Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulen toimeen 1000e/kk nettotuloilla

Vierailija
13.10.2022 |

Säästöönkin jää kuukausittain vaihtelevasti 100-400e.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko sillan alla, vai mummon omistamassa kämpästä?

Velattomassa mutta rähjäisessä rivarikolmiossa. ap

Vierailija
42/64 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Voisitko tarkemmin kuvata, miten käytät tuon 1000€/kk? Entä asumisen kulut?

En ole ap, mutta olen elänyt tonnilla kuussa Helsingissä jo useita vuosia. Olen eläkeputkessa, eli työttömänä odottamassa että pääsen eläkkeelle.

Asuminen 560€

Sähkö 30€ (ennen korotuksia)

Julkinen liikenne 50€

Lääkkeet 30€

Puhelin 20€ (netti sisältyy asumiseen)

Sekalaiset ostokset ei-ruokakaupasta 100€

Ruokaan loput

Siinä se. Tällä olen pärjännyt jo jonkin aikaa. Eläkettä odotan kauhulla, koska se tulee olemaan pienempi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikäs siinä pärjäillä kun toiset maksaa teidän vuokrat. Ihan naurettavaa.

Vierailija
44/64 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei hanki lapsia niin tulee toimeen 1000eurolla oikeen hyvin kuukaudessa, riippuen missä asuu. 

Itse rikastuisin helposti jos 1500e netoilla. Itselleni tuo olisi todella ruhtinaallinen summa. Olen myös lapseton.

Omasta asunnosta noilla tuloilla saa vain haaveilla, auton ja harrastukset saa myös unohtaa. Mutta kukin tyylillään.

Ostin 90-luvun lamassa yksiön 25000e.

Miten se liittyy tähän hetkeen? Vai ajattelitko että aikakoneella voi matkustaa sinne 90-luvulle ja ostaa kämpän?

Vierailija
45/64 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlareille ja omien varojensa yli eläville tällaiset aloitukset aiheuttavat suunnatonta raivoa, ja hyvä niin :D

Vierailija
46/64 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Voisitko tarkemmin kuvata, miten käytät tuon 1000€/kk? Entä asumisen kulut?

En ole ap, mutta olen elänyt tonnilla kuussa Helsingissä jo useita vuosia. Olen eläkeputkessa, eli työttömänä odottamassa että pääsen eläkkeelle.

Asuminen 560€

Sähkö 30€ (ennen korotuksia)

Julkinen liikenne 50€

Lääkkeet 30€

Puhelin 20€ (netti sisältyy asumiseen)

Sekalaiset ostokset ei-ruokakaupasta 100€

Ruokaan loput

Siinä se. Tällä olen pärjännyt jo jonkin aikaa. Eläkettä odotan kauhulla, koska se tulee olemaan pienempi...

Hammaslääkäri, vaatteet, hygienia jne??

Vierailija
47/64 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhlareille ja omien varojensa yli eläville tällaiset aloitukset aiheuttavat suunnatonta raivoa, ja hyvä niin :D

Ei täällä kukaan ole raivonnut, vaan ihan vilpittömästi ihmetellyt. Ap tosin katosi langoilta, taisi olla provo.

Vierailija
48/64 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida asua pk- seudulla, missä kaksiosta saa pulittaa tuon verran vuokraa?

Vierailija
49/64 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutko sillan alla, vai mummon omistamassa kämpästä?

Velattomassa mutta rähjäisessä rivarikolmiossa. ap

Olisi ehkä kannattanut mainita aloituksessa. Tottakai tonnilla pärjää jos asumiskuluja ei juurikaan ole.

Vierailija
50/64 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten lyhennä asuntolainaa tai maksa vuokraa. Hyvinhän tuollainen tonttu riittää laskuihin ja ruokakuluihin kuukaudessa, niin riittää minullakin.

Ohis, mutta minäkin lyhennän asuntolainaa 880 eläkkeestä. Ja maksan sähkölämmityksen, jätehuollon, veden, kiinteistöveron...

Mitä sitä voi sanoa, kuin että tulee toimeen, niin kauan kuin henki pihisee.

51/64 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei hanki lapsia niin tulee toimeen 1000eurolla oikeen hyvin kuukaudessa, riippuen missä asuu. 

