Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä niitä velamiehiä löytyy?

Vierailija
10.10.2022 |

Siis vapaaehtoisesti lapsettomia.

Palstalla aina kerrotaan että miehet eivät halua lapsia, mutta taipuvat naisen tahtoon jotta saisivat säilytettyä parisuhteen. Minä pelkään nyt että kolmas suhde kaatuu miehen lapsihaaveisiin. Alussa miesten kanta on aina ehdoton ei lapsille. Ei tietenkään, kuka sellaisia haluaisi jos saa valita. Pikkuhiljaa mieli alkaa muuttua ja aika pian ollaankin jo sitä mieltä että lapsia ehdottomasti, sehän on elämän tarkoitus. Ei ehkä ihan vielä, mutta ehdottomasti joskus.

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 9 vuotta, ja olemme olleet lisääntymisasiassa samalla sivulla. Nyt olen alkanut huomata huolestuttavia muutoksia miehen käytöksessä. Pää kääntyy kuin pöllöllä jos ohi kulkee söpö lapsi, mies lässyttää telkkarissa näkyville vauvoille ja on alkanut jutella että ei kai se lapsen kasvatus mitään rakettitiedettä ole, voisihan se olla mukavaakin puuhaa.

Onko olemassa miestä joka tietäisi, sanotaan nyt vaikka 25-vuotiaana, ettei oikeasti halua lapsia? Selvästi kohtaamani miehet hokevat ihan ajattelematta ja tottumuksesta että ei lapsia, vaikka ovat todellisuudessa eri mieltä. Harmittaa että molempien aikaa menee hukkaan.

Kokemuksia? Missä tapasit velamiehesi? Missä iässä hän oli varma lapsettomuudestaan?

Aika ahdistavaa kun koen että tämä nykyinen on oikeasti elämäni mies.

Kommentit (398)

Vierailija
201/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M32 kirjoitti:

Minä ainakin olen ollut viitisen vuotta aivan varma että en halua lapsia koskaan, vuosi vuodelta se ajatus vain voimistuu.

Mikä ajatuksesi lisääntymisestä oli aiemmin, jos viisi vuotta olet ollut varma? Epävarma? Vai ajattelitko että haluat lapsia tai niitä vain kuuluu hankkia?

Ap

Vierailija
202/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan semihyvä provo, paljon on käytetty aikaa kuvailuun. Hauskuutti erityisesti tämä että onko miehiä, jotka tietää 25-vuotiaana täydellä varmuudella, haluavatko lapsia. Ei ole - eikä naisia. Yhtään kukaan ei tiedä yhtään mitään täysin varmasti tuossa vaiheessa.

Okei. Itse tunnen vain ihmisiä joille tämä lapsettomuus- tai lapsellisuusasia on ollut selvää hyvin nuoresta asti, eikä ole muuttunut miksikään.

Ap

Ja kuinka vanhoja he ovat nyt? (En lukenut koko ketjua, ehkä täsmensit.) Kun olin parikymppinen, kaveripiirissäni oli vain "veloja". Noin puolella näistä on nyt reilu 15 vuotta myöhemmin lapsia, ja osa on muuttunut tahattomasti lapsettomiksi.

45-65 v. Osa toki nuorempia mutta heistähän ei sitten vielä ilmeisesti voi tietää ovatko veloja vai puhuvatko vain.

Ap

"En tunne yhtäkään velaa jonka mieli olisi muuttunut"

No et varmasti. Koska sittenhän he eivät olisi veloja, eikö niin?

Olennaista ei ole 45-65v velat, vaan 45-65v lapsiperheelliset. Oletko ihan varma että heistä kukaan ei ollut "vela" nuorempana?

Olen eri, mutta mikä pakkomielle sulla on jankata asiasta? Haluatko pakottaa väkisin näkemystäsi, jonka mukaan vapaaehtoista lapsettomuutta ei ole vaan kaikki muuttavat mieltään? Oletko miettinyt miksi yrität niin vimmaisesti pakottaa tätä?

Kerron sinulle erään faktan. Vapaaehtoinen lapsettomuus on todellinen ilmiö ja maailmassa on todella paljon veloja. Se fakta ei muutu miksikään sillä, että on tuuliviiri-ihmisiä.

Jotkut ei ihan oikeasti KOSKAAN halua lapsia.

Joten anna jo olla. Sinä et tuolla jankkauksellasi kenenkään päätä käännä.

Olen itse vela.

Ja tämä perustuu ihan omiin kokemuksiin siitä kuinka haastavaa on löytää naispuolinen kumppani joka on vela ja pysyy sellaisena.

Tuntemistani naisista todella moni jossain välillä 18-28v ettei koskaan halua lapsia, ja enemmistö näistä lopulta hankki lapsia. Mahdollisesti osa lopuistakin olisi lapsia halunnut, muttei löytynyt "sopivaa" kumppania.

