Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkonäöllä ei ole väliä, mutta onko miehesi komea?

Vierailija
11.10.2022 |

Onko katseen kestävä?

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se mun silmään on maailman suloisin! Mutta jos ottaa ne parisuhdelasit silmiltä, niin en vilkaisisikaan. Kaljuuntuva, joka ei myönnä asiaa vaan vaalii viimeisiä haituviaan. Kaljamaha. Naama roikkuu ja ryhti on huono. Mut sanotaanko että vatsan alareunasta lattiaan on ihan katseenkestävä vieläkin  ;)

Vierailija
42/92 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se mun silmään on maailman suloisin! Mutta jos ottaa ne parisuhdelasit silmiltä, niin en vilkaisisikaan. Kaljuuntuva, joka ei myönnä asiaa vaan vaalii viimeisiä haituviaan. Kaljamaha. Naama roikkuu ja ryhti on huono. Mut sanotaanko että vatsan alareunasta lattiaan on ihan katseenkestävä vieläkin  ;)

Hauskasti sanottu:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän tässä onkin huvittavaa kun ensin hyvyyden tähden sanotaan, ettei ulkonäkö ole tärkeää, mutta kuitenkin valikoidaan kumppania myös näöllisistä syistä. Totuus teidän sydämissä ja mielissä kuitenkin paljastaa asian. Parempi kun ei huijaisi itseään ja muitakin, sillä se on se ja sama missä valehtelee, niin vääryyttä se on.

Itse voi harvinaisesti miehenä sanoa, ettei naisen ulkonäöllä ole paljoakaan merkitystä, kunhan ihmisen näköinen olisi.

Tietysti kumppani tekee ensivaikutelmana ulkonäöllään. Sehän on selvä. Mutta ei ne naisen miellyttävänä pitämät piirteet välttämättä ole samoja, joita pidetään komeutena. Toiset tykkää tummasta, toiset vaaleasta, ja saattaa valikoida sen mukaan. Mutta kumpi niistä nyt sitten on se ruma? Toinen tykkää paksuhuulisista, toinen ohuthuulisista, kumpi on se ruma? 

Minä tiedän kyllä, mitkä piirteet minua miellyttää, ja niitä löytyy sekä komeilta että rumilta miehiltä. 

Vierailija
44/92 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se. Jostain syystä se silti elää tällaisen ruman ja läskin ämmänrämän kanssa. 

Vierailija
45/92 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen saanut pakotettua ajamaan muutaman päivän jo hieman harmaantuneen parrasängen, käymään säännöllisen epäsäännöllisesti minun parturoitavana (ei ammattini) niin erittäin "mukiinmenevä" miehenköriläs. On nyt eläkkeellä.

Vierailija
46/92 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalju on ainoa ulkonäköhaitta. On pysynyt hoikkana ja lihaksikkaana, mikä on keskeisintä ulkonäön kannalta. 

Vierailija
47/92 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Objektiivisesti ajatellen ei. Sairaalloisen lihava, lyhyt, iso vyön päälle roikkuva kaljamaha, kalju päältä, naamanpiirteetkin kadonnut siihen lihavuuteen.

Mutta: minun silmään hän on suloinen ja rakas myös ulkoisesti, koska hän on se ihminen jota persoonana rakastan. Kaveruuden kautta siis olen ihastunut häneen vaikka ensi tapaamisella en olisi voinut sellaista koskaan ulkonäkösyistä kuvitella.

Vierailija
48/92 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ei ole myöskään pitkä (just ja just yli 170cm) ja sillä on ylipainoa (vähän vähemmän kyllä nyt kuin mitä silloin oli kun tavattiin). Toki sillä on pitkä tukka, mikä nyt mun silmissä ns. nostaa tasoa :)

Vierailija
49/92 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muuten töissä liki kaikki miehet parisuhteessa, eikä nyt voi sanoa, että ne kaikki noin 40 ukkoa olisi kukaan erityisen komeita.

Vierailija
50/92 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ulkonäöllä on väliä. Oletko autisti, kun takerrut johonkin, mitä joku yksittäinen palstailija on sinulle joskus vastannut?

Ja tottakai on komea.

Joku yksittäinen? Suurin osa naisista sanoo kysyttäessä, että ulkonäkö ei ole tärkein asia, mutta teot näyttävät, että on, kuten miehillekin. Olet poikkeustapaus, jos sanot, että ulkonäkö on tärkein asia.

