Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntoni on likainen ja sotkuinen

Vierailija
10.10.2022 |

On tiskejä, pölyä, vaatteita tuoleilla, sotkuisia tavarakasoja. Kauankohan kestäisi kunnolla siivota tämä? Asunnolla on kokoa noin 60 neliötä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon todennut että taistelu on jo hävitty. 

Vierailija
22/47 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihan sama tilanne. Nyt kun töissä on ollut ihan hirveä kiire, on kaikki vähäisetkin siivoamiset vaan jääneet tekemättä, kun ei yksinkertaisesti ole ollut aikaa. Pitäisi varmaan tilata siivooja, mutta kun en kehtaa päästää edes siivoojaa sotkuiseen kotiini. Mutta ehkä jos tästä nyt ehtisi taas pikkuhiljaa saada edes pyykkivuorta pienemmäksi ja muutaman kerran saisi tartuttua pölynimuriin. 

Vihaan siivoamista. Ja yksin asuessa ei ole edes minkäänlaista sosiaalista painetta tai apukäsiä säännölliseen siivoamiseen. 

Itse teen etähommia niin tätä sotkua joutuu katselemaan päivät pitkät. Onneksi on edes tämä työtila melko siisti niin ei niin pahasti häiritse. Mulla varmaan olisi aikaa, mutta sitten jotenkin sille ajalle löytyy parempaa käyttöä kuin kahden tunnin siivoussessio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap entäs sitten mitä sotkit

Vierailija
24/47 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ajalla jonka käytit tämän ketjun aloittamiseen ja vastailuun oisit jo siivonnut sitä kämppää jonkin verran senkin laiska saamaton ja uusavuton törkymöykky

Vierailija
25/47 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap entäs sitten mitä sotkit

En kai ole väittänyt, että tämä olisi kenenkään muun vika? Miten se voisikaan olla?

Tämä on yhdistelmä perusluonnettani, laiskuuttani ja välinpitämättömyyttäni. Myös kai jonkinlainen arvomaailman juttu tämä on, kun en välitä, jos on tiskaamattomia tiskejä tai vastaavia. Muut asiat ovat tärkeämpiä. Pitäisi opetella tuosta pois ja alkaa toimia niin kuin vaikka joku ehdotti, että sotkut siivotaan pois heti ja ei anneta likaisuutta muodostua. Silloin ei tarvitsisi tehdä kuin vaikka kerran viikossa puolen tunnin siivous.

Vierailija
26/47 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä ajalla jonka käytit tämän ketjun aloittamiseen ja vastailuun oisit jo siivonnut sitä kämppää jonkin verran senkin laiska saamaton ja uusavuton törkymöykky

Hauska sana tuo törkymöykky.

Ja etpä tiedäkään, olen tässä samalla hieman siivoillut ja nyt on jo yhdessä huoneessa selvästi siistimpää.

Vierailija
27/47 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pyyhkisin jääkaapin kostealla wettexillä, astiat likoamaan.  Sitten jääkaappi uudestaan keittiösuihkeella, jos on kuivuneita tahroja.

Pyykinpesukone päälle.

Roskia valmiiksi pusseihin, et tänään ehkä ehdi viedä.

Tiskaus.

Vierailija
28/47 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka huone kerrallaan/päivä.

Sitten ei tule ahdistavan suurta siivousurakkaa kerralla.

Iso asia on jo se, että vie säännöllisesti roskat pois eikä anna niiden kertyä haisemaan. Jos roskikset on kauan viemättä, niin silloin ei auta tuuletuskaan.

Vierailija
29/47 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla homma hoituu siten, että syötyäni pesen het sen lautasen ,aterimet ja joumakipon. Jos teen paistinpannulla ruokaa, teen koko pannullisen, pistän toiseen kuppiin jääkaappiin( on ruokaa moneksi päiväksi) ja sipasen paistinpannun puhtaaksi. Potut oon keitäny jo 30 v mikrossa koko lasikupillisen , se on 13 min ja säilyy jk: ssa monta päivää.

Ei ole tiskejä.

Kun vaihdan vaatteita, laitan samantien naulakkoon ta pesukoriin, kone pesee, kun on riittävästi.

Kuka sit sotkee,ei kukaan, kaikkialla on aina siistiä.

Tämä, miksi et ap toimi näin , jos olet ns laiska ja mukavuudenhaluinen? Kysyn vaan.

