Rivatril loppui apteekeista
Te joilla on Rivatril lääkitys, millä valmisteella lääkärinne korvaa hoidon nyt kun Rivatrilissa on toimitusvaikeuksia?
Minua on hoidettu tällä valmisteella vuosia ja nyt lääkäri kirjoitti pamit, eikä niillä ole mitään vaikutusta. Olo on tuskainen ja kamala.
Kohtalotovereita?
Kommentit (419)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä Lääkkeissä on eri apuaineet, jotka vaikuttavat mm. imeytymiseen. Ja siksi vaikutus voi olla erilainen.
Myös 0.5mg ja 2mg Rivatrileissa on eri apuaineet. Joka ei tyypillistä saman merkin sisällä.Tästä syystä itse otan 2x*0.5mg ja vaikutus vahvempi kuin puolikan 2mg tabusta. Tai edes kokonainen 2mg tabletti.
Tämän asian olen selvitellyt proviisorin ja psykiatrini kanssa, koska epäilin aluski kauan yksinäni että kuvittelen eron 🙂
Siksi mulla nykyisin aina resepti 0.5mg lääkkeisiin 2mg sijaan.Ja mulla kans Clonazepam ei toimi yhtään samalla tapaa kun testasin. Sen apuaineita en oo selvitelly, ku nyt ei oo vaihtoehtoja, ni ihan sama.
Ollaan osa vähän herkempiä tuntemaan vaikutusten erot ja kun syön itsekin syönyt vuosia mutta vain satunnaisesti niin todella huomaan sen. Tunnen melko hyvin kehoni ja mieleni🙂
Ei pidä paikkansa. Olen paljon katsonut keskusteluja ja jotkut sanoo, että 10mg Diapam toimii paremmin kuin 2x5mg Diapam ja jotkut sanoo, että 2mg Rivatril toimii paremmin kuin 4x0.5mg Rivatril ja Diapman vs Medipam on kuulemma eroja vaikutuksessa.
Kaikki nuo ovat täysin hömppäpuhetta ilman minkäänlaista faktaa.
Itselläni Clonazepam nyt käytössä ja mitään eroa ei vaikutuksessa huomaa, auttaa samanlailla ja yhtä pitkään.
Jaksamisia kaikille
Myös sinulla on kaikki tieto saatavilla 🙏
Aurinkoista kevättä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä Lääkkeissä on eri apuaineet, jotka vaikuttavat mm. imeytymiseen. Ja siksi vaikutus voi olla erilainen.
Myös 0.5mg ja 2mg Rivatrileissa on eri apuaineet. Joka ei tyypillistä saman merkin sisällä.Tästä syystä itse otan 2x*0.5mg ja vaikutus vahvempi kuin puolikan 2mg tabusta. Tai edes kokonainen 2mg tabletti.
Tämän asian olen selvitellyt proviisorin ja psykiatrini kanssa, koska epäilin aluski kauan yksinäni että kuvittelen eron 🙂
Siksi mulla nykyisin aina resepti 0.5mg lääkkeisiin 2mg sijaan.Ja mulla kans Clonazepam ei toimi yhtään samalla tapaa kun testasin. Sen apuaineita en oo selvitelly, ku nyt ei oo vaihtoehtoja, ni ihan sama.
Ollaan osa vähän herkempiä tuntemaan vaikutusten erot ja kun syön itsekin syönyt vuosia mutta vain satunnaisesti niin todella huomaan sen. Tunnen melko hyvin kehoni ja mieleni🙂
Ei pidä paikkansa. Olen paljon katsonut keskusteluja ja jotkut sanoo, että 10mg Diapam toimii paremmin kuin 2x5mg Diapam ja jotkut sanoo, että 2mg Rivatril toimii paremmin kuin 4x0.5mg Rivatril ja Diapman vs Medipam on kuulemma eroja vaikutuksessa.
Itselläni Clonazepam nyt käytössä ja mitään eroa ei vaikutuksessa huomaa, auttaa samanlailla ja yhtä pitkään.
