Miten ihmiset heittävät pahvinkeräykseen paketit litistämättä? Miten naapurit saisi kiristämään isot pahvipaketit? Joku täyttää parilla laatikolla koko keräysastian, kun tilailtu netistä
Yksittäinen ihminen saa hetkessä parilla nettitilauslaatikolla keräysastian täyteen niin että muiden roskat ei mahdu.
Mitä tuollaiselle voi tehdä?
Miten voi olla niin vaikea avata pakkauksen reunat ja taittaa littanaksi keräysastian reunaa vasten? Menee varmaan kymmeniä kertoja enemmän tavaraa keräysastiaan. Siellä on kaiken maailman maitotölkit ja muropaketit sellaisenaan.
Mikä ratkaisuksi?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Tässä yhteiskunnassa on nykyisin paljon vapaamatkustajia. Tämäkin on monen mielestä ihan mitätön juttu, litistääkö niitä pahveja vai ei, mutta kyse onkin asenteesta ja yhteisvastuusta, mikä alkaa nykyisin olla harvinaista. Jokainen pahviroskiksen täyttävä kuutio ja tyhjennyskerta maksetaan taloyhtiön rahoista ja se vaikuttaa taloyhtiön kuluihin. Jos kaikissa muissakin asioissa ollaan yhtä välinpitämättömiä, eihän se minua koske asenteella, nostaa se viime kädessä yhtiövastiketta ja sitä kautta voi vaikuttaa jopa vuokriin. Sama homma kun härskeimmät jättävät pesukoneitaan ja sohviaan roskakatoksiin, hoitakoot ja maksakoot muut. Vastuullinen ja fiksu litistää pahvit, pelkästään omaa napanöyhtäänsä pyörittelevä ei viitsi.
Minulla on rahaa maksaa korkeammat vuokrat ja yhtiövastikkeet. Lajittelemaan en ryhdy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin litistää, jos roskakatokseen saataisiin vaikka sähkökäyttöinen mankeli tms.
Sähän voit ostaa sinne sellaisen, kun kerran tarvitset sitä. Normaalit ihmiset osaavat viiltää teipin auki ja taitella laatikon kasaan. P. S. Niitä teippejä ei tarvitse poistaa pahveista, kuten jotkut täällä, nähtävästi, luulevat.
Miksi teipit pitäisi poistaa, palaahan se teippi siinä missä pahvikin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jo olet ap tolvana. Et sitten älynnyt katsoa sen litistämättömän laatikon sisään? Ainakin se minun viskaama loota oli täynnä litistettyjä pahveja. Minusta on käytännöllisempää kerätä pahvit noin ja viedä isommassa erässä kuin viedä niitä yksitellen roskiin. Parhaimpina päivinä siellä saisi hypätä kymmenen kertaa päivässä sinun systeemilläsi. No, jokaisella on hupinsa. Onhan se tuokin konsti lisätä ulkoilua, jos muuten tulee vain mädäntyä sohvalla.
Yksittäin ne astiassa solahtavat ja mahtuvat sinne paremmin. Voithan silti kerätä yhteen isoon ja kaadat ne siitä pahviastiaan ja litistät sen viimeisenkin ison.
Jaa että alkaisin pelaamaan jotain prkeleneen tetristä niillä pahveilla, jotka olen jo kertaalleen sinne isompaan laatikkoon sullonut? Ei kellään normaalilla ihmisellä ole aikaa tuollaiseen.
Ajattelet liian vaikeasti. Kaadat ne vaan siihen astiaan, kukaan mistään tetriksestä puhunut.
Helpompaa vaan heittää se koko laatikko astiaan. Tietysti sen voi sijoittaa myös astian nurkkaan jos mahdollista, jolloin tilankäyttö on täydellistä.
Ahaa, haetaankin helppoa. No sitten pahvit liiskaamatta astiaan.
No ei se ole helppoa. Liiskaamattomat pahvit on hankalia kantaa eikä niitä mahdu kovin paljoa parvekkeelle varastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä yhteiskunnassa on nykyisin paljon vapaamatkustajia. Tämäkin on monen mielestä ihan mitätön juttu, litistääkö niitä pahveja vai ei, mutta kyse onkin asenteesta ja yhteisvastuusta, mikä alkaa nykyisin olla harvinaista. Jokainen pahviroskiksen täyttävä kuutio ja tyhjennyskerta maksetaan taloyhtiön rahoista ja se vaikuttaa taloyhtiön kuluihin. Jos kaikissa muissakin asioissa ollaan yhtä välinpitämättömiä, eihän se minua koske asenteella, nostaa se viime kädessä yhtiövastiketta ja sitä kautta voi vaikuttaa jopa vuokriin. Sama homma kun härskeimmät jättävät pesukoneitaan ja sohviaan roskakatoksiin, hoitakoot ja maksakoot muut. Vastuullinen ja fiksu litistää pahvit, pelkästään omaa napanöyhtäänsä pyörittelevä ei viitsi.
