Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rivatril loppui apteekeista

Vierailija
11.10.2022 |

Te joilla on Rivatril lääkitys, millä valmisteella lääkärinne korvaa hoidon nyt kun Rivatrilissa on toimitusvaikeuksia?

Minua on hoidettu tällä valmisteella vuosia ja nyt lääkäri kirjoitti pamit, eikä niillä ole mitään vaikutusta. Olo on tuskainen ja kamala.

Kohtalotovereita?

Kommentit (419)

Vierailija
401/419 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan pitää olla olla 0,5 resepti. Semppiä

Samaa sanoi yliopiston apteekin farmaseutti, mutta menin silti apteekkiin ja sain sieltä 0.5mg.sia yhden purkin kun hän oli ensin soittanut lääkärilleni, joten saapas!! Soitti lääkärille ja sanoi, että minulla on hakematta 200kpl 2mg.n tabletteja ja kun niitä ei ole, on vain 0.5mg.sia, niin lekuri kirjoitti yhden purkin niitä ja ne 200kpl jäi odottamaan. Älä kommentoi jos et ole 100% varma.

Tääläpäin ainakin farmaseutit ovat nyt erittäin avuliaita kyseisen asian johdosta, koska tietävät kyllä mitä kärsimystä tämä asia joillekki tuottaa

Vierailija
402/419 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en kyllä tajua, että miksei ne lähettänyt noita molempia vahvuuksia samaanaikaan!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/419 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne sieltä tulee kerta 0.5mg on tullut, joten olkaas vauvat nyt hiljaa ja odottakaa

Vierailija
404/419 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain otettu lääke auttaa. Toivon ettei toisten lääkityksiä arvosteltaisi, kun ei tiedetä taustoja. Joskus lääke on elintärkeä, ehkä loppuelämän. Ei silloin viekkarit huoleta🙃

Vierailija
405/419 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeessä nuo kahden millin tabut seilaavat, koska Fimean sivuilla näkyy, että olisi kaupan, mutta missään apteekeissa ei kyllä näy olevan kaupan, joten nyt pistää ihmetyttämään ja ei ole enään saatavuushäiriötä, mutta lääkettä ei siltikään saa🤔

Vierailija
406/419 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahotonta meininkiä

Vierailija
407/419 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin uusimassa viime perjantaina Rivatril 2mg ja nyt sitten on huonot olot, koska lääkettä ei ole tullutkaan silloin kuin luvataan 😢 Olen viidettä päivää ilman mitään lääkettä ja sitä ennen jouduin syömään diapamia, koska Rivatrilia ei ollut saatavilla ja ei ole vieläkään 2mg.n. Jos olisin tämän tiennyt niin olisin pyytänyt noihin 0.5mg.siin reseptin.

Miksi se on niin vaikeaa saada niitä lääkkeitä apteekkeihin koska mitään häiriötä ei enään näy Fimean sivuilla! Tämä asia on muutenkin tiputtanut itseni pois työelämästä, koska menin niin huonoon kuntoon! Ärsyttävää!!

Vierailija
408/419 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ole tulossa enään ikinä, kaikki joutuvat vaihtamaan Rivatrilinsa miedompiin

Vierailija
409/419 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä ole tulossa enään ikinä, kaikki joutuvat vaihtamaan Rivatrilinsa miedompiin

Ai ei ole tulossa enään 2mg. Missä tällainen tieto?

Vierailija
410/419 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkeyhtiö Cheplapharm Arzneimittel GmbH on viestittänyt Dystonia-yhdistykselle, että 23.3.2023 on lähetetty ensimmäinen erä 0,5mg Rivatrilia suomalaisiin lääketukkuihin ja viikolla 13 on vuorossa erä Rivatril 2mg lääkettä.

Ja viikko 15 alkaa maanantaina. Mitä toi firma sekoilee vai kuka sekoilee, ei kai nyt apteekkeihin siirtyminen voi kestää yli kahta viikkoa. Siis mitä ihmettä!!

Vierailija
411/419 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on täyttymässä apteekit myös 2mg kohdalla, vihdoinkin!😤🥱

Vierailija
412/419 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme huutelia/trolli! Nyt niitä 2mg alkaa tulemaan kun lääkehakua kattoo.