Ensinnäkään en sanonut, että ulkonäkö on tärkein asia. Sanoin, että ulkonäöllä on väliä. Toiseksi, en tule koskaan avaamaan paskaspämmivideoitasi, niiden tekijä nauraa jo nyt katketakseen matkalla pankkiin. Jos haluat viitata tutkimuksiin,  käytä oikeita, vertaisarvioituja, tiedeyhteisön hyväksymiä tutkimuksia.

Aivan varmasti monet naiset sanovat, ettei ulkonäkö ole tärkein asia. Minäkin sanon niin. Ei ulkonäkö ole tärkein asia. Se ratkaisee kiinnostuksen, mutta tärkein asia on se, mitä sitten tapahtuu. Eli onko mies myös luonteeltaan, arvomaailmaltaan, persoonallisuudeltaan jne sellainen, että kiinnostus syvenee ihastumiseksi ja rakastumiseksi.

Voit tottakai päätellä, että "no onhan se ulkonäkö tärkein asia, jos se kerran ratkaisee kiinnostuksen". Kuitenkin on naisia, jotka ovat tälläkin palstalla kirjoittaneet rakastuneensa mieheen, jonka ulkonäöstä eivät alkuun pitäneet. MInulle ei ole käynyt näin. Minun kohdallani ulkonäkö on aina ratkaissut sen, herääkö kiinnostus. Komeuden kanssa sillä ei sen sijaan ole ollut mitään tekemistä, jos komeudella tarkoitetaan yleisesti kyseisessä kulttuurissa komeana pidettyjä ominaisuuksia. Ei ole tuolla komealla puolisolla symmetrisiä kasvoja, metsästäjänsilmiä ja metrin leukaa. Hiuksetkin olivat ohentuneet jo, kun tapasimme.

Kasva kaiken kaikkiaan aikuiseksi ja opettele keskustelemaan aikuisten tavoin.

Kaikki siinä videossa perustuu tosiaan tutkimuksiin ja niiden tulosten analysoimiseen, mutta en tiedä, kuinka paljon ylipäätään on tehty vertaisarvioituja tutkimuksia siitä, miten paljon ulkonäkö vaikuttaa parin valintaan. Sellaisia, jotka eivät ole kyselytutkimuksia, jossa vain kysytään osallistujilta, mikä on heille tärkeintä miehessä/naisessa.

Niiden tutkimusten, jotka eivät perustu kyselyihin, päivänselvä tulos on: komeimmat miehet ovat halutuimpia ja ulkonäkö on eniten miehen haluttavuuteen vaikuttava tekijä: ei luonne, itsevarmuus tms.

Ja sama toisinpäin miehillä.

Ja vaikka kuinka puhutaan, että luonne on tärkein, niin ihmiset pariutuvat yleensä sellaisten kanssa, jotka ovat suunnilleen samaa tasoa, eli komeat miehet pariutuvat kauniiden naisten kanssa, ulkonäöltään keskitasoa olevat toistensa kanssa jne. Noin varsinkin nuorissa aikuisissa (18-29 v. tms.). Jos joskus näkee nuoren parin, jossa on ruma tai ei-komea mies ja kaunis nainen tai toisinpäin, niin se herättää huomiota ja kysellään, että kuinka tuo on saanut noin kauniin/komean heilan jne.

Kun komean miehen ottanut kaunis nainen sanoo, että luonne ratkaisi, niin se tarkoittaa sitä, että hän valitsi komean miehen, jolla oli yhteensopiva luonne, sen sijaan, että olisi ottanut komean miehen, jolla ei ollut yhteensopivaa luonnetta.

Ulkonäkö on se tekijä, jonka perusteella tehdään esikarsinta. Kaunis nainen ei ala parisuhteeseen ruman miehen kanssa, jolla olisi yhteensopiva luonne, mutta saattaa alkaa suhteeseen komean miehen kanssa, jolla on sitä rumaa miestä vähemmän yhteensopiva luonne.

Elefanttimiehen näköinen mies ei kelpaisi kenellekään kauniille naiselle, vaikka heillä olisi kuinka yhteensopivat luonteet, tai ehkä yhdelle miljoonasta.

Lopuksi määrittele, minkälaista on aikuisten tavoin keskusteleminen, ja kerro sitten, oliko tämä viesti sellaista. Jos ei ollut, niin missä mielessä, ja näytä vaikka kohdat, jossa keskustelu meni ei-aikuismaiseksi.

Vierailija
51/92 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vaatteet päällä komea mies, mutta alasti on rehellisesti sanottuna aika plösö. Eli aivan kuten minäkin. :D

Vierailija
52/92 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina aatellut, että oon nätti ja mua on sanottukin kauniiksi, mutta jos toi tasohomma on totta, niin oman ukon naaman perusteella ei oo kyllä kovin erityisen näköinen. Hitsi.

Vierailija
53/92 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on muuten töissä liki kaikki miehet parisuhteessa, eikä nyt voi sanoa, että ne kaikki noin 40 ukkoa olisi kukaan erityisen komeita.

Samaa usein ajattelen kun tältä palstalta luen miten muka tavallisen, vähän lyhyemmän, kiltin tms miehen on vaikea löytää naista. Olen kuitenkin it-alan duunipaikalla, joka on täynnä kaiken näköisiä ja usein vähän sosiaalisesti rajoittuneita hissukoita nörttejä, ja erittäin harvoja niissä on joilla ei ole puolisoa. Ei ole selvästi vaadittu komeutta eikä edes supliikkimiehen ominaisuuksia että pari löytyy. (Moni niistä tuntuu pariutuneen  jo opiskeluaikoina)

Vierailija
54/92 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppa on mallia sohvaperuna, mutta kasvot ovat yhä komeat. Näytti ihan Freddie Prinze Jr:lta nuorempana ja näyttää yhä edelleen (nyt vain samalta kuin Freddie näytti nelikymppisenä).

Vierailija
55/92 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli joskus, ei ole enää. Kuten minäkin olin ihan perusnätti joskus, mutta on tuota ikää jo kyllä sen verran että on ryppyä ja roikkumista ja valahtamista jne. Miehellä on iän myötä tullut sellainen pysyvästi väsynyt ilme: isot silmäpussit, alaspäin valahtanut naama joka vetää suupielet alaspäin, louttuposket, leukalinja roikkuu. Mutta sellaista se on, on ihan mukava ikääntyä yhdessä, ei se ulkonäkö enää merkkaa tässä vaiheessa.

Vierailija
56/92 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ulkonäöllä on väliä. Oletko autisti, kun takerrut johonkin, mitä joku yksittäinen palstailija on sinulle joskus vastannut?

Ja tottakai on komea.

Joku yksittäinen? Suurin osa naisista sanoo kysyttäessä, että ulkonäkö ei ole tärkein asia, mutta teot näyttävät, että on, kuten miehillekin. Olet poikkeustapaus, jos sanot, että ulkonäkö on tärkein asia.

Ensinnäkään en sanonut, että ulkonäkö on tärkein asia. Sanoin, että ulkonäöllä on väliä. Toiseksi, en tule koskaan avaamaan paskaspämmivideoitasi, niiden tekijä nauraa jo nyt katketakseen matkalla pankkiin. Jos haluat viitata tutkimuksiin,  käytä oikeita, vertaisarvioituja, tiedeyhteisön hyväksymiä tutkimuksia.

Aivan varmasti monet naiset sanovat, ettei ulkonäkö ole tärkein asia. Minäkin sanon niin. Ei ulkonäkö ole tärkein asia. Se ratkaisee kiinnostuksen, mutta tärkein asia on se, mitä sitten tapahtuu. Eli onko mies myös luonteeltaan, arvomaailmaltaan, persoonallisuudeltaan jne sellainen, että kiinnostus syvenee ihastumiseksi ja rakastumiseksi.

Voit tottakai päätellä, että "no onhan se ulkonäkö tärkein asia, jos se kerran ratkaisee kiinnostuksen". Kuitenkin on naisia, jotka ovat tälläkin palstalla kirjoittaneet rakastuneensa mieheen, jonka ulkonäöstä eivät alkuun pitäneet. MInulle ei ole käynyt näin. Minun kohdallani ulkonäkö on aina ratkaissut sen, herääkö kiinnostus. Komeuden kanssa sillä ei sen sijaan ole ollut mitään tekemistä, jos komeudella tarkoitetaan yleisesti kyseisessä kulttuurissa komeana pidettyjä ominaisuuksia. Ei ole tuolla komealla puolisolla symmetrisiä kasvoja, metsästäjänsilmiä ja metrin leukaa. Hiuksetkin olivat ohentuneet jo, kun tapasimme.

Kasva kaiken kaikkiaan aikuiseksi ja opettele keskustelemaan aikuisten tavoin.

Kaikki siinä videossa perustuu tosiaan tutkimuksiin ja niiden tulosten analysoimiseen, mutta en tiedä, kuinka paljon ylipäätään on tehty vertaisarvioituja tutkimuksia siitä, miten paljon ulkonäkö vaikuttaa parin valintaan. Sellaisia, jotka eivät ole kyselytutkimuksia, jossa vain kysytään osallistujilta, mikä on heille tärkeintä miehessä/naisessa.

Niiden tutkimusten, jotka eivät perustu kyselyihin, päivänselvä tulos on: komeimmat miehet ovat halutuimpia ja ulkonäkö on eniten miehen haluttavuuteen vaikuttava tekijä: ei luonne, itsevarmuus tms.

Ja sama toisinpäin miehillä.

Ja vaikka kuinka puhutaan, että luonne on tärkein, niin ihmiset pariutuvat yleensä sellaisten kanssa, jotka ovat suunnilleen samaa tasoa, eli komeat miehet pariutuvat kauniiden naisten kanssa, ulkonäöltään keskitasoa olevat toistensa kanssa jne. Noin varsinkin nuorissa aikuisissa (18-29 v. tms.). Jos joskus näkee nuoren parin, jossa on ruma tai ei-komea mies ja kaunis nainen tai toisinpäin, niin se herättää huomiota ja kysellään, että kuinka tuo on saanut noin kauniin/komean heilan jne.

Kun komean miehen ottanut kaunis nainen sanoo, että luonne ratkaisi, niin se tarkoittaa sitä, että hän valitsi komean miehen, jolla oli yhteensopiva luonne, sen sijaan, että olisi ottanut komean miehen, jolla ei ollut yhteensopivaa luonnetta.

Ulkonäkö on se tekijä, jonka perusteella tehdään esikarsinta. Kaunis nainen ei ala parisuhteeseen ruman miehen kanssa, jolla olisi yhteensopiva luonne, mutta saattaa alkaa suhteeseen komean miehen kanssa, jolla on sitä rumaa miestä vähemmän yhteensopiva luonne.

Elefanttimiehen näköinen mies ei kelpaisi kenellekään kauniille naiselle, vaikka heillä olisi kuinka yhteensopivat luonteet, tai ehkä yhdelle miljoonasta.

Lopuksi määrittele, minkälaista on aikuisten tavoin keskusteleminen, ja kerro sitten, oliko tämä viesti sellaista. Jos ei ollut, niin missä mielessä, ja näytä vaikka kohdat, jossa keskustelu meni ei-aikuismaiseksi.

En edelleenkään avaa videota, joka ei ole jonkun yliopiston tai muun tieteellisen tahon tuottama ja silloinkin haluan videon sisällön referoituna tekstiksi. Jos kerran ulkonäkö ja komeus ovat tärkeimpiä asioita, niin miksi niistä pitää edelleen jauhaa ja kysellä meiltä naisilta, olemmeko samaa mieltä? Olet päättänyt uskoa, että noin on, joten pidä uskosi. Ja minähän sanoin, että ulkonäkö ratkaisee herääkö kiinnostus eli: ulkonäkö on se tekijä, jonka perusteella tehdään esikarsinta, sinun sanojasi käyttääkseni.

Tämä jankutus ei ole eikä tästä tule aikuismaista. Jos haluat kuulla meidän naisten mielipiteitä, ryhdy dialogiin meidän kanssamme eli kysele meiltä tarkemmin, kommentoi vastauksiamme (älä kuitenkaan "Olet varmaan" tai "Miehesi on varmaan" -kommenteilla), kuuntele meitä.

Jos taas haluat pitää kiinni tuon videon totuuksista, niin pidä niistä kiinni äläkä tuhlaa meidän aikaamme.

Vierailija
57/92 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tottakai on komea.

Miksi sä floodaat tätä samaa hevonpaskalinkkiä täällä päivästä toiseen? Hanki apua.

Mihin mun pitäisi hankkia apua, pyllyn pyyhkimiseen? Just äsken tein sen onnistuneesti ihan itse.

Älä ammu viestintuojaa, vaan ole rehellinen itsellesi ja muille. Tiedot sisimmässäsi, että tuon videon kertoma on totta. Se on aivan päivänselvää, jos ottaa ruusunpunaiset taikalasit päästä.

Oletko 10-vuotias vai miksi näiden asioiden käsittäminen on noin vaikeaa? Totta helvetissä ulkonäöllä on väliä, mutta silti se ei ratkaise kaikkea.

Mutta se ratkaisee eniten, toisin kuin ihmiset yleensä sanovat. En silti näe, että ihmiset silloin välttämättä valehtelevat, vaan he uskovat oikeasti, että luonne ratkaisee eniten, koska he lopulta päätyvät yleensä yhteen luonteeltaan yhteensopivan kanssa.

Mutta vaimo/mies tai tyttöystävä/poikaystävä tuppaavat vain olemaan ulkonäöltään samaa tasoa. Halutaan siis mahdollisimman kaunis/komea pari ja valitaan niistä sellainen, jonka kanssa tullaan toimeen.