Itse rikastuisin helposti jos 1500e netoilla. Itselleni tuo olisi todella ruhtinaallinen summa. Olen myös lapseton.

Suomessa noilla tuloilla ei todellakaan tule hyvin toimeen. Varmaan jossain Bugariassa saattaa tullakin.

Kyllä suomessakin tulee toimeen. Itsellä ei ole tulot olleet koskaan yli 1500e ja silti on talo, auto, lapset sun muut.

Unohdit ilmeisesti mainita, että sulla on hyvätuloinen puoliso, vai oletko kenties syntymärikas?

Ei minulla ollut puolisoa kun ostin talon.

Katso kun kaikki ei asu pk-seudulla.

Jossain ulkohuussissako asut? Ei ne kunnolliset talot ilmaisia ole missään päin Suomea. Kertokaa mistä päin Suomea saa ostettua talon jos tulot on 1500€ kuussa? Ja talolla en nyt tarkoita mitään pystyyn lahonnutta latoa.

Tässäkin yksi mahdollisuus

https://www.etuovi.com/kohde/t98273?haku=M1902169965

Vierailija
52/64 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa noilla tuloilla ei todellakaan tule hyvin toimeen. Varmaan jossain Bugariassa saattaa tullakin.

Kyllä suomessakin tulee toimeen. Itsellä ei ole tulot olleet koskaan yli 1500e ja silti on talo, auto, lapset sun muut.

Unohdit ilmeisesti mainita, että sulla on hyvätuloinen puoliso, vai oletko kenties syntymärikas?

Jossain ulkohuussissako asut? Ei ne kunnolliset talot ilmaisia ole missään päin Suomea. Kertokaa mistä päin Suomea saa ostettua talon jos tulot on 1500€ kuussa? Ja talolla en nyt tarkoita mitään pystyyn lahonnutta latoa.

Ihan ison omakotitalon ostin.

Vierailija
53/64 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, ap on vaihtanut laulua. Aiemmin vaikersi kuinka ahdistaa noilla tuloilla, kun säästössä on vain 42000 euroa. 😄

Vierailija
54/64 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika helposti tonnilla elää. Asumismenot 150 €/kk, sis sähkö ja netti. Ruoka 200 €/kk  3 hlö, huvitukset 350 €/kk, harrastukset 200 € ja loput voi säästää tai vaikka ostella vaatteita.

Vierailija
55/64 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisesta sen verran, että myin taannoin siistin 90-luvun rivarikaksion hyvästä yhtiöstä hyvällä paikalla kolmella kymmenellä tonnilla. Luulenpa, että tuohon olisi laina irronnut aika vaatimattomillakin tuloilla. Kyseessä oli pieni väestöltään vanheneva kirkonkylä luonnonkauniilla alueella n. 50km isommasta kaupungista.

Vierailija
56/64 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin. Mutta asun Virossa.

Vierailija
57/64 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-ah, nykyään perheellisenä ei kyllä onnistuisi, mutta jotenkin sitä nuorena sinkkupoikana selvisi pelkällä opintorahalla + asumislisällä parisen vuotta. Solukämppä, ja mitään muuta en käytännössä ostanut kuin peruselintarvikkeita, hieman bensaa ja satunnaiset alkoholit. Muistan kun sain ensimmäisen tilini, tosiaan jotakin tonnin kuussa ja miten järkyttävän paljon rahaa se oli.

Vierailija
58/64 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varma Tieto kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin yksi mahdollisuus

https://www.etuovi.com/kohde/t98273?haku=M1902169965

"Täydellisen saneerauksen vaativa..."

Vierailija
59/64 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, ap on vaihtanut laulua. Aiemmin vaikersi kuinka ahdistaa noilla tuloilla, kun säästössä on vain 42000 euroa. 😄

Ja luultavasti se asuu jossain vanhempien kellarissa ja trollaa täällä päivät pitkät.

Vierailija
60/64 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

about tonnilla täälläki. Vai pitäisköhän olla että konnilla kun moni kirjoittaa sen k:ksi? vuke 430, puhelin prepaid ja en oo kova puhumaan, sähkön ja veen kans koitan olla nirso käyttämään, autoa tai edes korttia ei ikinä oo ollut, julkisilla en kule vaan fillarilla(halvasta päästä) ja jaloilla.  Ainaki toistaiseksi on piisannu ihan ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi