Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä suomalaisen kulttuurin kirjoittamaton sääntö nyppii teitä eniten?

Niila
12.10.2022 |

Minulla se on, kun kaikkien oletetaan rakastavan lomaa. Minusta on ärsyttävää, kum kysytään mitä teit lomalla, kun en tehnyt mitään.

Kommentit (1007)

Vierailija
1001/1007 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen menee istumaan bussiin omalle riville ja miehet levittää jalat haralleen. Ärsyttää joka aamu, kun nousen bussiin ja kaikki ikkunapaikat varattu. Katson, kenen viereen voin istua, kun siellä ollaan niin jalat levällään, että viedään puoli penkkiä. Ei mitään kohteliaisuutta, itse sanon yleensä huomenet, kun menen viereen, ja se on tuurista kiinni, vastataanko minulle. Nuoret miehet yleensäkään ei vastaa mitään. Tuijotetaan kännykkää ja pidetään ne jalat levällään niin että on vaikea mahtua viereen istumaan. Sitten on niitä naisia, jotka laittaa käsilaukkuunsa siihen penkille. Hei, haloo, täällä on jokaiselle löydyttävä istumapaikka ja kun aamuisin joka tapauksessa julkisilla kulkee paljon ihmisiä, niin älä työnnä sitä laukkua/kassia tyhjälle penkille.

Ikävää että olet kohdannut noin paljon moukkia.

Parasta alkaa puhua kassille. Mitäs kassille kuuluu? Onko ollut hyvä yö? Jne.

Vierailija
1002/1007 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäön alituinen arvosteleminen, varsinkin  naisten. Tätä harrastavat erityisesti vanhat kääkät ja ukkelit.

No mutta se on heidän etuoikeutensa maailmaa paljon nähneinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1007 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten passiivisuus. Ruokakaupoissa näkee perheitä joissa naisella on kolme kauppakassia, vauva ja taapero ja mies talsii hyödyttömänä vieressä kädet taskuissa. Vanhempainilloissa miehet (ne harvat jotka raahautuneet paikalle) istuvat mykkänä hiljaa. Naisen täytyy pitää yllä keskustelua juhlissa ja sosiaalisissa tilanteissa, mies kyhjöttää nurkassa tai pakenee protestina autotalliin kuin pieni lapsi. Paitsi sitten kun saa viinaa niin alkaa aukoa päätä sukulaisille.

Vierailija
1004/1007 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen menee istumaan bussiin omalle riville ja miehet levittää jalat haralleen. Ärsyttää joka aamu, kun nousen bussiin ja kaikki ikkunapaikat varattu. Katson, kenen viereen voin istua, kun siellä ollaan niin jalat levällään, että viedään puoli penkkiä. Ei mitään kohteliaisuutta, itse sanon yleensä huomenet, kun menen viereen, ja se on tuurista kiinni, vastataanko minulle. Nuoret miehet yleensäkään ei vastaa mitään. Tuijotetaan kännykkää ja pidetään ne jalat levällään niin että on vaikea mahtua viereen istumaan. Sitten on niitä naisia, jotka laittaa käsilaukkuunsa siihen penkille. Hei, haloo, täällä on jokaiselle löydyttävä istumapaikka ja kun aamuisin joka tapauksessa julkisilla kulkee paljon ihmisiä, niin älä työnnä sitä laukkua/kassia tyhjälle penkille.

Voi valitella kassille:

Voi kassi parka, kuka sinut on jättänyt noin yksistään heitteille. Sääliksi sinua käy.

Vierailija
1005/1007 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hississä ollaan hiljaa kuin urea sukassa ja katsellaan seiniä. Missä ovat ne mainostetut hissipuheet?

Vierailija
1006/1007 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatanmoinen estyneisyys, täällä ei sovi puhua tuntemattomille. Ja jos puhut olet joko hullu tai humalassa.

Nykyään moni puhuu kännykkäänsä tai siihen kytkettyihin pikkuosiin. Ei enää erota hullua puhelimeenpuhujasta.

Ne sun hullut oli aikamatkaajia.

Minua pidettiin kahdeksankymmentäluvulla hulluna vaikka puhuin älypuhelimeeni.

Tulevaisuudessa tehdään lomamatkoja menneisyyteen. Tästä syystä meillä on nyt kova työttömyys, koska väestöä on todellisuudess enemmän kuin virallisesti mainitaan. Meillä on tulevaisuuden suomalaisia aikamatkanneena tänne ydinsotaa pakoon ja elämme menneisyydessä yrittäen muuttaa tulevaa. Olen itse ollut täällä jo 40 vuotta.

Työnteko pitää lopettaa ympäristösyistä ja Nato oli virhe. Paha virhe.

Vierailija
1007/1007 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten passiivisuus. Ruokakaupoissa näkee perheitä joissa naisella on kolme kauppakassia, vauva ja taapero ja mies talsii hyödyttömänä vieressä kädet taskuissa. Vanhempainilloissa miehet (ne harvat jotka raahautuneet paikalle) istuvat mykkänä hiljaa. Naisen täytyy pitää yllä keskustelua juhlissa ja sosiaalisissa tilanteissa, mies kyhjöttää nurkassa tai pakenee protestina autotalliin kuin pieni lapsi. Paitsi sitten kun saa viinaa niin alkaa aukoa päätä sukulaisille.

"Naisen täytyy pitää yllä keskustelua juhlissa ja sosiaalisissa tilanteissa, mies kyhjöttää nurkassa tai pakenee protestina autotalliin kuin pieni lapsi. Paitsi sitten kun saa viinaa niin alkaa aukoa päätä sukulaisille." 

Miksi pariutua hiljaisen introvertin miehen kanssa jos haluaa kuitenkin sosiaalisissa tilanteissa aktiivisen miehen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän