Autatko sinut ohittanutta kaaharia hädässä?
Jos sinut ohittaa joku 200 ajava autollaan ja vähän matkan päässä tämä henkilö onkin ajanut autollaan kolarin, autatko häntä? Miksi et auta?
Kommentit (111)
No jos joku kaahaa kuin hllu ja on sitten lepikossa niin aivan varmasti ajan ohi enkä nähnyt yhtään mitään.
Mistäs tiedät, jotta kaahaaminen on tahallista. Laki velvoittaa auttamaan.
Normaali ohittajaa autan tietenkin, mutta jotain kilipääkaaharia en todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin lapsi kun joku auto lähti lumipyryssä ohi ja lumipenkkaahan se auto pääty. Iskä kävi kysymässä tännekö oli kiire ja jatkettiin matkaa.
Jos paikalla on toiminta kykyisiä ihmisiä ei ole mikään pakko pysähtyä paikalle. Siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Sekä kuski, että matkustajat voivat olla shokissa ja heillä voi olla sisäisiä vammoja. Shokkiin kuolee. Yleensä äkkipysähdyksen seurauksena tulee rankavamma ja vatsan/ lantion alueelle verenvuotoa. Nämä eivät näy tai tunnu heti.
Onnettomuuden uhreja (oli he sitten tyhmäilleet tai ei) ei saisi missään nimessä jättää oman onnensa nojaan. Isäsi oli vastuuton ja ilkeä.
Se on voivoi, että oli kankkusen jalat ja omat kädet. Olen melko varma, että en jaksaisi nähdä vaivaa vaan valitsisin sen etten nähnyt yhtään mitään.
Siellä voi sitten kituessaan miettiä kantsiko kaahata.
Vierailija kirjoitti:
Laki velvoittaa myös ajamaan liikennesääntöjen mukaan sekä noudattamaan nopeusrajoituksia.
Samaa kakkua ei voi syödä ja säästää.
Vierailija kirjoitti:
Tirskahdan korkeintaan, otan videota kännykällä ja poistun paikalta.
Tuntuu oikealta tehdä näin.
Joku liikkuu metalliesineellä maapallon pinnalla nopeammin kuin sinä ja jätät hänet tämän takia pulaan. Selvä.
Ei minusta olisi mitään apua kyseisessä tilanteessa niin jatkaisin matkaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin lapsi kun joku auto lähti lumipyryssä ohi ja lumipenkkaahan se auto pääty. Iskä kävi kysymässä tännekö oli kiire ja jatkettiin matkaa.
Jos paikalla on toiminta kykyisiä ihmisiä ei ole mikään pakko pysähtyä paikalle. Siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Sekä kuski, että matkustajat voivat olla shokissa ja heillä voi olla sisäisiä vammoja. Shokkiin kuolee. Yleensä äkkipysähdyksen seurauksena tulee rankavamma ja vatsan/ lantion alueelle verenvuotoa. Nämä eivät näy tai tunnu heti.
Onnettomuuden uhreja (oli he sitten tyhmäilleet tai ei) ei saisi missään nimessä jättää oman onnensa nojaan. Isäsi oli vastuuton ja ilkeä.
Koska olet viimeksi käynyt ensiapu kurssilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laki velvoittaa myös ajamaan liikennesääntöjen mukaan sekä noudattamaan nopeusrajoituksia.
Että kun toinen teki väärin, niin sinullakin on oikeus? Kyllä minä pidän huolen omista tekemisistäni, enkä oikeuta omia rikkomuksiani sillä, että joku toinen teki jotain.
Mitä jos kaaharilla olikin esim. sairaskohtauksen saanut lapsi kyydissä ja kiire sairaalaan? Ambulanssi on ajamassa vastaan. Toki tällaisessa tilanteessa on huono kuski ylipäätään, mutta tuskin moni vanhempi jättäisi ajamatta kokonaan tai ajamatta ylinopeutta tällaisessa tilanteessa. Näin esimerkkinä siitä, että kaikki ei aina ole sitä, miltä näyttää.
Miksi minua pitäisi kiinnostaa pelastaa kuspääkaahaaja omien valintojensa seurauksilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että kun toinen teki väärin, niin sinullakin on oikeus? Kyllä minä pidän huolen omista tekemisistäni, enkä oikeuta omia rikkomuksiani sillä, että joku toinen teki jotain.
Mitä jos kaaharilla olikin esim. sairaskohtauksen saanut lapsi kyydissä ja kiire sairaalaan? Ambulanssi on ajamassa vastaan. Toki tällaisessa tilanteessa on huono kuski ylipäätään, mutta tuskin moni vanhempi jättäisi ajamatta kokonaan tai ajamatta ylinopeutta tällaisessa tilanteessa. Näin esimerkkinä siitä, että kaikki ei aina ole sitä, miltä näyttää.
Suksisinäwouhottajajovittuunmoraalisäteilemästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos tädillä olisi munat se olisi setä. Suurin osa kaahaa ihan vaan kaahaamisen ilosta silkkaa välinpitämättömyyttään joten miksi ketään pitäisi kiinnostaa näiden kohtalo?
Pääasia etteivät telo sivullisia.
Mitä useampi kaahari tukehtuu omaan vereensä niin sen turvallisempaa muilla tielläliikkujilla jatkossa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos tädillä olisi munat se olisi setä. Suurin osa kaahaa ihan vaan kaahaamisen ilosta silkkaa välinpitämättömyyttään joten miksi ketään pitäisi kiinnostaa näiden kohtalo?
Pääasia etteivät telo sivullisia.
Siksi koska et voi tietää, onko kyseessä välinpitämätön kaahari vai joku, jolla on joku sellainen tilanne päällä, että harkintakyky pettää. Tuomitsemisen tie on tietysti yksilötasolla se helpoin valinta.
En auta vaikka auttamatta jättäminen on laitonta. Olen itse harrastanut moottoriurheilua koko ikäni ja mielestäni kaahaaminen ei kuulu tieliikenteeseen. Typeristä teoista voittaa typeriä palkintoja.
Auttaisin. Olen kerran joutunut em. tilanteeseen. Tosin tämä "kaahari" syyllistyi ehkä vain tilannenopeuden
rikkomiseen. Ehkä 80-luvun lopulla (aika ennen talvirajoituksia). Rajoitus 100 km/h sää karmea, satoi jäätävää sadetta, tie peilijäässä. Itse ajoin ehkä 60-70 km/h liukkauden takia, takaa tuli vauhdilla auto ja samantien ohi. Kävi mielessä että onpas vaarallisen kova vauhti. No reilu kilometri tästä ja ko. auto oli ajanut ulos tieltä ojaan. Pysäytin ,hätävilkut päälle ja katsomaan. Kuski ehjänä, vähän pää pökkyrässä. Vein lähimmälle huoltoasemalle mistä sai soitettua apua auton hinaukseen. En viitsinyt edes kuittailla nopeudesta tais tajuta itsekin että vauhtia vähän liikaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olet viimeksi käynyt ensiapu kurssilla?
Viime keväänä EA2. Onko jotain muuta kysyttävää?
Odotan että kultamuna rientää auttamaan hameenhelmaansa.