Torstaikuulumiset SYYS 04set
Kommentit (30)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8738089&p=1&mpage=3&tmode…
eiliset yllä.
Kerhopäivä ja tulin pikaisesti pankkiasiat kurkkaamaan, kuten näkyy ;)
Kivaa päivää kaikille!
T@hti
Pakkasta oli 16 astetta joku aika sitten. Ihanan talviselta näyttää pihalla. Kun viime perjantaina sitä lunta tuli ja se oli märkää, nyt kaikki puut ihanasti lumessa. Tosi jouluinen maisema.
Kiitosta vaan kommenteista nuhaisesta pojasta ja avoimesta. Me ei menty ku jotenkin en jaksanut. Luin vasta kommentit tänään. Jotenkin oli semmonen olo etten jaksa mennä sinne ja jäätiin sitten pois ja lähdettiin heti aamusta mummulaan. Vähän harmittaa nyt mutta eipä voi mitään. TÄnään olis ollut mll:n perhekahvila ja olisin mennyt kyllä muuten mutta kun vihdoin yli kuukauden odottelun jälkeen putkimies lupasi TAAS tulla tänään korjaamaan tuon vian, jonka jätti ekalla kertaa käydessään. On lupaillut ennenkin joten eipä tuo ole varmaa, että tulee nytkään. Ja se kyllä harmittaa kun olin luvannut kaverin kanssa mennä sinne perhekahvilaan ja sitten peruin. No oikeastaan peruin tuon nuhan takia mutta silti.
Onni huutaa tuolla jo peräsuolesta asti että äiti heti piiloon! Pitäs mennä leikkimään piilosta meidän sänkyyn. Ei millään keksi viihdykettä riittävästi Onnille sisällä. Ja en viitsi mennä tuohon pakkaseen puistoon nuhaisen pojan kanssa. Ja kun se putkimieskin tulee tunnin päästä. Jotenkin sama olo ku Lilalla, että alkuun on hankalaa keksiä tekemistä pihalla kun on lunta. Tuntui jotenkin että Onni viihtyi paremmin pihalla kun oli normaalit syyskelit.
Nyt pitää mennä. Onni hermostuu ihan hiiteen, rynkyttää tuossa turhautuneena tätä tietokonepöytää.
T-P
voikaa hyvin, me tästä pakataan ja lähdetään keskisuomeen kohta ajelemaan. Netti aukeaa taas viikonloppuna.
äitikuu, poika ja masuvauva 35 viikolla
Nostan hattua yh-äideille ja muille äideille, jotka sujuvasti pyörittävät arkea ilman toista osapuolta. En itse selviäisi. Tai no, pakkohan se olisi, jos ei olisi muita vaihtoehtoja. Olen ihan poikki-raato-väsy! Ensinnäkin jatkuva kitinä, huuto, tappelu ja vaatiminen ottaa päähän (huono äiti minä!). Lisäksi ahdistaa se, ettei yhtään omaa aikaa, edes vessassa ei saa käydä rauhassa ilman että siellä olisi kaksi paria ylimääräisiä käsiä hämmentämässä pönttöä tai kaappeja tms. Jatkuva vaatiminen ja jatkuva univelka on tehnyt minusta painajais-äidin, eikä itkukaan ole enää kaukana...:/
No joo!
Ramikalle jaksuja pirkkojen kanssa. Kohtalotoveri ilmottautuu; myöskin aamu-uninen ja paljon unta tarvitseva täällä***vilkuttaa***
Äk:lle tsemppiä talousasioihin. Miten sulla vielä voimia riittää tuollaiseen??!
Allille paranemista, myös täällä havaittavissa yskäisyyttä ja limaisuutta, onneksi ei kuumetta kuitenkaan.
Nyt on mentävä jatkamaan talon lämmitystä. Aamulla alakerrassa oli lämmintä vain 18 astetta. Piti heti aamusta pistää puuta uuniin, jotta tarkenee. Mies on säätänyt kaikki termostaatit, ja minä en osaa niitä muuttaa. Enkä halua palella huomisiltaan saakka. Sen lisäksi, että saan Vuoden Huonoin Äiti-palkinnon, taidan saada myös Vuoden Huonoin Taloudenhoitaja-tittelin. Niin retuperällä taas tuntuu kaikki taloushommelit olevan....