Minulla on rahaa maksaa korkeammat vuokrat ja yhtiövastikkeet. Lajittelemaan en ryhdy!
Sama juttu. M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin litistää, jos roskakatokseen saataisiin vaikka sähkökäyttöinen mankeli tms.
Sähän voit ostaa sinne sellaisen, kun kerran tarvitset sitä. Normaalit ihmiset osaavat viiltää teipin auki ja taitella laatikon kasaan. P. S. Niitä teippejä ei tarvitse poistaa pahveista, kuten jotkut täällä, nähtävästi, luulevat.
Ei niitä pahveja polteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä pahveja polteta.
Energiajätteeseen minä ne aina heitän. Mikä olisi parempaa energiajätettä kuin kuiva pahvi?
Oliko tämä ainoa ongelmasi? Hyvin ovat asiasi.
Ja meillä on ruskealle pahville oma häkkikehikko. Tänään vein roskia, kartonkipakkauslaatikkoon oli tungettu ruskeaa pahvia melkoinen määrä. Tosin palasiksi revitty.
Vierailija kirjoitti:
Verkkokauppojen pitää itse olla teippaamatta liikaa pakettia, paitsi jos on pakko teipata ja ottaa pakkaus joka on helpompi avata jollain tekniikalla. Ei kukaan jaksa riepoa ja tempoa pahvia, hajottaen kätensä (tai jalkansa), että paketin saa litteäksi. Osa paketeista on likaantunut kuljetuksen aikana myös. Jos on muovituksia/teippiä paljon, menee roskiin, koska niitä ei saa irti - sitten joku naapuri siirtää sen kartonkikeräykseen salaa.
Aika urpo pitää olla, jos ei osaa teippiä repiä pahvista pois.
Työttömiä voisi laittaa pahvipartioon. Kiertäisivät taloyhtiöiden roskakatoksissa litistämässä pahvilaatikoita 👍
Sateen ja puuskaisen tuulen jälkeen ulkopuolelle jätetyt laatikot on ihan muualla ja ihan muussa muodossa.
Ärsyttävää lähteä kotoa pahviroskien kanssa ja huomata että laatikko onkin ihan äärimmillään täynnä. Ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa yks naapurin täti litistelee niitä aina pää punaisena, joten en ole viitsinyt enää itse vaivautua, kun tämä yksi innokas litistelee ne puolestani.
Aika persepää olet
Koittakaa ymmärtää että ilmaiseksi ei yksilään älykäs, viisas ja itseään kunnioittava ala pahvilaatikoita litistämään. Työstä on maksettava korvaus ja samasta syystä en kierrätä eikä kiinnosta pätkääkään viralliset ohjeistukset. Kierrätyskeskuksilla työntekijöille maksetaan palkkaa työnteosta, miksi tekisin heidän työtä ilmaiseksi?
Elämme kapitalismissa ja kaikella on hintansa. Tyhmät ne ilmaiseksi työtä tekevät.
Laatikoiden litistäminen on hauskaa, varsinkin öisin kivaa paukutella kun joku ei jaksanut tehdä sitä itse.
Ei roska-autojen kuljettajillekaan ole varattu erillistä aikaa pihojen siivoamiseen. Tukkivat teitä ja pihoja.
Vierailija kirjoitti:
Jos on osoitekortti paikalla niin laita oven taakse. Jos ei siitä tajua niin sano seuraavn kerrn kun näätte.
Itse en litistele, poistan kaikki tarrat ettei joku oksettava suomalainen kyylä pääse häiriköimään. Suomi täynnä tällaisia hulluja, jotka kyyläävät mitä muut tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verkkokauppojen pitää itse olla teippaamatta liikaa pakettia, paitsi jos on pakko teipata ja ottaa pakkaus joka on helpompi avata jollain tekniikalla. Ei kukaan jaksa riepoa ja tempoa pahvia, hajottaen kätensä (tai jalkansa), että paketin saa litteäksi. Osa paketeista on likaantunut kuljetuksen aikana myös. Jos on muovituksia/teippiä paljon, menee roskiin, koska niitä ei saa irti - sitten joku naapuri siirtää sen kartonkikeräykseen salaa.
Aika urpo pitää olla, jos ei osaa teippiä repiä pahvista pois.
Aika urpo pitää olla, jos rupeaa nyhräämään teippien kanssa. Energiaan vaan.
Vierailija kirjoitti:
Laatikoiden litistäminen on hauskaa, varsinkin öisin kivaa paukutella kun joku ei jaksanut tehdä sitä itse.
Kuinka monta euroa maksaa yksi ylimääräinen tyhjennyskäynti per viikko?
Ketään itse maksavia, joilla tietoa?