Vierailija
413/419 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisivat nyt kaikkiin apteekkeihin, koska täälä niitä ei ole ja mistään kaukaa en viitsi tilata. Vaikeaa on edelleen lääkkeiden jakelu apteekkeihin!! Toimikaa apteekit, ettei tarvitse enempää kuormittaa teitä soittelemalla jonkun lääkkeen perään!! Miksi jotkut apteekit täyttyvät nopeemmin kuin toiset, miksei ne lähetä kaikkiin aptkeekkeihin samaan aikaan, tai miksi jotkut apteekit eivät ole tilanneet kyseistä lääkettä tukusta, vaikka tarvetta olisi koko Suomessa 🤷

Vierailija
414/419 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin päässyt takaisin työelämään, joka oli tauolla n. 5kk.tta!! Rivatril menee 2x2mg mutta välillä riittää 2mg koska vaikuttaa niin tasaisesti, ettei nousuja/laskuja tule. Pitää vaan normaalina. Tämä saatavuusongelma selvisi itselleni apteekissa, sanottiin, että loppu ja mistään ei saa. Otin yhteyttä lääkäriin ja mitään korvaavaa tuolloin ei ollut, joten määräsi Diapamia max. 40mg pv.ä. mikä oli mielestäni liian vähän, koska Rivatril annos oli 2x2mg eli taulukoiden mukaan noin 80mg Diapamia olisi pitänyt saada ja kyllähän minä pärjäsin tuolla 40mg päivä, mutta tipuin pois työelämästä ja kärsin neljän seinän sisällä huonoja oloja. Itse syön vaikeaan ahdistuneisuuteen ja vain Rivatril on auttanut. Kaksi kertaa lopettanut bentsot, mutta aina joutunut palaamaan takaisin, koska ei tätä ahdistusta hoideta millään ulkoilulla tms. Ja sitä ennen kokeiltu mielialalääkkeitä, terapiaa yms, mutta jos ottaa lääkettä mikä pitää normaalina ja toleranssi ei nouse ja hyödyt on suuremmat kuin haitat, niin miksi lopettaa, jos pystyy käymään töissä ja olemaan muutenkin ns. normaali.

Tähän saatavuusongelmaan, että toivottavasti ei lopu tällälailla enään ikinä ja miksei ne tee rinnakkaislääkettä Rivatrilille, joku firma toimeen ja hyvät massit sille firmalle. Miksiköhän Roche muuten myi Rivatrilit nykyiselle firmalle

Vierailija
415/419 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Pameja ole 0.5mg vahvuisia ja jos rivoja 30.5mg aamuin ja illoin tulos on 3mg ei 6mg...30.5mg=1.5mg aamu ja 30.5mg=1.5mg eli 1.5mg+1.5mg=3mg...ja 0.5mg pameista en ole kuullutkaan sillä niitä on apteekeissa vain 2mg,5mg ja 10mg vahvuisia tabletteja...

Vierailija
416/419 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pameja ole 0.5mg vahvusia...ainoastaan 2mg.5mg ja 10mg... ja 60.5mg rivaa on 3mg ei 6mg

Vierailija
417/419 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lisäilee itsestään tekstit ilman välilyöntejä siksi tuo minun kannan otto rivoist ja pameist ilman välilyöntejä mutta luulen että jokainen osaa tulkita tekstini joka oli vastaus erääseen joka väittää saavansa 30.5 mg diapamia kun vahvuudet pameista on 2mg,5mg ja 10mg apteekin tabuina.

Vierailija
418/419 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 3kpl 0.5mg diapamia..ei 0.5mg pameja edes ole...

Vierailija
419/419 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuntuisi olevan paljon tietämättömiä ihmisiä. Niille jotka eivät tiedä, niin Rivatril toimii (itselläni ainakin) niin, että ei tule mitään hyvää oloa, euforiaa tai "kiksejä", vaan pystyn toimimaan normaalisti, ilman oireita. Kukaan ulkopuolinen ei pystyisi arvaamaan, että minulla on jokin lääkitys.

Näistä uusista lääkkeistä ei myöskään tule mitään oloja, oireet kyllä tuntuvat jälleen nousevan ja ilmeisesti myös vieroitusoireet Rivatrilista. Ahdistaa, oksettaa ja on epätodellinen olo, enkä saa nukuttua. Ehkä annostus on väärä tai diapamit eivät vain kohdallani toimi, en tiedä. Joka tapauksessa inhottava tilanne, sillä Rivatril lääkitys tulisi ohjeistuksen mukaan ajaa alas varovasti ja pikku hiljaa. Nyt se loppui kuin seinään.

Minulle on aiemmin kokeiltu muitakin lääkityksiä, mutta ne eivät anna vastetta (kuten Temesta, Opamox, mielialalääkkeet). Varsinaisesti mitään korvaavaa/täysin vastaavaa lääkettä Riva

En mä silti tajua miten on määrätty pelkkä rivatril noilla sun diagnooseilla, mulla on samat diagnoosit. Lääkärit määrää nykyään aina vaan masennuslääkkeitä ja psykoosilääkkeitä. Bentsoja korkeintaan opamox eikä tosiaan mihinkään jokapäiväiseen käyttöön

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän