Torstaikuulumiset SYYS 04set
Kommentit (30)
Edelleen hiukan kuumetta. Ei muita oireita. Tai kurkku ehkä vähän arka. Jokatapauksessa, en viitsi lähteä jumppaan. Se tässä olotilassa eniten harmittaa :( Ensi viikon jumpatkin jäävät väliin kun tiedossa on yh-viikko miehen ollessa TAAS ulkomailla työmatkalla ...
Hilu, harmittaa tosiaan sun puolesta. Niin pienestä kiinni. Aaviksen ehdotus kuulosti hyvältä, olisiko tosiaan sun mahdollista opiskella esim. avoimessa?
Enkeli, meillä tosiaan muutamista perinteistä ystäväpiirissä pidetään kiinni juuri siksi, että muuten ei varmaan koskaan ketään näkisi. Nykyisin kun kaikilla on hässäkkää perheen ja töiden vuoksi ... Sun unet ovat kyllä todella mielenkiintoisia :)
Mimmulle myötätuntoisia ajatuksia! Ja minä tosiaan myös yh:na ensi viikon .. Mulla kyllä helpompaa koska on vain tuo yksi. Olet kyllä sitkeä mutta minä olen myös vahvasti sitä mieltä, että nyt sinun pitäisi saada ihan omaa rauhaa ja aikaa. Helpommin varmaan sanottu kuin tehty mutta olisiko mitenkään järjesteltävissä?
Mukavaa illan jatkoa kaikille. Ihanaa, muuten, kun täällä etelässäkin on nyt talvi :)
Alli
Enkeli, voi noita unia:) Kiva, kun pääsin mukaan:)
Alli, tulkaa joku ilta kylään ensi viikolla! Minäkin vietän sillon yh-viikkoa.
T-P, ymmärrän erittäin hyvin ton ajatuksen miehen yh-viikonlopusta. Meilläkin mies jossain vaiheessa pakeni aina vanhemmilleen, jos olin viikonloppuna shoppailemassa tms. Mua joskus ärsytti se. Viime viikolla oli kuitekin selvinnyt ihan hyvin lasten kanssa ma-to. Se oli ihan kivaa munkin kannalta.
Meillä taitaa olla kakkapylly, joten lyhyestä virsi kaunis.
Muistakaahan, että lauantaina on pyhä ja kaupat kiinni! Onko muuten sunnuntaina kaupat auki taas jouluun saakka? Kipii!
T: Ynis
koira oli taas oksentanut tänään. Toivottavasti tulokset tulee huomenna ja saadaan jotain lääkettä tulehdukseen!
Voidaan hyvin tullakin :) Kiva juttu! Palaillaan asiaan vaikka s.postissa!
Kaupat ovat tosiaan auki ensi sunnuntaista lähtien taas jouluun saakka, poikkeuksia tosin on, esim. isänpäivänä ei taida kaupat olla auki (ainakaan Stokka).
Sauna lämpiämässä. Meillä tytöllä menossa -vaihteeksi- puurolakko joka kylläkin koskee vain kotioloja. Päiväkodissa kuulemma vetelee aamupuurot hyvin, kai se on se joukkovoima mikä ajaa eteenpäin .. kun kerran muutkin niin .. No, täällä sitten mietinnässä taas että mitähän sitä sitten tarjoaisi vaihtelun vuoksi. Tänä iltana ainakin karjalanpiirakoita, maitoa ja hedelmiä.
Alli
Ei tosiaan tietoakaan lähdöstä mihinkään synnytyspuuhiin. Ei mua kertakaikkiaan oo supistellu viimeisen kuukauden aikana yhtään!! No, muistaakseni viimeksikin ne alko sit kerralla ja jatkui ekaks pari vuorokautta kypsytellen ja sit vasta aukasiten kanavaa... Jospa nyt vähän nopeammin!
Poitsu ei taas suostunut nukkumaan päikkäreitä vaikka just sopivaan aikaan oltiin autoilemassa, jolloin usein nukahtaa helposti. En jaksa yli puolta tuntia nukuttaa päivällä, nukkukoon sit illalla näin vaille kahdeksan jos ei päikkärit maistu.
