Onko aihetta rikosilmoitukseen, jos kuntouttavassa työtoiminnassa minua päin heitettiin tahallaan kauhallinen kuumaa kastiketta kun kauha oli "väärässä asennossa"
Meitä on keittiöllä siellä joskus 3 ihmistä tekemässä ruuat, salaatit, leivokset ja muut n. 150 ihmiselle. Asettelin ruokien ottimia ennenkun syöjät tulivat (pääasiassa päihdekuntoutujia) he ovat aina käyttäytyneet hyvin.
Mutta tämä yksi kuntouttavassa oleva nainen, siis tekee samaa hommaa kun minäkin. Yli 50v nainen sai jonkun raivokohtauksen kun en ollut kääntänyt kahvaa linjastoon päin oikein. Hän otti kauhasta kiinni ja huusi ja heitti olkapäähäni ja kaulan alueelle kauhallisen kuumaa kastiketta. Sönkötti jotain "saisikko sä muka toiselta puolen kiinni kauhasta jos kahva olis näin" Sitä sitten viilenneltiin ja ohjaaja käski minun mennä tarkistuttavaan vamma. Sai jopa yhden tukku-miehen viemään minut ensiapuun heti. Kipeähän tuo on vaikka mitä tekisi ja kirvelee/polttelee vieläkin. Kosketusta ei siedä yhtään.
Mutta mitä ajattelevat poliisilla? "yksi hullu heitti toisen päälle ruokaa" ? tms. ? Itse olen läheisen kuoleman takia masennuksen takia pikkuhiljaa pyrkimässä takaisin töihin.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko kertomaasi ap. Kuntouttavassa työssä et noita yksin tekisi saati sitten muiden kuntoutujien kanssa. Kerroit että teette isolle joukolle ruuat, salaatit jne. Terv. Itsekkin kuntouttavassa missä ei juuri saa tehdä mitään.
Kuule kyllä noita on. Olin keittiöllä juurikin ja muut 4-5 ihmistä saattoivat istua tupakalla toisella puolen rakennusta ja juoruilla. Pari uunia huutaa, että että on minun vastuullani ottaa ne ruuat ulos sieltä ja lisäksi omat leipomukseni. Jos satuin olemaan vessassa, tiskaamassa, tai jakamassa ruokaa, niin oli minun vikani että ruuat paloivat joskus reunoiltaan.
T. Toinen työ"kuntoutuja"
Plus onhan näitä kirppistoimintoja ynnä muita, jotka ihan pyörivät nimenomaan kuntouttavilla. Näitä yrityksiä on oikeasti perustettu ihan sitä varten, joka on toki laitonta mutta kyllä näitä hyväksikäyttöjä riittää. Joku linnunpönttöjen tekopaja on jouduttu ihan sulkemaankin tämän takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava työtoiminta pitäisi olla vapaaehtoista.
Missä vaiheessa kuntouttavaan joutuu tai pääsee?
Jo se saattaa riittää, että on ollut tarpeeksi kauan työtön.
Jos kuntouttavassa työtoiminnassa on tuollaista meininkiä, kuka sinne uskaltaa mennä enää, jos aloitus pitää paikkansa.
Tee rikosilmoitus. Älä suostu sovitteluun. Hae korvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava työtoiminta pitäisi olla vapaaehtoista.
Työ-ja elinkeinotoimiston ja sosiaalihuollon palveluna tarjotaan kuntouttavaa työtoimintaa pitkään työttömänä olleille tai vamman tai vajaakuntoisuuden tai jonkin sairauden takia. Asiakkaalla ei tässä ole sananvaltaa. Aktivointisuunnitelmassa on mukana te.toimiston virkailija, aikuissosiaalityöntekijö ja asiakas. Päätetään kuntouttavasta työtoiminnasta ja asiakkaalta pyydetään allekirjoitukset. Asiakas laitetaan kuntouttavaan työtoimintaan halusi sinne tai ei. Kulukorvauksena tulee 9 euroa päivä ja palkka on työttömyyskorvaus.
Siis suuttui siitä että joku kauha oli vinossa?
Jopas on dramaattista.
Ei kyllä ole ihan normaalia, että joku väärässä kulmassa oleva kauha hermostuttaa niin että tekee tuollaista. Tai yleensäkään alkaa räyhäämään siitä toiselle. Miksei vaan olisi voinut itse tökkäistä kauhaa mielestään oikeaan asentoon?
