STM kehoittaa hankkimaan jodia
Kommentit (417)
Mieluummin hankin seteleitä, ruokaa ja vp-lääkkeitäkin jos ois varastossa hyväselti
Tällaisia asioita ei saisi tiedotella iltapäivälehdissä, koska niiden lukijat uskovat kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Ensiksikin apteekkien ei pitäisi myydä yli 40- vuotiaille kuten suositetaan. Eikä todellakaan vanhuksille.
Juuri näin. Ja vastapainoksi kaikille alle 40-vuotiaille pitäisi määrätä sakon uhalla noudatettava maskipakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009126674.html
Pelkkä päivitys vain, ei mitään muuta. Tuon arvasi, että iltap*ska klikkiotsikoi. Maailmanloppu peruttu.
Et sitten viitsinyt käydä lukemassa STM:n sivuilta päivitettyä ohjeistusta? Siinä sanotaan: "Ohjeessa suositellaan, että 3–40-vuotiaat henkilöt hankkivat apteekista kotiinsa varastoon joditabletteja."
https://stm.fi/-/sosiaali-ja-terveysministerio-uudisti-ohjeen-laakejodi…
Juu, ja näin on suositeltu maailman sivu. Nyt päivitettiin vain sitä, kenelle suositellaan, eli poistettiin suosituslistalta kaikki yli 40-vuotiaat.
Vierailija kirjoitti:
En usko tuohon jodi-juttuun ollenkaan. Kun niitä painelee peräaukkoa vasten, ei tunne ole yhtä rauhoittava kuin kolmikerrosvessapaperissa.
Oletko kokeillut jodisuojan asettamista etukautta?
En voi kun nauraa miten tyhmiä suurin osa ihmisistä on. Ensin hysteria ja joukkopsykoosi koronasta ja nyt........... .
Vierailija kirjoitti:
Jokaikinen, joka tietää historiasta edes hieman ja seuraa tätä tämän hetken maailmanmenoa, on varautunut jo aiemmin. Itse päivitin mm. joditabletit kotiini jo keväällä. Tuntuu aivan itsestäänselvältä. Kotivara, ym.
Sitten kun on täysi rähinä päällä EI enää lähdetä JONOTTAMAAN ruokaa, juomaa ja lääkkeitä, jotka luultavasti myydään vielä heti loppuun.
Please, ihmiset, maailma ei ole mikään lintukoto. Silti ei aleta pelkäämään, perkele.
Sitten kun on täysi rähinä päällä, niin siinä ei sinun jodisi ja kotivarasi enää auta. se on so long ja good bye.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taas nousee luottamus näihi stm:n suosituksiin: Ensin toitotetaan ettei ole mitään syytä hamstrata ja nyt yhtäkkiä kehoitetaan kaikkia hankkimaan = ryntäys apteekkeihin ja joditabletteja ei riitäkkään kaikille.
Miksi vitusta tällaisia ei koskaan voida suositella ajoissa? Esim. olisi jo keväällä suositeltu niin porukka olisi niitä hommannut sitten pikkuhiljaa ettei tarvisi nyt sitten yhtäkkiä rynniä. Itse taidan jäädä ilman, kun en kykene kyynärpäätaktiikkaan.
Jodia on suositeltu pitämään osana kotivaraa jo ainakin niin kauan, kuin minä olen asunut omillani, eli reilut kymmenen vuotta. Hyvin todennäköisesti kauemminkin. Ei tämä ole mikään uusi juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensiksikin apteekkien ei pitäisi myydä yli 40- vuotiaille kuten suositetaan. Eikä todellakaan vanhuksille.
Juuri näin. Ja vastapainoksi kaikille alle 40-vuotiaille pitäisi määrätä sakon uhalla noudatettava maskipakko.
Vuosisadan pahin kusetus nimeltään korona.
Vierailija kirjoitti:
Missä viipyy maskisuositus?
Laita kolme maskia päällekkäin ja jätä muut ihmiset rauhaan.
Seuraava kriisi on euro eli rahan arvon menetys kun luottamus yhteisvaluuttaan häviää, inflaatio kiihtyy ja korot nousee.
Italia on nyt ennennäkemättömissä vaikeuksissa ja uutinen on jäänyt Ukraina sodan taakse.
Italian pankkien kaatuminen vie mukanaan Saksalaisia ja Brittipankkeja ja soppa on valmis.