Vierailija
30/47 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/47 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee nyt tänään jo se 1-2 tuntia. Tee se minkä ehdit tuossa ajassa.

Jos jaksat, niin jatka vielä tänään ja tee huomenna lisää.

Tee edes jotain. Tsemppiä :)

Vierailija
32/47 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota esiin hyväntuoksuinen pesuaine ja putsaa sillä jokin kohta. Puhtaus ja puhtaan tuoksu voisi innostaa tekemään siivousta, järjestelyä enemmänkin.

Katso ennen ja jälkeen kuvia puhdistetuista ja raivatuista huoneista ja kodeista.

Tsemppii. :)

Vierailija
33/47 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko poislähtevää? Varaa valmiiksi esim. Ikean tai Rustan isoja kasseja, sekä pahvilaatikoita, jätesäkkejä, muovikasseja.

Vierailija
34/47 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota likaiset vaatteet yhteen kasaan ja laita suoraan pesukoneeseen jo eka koneellinen peseytymään.

Vierailija
35/47 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita ensin listaan tarkasti kaikki työt.

-tyhjennä astianpesukone

-täytä apk

-kerää keittiön tasoilta roskat

-pyyhi tasot puhtaiksi

-kerää kodista kaikki pyykit, likaiset pyyhkeet ja lakanat

-täytä pyykinpesukone

-viikkaa kuivuneet pyykit

-laita peseytyneet pyykit kuivumaan

-täytä pesukone uudestaan

-laita vessanpesuaine pönttöön vaikuttamaan

-kerää pahvit ja lehdet keräykseen, vie heti jos asut kerrostalossa

-laita taas pyykit kuivumaan, hyödynnä kuivaushuonetta jos asut kerrostalossa

-pese pönttö ja lavuaari

-pyyhi pölyt vessan tasoilta ja järjestele tavarat, roskat roskiin

...jne

Ja kun saat yhden suoritteen tehtyä, voit yliviivata rivin. Näet miten etenet ja urakka ei tunnukaan enää toivottomalta. Päätä miten palkitset itseäsi, esim. viiden rivin suorittamisen jälkeen saat kupin kahvia, viidentoistarivin jälkeen tunnin sometauko tms.

Vierailija
36/47 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä37570 kirjoitti:

Tee sopimus itsesi kanssa. Laita kännykkä/herätyskello soimaan esim. kymmenen minuutin kuluttua. Tee sinä aikana niin paljon siivousta, kuin ehdit. "Lopputunnin "voit levätä, tai tehdä itsellesi mieluisia asioita. Jos teet näin vaikka kymmenen tunnin ajan, huomaat kotisi olevan siisti!

Olen joskus tehnyt sillain, että siivoan aina huoneen päivässä. Se oli ihan toimiva keino.

Eikö sinne tule sitten pölyä jaloissa muista huoneista, jos huoneen kerrallaan imuroi? 

Vierailija
37/47 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ongelma kulminoituu vaatehuoltoon. Olkkariin jää puolipitoisia vaatteita tuolien selkänojille. Kun ajatus on käyttää niitä ihan justiinsa taas. Loppuviikosta on jo kaaos ja jos olen poissa viikonlopun matkoilla, niin seuraava viikko päälle. Jne. Ja imurointikaan ei ole lempihommiani. Hohhoijaa.

Vierailija
38/47 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan miten rivakka olet ja kuinka isot kasat tiskiä ja vaatteita. Vaatteet kainaloon ja pyykkikoriin ( 10sek), tiskit koneeseen, pari minsaa, sotkuiset tavarakasat ojoon, 15min,imurointi ja pölyt 20min.

Vierailija
39/47 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Vierailija
40/47 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee nyt tänään jo se 1-2 tuntia. Tee se minkä ehdit tuossa ajassa.

Jos jaksat, niin jatka vielä tänään ja tee huomenna lisää.

Tee edes jotain. Tsemppiä :)

Hei vaan kaikille!

Sain tänään pestyä koneellisen pyykkiä, viikattua edelliset kaappiin. Kasasin myös irtotavaroita joista osan vien roskiin ja osan varastoon. Makuuhuoneesta pyyhin pinnat, järjestelin tavaroita ja vaihdoin lakanat.

Vielä on tehtävää, mutta ehkä viikon lopussa voisi olla siisti asunto!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi