klaukkala asuinpaikkana,kiire!!
laittakaa please plussat ja miinukset lapsiperheelle asua Klaukkalassa ja kokemuksia Klaukkalan koulusta,kiitos!
Kommentit (404)
Arto Satonen on avaamassa 2025 uuden grillikioskin Klaukkalaan palvelemaan Espoosta muuttavia kokoomuslaisia perusporvareita. Nyt on tiedossa kovaa nousua asuntojen hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako tänne vielä muuttaa? Onko parempi Vantaan nukkumalähiö kuin Kivistö tai Seutula?
Kivistö on korkeiden kerrostalojen puolicity, Seutula rauhallista, idyllistä maaseutua. Ei niillä ole paljon yhteistä.
Seutula on Vantaata parhaimmillaan, Kivistö taas on kamala 2010-luvun metsälähiön irvikuva!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako tänne vielä muuttaa? Onko parempi Vantaan nukkumalähiö kuin Kivistö tai Seutula?
Kivistö on korkeiden kerrostalojen puolicity, Seutula rauhallista, idyllistä maaseutua. Ei niillä ole paljon yhteistä.
Seutula on Vantaata parhaimmillaan, Kivistö taas on kamala 2010-luvun metsälähiön irvikuva!
Kivistö nimenomaan ei ole perinteinen metsälähiö. Se on korkea, tiheä ja kaupunkimainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivistö nimenomaan ei ole perinteinen metsälähiö. Se on korkea, tiheä ja kaupunkimainen.
Tehty silti keskelle metsää motarin laitaan. Ei ole kunnon kaupunkia eikä kunnon lähiötä.
Nyt viikonloppuna jo toinen nuorten kuolonkolari lyhyen ajan sisään Klaukkalassa. Viimeksi auto törmäsi talon seinään, nyt ajoi jokeen. Mikä Klaukkalassa ajaa nuoret tällaiseen riskinottoon!?
Nuo pk-seudun kehyskunnat on niitä paikkoja jonne muutetaan jos työnonnpk?seudulla mutta ei ole varaa itse asua siellä. Halpaan asumiseen liittyy se että työmatkat venyvät. Pari tuntia saa laskea pois perheajasta. Tai sitten halvemmasta asuinhinnasta joutuu maksamaan sillä että rouva jää kotiin. Tuntuu että noihin uneliaimpiim nukkumalähiöihin kätkeytyy paljon sosiaalisia- ja perheongelmia.
-päihteidenkäyttäjät
+alpakat (vieläkö siellä on se alpakka-farmi?)
Vierailija kirjoitti:
Nuo pk-seudun kehyskunnat on niitä paikkoja jonne muutetaan jos työnonnpk?seudulla mutta ei ole varaa itse asua siellä. Halpaan asumiseen liittyy se että työmatkat venyvät. Pari tuntia saa laskea pois perheajasta. Tai sitten halvemmasta asuinhinnasta joutuu maksamaan sillä että rouva jää kotiin. Tuntuu että noihin uneliaimpiim nukkumalähiöihin kätkeytyy paljon sosiaalisia- ja perheongelmia.
On niitä Pakilan ja Paloheinän kaltaisissa varakkaissa omakotilähiöissä siinä missä Klaukkalassa, Hyrylässä, Nummelassa tai Kirkkonummella. Yhteistä taitaa olla vanhempien pitkät päivät ja vähäinen läsnäolo arjessa. Koulu ja yhteiskunta kasvattaa.
Hyvinkää - Nurmijärvi seudulla aseet, huumeet ja jengikulttuuri voi hyvin.
Tässäkin varusmies päätynyt ilmaiseksi taksikuskiksi ja sen jälkeen ryöstetyksi:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/96c65512-3282-4d2a-b376-bad966520973
Vierailija kirjoitti:
-päihteidenkäyttäjät
+alpakat (vieläkö siellä on se alpakka-farmi?)
On olemassa, huomenna on taas auki vieraille.