Kun olen kertonut olevani vela, minun kanssani on halunnut seurustella muutamakin nainen jotka sanoivat etteivät hekään halua, mutta niin vain mieli muuttui.

Ikävää kuulla kokemuksistasi - tuollaistahan se deittailu ja seurustelu meille veloille on. Huonoa tuuria ja itsensä huonosti tuntevia ihmisiä ja valehtelijoita.

Ei se silti muuta sitä faktaa, että on veloja jotka eivät muuta mieltään.

Oikea vela pistää piuhat poikki.

Miehen sterkkaikää tässä odotellessa. Luulen että asia ratkeaa sillä. Homma on selvä jos menee vasektomiaan kuten on puhunut, ja selvä toisaalta myös silloin jos ei mene.

Ap

ootko itte käyny jo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö te jaksatte veivata tätä samaa? Olisi edes jotain omaperäistä, mutta ei, tasan samat kommentit uudestaan ja uudestaan.

204/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Miehillehän on tyypillistä, että heille tulee (uudelleen) vauvakuume vasta 40-50-vuotiaana riippumatta siitä, onko heille jo ennestään lapsia vai ei. Mutta moni jää lapsettomaksi, tai lapsiluku pienemmäksi kuin toivoisi, koska harva alle 35-vuotias nainen on kiinnostunut itseään huomattavasti vanhemmasta miehestä. Suomessahan pariskuntien ikäerot ovat pieniä.

Lähde tälle väitteelle että se on miehille tyypillistä.

Muuten se on pelkkä palstanrtun miesvihamielipide.

Huomaahan sen jo useasta julkkismiehestäkin, että hankitaan yli nelikymppisenä lisää lapsia, esim. Mikko Leppilampi, Arman Alizad jne.

Vierailija
205/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan semihyvä provo, paljon on käytetty aikaa kuvailuun. Hauskuutti erityisesti tämä että onko miehiä, jotka tietää 25-vuotiaana täydellä varmuudella, haluavatko lapsia. Ei ole - eikä naisia. Yhtään kukaan ei tiedä yhtään mitään täysin varmasti tuossa vaiheessa.

Okei. Itse tunnen vain ihmisiä joille tämä lapsettomuus- tai lapsellisuusasia on ollut selvää hyvin nuoresta asti, eikä ole muuttunut miksikään.

Ap

Ja kuinka vanhoja he ovat nyt? (En lukenut koko ketjua, ehkä täsmensit.) Kun olin parikymppinen, kaveripiirissäni oli vain "veloja". Noin puolella näistä on nyt reilu 15 vuotta myöhemmin lapsia, ja osa on muuttunut tahattomasti lapsettomiksi.

45-65 v. Osa toki nuorempia mutta heistähän ei sitten vielä ilmeisesti voi tietää ovatko veloja vai puhuvatko vain.

Ap

Olennaista ei ole 45-65v velat, vaan 45-65v lapsiperheelliset. Oletko ihan varma että heistä kukaan ei ollut "vela" nuorempana?

Olen eri, mutta mikä pakkomielle sulla on jankata asiasta? Haluatko pakottaa väkisin näkemystäsi, jonka mukaan vapaaehtoista lapsettomuutta ei ole vaan kaikki muuttavat mieltään? Oletko miettinyt miksi yrität niin vimmaisesti pakottaa tätä?

Kerron sinulle erään faktan. Vapaaehtoinen lapsettomuus on todellinen ilmiö ja maailmassa on todella paljon veloja. Se fakta ei muutu miksikään sillä, että on tuuliviiri-ihmisiä.

Olen itse vela.

Ja tämä perustuu ihan omiin kokemuksiin siitä kuinka haastavaa on löytää naispuolinen kumppani joka on vela ja pysyy sellaisena.

Tuntemistani naisista todella moni jossain välillä 18-28v ettei koskaan halua lapsia, ja enemmistö näistä lopulta hankki lapsia. Mahdollisesti osa lopuistakin olisi lapsia halunnut, muttei löytynyt "sopivaa" kumppania.

Kun olen kertonut olevani vela, minun kanssani on halunnut seurustella muutamakin nainen jotka sanoivat etteivät hekään halua, mutta niin vain mieli muuttui.

Ikävää kuulla kokemuksistasi - tuollaistahan se deittailu ja seurustelu meille veloille on. Huonoa tuuria ja itsensä huonosti tuntevia ihmisiä ja valehtelijoita.

Miehen sterkkaikää tässä odotellessa. Luulen että asia ratkeaa sillä. Homma on selvä jos menee vasektomiaan kuten on puhunut, ja selvä toisaalta myös silloin jos ei mene.

Ap

ootko itte käyny jo?

