Tulen toimeen 1000e/kk nettotuloilla
Säästöönkin jää kuukausittain vaihtelevasti 100-400e.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Helposti pärjää. Itsellä on ollut tänä vuonna nettotulot 800 euron tuntumassa per kk ja vuoden kolmas ulkomaanmatka suunnitteilla. Tällä kertaa mietitään Italiaa.
Puolison kustantaa matkat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti pärjää. Itsellä on ollut tänä vuonna nettotulot 800 euron tuntumassa per kk ja vuoden kolmas ulkomaanmatka suunnitteilla. Tällä kertaa mietitään Italiaa.
No niinpä, kun tuossakin on tuo "mietitään"
Yksinäisellä vähän eri juttu.
No, tietysti jos en taloa olisi ostanut, niin voisihan minullakin joskus vähän säästöön kertyä.
Ei tule toimeen jos vuokraa pitää maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule toimeen jos vuokraa pitää maksaa.
No hyvällä tuurillahan tuosta voi jäädä 500 tai vielä enemmänkin vuokran jälkeen.
Omistusasujanakin sanon että tuleehan sitä toimeen 880 tuloilla niin kauan kuin elää. Tiedä sitten kuinka kauan...
Kun lapset muuttaa kotoa niin tuohon voisi pyrkiä. Jäisi monta tonnia kuussa säästöön.
Itselllä vähän alle 1000 euroa ja siitä menee jo vuokraan 450 euroa.
Oma lapsi on pitkällä sairauslomalla, eikä hae edes toimeentulotukea. Vuokra on edullinen, siitä jää 40 euroa itselle, muuten pärjää sairauspäivärahalla. Ei osta muuta kuin ruokaa, pesuaineita, vessapaperia - ei juo, ei polta, ei osta makeisia. Ei hänen elämä vaikuta ankealta, hän ei ole koskaan pitänyt makean mausta, ei syönyt makeisia edes lapsena. Kauppa on kävelymatkan päässä ja hän tekee ruuat itse, vaikka välillä ei jaksa. Hän vaan katsoo kaikesta hintaa ja on tarkkaa. Vaatteita ostaa vain todelliseen tarpeeseen, ei huvikseen.
Minäkin tulen toimeen tuolla. Yksiön vuokraan menee 320 euroa pienellä paikkakunnalla, hyvin jää rahaa vielä muuhun elämiseen, harrastuksiinkin. Autoa ei ole, töihin ja kauppaan kävelen.
Itse opiskelen uutta ammattia työkkarin kautta. Eli saan työttömyyskorvauksen. Siihen asumistuki.
Maksan siis sähkön, vuokran, ruuat, ..mitä näitä juoksevia kuluja on. . Ja silti elän hyvin mukavasti. Saisi kyllä olla enemmän keikkatöitä, mutta valitettavasti ei vaan ole.
Hyvin elää tonnilla! 👍
Mäkin olen ajatellut pärjätä perhevapailla tonnilla/kk. Koti on jo maksettu ja autokin löytyy.
Et sitten lyhennä asuntolainaa tai maksa vuokraa. Hyvinhän tuollainen tonttu riittää laskuihin ja ruokakuluihin kuukaudessa, niin riittää minullakin.
Vierailija kirjoitti:
Tulla toimeen? Pysyä hengissä? Nauttia elämästä?
Elämästä voi nauttia vähälläkin rahalla. Nykyajan yksi uskonto on onnen ostaminen.
Kun on sisäinen tyyneys huomaa, ettei onneen tarvita isoja tuloja.
T. 1300e/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei hanki lapsia niin tulee toimeen 1000eurolla oikeen hyvin kuukaudessa, riippuen missä asuu.
Itse rikastuisin helposti jos 1500e netoilla. Itselleni tuo olisi todella ruhtinaallinen summa. Olen myös lapseton.
Suomessa noilla tuloilla ei todellakaan tule hyvin toimeen. Varmaan jossain Bugariassa saattaa tullakin.
Kyllä suomessakin tulee toimeen. Itsellä ei ole tulot olleet koskaan yli 1500e ja silti on talo, auto, lapset sun muut.
Unohdit ilmeisesti mainita, että sulla on hyvätuloinen puoliso, vai oletko kenties syntymärikas?
Sama täällä. Ei mitään valittamista, kun pieni vuokra eikä lapsia.
Asuminen ja lapset ovat kalliita.
Asu Suomussalmella yksin niin rahaa jää säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulla toimeen? Pysyä hengissä? Nauttia elämästä?
Elämästä voi nauttia vähälläkin rahalla. Nykyajan yksi uskonto on onnen ostaminen.
Kun on sisäinen tyyneys huomaa, ettei onneen tarvita isoja tuloja.
T. 1300e/kk
Ostaminen? Ihan peruseläminen on niin kallista, että todellakin elämästä on vaikea nauttia vähällä rahalla. Koko ajan saa stressata rahasta ja tehdä laskelmia että miten saa pakolliset laskut maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei hanki lapsia niin tulee toimeen 1000eurolla oikeen hyvin kuukaudessa, riippuen missä asuu.
Itse rikastuisin helposti jos 1500e netoilla. Itselleni tuo olisi todella ruhtinaallinen summa. Olen myös lapseton.
Suomessa noilla tuloilla ei todellakaan tule hyvin toimeen. Varmaan jossain Bugariassa saattaa tullakin.
Kyllä suomessakin tulee toimeen. Itsellä ei ole tulot olleet koskaan yli 1500e ja silti on talo, auto, lapset sun muut.
Unohdit ilmeisesti mainita, että sulla on hyvätuloinen puoliso, vai oletko kenties syntymärikas?
Ei minulla ollut puolisoa kun ostin talon.
Katso kun kaikki ei asu pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksamme puoliksi. Viimeksi minä maksoin lennot ja ravintolat ja hän hotellit ja kauppakäynnit. Minä maksoin lisäksi pääsymaksut nähtävyyksiin.
Hänellä myös tulot samaa luokkaa kuin omani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ollut puolisoa kun ostin talon.
Katso kun kaikki ei asu pk-seudulla.
Jossain ulkohuussissako asut? Ei ne kunnolliset talot ilmaisia ole missään päin Suomea. Kertokaa mistä päin Suomea saa ostettua talon jos tulot on 1500€ kuussa? Ja talolla en nyt tarkoita mitään pystyyn lahonnutta latoa.
Ostin 90-luvun lamassa yksiön 25000e.