Jokavuotinen ongelma:isänpäivälahja? miehelle ja papoille?
Taas pää lyö tyhjää, tuntuu että perinteiset on jo annettu, kaikki maailman tohvelit, partavedet, kirja, suklaata, konjakkia tms tms..... lapsi tekee kortit itse mutta mitä ihmettä voisi viedä. Meillä ei kukaan ole sellaista tyyppiä joka käyttäisi jotain itse painettua t-paitaa tai vastaavaa " huumorilahjaa" , joten jotain muita ideoita kiitos! :-)
Kommentit (23)
ja lasten tekemään, jouluna sitten enemmän kaupallista.
Meillä isäntä on boksereiden suurkuluttaja, joten tänä vuonna lapset piirsi ja kirjoitti kangastusseilla valkoisiin boksereihin. Sai taas isä monet uudet alushousut ;) Ja meillä isä on mielissään varmasti!
(lapset 4v, 5v ja 6v)
Aikaisempina vuosina lapset on mm. tehneet omakätisesti pullia ja muffinseja, avaimenperiä, mukin, taulun, piirtänyt tyynyliinan ym.
Ostin valmiit tarvikepaketit, joista tehdään kipsinen " patsas" lapsen kädestä/jalasta. Saa sitten puiselle alustalle pystyyn. No, nämä on nyt kuivumassa, joten nähtäväksi jää minkälaiset tulee. Jos epäonnistuivat, niin muumipappa mukit kävi ukeille lahjaksi mielessä... Isille ei ole kyllä vielä mitään mielessä.
*villapaita
*myssy, kaulaliina ja tumput
*lasten käsistä kipsivalut (2,5 v ja 4 v)
*itse tekemäni kortti
*sekä lapset tekevät yhdessä/erikseen vielä toisen/toiset kortit
Aiempina isänpäivinä on saanut lasten kuvalla varustetun mukin, tykkäsi kovasti :)
Muista taannoisista isänpäivälahjoista ei muistikuvaa ;)
Kunnon hanskat lumipallojen vääntämiseen, villasilkkialusvaatteet että tarkenee peuhata lumessa, termospullo kuumaa kahvia varten?
Mä koitan suosia sellaisia lahjoja isänpäivänä, jotka on isälle, mutta joista koko perhe saa iloa.
Mieleen tulee vielä kiikarit, kaukoputki, rengas" liukuri" , lämmin pipo.
Viime isänpäivänä ostimme sisarusten kanssa kimpassa papalle lahjakortin jalkahoitoon. Hiukka oli epäilevällä kannalla, kuten miehet aina yleensä, mutta kun rohkeni tilata ajan ja mennä hoitoon, niin tykkäsi kovasti! Ihanaa hemmottelua isukeillekin =) Tänä vuonna ostan lahjakortit sekä papalle että miehelleni.
kipsivalutarvikepakkauksia sekä (valkoisia?) ruukkuja, joihin tarttuisi hyvin se tussi (ja mikä tussi se olikaan)? Inhoan kaupoissa kiertelyä, toivottavasti joku osaa vastata :-)
Kirjoista Isyystesti Naisten miehiä on tehty uusi, yhdistetty painos, Miehuustesti, joka paketoidaan meillä isoisälle ja papalle. Isä on ne jo lukenut. Kivoja ajatuksia isän ja miehen arjesta, ainakin minun kirjoja yleensä kartteleva mieheni tykkäsi.
itse olen ostanut miehelle suihkusaippua, dödö, pyyhe setin ja kaupan päälle tuli tyttökalenteri:D
lisäksi löysin hanskat joita tiedän miehen haaveilleen pitkään, taidan jättää ne joululahjaksi vain :)
Lasten kuvista tehtyjä kalentereita yms. muille kuin ihan vanhemmille ja isovanhemmille. Toivottavasti pari ystävääni eivät tunnista minua kirjoituksesta ja eivät tiedä nimimerkkiäni...kun olen aivan täynnä lahjoina saatavia kalentereita (Katso eiks oo ihania kuvia meidän Kallesta...) tai tässä on Juhan kolme vee kipsijalka tai tyynyliinat Heidin 1v. koristelemana...tosi kiva, mutta nuo voi mielestäni unohtaa ystävien ja kummien paketeista. Suurin osa vaan kauhulla odottaa milloin lahjan antaja tulee kylään ja pitäisi olla Villen jalat, Kallen kalenterit ja Heidin pöytäliinat esillä...
Anteeksi poikkesi taasen aiheesta...kunhan höpisen itsekseni :)
He sentään ovat muistaneet sinua kauniilla lahjalla, kummiudella.
kaikkia ei muisteta todellakaan.
esim tyynyliina, mitä kauheata siinä on????? pitäisikö lahjan olla jotenkin super hieno, kallis tms.
et kyllä tekstistäsi päätellen ansaitse saamiasi lahjoja.
sano mieluummin suoraan näille ihmisille joita ystäviksesi kutsut ette halua mitään lahjoja tai että itse tehty kortti riittää....
eipä tule pienelle paha mieli kun ei osata arvostaa tuon vertaa hänen lahjaa ja ystäviäsi.
Niin ihania kuin kaikki muistamiset ovat on kai aika luonnollista, että koti täyttyy jo omien lasten askarteluista ja lahjoista. En minä ainakaan valitettavasti keksi paikkoja enää kummilasten käsien tai jalkojen kuville. Tottakai on ihana, että kummeja muistetaan, mutta ei saa loukkaantua jos nämä pienten hartaudella tekemät työt eivät ole ainakaan monilapsisessa perheessä kunniapaikalla.