Vuoden Huonoimmat Mietteet ja -jutut tänä aamuna. Palaan paremmalla tuulella...
Mimmu ja lapset x3
Ei ole nukuttu ei,vaan pojalla oli rokotus ja sitten vietiin eskariin.Jos on näitä aamumenoja en syö mitään enneku pääsen takas kotiin.
POika oli reipas rokotuksessa ja reippaasti heräs vaikka illalla nukahataminen veny.Tänään täytyy laittaa ajoissa molemmat sänkyy...
Viimeyönä Enkelin kanssa synnytin,poika tuli ;-))Ja siksi mulle tuli uni vast puol3aikaa..Toivotaan kuitenki et isi oikeesti on synnyttämässä!
Tääl on -4,mut tuuli niiiiin kulmä et on hyvä päivä jäädä sisälle siivoo!
Oma flunssaki taitaa nyt tulla päälle,nenävaluu.Toiv.viel illal pääsen jumppaa.
Jaksua kaikille viihdyttäjille ja Mimmulle parampaa mieltä!Täällä myös talous retuperällä...kokoajan tulee se tilanne et tili ihan tyhjä.Ihan kamalaa!!!
Nyt kämppä kuntoo!
jatu
Puuduttava olo. Sisällä kökitty koko aamu ja vihdoin se putkimieskin tuli tunnin myöhässä. Mistähän tässä nyt kiikastaa kun tuntuu, ettei millään jaksais tätä arkea taas. Siis turhauttaa tämä ainainen siivoilu, syömiset, nukuttamiset sun muut. Tänään ei kyllä ole Onni juuri kiukkuillut vaikka räkää valuu ihan oistonaan. Väsynyt se oli kun nukahti heti vaunuihin. Niin, vein ulos nukkumaan kun on vaan -8 astetta. Nukkuu paremmin siellä ja on kyllä aina lämmin herätessään.
Siis tosiaan minähän saan tätä kuuluisaa omaa-aikaa varmasti muidenkin tarpeeksi, siitä tämä tylsyys ei ole kiinni. Sillain olen tyytyväinen mieheen (edes jossain asiassa;)) että se mielellään käy isommatkin ruokaostokset tai muut asiat hoitamassa Onnin kanssa eikä oleta että lähden mukaan. En edes muista milloin oltais viimeksi käyty esim. viikonloppua varten isommasti kaupassa yhdessä koko perhe!
Tiistaina tosin meinas mulla kiehahtaa yli kun olin 12h ollut Onnin kanssa (nolottaa " valittaa" kun kerran viikkoon olen noin pitkän päivän keskenään sen kanssa). Olin kuitenkin erityisen väsynyt huonojen öiden takia. Mies tuli 19.30 kotiin. Syötin puuroa Onnille. Onni vaati sitten pian vaippaa, kun kakatti. Pyysin miestä laittamaan ja sehän vaan kysyi etkö sinä voi laittaa. Ja istui sohvalla! No toisaalta ihan ymmärrettävää mutta jotenkin ärsyttää että kun harrastuksensa takia tulee noinkin myöhään että ehtii tunnin nähdä Onnia, niin sitten sitä kiinnostaa teevio (kuten Onni sanoo) tai postissa tulleet mainokset enemmän kuin Onni tai minä! Kun yleensä ei kato teeviota.
Tästä taitaa tullakin virallinen valitusvirsi miehestä. En tiedä miten muut miehet imuroi tai tekee kotihommia. Meillä se on yleensä tehnyt ihan hyvin. Tais oppia anopin hoivissa liian hyvälle. Ei ole imuroinut kertaakaan täällä vaikka eilen sanoin että sun imurointivuoro on, minä en imuroi vaikka paskaan hukuttais. No, tänään sitten imuroin, parin välipäivän jälkeen. En tarkoita että tarvis ihan samaan pisteeseen mennä kuin isänsä, joka essu päällä kulkee kotona ja tekee kaiken (on sairaseläkkeellä) mitä vaimonsa sanoo... Mutta että jotain.