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ole ihan normaalia, että joku väärässä kulmassa oleva kauha hermostuttaa niin että tekee tuollaista. Tai yleensäkään alkaa räyhäämään siitä toiselle. Miksei vaan olisi voinut itse tökkäistä kauhaa mielestään oikeaan asentoon?
Joo, on se kummaa hommaa. Omallakin työpaikalla (palkallisella) on näitä joka asiasta ja tikusta räyhääjiä, jotka saattavat joskus alkaa heittelemään tavaroitakin. Pahimmassa tapauksessa tuollaisessa oikeasti jää alle. Kai se oma elämä on niin kurjaa sitten.
Olisit sanonut, että no työnnä se kauha sitten johonkin muualle.
Itse kun hain apua sosiaalityöntekijän olessa väkivaltainen, niin minut laitettiin psykoosiosastolle. Nyt olen työkyvytön ja nostan veronmaksajien maksamia tukia.
Vierailija kirjoitti:
Itse kun hain apua sosiaalityöntekijän olessa väkivaltainen, niin minut laitettiin psykoosiosastolle. Nyt olen työkyvytön ja nostan veronmaksajien maksamia tukia.
aisit olla alaikäinen. Heitä "saa" riepotella miten tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko kertomaasi ap. Kuntouttavassa työssä et noita yksin tekisi saati sitten muiden kuntoutujien kanssa. Kerroit että teette isolle joukolle ruuat, salaatit jne. Terv. Itsekkin kuntouttavassa missä ei juuri saa tehdä mitään.
Kuule kyllä noita on. Olin keittiöllä juurikin ja muut 4-5 ihmistä saattoivat istua tupakalla toisella puolen rakennusta ja juoruilla. Pari uunia huutaa, että että on minun vastuullani ottaa ne ruuat ulos sieltä ja lisäksi omat leipomukseni. Jos satuin olemaan vessassa, tiskaamassa, tai jakamassa ruokaa, niin oli minun vikani että ruuat paloivat joskus reunoiltaan.
T. Toinen työ"kuntoutuja"
Plus onhan näitä kirppistoimintoja ynnä muita, jotka ihan pyörivät nimenomaan kuntouttavilla. Näitä yrityksiä on oikeasti perustettu ihan sitä varten, joka on toki laitonta mutta kyllä näitä hyväksikäyttöjä riittää. Joku linnunpönttöjen tekopaja on jouduttu ihan sulkemaankin tämän takia.
SPR:n Kontti on näitä hikipajoja.
Mua kiusattiin kuntouttavassa.
Työntekijät vähätteli, naureskeli ja teettivät kaiken työn minulla.
Tein valituksen työkkäriin ja sain halveksuvia tuhahteluja sieltäkin ja , että olen liian herkkä sitten hoito-alan tehtäviin.
"Sain" myös jakaa vanhuksille lääkkeitä, kun isopyllyinen sairaanhoitaja löhösi tuolissaan koneella, eikä itse ehtinyt..
Kuntouttavan jälkeen oli pääni enemmän hajalla, kun sitä ennen.
Tietysti kannattaa ottaa maksimi sairaslomaa, mitä mahdollista. Oireita kannattaa suurennella.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiusattiin kuntouttavassa.
Työntekijät vähätteli, naureskeli ja teettivät kaiken työn minulla.
Tein valituksen työkkäriin ja sain halveksuvia tuhahteluja sieltäkin ja , että olen liian herkkä sitten hoito-alan tehtäviin.
"Sain" myös jakaa vanhuksille lääkkeitä, kun isopyllyinen sairaanhoitaja löhösi tuolissaan koneella, eikä itse ehtinyt..
Kuntouttavan jälkeen oli pääni enemmän hajalla, kun sitä ennen.
Onpa asiatonta porukkaa työkkärissä. Minkä alueen työkkäri on kyseessä? Minä jouduin kerran purkamaan lakimiehelle työkkärin asiatonta toimintaa. Sanoi että kukaan mahda sen toiminnalle mitään, sellainen suoja on heillä. Valtion virkamiehiä työskentelee siellä.
Nyt pitää sinun ajatella että vika ei ole itsessäsi vaan muissa. Toivottavasti saat korvaavia hyviä kokemuksia ihmisistä hoitoalalta ja valtion virkamiehistä. Kaikki eivät todellakaan siihen työhön soveltuvia. Ja palveluammatti on te-virkailija. Olisitko voinut ottaa yhteyttä te-virkailijan esimieheen?
Tuo ikävä kokemus pitäisi kyllä purkaa jonkun ihmisen kanssa, joka ymmärtää.