Jos joku olisi kertonut 11.10.2019 mitä seuraavan kolmen vuoden aikana tulee tapahtumaan, olisitko uskonut?
Minä en. Enkä edes olisi pitänyt hyvänä dystopian juonena.
Kommentit (34)
Perussuomalaisten puoluetoimisto on kokoajan tiennyt kaiken.
Joltain osin kyllä. Ei tullut yllätyksenä että huonoon suuntaan ollaan menossa ja tullaan menemään.
En kyllä olis. Nato-jäsenyyden hakemista en olisi uskonut edes vielä vuosi sitten.
No täällähän puhuttiin sodan uhasta, niin ei juuri kukaan uskonut.
Kun tällä palstalla kirjoitettiin, että sota voi tulla, asuntojen arvot voi romahtaa, osakkeiden arvot voi romahtaa, niin suurin osa kieltäytyi uskomasta.
Lähipiirini ukrainalainen mies varoitti jo useita vuosia sitten Putinista ja nyt voin todeta, että hän oli täysin oikeassa kaikesta mitä varoitti! Putin on todellakin tappaja ja peto. Valitettavasti meistä suomalaisista valtaosa oli sinisilmäisiä hölmöjä, kuten moni muukin EU-maa. Enpä olisi uskonut, että tällä vuosikymmenellä ollaan matkalla Natoon.
Putin on aina ollut epäilyttävä liero.
Vierailija kirjoitti:
Olisin. Olin tutustunut siihen mitä kaikkea tapahtuu salaa ihmisiltä ja mitä siinä on takana. Itseasiassa eräs profeetta ennusti muistaakseni juuri vuodenvaihteessa 2019-2020, että kaikkien elämä muuttuu pian.
Eikä ennustanut. Nimi kehiin ja katsotaan.
1.1.2020 katselin aamukahvilla ikkunasta ja mietin siinä, että vanha kansa etsi vuoden ensimmäisenä päivänä ennusmerkkejä tulevasta vuodesta. Heti, kun olin tämän ajatellut, lensi pihapuuhun tikka. Perhana, tuohan on paha lintu. Ja perässä tuli toinen! Ne kiersivät yhdessä puunrunkoa pari kertaa. Sitten siihen tuli - uskomatonta kyllä - vielä palokärkikin! Palokärki tietää sotaa, kuolemaa ja tulipaloa, sanoi mummovainaa. Sitten ne lensivät pois.
Vähän mietin, että mitäs paskaa sitä on tulossa nyt. Ja jälkiviisaasti voi todeta, että kaksi vuotta oli koronapandemiaa (2 kierrosta puun ympäri) ja pisteenä vielä Ukrainan sota (palokärki). Toivottavasti ei kuitenkaan mitään tulipaloa.
Vierailija kirjoitti:
On turhauttavaa ja surullista tajuta, ettei ihmiskunta ole oppinut historiasta yhtään mitään - ei edes ns. lähihistoriasta.
Globalisaatio on osoittautunut mitättömäksi työkaluksi kaaosta vastaan.
Venäjä Putineineen ei ole ihmiskunta.
Täytyy myöntää että en. Aika uskomattomia aikoja ollan eletty ja tarina senkus jatkuu vaan. Ainakin ollaan eletty aikoja joista tullaan kirjoittamaan historian kirjoissa.
En olisi. Olisin ollut "haloo, olen Suomen pahin pessimisti ja ees minä en keksisi että voi käydä tommosta".
Mutta totuus on tarua ihmeellisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On turhauttavaa ja surullista tajuta, ettei ihmiskunta ole oppinut historiasta yhtään mitään - ei edes ns. lähihistoriasta.
Globalisaatio on osoittautunut mitättömäksi työkaluksi kaaosta vastaan.
Venäjä Putineineen ei ole ihmiskunta.
Ei olekaan. Mutta muu maailma ei taaskaan nähnyt tuhon enteitä ajoissa, tai jos näkikin, ei reagoinut.
Yhdistettynä vielä oman henkilökohtaisen elämäni romahtamiseen kunnon Katiska-tyyliin, en todellakaan olisi uskonut. Voisin kirjoittaa kirjan kaikesta tapahtuneesta mutta se lytättäisiin epäuskottavana.
Jos olet katsonut TERMINATOR- elokuvat, niin aika lähellä ollaan sitä tulevaisuutta
Sinänsä pandemia tai sota eivät ole mitään historiallisesti poikkeavaa. Globaali lockdown sen sijaan yllätti minut täysin. Siihen en olisi uskonut.
En olisi. Elämä meni kokonaan uusiksi koronan takia. Paluuta parempaan ei näytä olevan.
Historialla on tapana toistaa itseään ja luonnolla tapana korjata ihmisen tekemiä virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä pandemia tai sota eivät ole mitään historiallisesti poikkeavaa. Globaali lockdown sen sijaan yllätti minut täysin. Siihen en olisi uskonut.
Mikä ihmeen globaali lockdown?
Ainut maa, jossa on ollut lockdown on Kiina. Euroopan ja Jenkkien ns. lockdownit ovat hyvin kaukana siitä.
En varmasti olisi. Mutta silti täällä ollaan vielä.