Terveyskeskuksessa ei enää vastata puhelimeen
Aikaisemmin terveyskeskuspalvelut toimivat arkisin. Nykyään edes arkisin niistä ei vastata tai soiteta takaisin. Todella outoa, että terveydenhuolto ei enää toimi. Kyseessä eteläsuomen kunta.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Laita maisan kautta viesti, ei sinne soittaa kannata
Luuletko tollo, että palstalla on vain helsinkiläisiä?
Ei kaikissa kaupungeissa ja kunnissa ole mitään Maisaa.
Eikä mitään muutakaan ohjelmaa, jolla voisi viestiä terveyskeskuksen kanssa kirjallisesti.
Ainoa yhteys on jonottaa puhelimessa ja jos se on aina vain varattu, jättää ohjeiden mukaan soittopyyntö.
On taas aamulla pissikset ja muut tyhmeliinit linjoilla.
Luulevat että pääkaupunki seutu on koko Suomi.
Että koko Suomessa toimitaan samalla tavoin kaikissa, ihan jokaisessa asiassa.
Täällä ei pahimmillaan päässyt edes soittojonoon vaikka soitti heti 7.59 tai 8.00 kun ajanvaraus aukesi. Luuria suoraan korvaan. Itse yritin 2vkoa soittaa ennenkuin onneksi asia järjestyi muuta kautta. Tällähetkellä laitetaan suoraan takaisinsoitto jonoon ja toivotaan että soittavat edes samana päivänä. Aina ei koskaan tule puhelua. Omahoitajasysteemi ei ole toiminut aikoihin kun yrittävät edes jotenkin palvella. Potilastoimisto sulki ajanvarausluukun joten sekin väylä on kiinni. Telkkarin tilanne on aivan mahdoton ja ainoa keino on mennä akuuttipuolelle niiden keskelle joilla oikeasti on hätä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut saman ja tästä syystä menen aina käymään sinne. Silloin eivät voi olla vastaamatta.
Ai, että jossain kunnassa lähdet omalla autolla tai harvoin kulkevalla bussilla, ajamaan 30 km terveyskeskukseen, edes tietämättä pääsetkö sinä päivänä lääkärin vastaanototolle?
Voi p#rkele näitä hölmöjen aatoksia.
Keitä ja millaisia tyyppejä tällä palstalla oikein leukojaan louskutaa?
M 29
Vierailija kirjoitti:
Taas täällä toitottaa ja valittaa eniten ne pösilöt, jotka eivät viitsi tai eivät osaa lukea, oman kaupnkinsa terveyskeskuksen sivuilta, miten ajanvaraus, vastaanotto ja päivitys toimii.
Kun ottaa nuo selville, käsittää miten pitää toimia.
Ei auta . Ohjeet on mutta kukaan ei vastaa puhelimeen,soita takaisin. Maisaviestiin ei välttämättä vastata ollenkaan tai vaikka 3vkon päästä. Sitäpä täällä kiukutellaan kun mikään ohje ja väylä ei toimi.
Aina on soitettu takaisin. Myös ihan kävelemällä terveyskeskukseen olen päässyt vartissa lääkäriin. Asun Helsingissä.
Teinpä keväällä että soitin läheltä ajanvaraus koppia. Pari hoitajaa oli juttelemassa lähellä. Vinkkasin puhelin korvalla että tuolla soi puhelin. Toinen tuli naama punaisena kopille.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä ole kenelläkään aikaa mitään puhelinta päivystää. Henkilökunta on niin minimissä!
Puhelinta ei päivystetä.
On tietyt ajat, jolloin ajanvaraus on auki, ja silloin puhelimeen vastataan.
Kuten kaikki tietää, se ajanvaraus numero on jatkuvasti varattu ja lähes kaikissa paikoissa ilmoittaa nahoitteella, miten toimia.
Kun puhelin ajanvaraus ei ole käytössä, puhelimeen ei vastata.
Silloinkin tiedote nauhoitteena.
Vierailija kirjoitti:
Teinpä keväällä että soitin läheltä ajanvaraus koppia. Pari hoitajaa oli juttelemassa lähellä. Vinkkasin puhelin korvalla että tuolla soi puhelin. Toinen tuli naama punaisena kopille.
Kerro paikkakunta?
Valehtelet kusipää niin, että korvasikin ovat mustat.
Vierailija kirjoitti:
Turussa jatkunut tämä yli 2 vuotta. Avin uhkasakon uhalla saivat ajanvarauksen hetkeksi toimimaan, mutta nyt sama homma. Takaisinsoittoa ei tule, tai ehkä tulee päivien päästä. Jos pääsee läpi, niin aikoja ei ole.