Nyt ollaan stafglaatiossa.
Taantuma lähestyy ja lamassa ollaan ensi kesänä, saa nähdä onko yhtä paha vai pahempi kuin 90-luvun alun lama jolloin työttömyys nousi ja työpaikkojen määrä laski rajusti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei yli nelikymppisille?
Koska sen ikäiset vanhukset kuolevat kohta jo muutenkin. Palstatotuus pitää siis paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset nyt oikeesti, siitä pienestä 10 tabletin pakkauksesta riittää kymmenelle ihmiselle kerta-annos, ne tabletit ei ihan varmasti lopu kesken, jos ihmisillä on yhtään solidaarisuutta: Riittää varmasti kaikenikäisille kyllä, eri asia sitten jos joutuu jonkun maailmanlopun hysterian valtaan että "kaikkimullehetinyt", niin sitten ei toki riitä kaikille, kun hamsterit ei kykene ajattelemaan järkevästi.
Tuolla kodin hätävaraketjussa minulle ilkuttiin, kun ihmettelin eikö ihmiset saa hätätapauksessa ruoka-apua läheisiltä. Ei kuulemma heillä ole yhtään ketään auttamassa. Joditabletteja olisi siten aivan turha odottaa.
Meiltä löytyy nyt 6 pakettia eli 60 tablettia. Eihän sekään riitä kuin kuukaudeksi kahden ihmisen taloudessa.
Ukrainalaiset niitä joditabletteja tarvitsisi. Minusta suomalaisten pitäisi lähettää sinne, siellä on kuulemma jatkuva pula lääkkeistä.
vein juuri vanhentuneen joditabupurkin apteekkiin. En ostanut uutta tilalle, kun en niitä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Seuraava kriisi on euro eli rahan arvon menetys kun luottamus yhteisvaluuttaan häviää, inflaatio kiihtyy ja korot nousee.
Italia on nyt ennennäkemättömissä vaikeuksissa ja uutinen on jäänyt Ukraina sodan taakse.
Italian pankkien kaatuminen vie mukanaan Saksalaisia ja Brittipankkeja ja soppa on valmis.
Nyt ollaan stafglaatiossa.
Taantuma lähestyy ja lamassa ollaan ensi kesänä, saa nähdä onko yhtä paha vai pahempi kuin 90-luvun alun lama jolloin työttömyys nousi ja työpaikkojen määrä laski rajusti.
Minua myös vähän arveluttaa, kenen puolella Italia on tässä sodassa?
Meloni nyt ainakin virallisesti lupasi tukea Ukrainaa, mutta tiedä hänestä, tai kyseisestä puolueesta.
Voiko joditablettipurkin avata ja jakaa säilytykseen, kun perheenjäsenet asuu erillään? Heikkeneekö jodin säilyvyys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taas nousee luottamus näihi stm:n suosituksiin: Ensin toitotetaan ettei ole mitään syytä hamstrata ja nyt yhtäkkiä kehoitetaan kaikkia hankkimaan = ryntäys apteekkeihin ja joditabletteja ei riitäkkään kaikille.
Miksi vitusta tällaisia ei koskaan voida suositella ajoissa? Esim. olisi jo keväällä suositeltu niin porukka olisi niitä hommannut sitten pikkuhiljaa ettei tarvisi nyt sitten yhtäkkiä rynniä. Itse taidan jäädä ilman, kun en kykene kyynärpäätaktiikkaan.
Jodia on suositeltu pitämään osana kotivaraa jo ainakin niin kauan, kuin minä olen asunut omillani, eli reilut kymmenen vuotta. Hyvin todennäköisesti kauemminkin. Ei tämä ole mikään uusi juttu.
Totta. Mä muutin lapsuudenkodistani 1980 ja jo silloin joditabletit kuuluivat osaksi kotivaraa. Eli ainakin 42 vuotta on ollut tuo suositus.
Hah, en tiennyt uutisista, mutta kun äsken olin kaupassa, ostin paalin vessa- ja toisen talouspaperia. Oli hyvä kimppatarjous Lotus soft embosta. 👌🏼🤗
Jodipurkki on keväästä asti odotellut kaapin perällä. Voin tarjota maksutta 9:lle. (Vessapaperia en tarjoa arkkiakaan!!)