Ja vielä yks juttu mikä ärsyttää vähän. Kun on nämä meidän poppoon pikkujoulut tulossa. Mä niin odotin, että mies " joutuu" oleen sitten kaksin Onnin kanssa kun mä olen Tampereella. Ei sillä, nehän on tottunu oleen kaksin jo kun mä aloin käydä töissä Onnin ollessa 10kk. Mutta kuitenkin. No nyt sitten anoppi ja appi ukko on tyyräämässä kylään tuoksi viikonlopuksi. Jotenkin pistelee tuokin asia. Tiedän, ettei miehen sitten tarvi tehdä täällä mitään. No, en tiedä ymmärrättekö mitä meinaan mutta silti:)
YNIS: Joo mennään vaan kaupoille kun tuut. Mä vaan en pääse ennen ku mies tulee kotiin viideksi, ellei sitten menis joku päivä aiemmin töihin. No laitanpa tästä enemmän sähköpostiin.
Vali vali tuli tästä. Oikeesti ei mikään ihan suunnattomasti ota päähän nyt mutta kunhan vaan mussutin teille;)
T-P
Mimmu juu ei olis mustakaan yhksi, ei millään.
Nyt kun mies on iltavuorossa niin kyllä toi kahen lapsen nukkumaan laittaminen on hässäkkää yksin.
Varsinkin niinkuin eilen pienenmpi yliväsy ja isompi ylikerroksilla.
Ei hyvä yhdistelmä!!
No tää on vimppa yh ilta vähään aikaan,onneksi!!
Ollaan oltu kattoo Hilman kanssa heppoja ja koiria.
Sikaliukasta!
Meinas tulla paniikkikohtaus isolla tiellä kun rekka tuli ihan perseessä,
pissapoika jäässä,ikkuna likainen,liukas tie!Apua!!
Nyt väsyttäää nukkumaan vähäks aikaa ehkä
Paitsi het kun nukahdan jompikumpi herää se saletti
Sit jos en mene nukkuu niin molemmat posottaa neljään asti
Se on ihme homma!!!
Tplle jaksuja miehen kanssa!
Ei muista mitää muuta
Moi
Ramika + Pirkot
Kiitos huhuiluista - täällä ollaan taas tautipesälässä.
Lomapäivät joskus kauan sitten sujuivat mukavasti ja lähes flunssattomassa olossa koko perheellä. Sen jälkeen tulikin vieraita heti muutamaksi päiväksi pitämään kiireisenä (ja estämään nettailua) ja kun viime viikolla olen ollut kuin Tuttis tilinpäätösten aikaan töissä aamuvarhaisesta ilta-/yömyöhään, niin ei vaan ole ehtinyt lukemaan saati ilmoittelemaan omaa napaa. Tiedossa oli jo aikoja sitten, että edellisviikko tulee olemaan hyvin poikkeuksellinen työviikko... mut ei se tieto yhtään väsymystä helpottanut :-)
TiPille heti maininta, että tiedän tuon tunteen. Meillä ei mies pysty yhtä iltaa kauempaa mukamas pärjäämään Typyn kanssa kahdestaan, vaan jos olisin pari päivää muualla niin varmasti lennättäisi anopin tänne mukamas apuun. Mua ainakin harmittaa suunnattomasti. Anoppiharmeja nyt muutenkin ollut havaittavissa tämän syksyn...
Katoan, mut koitan palata pikaiseen.
*Mielenkiinnolla seuraan Reelin, Enkelin ja äk:n kuulumisia*
Keilin
Kun en teidänkään kanssa pääse viettämään! *katkeruus valtaa*
No juu. Nea nukkuu ihanaa ihanaa. Aamu alkoi taas kurjasti, kun Nea läimäs ja aloin taas itkemään. Oon yliherkällä tuulella näköjään, eikä jaksais mitään ikävää tän väsyn päälle. Eilen oli niiiin kylmä kaupungilla, mut ihana oli käydä. Yön jomotteli mahaa ja selkää, sama jatkuu, mut ei suppareita kuiteskaan. Alkaa jo jännittää. Pitkään kun seisoo, tulee sellanen ikävä paine ja kivistävä olo alapäähän ja koko takalistokin ihan kipeenä. Yöllä hyvä kun vessaan pääsin. Aamulla sit mentiin puistoon ja oli kylmä tuuli, naama jääty ja Neal jääty räkä ylähuuleen. Ei tyttö siellä viihtynytkään, onneks pitkään ja tultii kaupan kautta kotiin. Tuli kamala ahditus tästä talvesta! Ei tosiaan pihalla tekemistä ja tääl Hesassa ei näitä jouluisia maisemia juuri koskaan ole. Räntää,loskaa, kylmää tuulta. Ihanteellinen aika saada vauva, kun Neakaan ei viihdy ulkona, hooooh!! Haluan lämpimään!
