Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset heittävät pahvinkeräykseen paketit litistämättä? Miten naapurit saisi kiristämään isot pahvipaketit? Joku täyttää parilla laatikolla koko keräysastian, kun tilailtu netistä

Vierailija
11.10.2022 |

Yksittäinen ihminen saa hetkessä parilla nettitilauslaatikolla keräysastian täyteen niin että muiden roskat ei mahdu.

Mitä tuollaiselle voi tehdä?

Miten voi olla niin vaikea avata pakkauksen reunat ja taittaa littanaksi keräysastian reunaa vasten? Menee varmaan kymmeniä kertoja enemmän tavaraa keräysastiaan. Siellä on kaiken maailman maitotölkit ja muropaketit sellaisenaan.

Mikä ratkaisuksi?

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö maksaa ihan tyhjästä, kun käydään tyhjentämässä laatikoita mitkä on täynnä ilmaa. Ekstra käynnit maksaa.

Vierailija
2/111 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa yks naapurin täti litistelee niitä aina pää punaisena, joten en ole viitsinyt enää itse vaivautua, kun tämä yksi innokas litistelee ne puolestani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on osoitekortti paikalla niin laita oven taakse. Jos ei siitä tajua niin sano seuraavn kerrn kun näätte.

Vierailija
4/111 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokauppojen pitää itse olla teippaamatta liikaa pakettia, paitsi jos on pakko teipata ja ottaa pakkaus joka on helpompi avata jollain tekniikalla. Ei kukaan jaksa riepoa ja tempoa pahvia, hajottaen kätensä (tai jalkansa), että paketin saa litteäksi. Osa paketeista on likaantunut kuljetuksen aikana myös. Jos on muovituksia/teippiä paljon, menee roskiin, koska niitä ei saa irti - sitten joku naapuri siirtää sen kartonkikeräykseen salaa.

Vierailija
5/111 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän talossa yks naapurin täti litistelee niitä aina pää punaisena, joten en ole viitsinyt enää itse vaivautua, kun tämä yksi innokas litistelee ne puolestani.

Hullulla on halvat huvit (naapurisi) ja idiootilla ilmaiset (arvaa kuka?).

Vierailija
6/111 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verkkokauppojen pitää itse olla teippaamatta liikaa pakettia, paitsi jos on pakko teipata ja ottaa pakkaus joka on helpompi avata jollain tekniikalla. Ei kukaan jaksa riepoa ja tempoa pahvia, hajottaen kätensä (tai jalkansa), että paketin saa litteäksi. Osa paketeista on likaantunut kuljetuksen aikana myös. Jos on muovituksia/teippiä paljon, menee roskiin, koska niitä ei saa irti - sitten joku naapuri siirtää sen kartonkikeräykseen salaa.

Teipin saa saksien terällä ihan ongelmitta auki.

Silloin ostelee liikaa asioita, jos paketin hävittäminen on liian iso asia.

Vierailija
7/111 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hullulla on halvat huvit (naapurisi) ja idiootilla ilmaiset (arvaa kuka?).

Oletkos kuullut sellaisesta sanonnasta kuin että tyhmä paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Minä pääsen vähemmällä.

Vierailija
8/111 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne minun laatikkoni (ja maito ja muropaketit) on täynnä litistettyjä pahveja tai sitten niitä täyteen pakattuja maitopurkkeja ja muropaketteja.

Vierailija
9/111 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: veitsellä saa viillettyä teipin 🙄

Vierailija
10/111 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan sitten kasataan niitä pahveja keräyslaatikon viereen tuulen ja lintujen vietäväksi ja koko piha on sotkussa.

Vaikka kaikkien roskat mahtuisi oikeasti astiaan aivan ongelmitta ilman niitä paria isoa laatikkoa, jotka on heitetty sellaisenaan.

Vierailija
11/111 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teipin saa saksien terällä ihan ongelmitta auki.

Silloin ostelee liikaa asioita, jos paketin hävittäminen on liian iso asia.

Osa verkkokauppiaista vuoraa paketin teipillä monikerroksisesti, ei laita teippiä vain tiettyihin kohtiin ja sitä ei saa pois millään ja paketista ei jäisi mitään jäljelle sen irroituksen jälkeen. Voi tietysti yrittää välttää ettei hanki sellaisesta kaupasta mitään, mutta etukäteen ei tiedä. Jotkut hankkivat ihan perustarvikkeita verkosta, jos ei ole autoa ja ei muualta löydy.

Vierailija
12/111 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen tahansa käsivoimat riittää siihen että avaa muro- tai kaurahiutalepaketin ylä ja alasauman niin että menee parin millin paksuiseksi.

Vierailija
13/111 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi heikkokätinen, joka ei pysty litistelemään kartonkeja. Toisinaan vien ne jäteastian viereen ja koetan tallata niitä pienemmiksi. Enempään en pysty. T. Invalidi.

Vierailija
14/111 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta mua häiritsee se seikka, että minä maksan sen materiaalin, mikä ylipäänsä menee kierrätykseen, teen sen työn että litistelen ne pahvit ja kannan roskikseen, mutta sitten joku niitä käyttävä firma saa ilmaista raaka-ainetta niistä. Vai maksaako ne jäteyhtiöille mutta ei minulle.

Vuositasolla siitä tulee jo sievoinen summa.

Vierailija
15/111 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: veitsellä saa viillettyä teipin 🙄

Ei saa. Jos teippiä on koko paketti täynnä, ei irtoa. Älkää viisastelko.

Vierailija
16/111 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi heikkokätinen, joka ei pysty litistelemään kartonkeja. Toisinaan vien ne jäteastian viereen ja koetan tallata niitä pienemmiksi. Enempään en pysty. T. Invalidi.

Saksien ja jalkojen käyttö aivan sallittua. Hyvä että edes yrität.

Vierailija
17/111 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verkkokauppojen laatikot on helppoja, saksen tai veitsen terällä saa vedeltyä teipit poikki ja sen jälkeen saa ihan littanaksi. Jotkut ruokakaupan laatikot on paljon hankalampia. Eikä se teippi haittaa. Tosin sen teipinkin saa helposti revittyä irti, kun on ensin leikellut laatikon kasaan, ottaa vaan reunasta kiinni ja vetää. Ilman tuota sen teipin irrottaminen voi olla yhtä tuskaa. Maitopurkeissakin on aina muovia.

Vierailija
18/111 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön laatikkoon pieni aukko, josta menee litistetyt pahvit.

Vierailija
19/111 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vihaan elämääni ja naapureitani. Samasta syystä jos roska-astia on täynnä, tyhjennän pussin lattialle. Saavathan muut astua mun biojätteiden päälle!

Vierailija
20/111 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on osoitekortti paikalla niin laita oven taakse. Jos ei siitä tajua niin sano seuraavn kerrn kun näätte.

Tarkotitko että kantaisin koko litistämättömän laatikon oven taakse takasin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi