Miten ihmiset heittävät pahvinkeräykseen paketit litistämättä? Miten naapurit saisi kiristämään isot pahvipaketit? Joku täyttää parilla laatikolla koko keräysastian, kun tilailtu netistä
Yksittäinen ihminen saa hetkessä parilla nettitilauslaatikolla keräysastian täyteen niin että muiden roskat ei mahdu.
Mitä tuollaiselle voi tehdä?
Miten voi olla niin vaikea avata pakkauksen reunat ja taittaa littanaksi keräysastian reunaa vasten? Menee varmaan kymmeniä kertoja enemmän tavaraa keräysastiaan. Siellä on kaiken maailman maitotölkit ja muropaketit sellaisenaan.
Mikä ratkaisuksi?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Ne minun laatikkoni (ja maito ja muropaketit) on täynnä litistettyjä pahveja tai sitten niitä täyteen pakattuja maitopurkkeja ja muropaketteja.
Sama täällä. pakkaan ainakin kuukauden paketit tiukasti siihen yhteen isompaan... ja sitten mies vie sen, ja koska sitä isompaa ei muka saa jättää taittamattomana sinne roskikseen, se ravistaa ensin ne kaikki tuhat pienempää pakkausta sinne keräyslootaan, jolloin ne vievät kolme kertaa enemmän tilaa.
Ei mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne minun laatikkoni (ja maito ja muropaketit) on täynnä litistettyjä pahveja tai sitten niitä täyteen pakattuja maitopurkkeja ja muropaketteja.
Sama täällä. pakkaan ainakin kuukauden paketit tiukasti siihen yhteen isompaan... ja sitten mies vie sen, ja koska sitä isompaa ei muka saa jättää taittamattomana sinne roskikseen, se ravistaa ensin ne kaikki tuhat pienempää pakkausta sinne keräyslootaan, jolloin ne vievät kolme kertaa enemmän tilaa.
Ei mitään järkeä.
Tämähän on vain hyvä että liiskaa mahdollisimman tiiviisti sisäkkäin.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tulisi mieleenkään laittaa pahveja likistämättä jäteastiaan! Laitetaanhan ne kotonakin roskikseen niin, että ensimmäinen tyhjä maitotölkki avataan ja se täytetään tiiviisti sitten muilla itistetyillä pahveilla.
Kananmunakennot ja pizzalaatikot litistetään tallaamalla ne lattialla jaloilla littanaksi ja taitetaan samaan roskasankoon.
Isommat pahvit (sis oikeasti isot pakkaukset) asukkaat vievät läheisen Prisman pahvipuristimeen kauppareissullaan.
Kaikki on toiminut meidän rivitaloyhtiössä näin hyvin jo 16 vuotta.
Rivitalossa tuntee paremmin ja pienempi porukka niin parempi kontrolli. Huomaa maksujen suuruudenkin helpommin itse.
Töis sai sanoa sata kertaa yhdelle. Ei auttanut. Himassa rupesin itse järjestämään sitä pahvikasaa viikottain. Silloin tällöin kiroten kovaan ääneen ihmisten avuttomuutta. Naapurille sitten sadattelin kovaan ääneen pihalla. Miten ne avuttomat jättävät niihin laatikoihin kaikki yhteystietonsakin. En sano kenen ne oli. Mut on mailiossot ja puhelin ossot näkyvillä. Naapurit näki miten siisti se loota oli kun kävin sen järjestämässä muutaman kerran kiroten kovaan ääneen..... nyt se on pysynytkin siistinä. Vievät varmaan naapuritaloyhtiöön pahvinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verkkokauppojen pitää itse olla teippaamatta liikaa pakettia, paitsi jos on pakko teipata ja ottaa pakkaus joka on helpompi avata jollain tekniikalla. Ei kukaan jaksa riepoa ja tempoa pahvia, hajottaen kätensä (tai jalkansa), että paketin saa litteäksi. Osa paketeista on likaantunut kuljetuksen aikana myös. Jos on muovituksia/teippiä paljon, menee roskiin, koska niitä ei saa irti - sitten joku naapuri siirtää sen kartonkikeräykseen salaa.
Vinkki: veitsellä saa viillettyä teipin 🙄
Ei saa. Jos teippiä on koko paketti täynnä, ei irtoa. Älkää viisastelko.
Oikein koottuun pahvilaatikkoon tarvitsee vähän teippiä ja ne ovat silti erittäin kestäviä kuten Claes Ohlsonin muuttolaatikot. Minuakin ärsyttää se että jotkut laittavat kokonaisia pahvilaatikoita lainkaan litistämättä roskalaatikkoon tai Moolokin kitaan, sillä ne roska-astiat täyttyvät silloin turhan nopeasti ennen sitä jokaviikkoista tyhjennystä. Maitopurkki tai pizzalaatikko ei vie välttämättä liikaa tilaa, mutta jotkut saattavat laittaa sinne huonekalujen tai taulutelevisioiden pakkauslaatikoita lähes kokonaisina.
Yksi typerä ukko tunki jotain talouspaperin paloja lehti molokkiin ajattelin kuinka dorkia jotkut on.
Perus paksstepizzan laatikoistakin saa ihan vaivatta ylä- ja alareunan avattua ja laatikko muuttuu parin millin paksuiseksi.
Vie murto-osan tilasta verattuna kokonaiseen.
No, jotkut (monet) ovat heikkolahjaisia, eivätkä osaa ajatella toimintansa järkevyyttä. Monet taas eivät vaan välitä, tyhmyyteen verrattavissa mutta vakavampaa. Itseäni ärsyttää suunnattomasti tuollainen toiminta, mutta sitten muistutan itseäni että kaikki ei vaan tajuu.
Tossa ärsyttävintä on, jos roskia viedessä ei arvaa etukäteen mahtuuko astiaan.
On itse lähdössä johonkin ja ajattelee että heittää vain itse lajitellut ja liiskatut roskat ohimennen astiaan. Ja sitten joku onkin täyttänyt keräysastiat heittämällä paketit kokonaisina astiaan.
Vierailija kirjoitti:
Töis sai sanoa sata kertaa yhdelle. Ei auttanut. Himassa rupesin itse järjestämään sitä pahvikasaa viikottain. Silloin tällöin kiroten kovaan ääneen ihmisten avuttomuutta. Naapurille sitten sadattelin kovaan ääneen pihalla. Miten ne avuttomat jättävät niihin laatikoihin kaikki yhteystietonsakin. En sano kenen ne oli. Mut on mailiossot ja puhelin ossot näkyvillä. Naapurit näki miten siisti se loota oli kun kävin sen järjestämässä muutaman kerran kiroten kovaan ääneen..... nyt se on pysynytkin siistinä. Vievät varmaan naapuritaloyhtiöön pahvinsa.
Kelpo suoritus, jos kyseinen naapuri ottanut opikseen.
Meillä päin suurimmassa osassa keräyspisteitä on pahville puristimet ja sen verran pienet luukut ettei sinne isoja pahvilaatikkoja mahdukaan työntämään. Ei ole ikinä ollut ongelmana ettei pahvit mahtuisi. Joskus jos on oikein isoja ja hankalia pahveja, viedään ne suoraan jäteasemalle. Sinne voi tunkea vaikka miten ison lootan kerralla ja puristin litistää sen sitten.