Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kivoja juttuja vois keksiä arkeen?

Vierailija
10.10.2022 |

Mitä ihmettä vois keksiä tekemistä, että mieli vähän virkistyis? Olen ollut pitkään jo alakuloinen, eikä mikään oo oikein huvittanut.

Taustaa ja tilanne: oon nyt 39v kahden lapsen äiti. Lapset yhteishuollossa, mutta toinen ei halua mennä isälleen, on siis aina mulla. Asun pienellä paikkakunnalla, jossa ei oo juurikaan mitään virikkeitä. Minulla ei ole ystäviä täällä, muutama tuttava on naapuripaikkakunnalla, mutta ovat perheellisiä ja lapset pieniä niin ei oikein oo aikaa tai yhteisiä tekemiskohteita meillä kun heidän elämä pyörii lasten ympärillä vielä tiiviisti. Teen päivät etätöitä kotona. Illat istun tv:n ääressä. Ei oo mitään tekemistä eikä mikään kiinnosta yksin.

Aiemmin tein paljon siskoni kanssa juttuja mutta meillä meni vastikään välit. Ennen koronaa olin myös työpaikalla läsnä, jolloin tuli enemmän oltua sosiaalisissa ympyröissä.

Vertaistukea? Vinkkejä?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin ostaa itselleni helmet. Oikein nätin helminauhan. Jo kahdella sadalla saa jotakin.

Vierailija
2/78 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ikä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 ja 16

Vierailija
4/78 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse perustin vastaavassa tilanteessa seurakunnan avulla ns tukiryhmän. Seurakunta ja kunta tarjosi tilat, jne. Lastenhoitoa, yhteisiä, pelejä, leireilyä, jne.

Vierailija
5/78 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa ei oo juurikaan mitään virikkeitä eli jotain kumminkin olisi?

Vierailija
6/78 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12 ja 16

Eli olet vapaa tekemään mitä vaan mutta käytät lapsia pirun huonona tekosyynä.

Vierailija
7/78 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita uusi harrastus, ota osaa lasten harrastukseen, ilmoittaudu vapaaehtoistyöhön, auta ystäviä heidän perhetilanteessa, tapaa ystäviä, lenkkeile, pyöräile (talvella hiihdä) keväällä aloita puutarhan /parvekepuutarhanhoito, lue, kuuntele äänikirjoja, podcasteja, aloita ystävätoiminta , tai vain relaa ja hengaile.

Vierailija
8/78 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse perustin vastaavassa tilanteessa seurakunnan avulla ns tukiryhmän. Seurakunta ja kunta tarjosi tilat, jne. Lastenhoitoa, yhteisiä, pelejä, leireilyä, jne.

Ei taida teinit enää hoitoon lähteä :D

Vierailija
9/78 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sieltä kotoa tule ketään hakemaan.

Vierailija
10/78 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12 ja 16

Miten niin? Täältä on pitkä matka kaikkialle ja illalla pitää viimeistään olla lasten luona laittamassa ruokaa jne. Ja pitää sitä muutenkin jonkun verran olla läsnä.

Ap

Vierailija
11/78 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih hih, mutta sinä voit.

Vierailija
12/78 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellesihän sinä sitä tekemistä hait.

Vierailija
13/78 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12 ja 16

Miten niin? Täältä on pitkä matka kaikkialle ja illalla pitää viimeistään olla lasten luona laittamassa ruokaa jne. Ja pitää sitä muutenkin jonkun verran olla läsnä.

Ap

Lapset on kädettömiä? Et osaa tehdä ruokaa esim pakkaseen tai tehdä enemmän kerralla.

Vierailija
14/78 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12 ja 16

Ap

Pirun huonoja tekosyitä. Tuon ikäiset ei tarvitse enää äitiä pitämästä kädestä 24/7.

Vierailija
15/78 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä piristyksiä; pieni hiprakka extempore (siis, ei känniä!), musiikkia mielen mukaan, tanssii, jos huvittaa. Yksin, tai seurassa. Tarkoitus on just esim. tanssia hölmösti, retkuttaa ja ketkuttaa, ilman itsekritiikkiä.

Itsensä hemmottelu, jalkakylpy ja sen jälkeen rasvausta. Tähänkin kyllä sopii vinkkulasi, menipä tämä nyt viinan tyrkyttämiseksi.  ;)

Vierailija
16/78 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12 ja 16

Ap

Sun lapset on itsenäisyyden ja aikuisen kynnyksellä ja tarvitsee sitä omaa aikaakin. Vai leikkimälläkö ajattelit heille opettaa itsenäisyyttä ja vastuuta?

Vierailija
17/78 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12 ja 16

Ap

Lapset on kädettömiä? Et osaa tehdä ruokaa esim pakkaseen tai tehdä enemmän kerralla.

No mitä voisin sitten tehdä jos laittaisin lapset pakkas-ruokintaan? Lähteä toiseen kaupunkiin olemaan yhtä yksin ku täälläkin? Jos lähtisin esim täältä katsomaan kikka leffan ensi-iltaan niin matkaa tulis edestakaisin 300 km ja olisin kotona ehkä klo 23 illalla. 12 veen nukkuma-aika klo 22.

Ap

Vierailija
18/78 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12 ja 16

Ap

Läheisriippuvuus ei ole lasten etu.

Vierailija
19/78 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy elämäni on tylsää yhyy mut en ole valmis tekemään mitään yhyy

Vierailija
20/78 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mun pitää sumplia tuota että en olis aina kotona passaamassa lapsia.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä