pitkä. Harrastan paljon liikuntaa ja lihaksiakin löytyy jonkin verran. Minut merkattiin paperiin lievästi ylipainoiseksi. Verenpaineen tuo henkilö mittasi kun olin juossut raput ylös, koska hissi oli pois toiminnasta.
Näiden tulosten perusteella en varmaan ikinä pääse mihinkään töihin?
Kommentit (23)
Mä olen 178/89kg.
Painoindeksin mukaan ylipainoinen, mutta so what?!
kehonkoostumusmittarin mukaan rasvojen osalta normaali, lihaksien suhteen normaalia lihaksikkaampi, viskeraalirasva alle normitason.
Sanokoon BMI mitä tykkää, i dont care.
Ukko40 kirjoitti:
Mä olen 178/89kg.
Painoindeksin mukaan ylipainoinen, mutta so what?!kehonkoostumusmittarin mukaan rasvojen osalta normaali, lihaksien suhteen normaalia lihaksikkaampi, viskeraalirasva alle normitason.
Sanokoon BMI mitä tykkää, i dont care.
Ainoa mikä harmittaa, on se etten naisille kelpaa koska olen alle 180cm.
Joskus on multakin hoitaja mitannut navan kohdalta, ja mun napa on siinä missä lantion luut on kaikkein leveimmillään. On vaan sellainen korkea lantiotyyppi. Ja se kapea vyötärö on lähempänä tissejä ylempänä. Lääkäri on kuitenkin selventänyt että se kuuluu mitata lantioluiden yläpuolelta ja kylkiluiden alapuolelta puolestavälistä, eikä siis siitä lantioluiden päältä. Eikä toisaalta heti tissien alta jos vaikka jollain on siinä se kapein kohta kun kylkiluiden päällä ei ole läskiä mutta vatsassa on.
Työhön pääsyyn tuskin vaikuttaa mitenkään. Koko ajan ihan sairaalloisen lihaviakin ihmisiä otetaan töihin.