Muumimamma tai muutkin, mistä noita mukeja lapsen kuvalla voikaan tilata? Olen yrittänyt etsiä netistä ifin, eirikuvan, extrafilmin siuilta ja googlettaa, mutta jotenkin en vaan löydä..
Tiedosta tuhannesti kiitollisena,
tipi
ps. en minäkään välttämättä haluaisi kaikkien kummilasten (joillakin niitä on paljon) kipsitassuja lahjaksi. Muistaminen on hieno asia, mutta tavaraa kertyy tosiaan muutenkin liikaa ja jos kummilapsen vanhemmat vielä odottavat, että ne lahjat ovat sitten kunniapaikalla piirongin päällä, niin tila vaan loppuu kesken.. Älkää kukaan kuitenkaan loukkaantuko tästä. :)
Saa ainakin www.kuvapussi.fi sivustolta. :)
Itse en ole tuolta tilannut, mutta jouluksi ajattelin meille omalle seinälle lapsista kalenterin siellä teettää..
että vähänkö minusta olisi ihanaa, jos joku tekisi minulle kalenterin tms omasta lapsestani!! Siis että joku näkisi niin paljon vaivaa ja ajattelisi!
Ja tietysti siinä olisi kiva sitten, jos olisi kuvia esim juhlista missä myös ne kaverin lapset ;))
En todellakaan odota mitään kalliita lahjoja, enkä yleensäkkään odota mitään lahjoja. Minusta vaan tuntuu että on aivan tarpeeksi säilömistä oman lapsen taiteellisissa näkemyksissä. Minusta on ihana nähdä kummilapsiani ja viettää aikaa heidän kanssaan, mutta edelleenkään en halua " Kallen" koristelemaa tyynyliinaa, enkä niitä 2-vee kipsijalkoja seinälleni. Anteeksi vain jos loukkasin jotakuta ja EN en todellakaan sano suoraan asiasta näille ystävilleni...he näkevät mielestäni paljon vaivaa lahjojen eteen ja heidän isovanhemmat ja puolisot ovat varmasti haltioissaan Villen kädenkuvista, mutta mielestäni nuo lahjat eivät sovellu kaikille...
minäkään en halua mitään " sälää" kotiini esille. En edes oman lapseni jalasta/kädestä tehtyä kipsivalua saatika kenenkään muun lapsesta. Olkoonkin kummilapsi tai muuten rakas ystävän lapsi tms.
Minusta ne ovat kamalan näköisiä, keräävät pölyä ja muistelua varten voi ottaa vaikka valokuvia. Eikä valokuviakaan tarvi koko suvusta pitää esillä jos ei halua....
Olen ehkä omituinen, mutta näin vaan on. Tosin ei meillä ole esillä muutkaan epämieluisat lahjat. Onneksi on huutonet, jossa niistä pääsee eroon.
Arvostan toki lapsen näkemää vaivaa ja on hienoa, että lapset oppivat kädentaitoja jo pienenä, mutta eipä niitä tarvitse tuoda muille lahjaksi....
Meillä annetaan vain isovanhemmille lasten kuvia.
Suvaitsevaisuutta hyvät ihmiset! Kukin tyylillään kotonaan, mutta meillä siis näin. :-)
kuvamukeja ja kalentereita saa esim. digiexpress.fi
Täällä on myös yksi, joka ei pidä ensinkään näistä kipsijutuista, eikä myöskään niistä mukeista.
Sellaista kalenteria olen isovanhemmille usein harkinnut, mutta nyt kun heillä on enemmänkin lapsenlapsia, niin tuntuu tyhmältä antaa kalenteri kuvineen vain meidän lapsesta. Pitäisi olla kuvia kaikista lastenlapsista ja siihen en jaksa ryhtyä...
Mutta isäinpäivälahjoista :) Vaarit ja isä saavat yleensä jotain tarpeellista ja mukavaa. Tänä vuonna isälle sukkia ja sellainen vuolukivinen saunajuoman " jäähdytin" . Nauttikoon ansaituista saunailloista ja juomista!
Vaarit ovatkin haasteellisempia... Ehkäpä annamme sukat ja jonkin cd:n tai DVD:n. Aikaisempina vuosina ovat saaneet luontokirjoja, suklaata ja villapaitoja... Ja ovat aina olleet tyytyväisiä :) Jostain syystä äitienpäivänä on paljon vaikeampaa miellyttää mummoja...
vaarille, taatalle ja iskälle on itse istutettu amaryllis. Ostin kolme saviruukkua ja askartelumaaleja joilla poika sitten maalasi ruukut haluamallaan tavalla (miten nyt 3,5 vee vain osaa:). Yhdessä istutimme ruukkuihin amarylliksen sipulit jotka sitten toivottavasti joulunaikaan ovat täydessä kukassa.
Lisäksi pojan askartelema kortti ja jotain namia maun mukaan kaikki kun ovat enemmän tai vähemmän persoja makealle.
Viime vuonna askartelimme kortit ja leivoimme kakut. Ja lisäksi omalle iskälle askartelimme pojan kädestä kipsivalulla taulun.
Ensimmäisenä isänpäivänä olimme porukalla syömässä ja omalle iskälle ostimme vitsinä perinteiset Reinot.
Periaatteesse hieman vastustan isänpäivän kaupallisuutta (kuten äitienpäivänkin) ja olemme yrittänee pitää muistamiset pienimuotoisina mutta persoonallisina ja panostaneet yhteiseen ohjelmaan tuona päivänä koko porukan kesken. Tälläisen tyylin valintaan on toki vaikuttanut myös se että sitten taas kuukauden päästä pitää täysillä miettiä joululahjoja:=)