Jaksamisia kaikille
Aurinkoista kevättä
Lisään vielä. Että olet oikeassa, että pameissa varmaankin plaseboa onkin. koska2, 5 ja 10mg pameissa ei ole mitään eri ainesosia 🙏 Rivatrilissa harmillisesti on. Pieni ero apuaineessa joka usielle ei vaikuta, mutta herkille kyllä 🙂
yleensä samoissa lääkkeissä aina samat aineet. Puhuin rivatrilista ainoastaan tämän asian suhteen.
"Minäkin olin 20 vuotta riippuvainen ja samasta syystä kuin Ap. Vaihtelevasti Rivatril, Xanor, Diapam, Opamox...
Tänä kesänä päätin ottaa härkää sarvista koska minulle sanottiin, etten koskaan pääsisi niistä eroon. Päätin siis yrittää ja vieroitusoireet eivät olleet ylivoimaisia, 2vkoa aika hankalaa, mutta otin sen haasteena.
Nyt olen ollut 4kk kuivilla ja voin hyvin. Värit tulivat takaisin elämääni."
Aikoinaan luokkakaverilleni puhkesi paha paniikkihäiriö, jonka vuoksi hänen opiskelunsa vaikeutui. Muistaakseni hänelle määrättiin betasalpaajia joiden avulla tilanne helpottui niin että hän kykeni aivan normaaliin koulunkäyntiin kuten muutkin.
Ymmärrän ja tunnen myötätuntoa heitä kohtaan jotka ottavat lääkettä selkeään sairauteen tai tarpeeseen.
Olen miettinyt miksi jotkut ottavat viihdekäyttöön täysin terveinä moisia valmisteita?
Onko se sen arvoista se olotila minkä niistä saa? Turruttaako se jotain aivotoimintaa terveillä vai tuoko rentouttavan olon vai miksi?
Käsittääkseni Suomessa kirjoitettu Rivotril resepti kelpaa Virossa. Voi antaa apteekille luvan katsoa omakanta reseptiä ja myös passi on näytettävä. Ongelma on siinä, että pkv lääkkeitä ei saa tuoda Virosta Suomeen, eli tulli on siinä välissä. Jos olen väärässä, niin joku voisi oikaista.
Onko tällä palstalla niin paljon bentsojen käyttäjiä että tällainenkin ketju on olemassa? Huh 😬
Vierailija kirjoitti:
Onko tällä palstalla niin paljon bentsojen käyttäjiä että tällainenkin ketju on olemassa? Huh 😬
Siis niiqu tosi järkyttävää. Sairastuisitpa itse pahaan ahdistuneisuushäiriöön, niin vaihtuisi ääni kellossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksamisia kaikille
Aurinkoista kevättä
Lisään vielä. Että olet oikeassa, että pameissa varmaankin plaseboa onkin. koska2, 5 ja 10mg pameissa ei ole mitään eri ainesosia 🙏 Rivatrilissa harmillisesti on. Pieni ero apuaineessa joka usielle ei vaikuta, mutta herkille kyllä 🙂
yleensä samoissa lääkkeissä aina samat aineet. Puhuin rivatrilista ainoastaan tämän asian suhteen.
Minulla tuntuu, että noi Clonazepamit toimivat paremmin, koska ennen meni Rivatril 4mg päivä ja nyt pärjään max 3mg päivä Clonazepamilla. Jotenkin tuntuu, että vaikuttaa pidempään, koska Rivatrililla huomasin ihan selvästi, että täytyy ottaa toinen illalla, Clonazepamilla en tuota huomaa, ei ala illalla ahdistamaan, niinkuin Rivatrililla. Yöksi otan varmuuden vuoksi puolikkaan ettei herää ahdistavaan oloon, joten jokin ero näissä kyllä on
Olkoot erot mitkä tahansa, koska kyseistä lääkettä ei ole enään edes tukussa, Rivatrilia voi tulla kuukauden päästä ja sekin on vain arvio, joten ei ole varmaa tietoa, onhan se siirtynyt jo monta kuukautta!! Itse siirryin takaisin Diapameihin ja Xanoriin, koska en viitsi elää pelossa, ettei ko kyseistä lääkettä tulekkaan. Rivatril annos oli max 6mg ja nyt syön 3kpl 10mg Diapameja päivässä ja tarvittaessa 1mg xanor, molempia määrätty max 3kpl päivässä ja Rivatriliin en enään palaa
Pliis lopettakaa jo tähän keskusteluun kirjoittelu, ei se mitään hyödytä, jos avaudutte jossakin vauvafoorumilla. Lähettäkää kaikki sähköpostia tuolle Lääkeyhtiölle CHEPLAPHARM Arzneimittel Gmbh.
Miksi muuten Roche myi Rivatrilit tuolle firmalle, olisi kiva tietää syy
Järkyttävää luettavaa ja niin on tilannekkin
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni Suomessa kirjoitettu Rivotril resepti kelpaa Virossa. Voi antaa apteekille luvan katsoa omakanta reseptiä ja myös passi on näytettävä. Ongelma on siinä, että pkv lääkkeitä ei saa tuoda Virosta Suomeen, eli tulli on siinä välissä. Jos olen väärässä, niin joku voisi oikaista.
Muistaakseni saa tuoda mutta raja on kuukausi tai vastaava lyhyempi aika.
Vierailija kirjoitti:
Pliis lopettakaa jo tähän keskusteluun kirjoittelu, ei se mitään hyödytä, jos avaudutte jossakin vauvafoorumilla. Lähettäkää kaikki sähköpostia tuolle Lääkeyhtiölle CHEPLAPHARM Arzneimittel Gmbh.
Miksi muuten Roche myi Rivatrilit tuolle firmalle, olisi kiva tietää syy
Nimenomaan, lopettakaa jo se valitus ja mitään shköpostia ei kannata lähettää tuolle Firmalle, koska ei se niiden syy ole. Tämä on maailman laajuinen häiriö ja ne on loppu monista muistakin maista 🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeiden viihdekäyttö ja oikea tarve on kaksi eri asiaa. Toki koukkuun voi jäädä, vaikka sairautta olisi hoidettu. Ymmärrystä kuitenkin, että osalla on sairaus, jonka takia joutuu käyttämään vahvoja kipulääkkeitä tai bentsoja. Jos ilman niitä on toimintakyvytön niin kumpi on pahempi, käyttää lääkettä ja elää normaalia elämää vai olla niin sairaana ettei mihinkään pysty.
Lääkkeiden väärinkäytöllä ja ja oikealla tarpeella ei ole muuta eroa kuin että saman napin määrää lääkäri. Oikea lääke ahdistukseen ja unettomuuteen on lääkekannabis jolla ei ole vieroitus tai muita sivuoireita. Eikä ole myrkkyä elimistölle. Mutta eihän sitä tietenkään haluta. Kannabis on huume vaikka kukaan siihen ei ole kuollut, mutta betso on lääke silloin kun sen oikeen lääkäri määrää. Luoja auta meitä.
Totta! Itse käytin monia vuosia montaa eri bentsoa, mielialalääkkeitä ym.ta ja mikään niistä ei vienyt ko sairautta pois, vaan siirsi niitä eli ei hoitanut ja valittelin vuosista toiseen huonoja oloja, vaikka lääkkeet oli mielestäni kunnossa, kunnes päätin että näin ei voi jatkua ja sitten alkoi oikean lääkärin etsintä ja löysin juuri sellaisen lääkärin mikä oli perehtynyt kannabikseen.
Ensimmäinen käynti: Lääkäri katsoi kaikki lääkkeeni ja aloitettiin kaikista lääkkeistä tiputus pikkuhiljaa, oli sitten mielialalääke tai bentso, niin kaikki hitaasti alas ja määräsi lääkekannabista, ensin Sativex mikä ei päihdytä, vaan nostaa mielialaa ja energisyyttä ja jo kk.den jälkeemän voin huomattavasti paremmin, mutta unen kanssa oli ongelmia, niin määräsi iltaisin otettavaksi Bedrocan mikä on aika tujua tavaraa, varsinkin tolettomalle ja nukuin sen avulla kuin pieni lapsi.
Nyt olen yli vuoden käyttänyt Sativexia, Bedrocania ja Cbd kukkaa mikä auttaa kipuihin, mielialahäiriöihin ym.t ja elän täysin lääkkeetöntä elämää (kemikaalitonta) ja olen kuin uusi ihminen ilman mitään häitiötekiöitä.
Minun on hyvin vaikea uskoa tähän. Siis millä perusteella bedrocania?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeiden viihdekäyttö ja oikea tarve on kaksi eri asiaa. Toki koukkuun voi jäädä, vaikka sairautta olisi hoidettu. Ymmärrystä kuitenkin, että osalla on sairaus, jonka takia joutuu käyttämään vahvoja kipulääkkeitä tai bentsoja. Jos ilman niitä on toimintakyvytön niin kumpi on pahempi, käyttää lääkettä ja elää normaalia elämää vai olla niin sairaana ettei mihinkään pysty.
Lääkkeiden väärinkäytöllä ja ja oikealla tarpeella ei ole muuta eroa kuin että saman napin määrää lääkäri. Oikea lääke ahdistukseen ja unettomuuteen on lääkekannabis jolla ei ole vieroitus tai muita sivuoireita. Eikä ole myrkkyä elimistölle. Mutta eihän sitä tietenkään haluta. Kannabis on huume vaikka kukaan siihen ei ole kuollut, mutta betso on lääke silloin kun sen oikeen lääkäri määrää. Luoja auta meitä.
Totta! Itse käytin monia vuosia montaa eri bentsoa, mielialalääkkeitä ym.ta ja mikään niistä ei vienyt ko sairautta pois, vaan siirsi niitä eli ei hoitanut ja valittelin vuosista toiseen huonoja oloja, vaikka lääkkeet oli mielestäni kunnossa, kunnes päätin että näin ei voi jatkua ja sitten alkoi oikean lääkärin etsintä ja löysin juuri sellaisen lääkärin mikä oli perehtynyt kannabikseen.
Ensimmäinen käynti: Lääkäri katsoi kaikki lääkkeeni ja aloitettiin kaikista lääkkeistä tiputus pikkuhiljaa, oli sitten mielialalääke tai bentso, niin kaikki hitaasti alas ja määräsi lääkekannabista, ensin Sativex mikä ei päihdytä, vaan nostaa mielialaa ja energisyyttä ja jo kk.den jälkeemän voin huomattavasti paremmin, mutta unen kanssa oli ongelmia, niin määräsi iltaisin otettavaksi Bedrocan mikä on aika tujua tavaraa, varsinkin tolettomalle ja nukuin sen avulla kuin pieni lapsi.
Nyt olen yli vuoden käyttänyt Sativexia, Bedrocania ja Cbd kukkaa mikä auttaa kipuihin, mielialahäiriöihin ym.t ja elän täysin lääkkeetöntä elämää (kemikaalitonta) ja olen kuin uusi ihminen ilman mitään häitiötekiöitä.
Minun on hyvin vaikea uskoa tähän. Siis millä perusteella bedrocania?
Anteeksi hieman epäselvä kirjoitus. Krooniseen kipuun sekä unettomuuteen sain bedrocania. Sitä ennen opioidipohjaisia kipulääkkeitä ym.ita kemikaaleja.
Rivatrilia on nyt vihdoin tullut apteekkeihin
Vierailija kirjoitti:
Rivatrilia on nyt vihdoin tullut apteekkeihin
Jep näköjään vain 0.5mg.n tabletteja ja minulla on 2mg määrätty reseptille.
Voiko ne apteekissa antaa 0.5mg jos reseptillä on 2mg???
Ei vaan pitää olla olla 0,5 resepti. Semppiä
Nyt fimean sivuilla lukee, että ei saatavuushäiriötä 2mg.n kohdalla, vaikka missään apteekeissa ei tuota ole, joten tulossa nyt varmaankin on nuo 2mg.n tabletit. 🤷
Vierailija kirjoitti:
"Minäkin olin 20 vuotta riippuvainen ja samasta syystä kuin Ap. Vaihtelevasti Rivatril, Xanor, Diapam, Opamox...
Tänä kesänä päätin ottaa härkää sarvista koska minulle sanottiin, etten koskaan pääsisi niistä eroon. Päätin siis yrittää ja vieroitusoireet eivät olleet ylivoimaisia, 2vkoa aika hankalaa, mutta otin sen haasteena.
Nyt olen ollut 4kk kuivilla ja voin hyvin. Värit tulivat takaisin elämääni."Aikoinaan luokkakaverilleni puhkesi paha paniikkihäiriö, jonka vuoksi hänen opiskelunsa vaikeutui. Muistaakseni hänelle määrättiin betasalpaajia joiden avulla tilanne helpottui niin että hän kykeni aivan normaaliin koulunkäyntiin kuten muutkin.
Ymmärrän ja tunnen myötätuntoa heitä kohtaan jotka ottavat lääkettä selkeään sairauteen tai tarpeeseen.
Olen miettinyt miksi jotkut ottavat viihdekäyttöön täysin terveinä moisia valmisteita?
Onko se sen arvoista se olotila minkä niistä saa? Turruttaako se jotain aivotoimintaa terveillä vai tuoko rentouttavan olon vai miksi?
Itsekkin käyttänyt monia vuosia ensin Diapam, sitten Opamox ja viimeisenä Rivatril ja päätin että nyt saa riittää, koska toleranssi alkoi kasvamaan, annos oli 2x2mg joten purettiin asteittain alas erittäin hitaasti, oloja kylla tunsin, mutta tiesin mistä johtuvat, niin annoin yksinkertaisesti olla ja jatkoin kunnes yhdessä vaiheessa tuli niin huonot olot, että pysäytettiin vieroutus ja jatkettiin enään pienellä annoksella 0.5mg ja siitä kuukauden päästä murunen pois eli 0.25mg ja sitä kesti parisen kuukautta kunnes otin viimeisen murusen, mutta sen viimeisen murusen jälkeen olot meni, niin huonoksi etten kyennyt käymään edes kaupassa ja kaikki oli päin peetä kokoajan ja tätä kesti noin 3kk.tta. jokapäivä heräsin huonoon oloon, kunnes yksi päivä kun vaan makasin sonvalla, katsoin telkkaria, niin tuli ihan mielettömän hyvä olo, koska kaikki kiinnostus asioihin palasi ihan puskista ja en tiennyt mitä kaikkea sitä tekisi, koska mielenkiinto kaikkeen tuli juurikin ihan yllätyksenä ja se oli varmaan elämäni parhain olo mitä olen koskaan tuntenut. Tämä olo tuli kun olin ottanut viimeisen murusen n. 7kk.tta sitten. Koko vieroitus kesti n. 1.5vuotta
Sitten jatkoin ilman bentsoja ja aluksi kaikki oli ihan ookoo, kunnes alkoi tulemaan se vaiva mihin niitä joskus aloin syömään, eli mielettömiä ahdistus kohtauksia, mikä ei millään meditaatiolla tai ulkoilulla kähtenyt, koska ei pystynyt menemään mihinkään, koska ahdistus lamaannuutti täysin.
Kävin terapiassa ja kokeilin kaikkea, jopa mielialalääkkeitä, mitkä pistivät vielä huonommaksi olot, vaikka olin syönyt yli vuoden niitäkin ja niistäkin tuli vietoitusoireet, vaikka jotkut lääkärit sanovat, että voi lopettaa seinään 🤷 Ei voinut, vaan purin itse asteittain ja tuli ns. Sähköiskuja päähän ja mieli heitteli laidasta toiseen ym.ita mitä nyt tulee.
Sitten oli yksinkertaisesti pakko aloittaa Rivatril uudestaan ja nyt on kaikki ookoo, ei tule niitä kohtauksia ja voin elää normaalia elämää. Nyt vaan harmittaa (kaikki edellinen oli turhaa) tai ei nyt ihan kaikki, oppisinmpahan olkapään kautta ja nyt en ole nostanut Rivatril annosta yli 2mg.n päivässä vaan sillä mennyt yli 5vuotta.
Jotkut vain tarvitsevat lääkettä, että voi elää normia elämää
Kysymykseesi: Omasta mielestäni, jos viihdekäyttöä näillä hakee, niin se on ihan turhaa, jos on toleranssia, mutta jos ei ole lainkaan toleranssia, niin jo 1kpl 2mg tabletti pistää ihan tötterölle ja joillain euforisoi ym.s.
Niin toivoisi🙂
Mutta tuntuu nyt taas, että tietäjät tietää, kiin en jatka.
Minulta on ok tuo ajatuksenne🙂 Olen sote alalla tähän tottunut.