Kyllä niitä takaisinsoittoja on saanut, useamman päivän päästä, illalla.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei pahimmillaan päässyt edes soittojonoon vaikka soitti heti 7.59 tai 8.00 kun ajanvaraus aukesi. Luuria suoraan korvaan. Itse yritin 2vkoa soittaa ennenkuin onneksi asia järjestyi muuta kautta. Tällähetkellä laitetaan suoraan takaisinsoitto jonoon ja toivotaan että soittavat edes samana päivänä. Aina ei koskaan tule puhelua. Omahoitajasysteemi ei ole toiminut aikoihin kun yrittävät edes jotenkin palvella. Potilastoimisto sulki ajanvarausluukun joten sekin väylä on kiinni. Telkkarin tilanne on aivan mahdoton ja ainoa keino on mennä akuuttipuolelle niiden keskelle joilla oikeasti on hätä.
Täällä ainakaan ei ole koskaan päässyt soittojonoon ennen ajanvarauksen aukeamista eli 7.59 on turha yrittää. Usein myös 8.00. Vasta jonkin minuutin yli on päässyt. Tosin nykyään taitaa mennä automaattisesti takaisinsoittojonoon, kun on painellut ensin oikeat valinnat soiton syystä.
Täytyy sanoa että ei tyhmempää nimeä voi olla kun Maisa jollekin viranomaisten ohjelmalle tai sitten jotkut "oma olo" sitä tätä. Kaiken huippu kun luulisi sähköisen asioinnin juuri toimivan puheluiden sijaan mutta ei. Ensiksi menet sinne oma oloon kirjoittamaan oireet ja vastaamaan kysymyksiin. Sitten joku dille naissairaanhoitaja soittaa ja kyselee ihan samat ja lukee mitä olet sinne laittanut. "Mun on pakko kysyy nää, vaikka olet laittanut jo" ihanks totta.
Lapsen asioissa olisin mielelläni käyttänyr nettiajanvarausta, kun ei ollut kiireellinen asia ja yleensä tuolla puhelinpuolella nuo naispuoliset sairaanhoitajat innostuvat lässyttämään kaikkea mahdollisimman pitkään ja jopa asian vierestä. Oli pakko soittaa. Tilanne äityi jopa huvittavaksi. Kun sain ajan vihdoin tilattua yritti jatkaa vielä jotain lässyn lässyn tarpeetonta ohjeistusta. Ei taida todellakaan olla kiire siellä päässä. Pakko oli olla rude, katkaista pas.. kanjauhanta ja sanoa kiitos kuulemiin.
Vierailija kirjoitti:
Aina on soitettu takaisin. Myös ihan kävelemällä terveyskeskukseen olen päässyt vartissa lääkäriin. Asun Helsingissä.
Ainakaan Myllypuron terveysasemalla ei ole kiire. Puhelinpalvelussa halutaan jutella niitä näitä, siis ihan asian vierestä ja ei, luulisi että siinä tiskillä sentään ei ole aikaa paskanpuhumiseen. Alkoi kerran utelemaan millaisella asuinalueella asun ja yritti alkaa vääntäämään siitä juttua. Olin silloin sairaan lapsen kanssa asioimassa, eikä oikein olisi ollut aikaa käydä rupattelemaan niitä näitä. Tuntui aika älyvapaalta tuo toiminta siellä.
Dillet sairaanhoitajat kirjoitti:
Täytyy sanoa että ei tyhmempää nimeä voi olla kun Maisa jollekin viranomaisten ohjelmalle tai sitten jotkut "oma olo" sitä tätä. Kaiken huippu kun luulisi sähköisen asioinnin juuri toimivan puheluiden sijaan mutta ei. Ensiksi menet sinne oma oloon kirjoittamaan oireet ja vastaamaan kysymyksiin. Sitten joku dille naissairaanhoitaja soittaa ja kyselee ihan samat ja lukee mitä olet sinne laittanut. "Mun on pakko kysyy nää, vaikka olet laittanut jo" ihanks totta.
Lapsen asioissa olisin mielelläni käyttänyr nettiajanvarausta, kun ei ollut kiireellinen asia ja yleensä tuolla puhelinpuolella nuo naispuoliset sairaanhoitajat innostuvat lässyttämään kaikkea mahdollisimman pitkään ja jopa asian vierestä. Oli pakko soittaa. Tilanne äityi jopa huvittavaksi. Kun sain ajan vihdoin tilattua yritti jatkaa vielä jotain lässyn lässyn tarpeetonta ohjeistusta. Ei taida todellakaan olla kiire siellä päässä. Pakko oli olla rude, katkaista pas.. kanjauhanta ja sanoa kiitos kuulemiin.
Dillet sairaanhoutajat ja oma olo ohjelmansa. Mikä on muuten sairaanhoitajien prosenttiosuus rikollisissa puuhissa terveydenhuollossa.
Ei toimi täällä pohjoisemmassakaan. Soitin eilen 8.04 ja soittivat takaisin 13.47, eli melkein 6 tuntia myöhemmin! Lääkäriaikoja ei ollut, vaikka hoitaja tutki useamman eri lääkärin kalenterit. Päädyttiin ratkaisuun, että hän alustavasti varaa ajan marraskuulle, mutta mun pitää viikkoa ennen soittaa ja tiedustella, että onko se aika sitten kuitenkaan mulle varattu.
Koko vapaapäivä meni puhelinta päivystäessä, mihinkään ei voinut lähteä, eikä vessassakaan käydä. Miten ihmeen monta puhelua muka ehtii neljässä minuutissa tulla, että takaisinsoittoon menee kuusi tuntia!
Ja kun se uudistus tulee ensi vuonna, niin meneeköhän vielä huonommaksi?
Soitin keskiviikkona, eli kaksi vuorokautta sitten terveyskeskukseen,kiireettömän ajan varaamista varten. Jätin soittopyynnön ja sain puhelun tk:sta parin tunnin kuluttua. Hoitaja haastatteli minua, että miksi haluan varata aikaa. Kerroin perustelut. Hän sanoi laittavansa asian eteenpäin jonnekin jonotukseen ja kertoi, että saan tekstiviestinä sen vastaanottoajan.
Luulin, että saan ajan jo puhelimessa. Sitten luulin, että saan ajan/tekstiviestin samana päivänä, sitten ajattelin, että se tulee varmaan torstaina. Nyt on perjantai eikä aikaa ole tullut vieläkään. Pitäisiköhän sinne taas soittaa.
Kauanko teidän kokemustenne mukaan vie aikaa, että saa terveyskeskukseen aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Soitin keskiviikkona, eli kaksi vuorokautta sitten terveyskeskukseen,kiireettömän ajan varaamista varten. Jätin soittopyynnön ja sain puhelun tk:sta parin tunnin kuluttua. Hoitaja haastatteli minua, että miksi haluan varata aikaa. Kerroin perustelut. Hän sanoi laittavansa asian eteenpäin jonnekin jonotukseen ja kertoi, että saan tekstiviestinä sen vastaanottoajan.
Luulin, että saan ajan jo puhelimessa. Sitten luulin, että saan ajan/tekstiviestin samana päivänä, sitten ajattelin, että se tulee varmaan torstaina. Nyt on perjantai eikä aikaa ole tullut vieläkään. Pitäisiköhän sinne taas soittaa.Kauanko teidän kokemustenne mukaan vie aikaa, että saa terveyskeskukseen aikaa?
Kiireettömissä asioissa voi mennä pari kuukauttakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että saan ajan jo puhelimessa. Sitten luulin, että saan ajan/tekstiviestin samana päivänä, sitten ajattelin, että se tulee varmaan torstaina. Nyt on perjantai eikä aikaa ole tullut vieläkään. Pitäisiköhän sinne taas soittaa.Kauanko teidän kokemustenne mukaan vie aikaa, että saa terveyskeskukseen aikaa?
Kiireettömissä asioissa voi mennä pari kuukauttakin.
Täällä saa kiireettömän ajan noin viikon päästä.
Seinäjoella on aika vaikeaa myös. Kiireettömän lääkäriajan sain noin 3vkon päähän.
Vierailija kirjoitti:
Taas täällä toitottaa ja valittaa eniten ne pösilöt, jotka eivät viitsi tai eivät osaa lukea, oman kaupnkinsa terveyskeskuksen sivuilta, miten ajanvaraus, vastaanotto ja päivitys toimii.
Meidän kunnassa on ollut aika, jolloin sivuja ei ole päivitetty täysin. Vanha ja uusi tieto sekaisin ei vakuuta terveysvaivojen kanssa painivaa ihmistä siinä, että oleelliset asiat olisi päivitetty. Hyvinvointialueiden alkuaikana vielä vähemmän.
Onneksi olen senkin kuullut joskus, että toinen hoitaja on sanonut toiselle jostakin sinitarralla kiinni laitettavasti lapusta, että kato ettei siinä ole virheitä.