Avioero, toinen ei suostu sopimaan mitään etukäteen
Mies ei suostu puhumaan asioista lainkaan, eli asia tulee tiedoksi siis maistraatin kautta (toki hän tietää, että eroa suunnittelen). En haluaisi, että lapset joutuvat yhtään enempää olemaan riitojen keskellä ja haluaisin hoitaa homman ns kerralla kuntoon. Itse en pidä vuoroviikkosysteemiä hyvänä ajatuksena, mutta ihan ok olisi asua entisen puolison lähellä, jotta lapset saavat kulkea vapaasti. Pääasiallisen kodin haluaisin olevan minun luonani, mutta muuten en kyllä haluaisi tapaamisoikeutta rajata - vaikka käytännön syistä pelisäännöt täytyy varmasti sopia.
Toinen seikka on esim. omaisuuden jakaminen. Mies ei suostu puhumaan, eikä suostu poistumaan talon yhteisistä tiloista. Silti minun koko omaisuuteni on kiinni talossa. Eli miten tässä kannattaisi toimia? Laittaa paperit menemään ja toivoa, et ositusintoa sitten alkaa löytyä, vai lähteä (lasten kanssa) ja toivoa, että asiat sitten menevät parhain päin?
Mä en ole niin läheinen kenenkään eronneen kanssa, et olisin näitä ennen kenenkään kanssa kelannut ja nyt omista asioista en halua kenellekään kertoa.
Jos on joku muu foorumi, missä näitä voisi anonyymisti ruotia, niin kertokaa.
Kommentit (43)
Vierailija wrote:
Millainen mies oli kun seurustelitte? Kiukutteliko, mököttikö, miten riiteli kanssasi?
Mitä merkitystä sillä on? Seurustelusta voi olla kaksikymmentä vuotta. Ei ole sama tilanne enää, ja ihmiset on muuttuneet. Seurustelu on aina ihanaa pari vuotta, ja ihmiset näyttää parhaita puoliaan. Sillä sitä on naimisiinkin menty, rakastuneena, ja alettu yrittää vauvaa. Arki sitten kertoo, millainen se puoliso on oikeasti.
Jatkan sen verran, että kaikki piti mennä sen kautta, että minä ilmoitan, mitä teen. Hain asunnon. Ilmoitan etten enää asu hänen kanssa, ilmoitin muuttopäivän. Varasin ajan lastenvalvojalle, ilmoitin ajan hänelle. Täytin avioerohakemuksen. Varasin ajan pankkiin osituksen tekoa ja asunnon kauppaa varten, ilmoitin hänelle.
Jos hän ei olisi suostunut tulemaan näihin, olisi taas pitänyt käräjien kautta hakea jotain pesänselvittäjää myymään asunto ja jakamaan omaisuus tai jotain. Onneksi ei sitten sitä tarvinnut lähteä opiskelemaan.