Klaukkala on paikka jossa voit asua, kun et halua asua paikassa missä on ylimääräistä kulttuuria tai taidetta. Kaikki on tehty vain ja ainoastaan tarpeeseen, pääasiassa kaupalliseen tai työvoiman kuntoa ylläpitävään tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla yllätyksenä sinulle, että kaikki eivät ole töissä Helsingin keskustassa tai tekevät etätöitä. Itse olen töissä Vantaalla ja pääsen työpaikalleni bussilla Klaukkalasta, matka-aika n. 20 min. Tähän vielä se, että teen konttorilla töitä 2-3 päivänä viikossa, loput etänä. Monella Helsingissä asuvalla ja työskentelevällä on pidempi työmatka ajallisesti kuin minulla. Ja jotenkin oudosti helsinkiläiset työnantajat edellyttävät lähityötä. Konttoritilat ehkä kalliita?
Täällä asuu ihan tavallisia ihmisiä, joten tunnepohjainen arviosi ongelmista on väärä. Sen sijaan haitallinen mmuutto puuttuu täältä lähes täysin, ja siihenhän vasta liittyykin sosiaalisia ja perheongelmia. Oli ilo lähettää lapset kouluun, kun tiesi, että lapset saavat opetusta kunnollisella suomen kielellä, eikä millään SEL-KO-SUO-MEL-LA.
Vierailija kirjoitti:
Nyt viikonloppuna jo toinen nuorten kuolonkolari lyhyen ajan sisään Klaukkalassa. Viimeksi auto törmäsi talon seinään, nyt ajoi jokeen. Mikä Klaukkalassa ajaa nuoret tällaiseen riskinottoon!?
Huumeet.
Me muutettiin Vantaan Kartanonkoskelta Klaukkalaan. Ollaan tykätty tosi paljon! Ihanan hiljaista, alueella vaan oikeastaan lapsiperheitä. Leikkipuistossa aina kavereita. Koiria enemmän kun Vantaalla. Päiväkoti vieressä ja autolla sit töihin Helsinkiin 20-30min Munkkiniemeen. Kauppoja ja palveluita on tarpeeksi, lapselle kivasti harrastusmahdollisuuksia eri seurat tarjoaa. Jumboon kuitenkin lyhyt matka. En muuttaisi takaisin Kartanonkoskelle, kun on jo tottunut tähän hiljaisuuteen ja puhtaampaan ilmaan. Kouluasioita en tiedä. En ole havainnut huumehommia, mutta joka kylällähän niitä on nykyaikana.
Vierailija kirjoitti:
Me muutettiin Vantaan Kartanonkoskelta Klaukkalaan. Ollaan tykätty tosi paljon! Ihanan hiljaista, alueella vaan oikeastaan lapsiperheitä. Leikkipuistossa aina kavereita. Koiria enemmän kun Vantaalla. Päiväkoti vieressä ja autolla sit töihin Helsinkiin 20-30min Munkkiniemeen. Kauppoja ja palveluita on tarpeeksi, lapselle kivasti harrastusmahdollisuuksia eri seurat tarjoaa. Jumboon kuitenkin lyhyt matka. En muuttaisi takaisin Kartanonkoskelle, kun on jo tottunut tähän hiljaisuuteen ja puhtaampaan ilmaan. Kouluasioita en tiedä. En ole havainnut huumehommia, mutta joka kylällähän niitä on nykyaikana.
Kartanonkoski on paratiisi verrattuna klaukkalaan ja se näkyy kyllä asuntojen hinnassakin siellä.
Terveiset Klaukkalasta. Minulla bongi soi vessassa, naapuri syytti alakerran tummia rastafareiksi, vaikka ovatkin helluntaiseurakunnasta. Minua ei epäillä koska olen kiltin näköinen nörtti. Täällä saa elää ja olla rauhassa.
Olen kutsunut Jehovan todistajat kylään näin pääsiäisen kunniaksi. Tänään Jah tulee kylään, nautitaan pyhä yrtti ja punaviini sekä keskustellaan Herrasta.
Uutisissa kauhistelivat Moskovan hintoja, esim. 250g paketti italialaista espressoa 6€. Saman verran maksoi Klaukkalassa S-marketissa tänään. Jäämeren kampela ja ahvenfileet maksoivat kovat 4-6€ /kg, S-marketissa ahven maksoi 26€ ja kampela melkein 20€ /kg.
Asuuko Vanhanen Klaukkalassa vai Nurmijärven kirkonkylällä?