Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

STM kehoittaa hankkimaan jodia

Vierailija
11.10.2022 |

Tiedottavat lisää hetken kuluttua

Kommentit (417)

Vierailija
361/417 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei näitä voisi olla kunkin taloyhtiön väestönsuojassa tms. valmiiksi, ja varasto päivitettäisiin aina kun edelliset menee vanhaksi?

koska ihmisten kuuluisi itse osata elää elämäänsä

Isojen pakkausten myyminen yksittäisille ihmiselle johtaa/on johtanut siihen, ettei kaikki halukkaat saa sitä hankittua. Ei ole siis välttämättä omasta huolellisuudesta kiinni.

-eri

Mä ostin heinäkuussa. Ei ollut saatavuudessa mitään ongelmia. Tilasin netin kautta ja paketti tuli kotiovelle Budbeen toimittamana jo seuraavana iltana. 

Mäkin tilasin silloin tuollaisen isomman pakkauksen, kun ei ollut muitakaan myynnissä. Millä ihmeen logiikalla se silloin olisi ollut mun vika, että kaikki ei saa hankittua? Itse ne tuon kokoisia paketteja myivät. Silloin ajattelin, että jos tulisi kehoitus käyttää niin jakaisin niitä kaikille lähialueen nuorille. Itselläni on kolme teiniä.

Vierailija
362/417 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne myy yhdelle ihmiselle useita purkkeja, eikö tuota myyntiä voisi rajoittaa näille vikapäisille hamstraajille,

eihän niitä edes syödä kuin yksi tabletti jos mitään tarvetta ikinä edes tulee.

Miksei myydä yksittäispakattuna?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/417 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne myy yhdelle ihmiselle useita purkkeja, eikö tuota myyntiä voisi rajoittaa näille vikapäisille hamstraajille,

eihän niitä edes syödä kuin yksi tabletti jos mitään tarvetta ikinä edes tulee.

Miksei myydä yksittäispakattuna?

Meillä apteekki oli oma-aloitteisesti pakannut ne sata tablettia kymmenen kappaleen purkkeihin.

Me ostettiin yksi kymmenen kappaleen purkki. Puolet on nyt kotona ja puolet mökillä. Näin on molemmissa päissä kaikille, jos nyt hätä tulee.

Vierailija
364/417 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme laatikkoa tuli hankittua. Yhden purkin jo tyhjensin. Nyt saa paukkua.

Oikeasti en ole ostanut yhtään purkkia. Tiivistin vain tuossa suomalaisen yleistä 'sielunmaisemaa" kun paniikki iskee. Lopultakin melko pelokas kansa ollaan.

Vierailija
365/417 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin tämän ketjun tekstien avulla, että ei yli 40 vuotiaille jodia tablettina, se voisi jotenkin hidastaa kilpirauhasta tai olla haitallinen jopa, ja ei ole tarpeen. Menikö nyt oikein? Vai onko vieläkin epäselviä osia.

Vierailija
366/417 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivat kehoittaneet hankkimaan BETADINEA vuosia sitten - olisi korona ja moni muukin infektio hoitunut samalla.

"Ydinsodasta selviämistä haavanhoidon ohessa." 🥴

*Auttaakohan kangasmaski ydinsodassa, hitusen??* 😵💫

Todennäköisesti TÄMÄKIN, maaninen sodan kerjääminen Suomelle, on "pandemian" (kausitaudin) lailla "pelonlietsontaa" (oikeammin jotain päinvastaista kuin pelonlietsonta sillä neuvot varautua ovat melko päättömiä) ja tekosyy. Tekosyy harjoittaa määrätietoista kusetusta. Vai pitääkö riski valtionpetoksen paljastumisesta kirjsimellisesti räjäyttää?

Vierailija
367/417 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaakohan woke🤥 räjäyttää meidät ja estää meitä estämästä häntä sillä polulla, ripottelemalla vuosien ajan skenaarioita (mikä vitsi) ja "varautua" vailla mitään realiteetintajua... ongelmaan, jota he itse meille uskollisesti langettavat.

Vierailija
368/417 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun Suomen viranomaiset antaa ohjeen ottaa joditabletti, on varmasti liian myöhäistä, niin hidasta toiminta on. Tästä uutisoinnista ja ostamisen innosta voi päätellä ettei kansa luota viranomaisiin pätkän vertaa, eikä ole aihettakaan.

Vierailija
369/417 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jodin päiväykset on lyhyet, eli sitä pitää olla koko ajan ostamassa. Kilpirauhas potilaille ei jodi sovi.

Vierailija
370/417 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä sillä jodilla tekisin?

Vierailija
371/417 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ma rin ei ymmärrä että Ukrainakin häviää joka kerran korvaamattomasti kun yksikin kuolee ja kaikki muutkin, mutta on valmis uhraamaan ihmisiä vaan. Hullu eukko se on.

Ja siellä keittiöpsykologi laukoo totuuksia, itsestään.

Vierailija
372/417 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ma rin ei ymmärrä että Ukrainakin häviää joka kerran korvaamattomasti kun yksikin kuolee ja kaikki muutkin, mutta on valmis uhraamaan ihmisiä vaan. Hullu eukko se on.

Helppo uhota kun ei ole rintamalla itse pelkäämässä.   Sanoo sen, mikä on muotia ja mitä ihmiset haluaa kuulla.  Häikäilemätöntä populismia.

Ja halusi tanssia kun nurkan takana sota...kädet ja pää muodosti lattialla muuten sen illunsilmän. Triviaali juttu mutta silti. Ilme oli kuin pedolla, ikenet esillä.

Pääministerin haukkuminen ei kuulune joditablettikeskuteluun?

Vierailija
373/417 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ydinsota alkaa, jodi on täysin tarpeeton. Paras on nopea kuolema.

Vierailija
374/417 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääministerimme ei päätä Ukrainan sodan päättymisestä. Taidat itse olla pihalla?

Vierailija
375/417 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo uhota kun ei ole rintamalla itse pelkäämässä.   Sanoo sen, mikä on muotia ja mitä ihmiset haluaa kuulla.  Häikäilemätöntä populismia.

Ja halusi tanssia kun nurkan takana sota...kädet ja pää muodosti lattialla muuten sen illunsilmän. Triviaali juttu mutta silti. Ilme oli kuin pedolla, ikenet esillä.

Ja mitä sinä teit? Olit kirkossa polvillasi rukoilemassa, tekopyhä!

Vierailija
376/417 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tiedetään jo, että tässä Ukrainan kriisissä tullaan käyttämään ydinasetta tai useampia. Usa tietää jo. Obaman hallintohan oli vähätellyt Netflixin dokumentti "War on China" mukaan ydinsodan lyhytaikaisvaikutuksia, vaikka tutkijat olivat useamman kerran varoittaneet sitä, että seuraa mm. 2-3 vuoden ydintalvi.

Ei tiedetä!

Vierailija
377/417 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jodin päiväykset on lyhyet, eli sitä pitää olla koko ajan ostamassa. Kilpirauhas potilaille ei jodi sovi.

viisi vuotta ei ole  lyhyt aika

Vierailija
378/417 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä hamstrausta, varmaan samaa fiksua porukkaa joka koronan alkuvaiheessa tyhjensi kaupat wc-papereista jne. 

Vierailija
379/417 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä hamstrausta, varmaan samaa fiksua porukkaa joka koronan alkuvaiheessa tyhjensi kaupat wc-papereista jne. 

Järjetön hamstraus johtuu yksinkertaisesti siitä, että valitettavan monilla suomalaisilla ei ole suositusten mukaista kotivaraa. He havahtuvat asiaa vasta sitten, kun jokin kotivaraan liittyvä asia nostetaan kissan korkuisin kirjaimin iltapäivälehtien lööppeihin, ja ryntäävät hankkimaan tavaraa. 

Vierailija
380/417 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usa kylvää kauhua ympäri maailmaa proxy-sodillaan, joissa sen ei itse tarvitse taistella, senkus aseistaa erilaisia kapinallis- ja ääriryhmiä (ISIS) jne., tällä kertaa Ukrainan armeijaa. Usallahan on ylivoimaisesti maailman mahtavin armeija 700 000 000 000 $:n vuotuisella budjetillaan (noin 13 -kertainen Suomen vuosibudjettiin verrattuna), arvatenkin näin suurta budjettia vaaditaan juuri tämänkaltaiseen toimintaan, sillä eihän itse Usaan voi hyökätä perinteisillä aseilla sen ollessa vesien ympäröimä, joten ei sitä ainakaan puolustamiseen hyökkääjiltä tarvita.

Libyat, Irakit ym. tuli tutuksi, mutta eipä ois arvannut ikinä, että kohteena on myös Eurooppa, sen talouden alasajo tällä Ukrainan proxy-sodalla.

Minä arvasin että Eurooppa tulee vuoroon siinä vaiheessa kun ne provosivat ne ihmisvyöryt tahallaan tänne. Ja kun ne kuljettlivat sitä ihme Anubis patsastaaan pitkin Hydsonia jolla oli matkalaukku- vanha Egyptil kulttihahmo kuolemalle.

Ja se miten ne sitoivat Eurooppaa Irakin sotaan antoi kanssa esimakua että kohta olette pojat kusessa tekin. Ne ei anna Euroopan kansojen nousta. Ilman ntseja, ne kun siirtyivät USA han  muhimaan. Ja Torontoon.

Ja mikä salaliitto onkaan tämän takana? "Ne"? Kansallissosailistit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi