Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autatko sinut ohittanutta kaaharia hädässä?

Vierailija
12.10.2022 |

Jos sinut ohittaa joku 200 ajava autollaan ja vähän matkan päässä tämä henkilö onkin ajanut autollaan kolarin, autatko häntä? Miksi et auta?

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautoilijaa en auttaisi, en menisi lähellekkään räjähdysvaaran takia.

Vierailija
62/111 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan siinä kaahari autossa olla ratin takana vaikka shokissa oleva vanhempi, joka juuri sai soiton, että oma lapsi on teholla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten pahasti on käyny että pystynkö menee lähemmäs. Huudella voin että ollaanko siellä elossa ja jos on niin sitten voin mennä katsomaan.

Vierailija
64/111 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin 112. Sanoisin sinne, että tällainen kaahari ajoi ulos tieltä. Itse en menisi auttamaan. Se voi olla vaarallistakin, jos on käynyt pahasti, niin ei saa taviksena mennä kiskomaan ulos autosta, ettei tule esim. halvaantumisvaaraa.

Vierailija
65/111 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään enkä polttomoottoriautoilijaa jos näkyy liekkejä.

Vierailija
66/111 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä en auttaisi? Ai kun suututtaisi se että hän ohitti minut? Näihin suuttujiin kyllä törmää välillä.

Vierailija
67/111 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

You get what you deserve!

Ai että ohittaminen on paha asia? Okei...

Vierailija
68/111 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai autan ja jos on suht ok kunnossa selvinnyt niin vidduilen ankarasti.

Vierailija
69/111 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin oikein, että joku välinpitämätön Mersu-Spede saa myös kokea välinpitämättömyyttä.

Onko sinun ohittamisesi välinpitämättömyyttä? Mitäs ajat niin saatanan hiljaa. Taidat olla tärkeäkin henkilö kun sinua ei saa ohittaa.

Vierailija
70/111 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on idioottimaista kaaharihulluakin auttaa, ihminen hänkin vain on.

Vierailija
71/111 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs tiedät, jotta kaahaaminen on tahallista. Laki velvoittaa auttamaan.

Laki velvoittaa myös ajamaan liikennesääntöjen mukaan sekä noudattamaan nopeusrajoituksia.

Samaa kakkua ei voi syödä ja säästää.

Niin että jos joku muukin rikkoo lakia niin sinä myös. Kiva logiikka.

Vierailija
72/111 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minua pitäisi kiinnostaa pelastaa kuspääkaahaaja omien valintojensa seurauksilta?

Niin että jos joku katsoo puhelinta ja ajaa kolarin, et auta? Melkein kaikki täällä on omaa valintaa. Mitäs lähdit autolla liikenteeseen, en auta. Olisit kävellyt.

Vierailija
73/111 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä auttaa pitää.  Heti ensimmäinen kysymykseni kaaharille on, että onko sinulla johonkin kiire,

Vierailija
74/111 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan sitä auttaa pitää.  Heti ensimmäinen kysymykseni kaaharille on, että onko sinulla johonkin kiire,

Muuten sama, mutta muotoilisin kysymyksen; "Tännekö sinulla oli niin kiire?"

Vierailija
75/111 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pysähdyn auttamaan. Jos toinen käyttäytyy typerästi, se ei anna minulle tekosyytä käyttäytyä samoin.

Vierailija
76/111 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta tietenkin. Jos muita ihmisiä ei ole lähimaillakaan, niin pakko se on pysähtyä ja soittaa apua. Jos taas muitakin silminnäkijöitä on ja siihen pysähtyy joku, niin en usko, että voin tehdä tilanteessa kovin paljoa.

Asiassa on muitakin juttuja, joista auttamiseni on kiinni. Jos joku toinen pysähtyy ja minulla on autossani vaikka kaksi pientä lapsenlastani, niin on ehdottomasti turvallisinta, että emme jää siihen läheisyyteen ja että en jätä lapsia autoon keskenään, kun itse menen paikalle. Pystyn kyllä soittamaan apua turvallisesta paikasta.

Vierailija
77/111 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tilanteesta tietenkin. Jos muita ihmisiä ei ole lähimaillakaan, niin pakko se on pysähtyä ja soittaa apua. Jos taas muitakin silminnäkijöitä on ja siihen pysähtyy joku, niin en usko, että voin tehdä tilanteessa kovin paljoa.

Asiassa on muitakin juttuja, joista auttamiseni on kiinni. Jos joku toinen pysähtyy ja minulla on autossani vaikka kaksi pientä lapsenlastani, niin on ehdottomasti turvallisinta, että emme jää siihen läheisyyteen ja että en jätä lapsia autoon keskenään, kun itse menen paikalle. Pystyn kyllä soittamaan apua turvallisesta paikasta.

Tämähän se, eli oma turvallisuus pitää aina varmistaa tilanteessa kuin tilanteessa.

Eivät ne palomiehetkään mene hengailemaan vaikka seinään ajaneen auton vierelle heti, vaan arvioivat tilanteen kauempaa ja varautuvat lähelle mennessään tarpeellisin apuvälinein.

Vierailija
78/111 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Apua voi soittaa.

Vierailija
79/111 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella käy näemmä ohittaminen luonnon päälle 😂

Vierailija
80/111 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monella käy näemmä ohittaminen luonnon päälle 😂

Aika monella taas ei käy. En minä ainakaan kauan mietiskele ohittajia, yleensä unohdan heidät ihan samantien, sillä muutakin ajatuksia ja juttuja on mielessä.