T-P, ymmärrän kiukun siivoamisjutussa ja siinäkin, et miehesi ei tarvitse kokea yh-viikonloppua!
Ramika, hyvä kun syy selvisi oloosi!
T@hti, hyvä kun koira löytyi ja jospa se porkkana olisikin syyllinen!
Jatu, vai poika! :-) Sitä mäkin vähän epäilen! Mutta toivottavasti sun ei yöunia tarvi enää mun takia menettää! :) Jännittää kieltämättä, et miten tää nyt menee..aina illalla pelottaa, et jos yöllä herää supisteluun!
Mimmulle voimia! Mulla pinna kireenä yhden lapsen kitinöistä, niin en ihmettele, että sä oot poikki katraasi kanssa yh-viikon jälkeen! Voimia vielä! Et ole huono äiti!!!
Allille tervehtymisiä! Teillä on noita ihania perinteitä, glögi-ilta! Höh! Miksei meidän kaveriporukassa ole mitään..ennen oli pikkujoulut, mut jaksaneeko kukaan niitä järkätä. Kyllä lasten tulo on karsinut paljon näitä yhteisiä juttuja, mut niitä kyllä kaipaisi!
Niin, nyt on pyhäpäivä lauantaina. Mä oisin voinut mennä vielä ostoksille..höh. Jotain pitäis keksiä kivaa, saada vieraita kylään tms. Mun kurkkukipu junnaa paikoillaan, samoin miehellä, Nean nenä vielä vähän vuotaa. Oon kauhulla yrittänyt estää Neaa kuorruttamasta uusia sohvia nenäeritteellä! :-O Sohvat on ihanat, sopii hienosti! Mut järkytyin, kun ei olleetkaan pehmeet, kuten Askossa. No kai ne istumalla pehmenee..
Reeli, huhuu??
Nyt voisin siirtyä sohvalle uuden Kaksplussan kanssa kuuntelemaan, mitä tää selkäsärky meinaa. On jotenkin alakuloinen olo taas. Ahdistaa talvi ja hirvittää tulevat ulkoilut vauvan ja Nekun kanssa ja sit kun talvisin toi puisto aina tyhjenee, kun siitä tulee jäinen ja tulen kaiketi hulluksi täällä ja Nealla ei ole ikäistään seuraa ja tänäänkin pelkäsi taas toisia lapsia ja mä en jaksa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vali valia täälläkin. Sori. Oispa kevät. Muutama asia, mistä iloitsen: 1. kellojen kääntö -> Nean rytmi on loistava! 2. huomenna taas imuroin, kunhan mies saa tänään vietyä kaiken pahvin ja muun sälän veks lattioilta, joka tuli sohvien mukana. Ihanaa voida ITSE imuroida.
Ja loppukevennykseksi katkelma viime öisestä unesta:
Oltiin syysmammaporukalla jossain pippaloissa, joissa piti suorittaa erilaisia tehtäviä. Mun homma oli esitellä George Clooneylle (jonka nimi unessa oli Davy Cohen) eri pesuaineita, joilla piti suorittaa perseen pesu. Yniäinen ihmetteli, kun oli XZ suklaa-vaniljaa ja muita samaa sarjaa luonnonsävyisiä pesuaineita. George-Davy myöhästyi tehtävästä ja meni nukkumaan, mä kömmin sen sänkyyn pimeässä ja kerroin tehtävästä, sekä esittelin pesuaineet. Sittenpä mies iloisena huikkasi selvällä suomen kielellä pesuaineet kourassaan ovelta, et mä meen peppupesulle! :-D
Parempaa mieltä kaikille! :-)
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv 37+5
Nuo Enkelin unet saavat minut aina hymyilemään!
Ettei vaan tuo selkäsärky enteile synnytyksen lähestymistä!?
Tosiaan, missä Reeli?
Kiva kun Keilin kävit ilmottamassa itsestäsi!
Mimmu (meinasin kirjuuttaa vahingossa oikean nimeni) ja lapset x3
Ps. T-p; miehet on Marsista!
En päässyt valintakokeisiin, pääsy jäi YHDEN pisteen päähän. Aika ruuhka kun oli 13 hakijaa per 1 paikka. Jotenkin harmittaa kun jäi niin pienestä kiinni, plääh.
Mitä ihmettä mä alan nyt tekemään, toivoin niin paljon että pääsisin tuonne kouluun. Meinaan hakea syksyn yhteishaussa uudelleen, silloin on enemmän samanalan koulujakin mihin hakea.
Nyt ei pysty muuta kuin omaa surkeaa napaa, tsori.
Hilu
Voi kurjuus Hilu :-( Harmittaa kyllä sun puolesta ja noin pienestä kiinni!
Mä äsken venyttelin ja nyt alaselkä ihan jumissa,jotenki venähti tai niksahti kai...AUTS!
Enkelin unet naurattaa täälläkin;-))Mitä ihmettä sun pään sisällä liikkuu?! Mulon kyllä muutenki poika olo sun suhtee,tuli täs yks päivä.. Voiku oisitte sen asunnon täältä saanu ni voitas olla yhessä tuulta ja talvee paossa!!
Meilläki oli joskus pikkujouluja.Nyt tosiaa monet muuttanu pois ja hyvä ku ihmiset ehtii edes joskus käydä kylässä :-(
Meillä mun äiti on huloissaan miten mies pärjää ku oon Tampereella(jos mun lähdöst nyt mitää tulee).Ehdottiet jospyytäs vanhempasa tänne.Mulle ihan sama jos pyytää mut ärsyttää toi mun äiti!!!!!
Mitähän vielä..pää lyö jälleen tyhjää!2viikon pääs porukat lentää lämpösille maille ja auto jää tänne..Ikeaan suuntaan ekana!! :-)Ootan ihan innolla!!!!Muuten olisin kyl oman shoppailupvän tarpees,jos sit viikon pääst pääsis...
Nyt tulee kaverit+vauva su kylää,pitäs jotain ostaa ku kaveril synttärit..Ehkä tos lähelt jotain löytys!
Nyt pitää pyykkejä taas laitella ja tarhalle maitokaupan kautta!Typyllä naama jäätyy tuolla tuulessa :-( Muutenki ollu tänää tosi kränänen,mikähän sillä?!
jatu
Voi Hilu, lämmin halaus. Tänään juuri mietin sinua ja kuulumisia kaipailin. Olen pahoillani ettet päässyt kouluun. Kovin paljon ei varmaan sanat nyt lohduta. Mutta sellaista voisin sanoa, että mitäs jos opiskelisit alaa jo avoimessa AMK:ssa tai yliopistossa, saattaisi auttaa sisäänpääsyssä sitten seuraavalla kerralla.
Mimmu: Et sinä huono äiti ole, väsynyt vain. On inhimillistä, että ei jaksa. Mikä parantaisi jaksamistasi, siis oikeasti sellainen minkä voisit toteuttaa? Ottaisit viikonloppuna hiukan vapaata, painelisit hyvän kirjan, ystävän tai lehden kanssa jonnekin kahville? Yksin uimaan, lenkille, jumppaan? Shoppailu? Kunhan teet jotain vain sinulle itsellesi, olet sen ansainnut.
Enkelin herkuttelua ei voi kun huuli pyöreänä ja kuola valuen seurata!:D Miten sinä pysyt noin hoikkana? Nim. eräs kateellinen, joka lihoo jo katsoessaan herkkuja;)))
Aavis ja Motti
Sori tulee lyhyt viesti, kirjoitin ummet ja lammet ja kone ei suostunut sitä lähettämään... Mies uusi jotain päivityksiä ja temppuilee vain tämä kone.
Mut tärkeinpänä täällä et ei supistuksen supistusta vaikka kirmattiin kaupassa pari tuntia ja pystyssä koko päivän, yritän palailla illalla kun poitsu nukkumassa puoli kasin jälkeen.
Reeli, Lenni ja masukas 38+5
Kiitoksia syketiedoista.. Tyttötoive elää siis. Vaikka pojalle on vaatteita vaikka hurumykket kun sain laatikollisen viime viikolla poikavaatteita.
Reeli
Päästiin tänään kerhoon ja lääkärineuvolaan. Mies lainasi itselleen kaverin autoa. Sini kun alkoi hokea jo tiistaina kerhoon mennään, uimaan mennään, kerhoon mennään, uimaan mennään. Nyt pelottaa. Vakuutusyhtiö ei välttämättä lunastakkaan autoa. Voi itku! Selvittelevät vielä mitä tulisi maksamaan sen korjaus.. Itku, jos se menee korjattavaksi niin meillä on käsisssä kolaroitu, Saksasta tuotu auto. Niin tarkoitus oli ennen auton romuttumista että myidään auto pois ja vaihdetaan kahteen halvempaan. Hitsi, jos se korjataan, niin käyhän se auto ehkä käsirahaksi mopoon.. :-/ Huomenna tietää saadaanko rahat autosta vai korjataanko se. Pakko saada ne rahat!!!! Johan tuli ilmaistua itseään sekavasti.
Öttiksen uudelle autolle onnea!
Missähän se Reeli luuraa. Eikait se jo nyt ole mennyt????
Kiva Keilin että kävit! Tulehan useamminkin! :-)
Mimmulle Aavis kirjoittikin jo niin hyvin että tyydyn komppaamaan Aaviksen tekstiä. Jaksuja!
T-P, ymmärrän hyvin fiiliksen. Meillä mies lastenhoitovastuussa ollessaan pakeni aina tädilleen, naapuriin. Nyt koittaakin miehellä ankeat ajat, kun kesämökkikausi on ohi ja täti onkin kaupungissa. ;-D Ja minä istun keskiviikkoillat digikamerakurssilla. Ratsastamaankin täytyisi pian päästä.
Allille ja Jatulle paranemisia!
Äitikuu, mukavaa matkaa. Taisin jo kyllä vähän myöhästyä! Mitään vinkkiä en kyllä osaa antaa tuohon meno- ja tulopuolen seurailuun. Minulla ei ole oikeastaan mitään käsitystä meidän perheen raha-asioista. Muutakuin että Kelan valituksessa voi mennä vielä vuosi ja minun täytyisi mennä töihin. :-( Minä haluaisin olla kotona!
Jotenkin syksyllä oli enemmän peuhaamista lehdissä. kuralätäköissä, hiekkiksellä ja muutenkin luonnossa kuin nyt. Nyt on vain lunta. Kestää näköjään hetken kun lämpenen talvelle.
Lila75
Reeli siis on vielä maisemissa. :-)
Hilulle piti vielä antaa hali ja rutistus! Harmi ettet päässyt! :-(
Eikös siinä laulussakin lauleta kun karhunpoika sairastaa, että uni paras lääke on? Onni on nukkunut 3h ulkona. Ei herää vaikka naapuri tamppaa mattoja melkein vieressä. En ole kyttääjä mutta olen vain pannut merkille, että joka torstai opettajapariskunta siivoaa:D Niin ja olen kyllä käynyt tsekkaamassa, että hengissä on poika. Ihan lämmin oli vaunujen hengitysilma kun äsken menin muka herätteleen. Antaa pojan nukkua.
Nyt heräs.
T-P
ps. Hilulle myötätunto hali. Tosi harmillista
ps2. Mimmu, sieltäpä Marsista juu ne miehet. Kun vaan aina muistais sen:)
ps3. Enkelin uni nauratti ihan ääneen täälläkin:D
Palailen myöhemmin sit päivällä, kun Nekkis nukkuu! Sitä odotan, ei jaksais nyt mitää..