Ei ole kyllä tullut mieleenkään kun mies on siitä vasektomiasta haaveillut.

Ap

Vierailija
206/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Olen itse vela.

Ap

ootko itte käyny jo?

Ap

Selität ihan sekavia. Mies haaveilee vasektomiasta ja puhuu samalla myönteiseen sävyyn lasten hankinnasta? Edelleen ihmettelen, miksi kyselet täällä salaa velamiesten perään sen sijaan, että olisit aikuinen ja selvittäisit tuon tilanteen miehen kanssa. Näillä tiedoilla melko varmaa, että hän ei ole vela, vain nuori ja prosessoi asiaa, ehkä myös epävarmuuttaan on aikaisemmin sanonut sen mitä tietää sinun haluavan kuulla. Kannattaa erota nyt eikä suotta roikottaa miestä mukana.

Vierailija
207/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi miehen loppuelämän kannalta aika kauheaa, jos saisit hänet painostettua vasektomiaan, ja kun ero sitten kuitenkin tulee, hän olisi parhaassa perheenperustamisiässä oleva, lapsia haluava sterkattu sinkku.

Vierailija
208/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tasosi ei riitä kuin tyhmiin miehiin joilla ei ole sen vertaa itsetuntemusta, että tietäisivät haluavatko lapsia vai eivät. Sori siitä.

Vierailija
209/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Olen itse vela.

Ap

ootko itte käyny jo?

Ap

Selität ihan sekavia. Mies haaveilee vasektomiasta ja puhuu samalla myönteiseen sävyyn lasten hankinnasta? Edelleen ihmettelen, miksi kyselet täällä salaa velamiesten perään sen sijaan, että olisit aikuinen ja selvittäisit tuon tilanteen miehen kanssa. Näillä tiedoilla melko varmaa, että hän ei ole vela, vain nuori ja prosessoi asiaa, ehkä myös epävarmuuttaan on aikaisemmin sanonut sen mitä tietää sinun haluavan kuulla. Kannattaa erota nyt eikä suotta roikottaa miestä mukana.

On puhunut haaveilevansa vasektomiasta jo useamman vuoden, ja myös ollu selväsanainen siitä ettei halua lapsia. Nyt on alkanut lässyttää muiden vauvoille ja olen vaistonnut että mieli on ehkä muuttumassa. Tuskin aikoo siihen vasektomiaankaan siis todellisuudessa mennä. Mikä oli epäselvä kohta, voin vielä selventää?

Asia on totta kai selvitettävä miehen kanssa, eiköhän se nyt ole aika itsestäänselvyys. Minä en tosin ole tässä se joka "roikottaa miestä mukana". Jos jotenkin päin niin mies minua.

Ap

Vierailija
210/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi miehen loppuelämän kannalta aika kauheaa, jos saisit hänet painostettua vasektomiaan, ja kun ero sitten kuitenkin tulee, hän olisi parhaassa perheenperustamisiässä oleva, lapsia haluava sterkattu sinkku.

En ole painostamassa miestä yhtään mihinkään. Tosin ei hän ole sellaista tyyppiä että olisi painostettavissakaan.

Ap

Vierailija
211/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen, mitä ajattelit saavasi tästä aloituksesta? Miten ajattelit, että ventovieraat ihmiset pystyvät ratkomaan parisuhdeongelmiasi, kun et ole valmis siihen edes itse? Vai oliko tärkeintä jälleen kerran vaan tuoda tämä iänikuisen kulunut aihe tänne taas kerran vatvottavaksi, kun haluaa jotain vahvistusta omille valinnoilleen elämässä?

Vierailija
212/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaa miehen menevän kuohittavaksi ja samalla kyselee jo netissä vaihtoehtoisen miesseuran perään. Sellainen catch sitten siellä.

Vierailija
213/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan kovinkaan moni mies ei oikeasti ole täysin vela. Yleensä ne toitottaa aina kulloinkin sitä totuutta, jolla senhetkinen suhde jatkuu, tai sitten roikkuvat maailman tappiin siinä kahden vaiheilla, "ehkä joskus", koska eivät ihan ymmärrä aikaikkunan merkitystä. Hyvin monta sellaista olen tavannut, jotka eivät omien sanojensa mukaan halua lapsia, mutta eivät mene vasektomiaan, koska myöntävät itsekin, että mieli voi muuttua. Varsin harva mies menee ihan täysin omasta halusta pistämään piuhat poikki.

Vierailija
214/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tasosi ei riitä kuin tyhmiin miehiin joilla ei ole sen vertaa itsetuntemusta, että tietäisivät haluavatko lapsia vai eivät. Sori siitä.

Tai ehkä olen niin tasokas että miehet sanovat mitä vain päästäkseen suhteeseen kanssani.

Ap

Vierailija
215/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, mitä ajattelit saavasi tästä aloituksesta? Miten ajattelit, että ventovieraat ihmiset pystyvät ratkomaan parisuhdeongelmiasi, kun et ole valmis siihen edes itse? Vai oliko tärkeintä jälleen kerran vaan tuoda tämä iänikuisen kulunut aihe tänne taas kerran vatvottavaksi, kun haluaa jotain vahvistusta omille valinnoilleen elämässä?

En ajatellut että muut ratkovat tämän ongelman. Tulin keskustelemaan mieltäni askarruttavasta aiheesta keskustelupalstalle nimeltä Aihe vapaa. Sinä avasit keskustelun ja vaivauduit vielä kommentoimaankin vaikket ymmärrä mistä on kyse.

Mikä saa ihmisen kommentoimaan jokaiseen keskusteluun jotain tuon tapaista? Tiedätkö mikä on keskustelupalsta?

Yhtään samanlaista avausta ei ole omiin silmiini osunut, toki olisin jutellut asiasta niissä jos olisin törmännyt.

Ap

Vierailija
216/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottaa miehen menevän kuohittavaksi ja samalla kyselee jo netissä vaihtoehtoisen miesseuran perään. Sellainen catch sitten siellä.

Voi luoja. Alan kyllästyä näihin ihmeellisiin provokommentteihin, ja jostain syystä silti vastaan.

En etsi miesseuraa. En odota että mieheni menee kuohittavaksi vaan vasektomiaan.

Ap

Vierailija
217/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemukseni mukaan kovinkaan moni mies ei oikeasti ole täysin vela. Yleensä ne toitottaa aina kulloinkin sitä totuutta, jolla senhetkinen suhde jatkuu, tai sitten roikkuvat maailman tappiin siinä kahden vaiheilla, "ehkä joskus", koska eivät ihan ymmärrä aikaikkunan merkitystä. Hyvin monta sellaista olen tavannut, jotka eivät omien sanojensa mukaan halua lapsia, mutta eivät mene vasektomiaan, koska myöntävät itsekin, että mieli voi muuttua. Varsin harva mies menee ihan täysin omasta halusta pistämään piuhat poikki.

Ikävä kyllä voi hyvin olla että olet oikeassa.

Noita sitten joskus-miehiä tiedän muutamankin. Melkein nelikymppinen mies voi vielä sanoa että juu juu, lapsia sitten joskus muttei nyt vielä sentään. Onhan palstallakin kirjoitettu siitä, kun 35-vuotias puoliso sitten odottelee ihmeissään vieressä että koska se joskus tulee, kun on jo kiire.

Toisaalta ymmärrän jahkailun, kun miehillä biologia ei tule tässä asiassa vastaan yhtä rajusti kuin naisilla. Jos itse haluaisin lapsia, haluaisin niitä ehkä joskus 50-vuotiaana kun olisin saavuttanut elämässä kaiken muun haluamani.

Ap

Vierailija
218/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Minä ainakin olen ollut viitisen vuotta aivan varma että en halua lapsia koskaan, vuosi vuodelta se ajatus vain voimistuu.

Mikä ajatuksesi lisääntymisestä oli aiemmin, jos viisi vuotta olet ollut varma? Epävarma? Vai ajattelitko että haluat lapsia tai niitä vain kuuluu hankkia?

Ap

Varmaan ihan kasvatuksessa jo oli semmoista että lapsia pitää olla, olen suht suuresta perheestä.

Myöhemmin sitten lähipiirin paine on myös ollut kova ja on lähinnä kyselty että milloinkas sinä alat niitä lapsia tehdä kun kaikilla muilla jo on? Kait sitä piti tarpeeksi aikuiseksi kasvaa ennenkuin osasi ajatella että hitto, itse minä sen asian päätän.

Vierailija
219/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Ap

Varmaan ihan kasvatuksessa jo oli semmoista että lapsia pitää olla, olen suht suuresta perheestä.

Myöhemmin sitten lähipiirin paine on myös ollut kova ja on lähinnä kyselty että milloinkas sinä alat niitä lapsia tehdä kun kaikilla muilla jo on? Kait sitä piti tarpeeksi aikuiseksi kasvaa ennenkuin osasi ajatella että hitto, itse minä sen asian päätän.

Kiinnostavaa. Mua on myös maaniteltu suvun toimesta lisääntymään jo vuosia, vaikka suvussamme on myös vapaaehtoisesti lapsettomia. Oletus on silti se että kaikki lisääntyvät. "Sitten kun teillä on niitä pieniä.." No, pidämme huolen ettei niitä pieniä tule kun asiaan voi tosiaan ihan itse vaikuttaa. Onneksi.

Ap

Vierailija
220/398 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Olen itse vela.

Ap

Siinä odotellessa sähän voit poistatttaa kohtusi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi