Asuntoni on likainen ja sotkuinen
On tiskejä, pölyä, vaatteita tuoleilla, sotkuisia tavarakasoja. Kauankohan kestäisi kunnolla siivota tämä? Asunnolla on kokoa noin 60 neliötä.
Kommentit (47)
Hei, taas!
Tänään olenkin urakoinut imurin varressa. Imurin tieltä vein matot ulos tuulettumaan ja siirtelin vähän huonekaluja, jotta niiden takaa ja alta pystyi imuroimaan. Puhdistin myös television ja muiden näyttöjen pinnat. Illasta pitäisi vielä pestä pesuhuoneen kaakelit sekä lattiasta että seinästä.
Tänään siis ehkä noin vajaa kaksi tuntia menee siivotessa.
Mukavaa syksyä kaikille!
ap
Vierailija kirjoitti:
Hei, taas!
Tänään olenkin urakoinut imurin varressa. Imurin tieltä vein matot ulos tuulettumaan ja siirtelin vähän huonekaluja, jotta niiden takaa ja alta pystyi imuroimaan. Puhdistin myös television ja muiden näyttöjen pinnat. Illasta pitäisi vielä pestä pesuhuoneen kaakelit sekä lattiasta että seinästä.
Tänään siis ehkä noin vajaa kaksi tuntia menee siivotessa.
Mukavaa syksyä kaikille!
ap
Siis aivan mahtavaa! Hyvä sinä :)
Aloita keittiöstä.
Hommaa roskasäkkejä ja banaanilaatikoita.
Tiskaa 1 altaallinen astioita. Laita kuivumaan ja siivoa vaikka joku taso.
Mulla meni viikon verran keittiössä, kun siivosin ihan kokonaan.
Hyllyt tyhjiksi, pyyhin, takaisin. Ovet, päältä, lampun päältä pölyt, pesin uunin, jne.
Koko ajan mieti haluatko säilyttää kaikki mukit jne.
Kun 1 kohta on siisti, se pysyy paremmin siistinä
Vierailija kirjoitti:
Aloita keittiöstä.
Hommaa roskasäkkejä ja banaanilaatikoita.
Tiskaa 1 altaallinen astioita. Laita kuivumaan ja siivoa vaikka joku taso.
Mulla meni viikon verran keittiössä, kun siivosin ihan kokonaan.
Hyllyt tyhjiksi, pyyhin, takaisin. Ovet, päältä, lampun päältä pölyt, pesin uunin, jne.Koko ajan mieti haluatko säilyttää kaikki mukit jne.
Kun 1 kohta on siisti, se pysyy paremmin siistinä
Minulla on sinkkumiehen pieni keittiö. Suurimmat ongelmani ovat tasoille kertyvät tavarat ja tiskaamattomat tiskit. Kaapit ja hyllyt ovat ihan hyvässä järjestyksessä ja niitä siistin, jos näen jotain selvästi likaista. Suurin osa on ovien takana niin eivät häiritse siellä. Tasot ja keittiön lattia. Ne kun saisi pidettyä puhtaana niin olisi hyvä.
Mukeja mulla on tosin hieman liikaa.
ap
Ensin AP alkaa harrastamaan ulkoilua ja liikuntaa, ja sitten hakee henkistä apua ja aloittaa sen siivouksen. Kalenteriin viikoittainen siivouspäivä joka kattaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ongelma kulminoituu vaatehuoltoon. Olkkariin jää puolipitoisia vaatteita tuolien selkänojille. Kun ajatus on käyttää niitä ihan justiinsa taas. Loppuviikosta on jo kaaos ja jos olen poissa viikonlopun matkoilla, niin seuraava viikko päälle. Jne. Ja imurointikaan ei ole lempihommiani. Hohhoijaa.
Minulla on tuo sama! Suurin ongelma on, että nykyisessä asunnossa ei ole järkevää paikkaa puolipitoisille vaatteille, joten ne kertyvät tuolien selkänojille. Kaappiinkaan niitä ei viitsi takaisin laittaa, jotain neuletakkeja lukuunottamatta. Aikaisemmassa asunnossa oli sellaiset vaatetikapuut, johon tungin puolipitoiset ja sitten välillä aina keräsin pyykkiin pitkään oleilleet.
Mä allekirjoitan tän. Homma tuntuu niin ylitsepääsemättömältä, että ei edes tiedä, mistä aloittais, eikä ahkeroiminenkaan tunnu näkyvän missään. Lista tekee asiat konkreettiseksi, ja näyttää, miten homma etenee.