Mitäs piti kommentoida.. Joo, su on kaupat ainakin isommat Jumbossakin auki. Oisko ne sit isänpäivänä kiinni ja sit kai kaikki su:t auki ennen joulua. Luulisin.
Voi kun oli taas kovasti kipeää porukkaa, jospa se nyt suuremmat tautikierteet katkaisisi kun tulee kunnolla pakkasta. Nuo loskasäät oikein idättää tauteja..
On taas alkanut tulla noita lasten lelukuvastoja joulua ajatellen. Meillä poika hokee et " toi mun" joka toisen lelun kohdalla. Kovasti tykkää selata noita kuvastoja. Ajattelin kyllä pyytää pelejä, palapelejä,kirjoja tai jotain muuta " kehittävää" lahjaa kummeilta ym. jos kyselevät lahjatoiveita. Mitähän sitä sit itte keksisi pojalle. Mies meinas et voisi kommata sellaisen seisovan piirrustustelineen. Katsotaan nyt mitä keksisi...
Mut nyt poistun näkösältä. Hyvää yötä ja *** Paranemissäteitä kipeille ***
Reeli
Minä muuten ostin ekat jouluun viittaavat jutut. Ostin Nalle Puh-kalenterit kummilapsille, niin vien sitten kun nähdään. Lisäksi ostin parit ulkovalot.
Jotenkin tuntuu, että ei talvi ole vielä tullut. Odottelen vaan niitä +10 kelejä tyhmänä:) Noita ulkovalojakin ajattelin laittaa valmiiksi, kunhan säät vielä lämpenee. Ei tarvis aina kauhessa pakkasessa sormet sinisenä niitä laitella. Voi sitten vaan laittaa päälle ne.
Ei varmaan pitäis kertoa, mutta esikoinen on pysynyt omassa sängyssään yöt tällä viikolla. Jospa se ois viimeinkin ohimennyt juttu. Muutenkin on ollut selvästi paremmalla tuulella eikä kiljunut koko ajan.
Onko muiden päiväkotilaiset ulkona näillä säillä? Meillä lapsest pääsee kai aamupäivisin ulos, mutta iltapäivällä ovat olleet visusti sisällä. Tuntuu tylsältä, että ovat vähän ylisuojelevia. Kuitenkin aina korostavat ulkoilun ja liikunnan merkitystä. En tarkota, että ketään tarvis palelluttaa tuolla viimassa, mutta esim. puoli tuntia ois ihan jees. Lähtisivät ennen neljää ulos, niin ei jäis liian pitkää aikaa, kun mekin mattimyöhäset ollaan hakemassa lapset puoli viiteen mennessä. Ei mikään kauhean suuri asia, mutta tuli vaan mieleen kysellä muiden käytäntöjä.
TiPi, mun kanssa voi sitten olla vaarallista lähteä ostoksille. Olen hyvä saamaan ihmisiä ostamaan kaikenlaista:)
Vieläkin Onni huutelee sängystään. Olin serkkuni luona ja kun tulin 21 kotiin oletin kyllä jo, että täällä nukutaan mutta ei mitään aikomustakaan. Voi että voi ottaa päähän. Ja talo ku pommin jäljiltä. En aio laittaa tikkua ristiin. Jääköön Onnin vaatteen siihen missä ovatkin. Ei olis iso asia laittaa ne paikoilleen. Välillä tuntuu, että eikö tuo mies tajua/muista/halua ymmärtää, mitä sanon. Lähdin kävellen puoli 6 serkun luo ja sanoin, että vaunut sitten sisälle kuivumaan. Onkohan ne vaikea tuoda mukana kun itse tulee sisälle? Vissiin, olivat pihalla kuurassa kun tulin.
Serkulla siis tää 2,5-viikkoinen poikavauva. Äiti kärsii synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ja viikko sitten kun mentiin piristämään ystävän kanssa, meitä odotti kyllä todella synkeän näköinen tuore äiti:( Itku tuli itselläkin kun katsoi kuinka toinen kärsi. Saatiin hänelle apua ja nyt on jo parempaan päin menossa. TOsi kurja katsoa kun noinkin läheinen ihminen kärsii. Ja kun ei sitä henkistä taakkaa saa millään pois. Onneksi, onneksi tosiaan hän on alusta asti osannu puhua pahasta olosta eikä ole jäänyt hautomaan asioita yksin.
Uskalsin tästä nyt tän verran kirjoittaa tänne. On painanut mieltä tosin paljon tämä asia mutta tänään siellä oltiin jo ihan melkein kuin ennenkin. Jäi tosi hyvä mieli käynnistä.
Tuohon Onnin nukuttamiseen vielä. Miehellä kun tais olla kiire katsomaan Lostia, joka ehti jo alkaa. Sitten kuulin kuinka ONni alkoi vinkua ja ynistä (heh Ynis) ja älistä. Siihen ei pidä reagoida mitenkään niin se lopettaa sen. Mutta yhtäkkiä miehestä tulikin uhmainen kolmikymppinen ja se alkoi vängätä Onnille että nyt nukkumaan ja pää tyynyyn. Siitähän ONni hermostui ja minä menin. Sanoi Onnikin: Isi vähä huutasi. Isi on pikkusti hilijaa:) Eli totesi isin huutaneen ja ikäänkuin käski sen olla sitten hiljaa.
No joo, jospa tästä menis syömään jotain ja sitten suihkuun.
T-P
Uhmainen Nöösä pitää tehokkaasti illat ja viikonloput mamman poissa koneelta. On tämä melkoista uhmaa. Vaikka kuinka leikkisi ja touhuisi neitokaisen kanssa niin tunnista löytyy 10-15 minuuttia, jolloin ei kitistä, itketä, huudeta, uhmailla jne. Nöösällä menee hermot tällä hetkellä tosi pienestä: jos palikka on väärin aseteltu, niin harmitus tulee suurella volyymilla ja voimalla. Tsempitykset siis muihinkin uhmaperheisiin.
Atoopikkoperheisiin kysymys: Onko teillä iho näillä keleillä pahentunut ja kutiaako se pahasti? Nöösällä on iho hurjana ja heräilee yöllä kauheaan kutinaan. Eikös kuulostakin näin ilman kylmetessä ja lumen tullessa toppavaatetuksen kera ihan normaalilta atooppiselle ja herkälle iholle? Viime talvena kun ei ollut näin voimakasta reaktiota talvesta, niin tyhmänä ja toiveikkaana kyselen. Minen meinaan ala, jos pukkaa lisää ruokarajoituksia¿
Kovasti on tautia liikkeellä. Paranemista ja jaksua kaikille!
Viime metreillä odottaville voimia! Jännitän teidän kanssanne lähtöä.
Siivoilin vaatehuonetta eilen ja monta pussia vaatteita lähti uusiin osoitteisiin. Haikeudelta en välttynyt, vaikka noita vielä jäikin.
Äh, nukkumaan on painuttava, jos meinaa jaksaa huomisenkin töissä. Hyvää yötä, paljon unihiekkaa kaikille, kauniita unia ja enkeleitä sängyn päätyihin!
-Mimmuli ja Nöösä
Mehän käytiin Iikan kans tosi kokeneella ja ihanalla lastenlääkärillä taannoin. Tuli sitten puhetta näistä sääjutuista. Hän sanoi, että on tyypillistä, että tosi hyvän ( ihoa hellineen) kesän jälkeen säiden muuttuessa talviseksi reaktiot on tosi rajuja.
Eli normaalia on ja todella toivon, että on kyse tästä. Iho kiukkuaa varsinkin nyt, kun muutos tuli näin äkkiä. Tottuu sitten taas pikku hiljaa.
No varmaan tosi tyhmästi selitetty,mutta asia tuli ehkä selväks kuitenkin.
Silmät niin ristissä jo, että muuta en yritäkään. Toivottavasti muut ootte jo nukkumassa ja nukutte hyvin
T@hti
Rosa haisee pahalle!!" Tuli syyspaperoni äsken minulle ilmoittamaan, ruuanlaiton lomaan. Tarkkanenäinen tyttö, kakkavaipanhan sulotuoksu sieltä leijui. :-) Kaikenlaista nuo taaperot huomaa ja hoksaa jo. " Niisk" hetkenpäästä ne jo menee kouluun..