Pidätkö okoona juoda työpaikalla kahvia ennen työvuoron alkua?
Olen työpaikalla yleensä 10-15 minuuttia ennen työvuoroni alkua ja mietin että mitä tekisin sinä luppoaikana jonka olen työpaikalla.
Kommentit (16)
Mitä sä siellä niin aikaisin teet?
Ei. Kahvin juominen tässä tilanteessa on kammottava rike. Sinut voidaan pidättää siitä.
Kävin hammaslääkärissä, aikani oli klo 8, olin paikalla 7.50 ja taukohuoneesta kuului iloinen kälinä, väki kulki sinne eväsrasioidensa kanssa. Pari minuuttia ennen aikaani respa tuli paikalle iloisena, totesi, että aamukahvi tuli juotua, menepä tuonne päin odottamaan, minuuttia vaille hammaslääri tuli taukotilasta , jätti ovensa auki, aukaisu tietokoneen ja huikkasi minut sisään. Ajattelin, että onpa kivan tuntuinen työpaikka.
On ok. Vaikka en itse edes juo kahvia lainkaan. Onpahan sitten virkeenä sorvin ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut vaikkapa mahdollisuudesta, että joukkoliikenteen aikataulut eivät mene täysin yksiin työaikojen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Kuljen töihin bussilla
Harvoin olen noin aikaisin, mutta jos olen, niin teen niin, että aloitan heti työt ja lähden kotiin sitten aikaisemmin. Tietenkään näin ei saa toistuvasti toimia.
Taisin juoda aina, siis otin kahvin ja jos kahvihuoneessa oli mukavaa seuraa jäin sinne, jos ei ollut niin menin omaan huoneeseen availemaan koneita ja join siinä voileivän tms kera.
Ei kyttäilty kahvitaukojen pituutta tai toistuvuutta kun hommat tehtiin.
Entisellä työpaikallani osa oli töissä niin aikaisin että ehti juoda kahvit ennen vuoron alkua. Itse en koskaan. Nykyisellä työpaikalla aloitan aamuni kahvilla koska me saadaan juoda aamukahvi työajalla.
Vierailija kirjoitti:
Kai useimmissa työpaikoissa on parempi olla etuajassa kuin myöhässä.
Riippuu varmaan työnantajasta. Periaatteessahan sä juot omalla ajalla työajalla tarjottavaksi tarkoitettua kahvia. Kysy esimieheltä.
En ymmärrä, miksi ei olisi ok.