Tosin varsinkin nuoret menevät usein kimppaan myös kauniin/komean kanssa, jolla on vaikea luonne. Hyvä ulkonäkö on niin voimakas puoleensavetävä tekijä, että luonteesta ollaan valmiita usein tinkimään. Ja se johtuu evoluutiobiologiasta, hyvä ulkonäkö viestii hyvistä geeneistä ja siten terveestä ja elinkelpoisesta jälkikasvusta, jos parin kanssa tehdään lapsia.

Puhutaan myös halo-efektistä, eli ihmisillä on taipumusta liittää komeisiin ja kauniisiin ihmisiin positiivisia ominaisuuksia, joita heillä ei oikeasti ole. Komea/kaunis nähdään mukavampina kuin he oikeasti ovat jne.

Vierailija
58/92 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko sun logiikka ap siis se, että jokainen parisuhteessa oleva on komea?

Mun logiikka on se, että lopetetaan kaikki paskanjauhaminen ja ollaan rehellisiä. Tämä ulkonäöllä ei ole väliä & luonne ratkaisee pantomiimi on naurettavaa pelleilyä. Ja siihen osallistuu myös miehet, jotka hyvesignaloi.

Luonne todellakin ratkaisee parisuhteessa, yhden yön jutussa sillä ei ole väliä.

Itse tapasin mieheni töissä, ulkonäkö ei merkinnyt mitään mutten olisi varmasti ikinä kiinnittänyt häneen huomiota jos oltaisiin tavattu vaikka baarissa. Tehtiin vuosi töitä yhdessä ja tutustuttiin pikkuhiljaa ja yhtäkkiä huomattiin olevamme umpirakastuneita.. Kukaan ei saa mua nauramaan niin kuin hän, kenenkään muun kanssa ei ole yhtä hyviä keskusteluja ja olen edelleen 15 vuoden jälkeenkin aivan hulluna häneen ja hän on mielestäni maailman kuumiin mies.

Joku muu kuvailisi häntä varmaan näin keskimittainen, kaljuuntuva,, hieman mahaa mutta muuten aika hintelä, ilmeikkäät silmät.

Vierailija
59/92 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tottakai on komea.

Miksi sä floodaat tätä samaa hevonpaskalinkkiä täällä päivästä toiseen? Hanki apua.

Mihin mun pitäisi hankkia apua, pyllyn pyyhkimiseen? Just äsken tein sen onnistuneesti ihan itse.

Älä ammu viestintuojaa, vaan ole rehellinen itsellesi ja muille. Tiedot sisimmässäsi, että tuon videon kertoma on totta. Se on aivan päivänselvää, jos ottaa ruusunpunaiset taikalasit päästä.

Oletko 10-vuotias vai miksi näiden asioiden käsittäminen on noin vaikeaa? Totta helvetissä ulkonäöllä on väliä, mutta silti se ei ratkaise kaikkea.

Mutta se ratkaisee eniten, toisin kuin ihmiset yleensä sanovat. En silti näe, että ihmiset silloin välttämättä valehtelevat, vaan he uskovat oikeasti, että luonne ratkaisee eniten, koska he lopulta päätyvät yleensä yhteen luonteeltaan yhteensopivan kanssa.

Mutta vaimo/mies tai tyttöystävä/poikaystävä tuppaavat vain olemaan ulkonäöltään samaa tasoa. Halutaan siis mahdollisimman kaunis/komea pari ja valitaan niistä sellainen, jonka kanssa tullaan toimeen.

Tosin varsinkin nuoret menevät usein kimppaan myös kauniin/komean kanssa, jolla on vaikea luonne. Hyvä ulkonäkö on niin voimakas puoleensavetävä tekijä, että luonteesta ollaan valmiita usein tinkimään. Ja se johtuu evoluutiobiologiasta, hyvä ulkonäkö viestii hyvistä geeneistä ja siten terveestä ja elinkelpoisesta jälkikasvusta, jos parin kanssa tehdään lapsia.

Puhutaan myös halo-efektistä, eli ihmisillä on taipumusta liittää komeisiin ja kauniisiin ihmisiin positiivisia ominaisuuksia, joita heillä ei oikeasti ole. Komea/kaunis nähdään mukavampina kuin he oikeasti ovat jne.

Taas tuo maailmankuva, jossa elämänkumppani valitaan jostain samaan aikaan tarjolla olevasta joukosta.

Vierailija
60/92 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tottakai on komea.

Ok, hyvä tietää. Eli et halua keskustelua, dialogia, haluat jankuttaa omaa totuuttasi. Kuten aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän