Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puillalämmittäjät!! Jos otatte tuhkat pois pesästä kuumina, miten käsittelette kuuman tuhkan?

Vierailija
12.10.2022 |

Voisiko sitä säilyttää kannellisessa astiassa puulattiaisella lasikuistilla, jos alusta olisi peltiä? Olen nyt nostanut hehkuvat kekäleet sinkkiämpärissä kiviselle ulkoportaalle.

Kommentit (515)

Vierailija
261/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta kysyä vanhemmilta ja viisaammilta asiaa.

Perinteisesti vanhemmat ovat kertoneet ja opettaneet nuoremmilleen, kuinka toimitaan puiden polttamisessa tulipesissä, ja miten siihen liittyvät jatkotoimenpiteet hoidetaan.

Aloittaja ei nyt siedä kommentoijien neuvoja asiaan liittyen. Miksi kiusaat itseäsi täällä?

Niinhän sitä sanotaan, että vahingosta viisastuu. Toivottavasti aapeelle ei käy vahinkoa.

Vierailija
262/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä hölmöjä todellakin on, monetkohan talot ja mökit on poltettu ottamalla kuumaa tuhkaa pois takasta, parhaillaan johonkin pahvilaatikkoon..

Esim. tällainen asiaton kommentti oli sivulla kaksi

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi noiden asuntojen mukana tulla käyttöohjeet. Plus asunnon ostoon oikeuttava ajokortintapainen.

Ja tällainen

Ap

Vierailija
264/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikaisemminkin vääntänyt kyseisen henkilön kanssa ihan triviaaleista asioista. Joko kyse on erittäin älykkäästä trollaamisesta tai sitten kyseinen henkilö on kongitiivisilta kyvyiltään hieman keskivertoa heikompi. Veikkaan jälkimmäistä, koska tarina ei sitten kuitenkaan kehity riittävästi, vaan jää jankkaamiseksi.

Vierailija
265/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessanpönttöön.

Vierailija
266/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekäle kirjoitti:

Hullu, ei normaali!

Tämä oli jo sivulla 1

Ap

Vierailija
267/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä hölmöjä todellakin on, monetkohan talot ja mökit on poltettu ottamalla kuumaa tuhkaa pois takasta, parhaillaan johonkin pahvilaatikkoon..

Ap

Tuo ei ole millään tavalla asiaton kommentti, vaan ihan tylsän faktan toteaminen. Terveisiä sieltä vakuutusyhtiöstä.

Vierailija
268/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi otat tuhkat pois kuumana? Anna niiden lämmittää loppuun asti.

Saa pellit aikaisemmin kiinni. Viimeiset hehkuvat punaiset pysyvät pesässä helposti yli tunninkin.

Ap

Voi jumat, hommaa hiilihanko.

Mistä näitä sikiää?

Tämäkin sivulla 1.

Vastasin vain ansaitsemallaan tavalla jatkossa.

Ap

Vierailija
269/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien kannalta paras ratkaisu on, että AP tukkii savupellin mahdollisen häkäreiän; poistaa häkävaroittimesta pariston;  lykkää pellin kokonaan kiinni kun viimeiset avoliekit lepattavat ja painuu yöpuulle. Aamuun mennessä tämä itse aiheutettu ongelma on ratkennut ja idiotismia aiheuttava geeni on poistunut ihmiskunnan  geenipoolista. Edellä mainitun seurauksena AP:lle voidaankin sitten myöntää postuumista Darwin Awards palkinto.

Vierailija
270/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa AP lämmittää puilla eikä edes kissaressuansa hoitaa. Kuistilla saa riepu pakkasessa palella, kun AP reissuillansa remeltää (varmaan on klapikaupoilla tai katselemassa uusimpia häkähälyttimiä). 

Olin kuule sairaalassa ja tuttava kävi  en nyt muista lämmittämässäkö vai ruokkimassa niitä kissoja kotonani.

Ap

Vierailija
271/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuo ei ole millään tavalla asiaton kommentti, vaan ihan tylsän faktan toteaminen. Terveisiä sieltä vakuutusyhtiöstä.

Hölmöksi sanominen ei ole asiatonta? Mitä hölmöä on ottaa tuhkat pesästä pois kuumina, jos ne tuottavat vain häkää ja on kovat pakkaset jahaluaa pellit kiinni? Ei voida ajatella, että sitä ei voitaisi tehdä vahinkoa tuottamattomasti,. tai ajattelija on itse erittäin yksinkertainen ihminen.

Ap

Vierailija
272/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aikaisemminkin vääntänyt kyseisen henkilön kanssa ihan triviaaleista asioista. Joko kyse on erittäin älykkäästä trollaamisesta tai sitten kyseinen henkilö on kongitiivisilta kyvyiltään hieman keskivertoa heikompi. Veikkaan jälkimmäistä, koska tarina ei sitten kuitenkaan kehity riittävästi, vaan jää jankkaamiseksi.

Minä olen myös arponut että nokkela trollaaja tai sitten hieman yksinkertaisempi ihminen. Ihan mukava kyllä arvuutella, tämmöisiä aloituksia ja ketjuja harvemmin tulee vastaan missä aiheen hölmöydestä huolimatta pitää pikkuisen miettiä aloittajan motiivia.

Vierailija
273/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se on varoittava esimerkki, eikä asiaton kommentti missään nimessä.

Vahingosta viisastuu, sanotaan.

Aapee on niin pelti kiinni itse.

Vierailija
274/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ilmeisestikin nämä arinattomat takat antavat parhaan lämpötehon puusta kuitenkin, joten se ehkä vähän rauhoittaa verrattuna siihen, että tätä hitausongelmaa ei olisi. Sen kun voinee edelleenkin ratkaista kantamalla tuhkat ulos siinä vaiheessa, kun niiden antama lämpöhyöty on enää tosi pieni tai haluaa vain jo muuten päättää koko helkkarin 4-5-tuntisen lämmityssession.

Pitää vain jatkaa sen varsinaisen kysymyksen selvittämistä ppaikasta, jossa joku osaa oikeasti ajatellakin aivoillaan ja on ehkä kokemusta asiasta.

Ap

Hmmm. Onkohan sulla kosteita puita tai takan ilmansaannissa ongelmia, koska meillä koko takan lämmittäminen puiden latomisesta (silloin otetaan edelliset tuhkat pois) peltien kiinnilaittoon menee maksimissaan kolme tuntia.Takka on suuri, varaava, ja arinaton (kun se nyt oli tärkeää).

Takassasi on varmaankin arina. Oletko koskaan kuullut, että on takkoja, joissa ei ole?

Ap

Vierailija
275/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se on varoittava esimerkki, eikä asiaton kommentti missään nimessä.

Vahingosta viisastuu, sanotaan.

Aapee on niin pelti kiinni itse.

Olihan asiaton, millä perusteella voi viitata hölmöllä minuun?

Ap

Vierailija
276/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei jeesus -kommentoija on varmaankin juuri sellainen TYHMÄ, SIVISTYMÄTÖN, MAALAINEN tomppeli, jopka on nähnytkin vain arinallisia takkoja, eikä YMMÄRTÄNYT sivistymättömyyttään, että niiiiiiiiiiiiiii-in, siellä pesässä on hehkua yli tunti vielä, vaikka pellit muuten saisi jo kiinni!!!!!!

Ja hänen piti tulla alentamaan minua.

Ap

Oletko varma ap, että sinulla on kaikki hyvin? Miksi huudat täällä käyttäen sivittymätöntä kieltä toisista palstalaisista?

Vierailija
277/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös arponut että nokkela trollaaja tai sitten hieman yksinkertaisempi ihminen. Ihan mukava kyllä arvuutella, tämmöisiä aloituksia ja ketjuja harvemmin tulee vastaan missä aiheen hölmöydestä huolimatta pitää pikkuisen miettiä aloittajan motiivia.

Ja et keksi sitä?

Ap

Vierailija
278/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla äitihullu?

Vierailija
279/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei jeesus -kommentoija on varmaankin juuri sellainen TYHMÄ, SIVISTYMÄTÖN, MAALAINEN tomppeli, jopka on nähnytkin vain arinallisia takkoja, eikä YMMÄRTÄNYT sivistymättömyyttään, että niiiiiiiiiiiiiii-in, siellä pesässä on hehkua yli tunti vielä, vaikka pellit muuten saisi jo kiinni!!!!!!

Ja hänen piti tulla alentamaan minua.

Ap

Oletko varma ap, että sinulla on kaikki hyvin? Miksi huudat täällä käyttäen sivittymätöntä kieltä toisista palstalaisista?

Tein kysymyksen ja TAAS alkavat hölmöt ja idiootit päteä ja olettavat olevansa minua älykkäämpiä, vaikka tyhmyys paistaa kilometrien päähän! en vain voi sietää tyhmyyttä!

Ap

Vierailija
280/515 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä nostaisit hehkuvia kekäleitä uunista sinkkiämpärissä ulos? Pelkäät häkää, vai?

Mä en vaivaudu nostamaan hiillosta pois,mutta ymmärrän ap:tä.

Mullakin sekä pönttöuuni että hella tuppaavat helposti häkää vielä pitkään sen jälkeen, kun liekki on sammunut eikä hiillos edes punoita.

Jos haluaa pellit laittaa kiinni nukkumaanmennessä, ei pesään voi jäädä kuumaa hiillosta, joka vielä syöksee häkää luukun raoista.

Jos joku sanoo, ettei noin tapahdu, hänellä on erilainen, varmaan uudempi tulisija ja pelleissäkin häkäventtiili. Ja koneellinen ilmanvaihto. Toista se on näissä wanhoissa painovoimaisissa.